Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    Dat zouden ze hier beter ook eens doen.
    Ik steek die middenvak-rijders heel soms ostentatief rechts voorbij, maar die hebben dus niet door dat zij foutzijn he. Ik durf te wedden dat de flikken in België de rechts-voorbijsteker eerder van de baan zllen plukken dan de middenvakrijder.
    je moet er gewoon eens (rechts dus) naast gaan rijden,een halve auto zodanig dat ze je neus van de auto zien,ze gaan plots beginnen versnellen dat doe jij dus ook,dan gaan ze weer vertragen,ook doen,ik zweer het ze gaan plots beginnen te flippen,lukt altijd bij mij ,als ik ze dan rechts heb ingehaald zie ik ze dan 'meestal' naar het rechtervak gaan....
    Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
      ben op facebook dit tegengekomen:
      http://www.facebook.com/home.php#!/video/video.php?v=1388779851607

als je dat hebt bezien en dan hier leest...
      Lees je hier dan dat mensen vrijwillig rood negeren? Dat ze niet opletten terwijl ze aan het rijden zijn en constant naar het vrouwvolk aan het kijken zijn? Dat ze tussen 2 wagens gaan rijden? Dat ze een wagen die voor een zebrapad stilstaat inhalen en zo mensen omver maaien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Lees je hier dan dat mensen vrijwillig rood negeren? Dat ze niet opletten terwijl ze aan het rijden zijn en constant naar het vrouwvolk aan het kijken zijn? Dat ze tussen 2 wagens gaan rijden? Dat ze een wagen die voor een zebrapad stilstaat inhalen en zo mensen omver maaien?

amai gast, jij moet jezelf wel heel wat vinden als je u altijd aangesproken voelt.

Comment

• Ik voel me niet aangesproken. Je mag dus nogmaals proberen
          Last edited by caoimhin; 28/08/2010, 17:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Ik voel me niet aangesproken. Je mag dus nogmaals proberen
            helaas, je boeit me niet

Comment

• Je hebt wel veel moeite om dat te verbergen

Comment

• Ooit een eenzame zwaan op de E19 gezien die elke middenvakrijder coupeerde en verwees naar het rechtervak. Na Mechelen hield hij het voor bezien want hij kreeg kramp in zijn rechterarm... Er zaten er zelfs tussen die stom zaten te gapen naar die zwaan di enkele meters voor hen reed met gestrekte rechterarm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                  Gisterenavond ben ik weggesleept omdat ik verkeerd geparkeerd stond en er had ne pipo naar de politie gebeld datk wegmoest (dus normaal enkel bekeuring moesten ze het al gezien hebben) :////

Maar, mijn auto stond nog in 1e versnelling en met de handrem opgetrokken. En de takelwagen was er eentje die door middel van een kabel de auto eroptrekt. Dus geen takelwagen die de auto opneemt...

Heb niets van (zichtbare) beschadiging maar is dit niet superslecht voor mijn boîte?
                  met een emmertje water sliert jouw wagen zo op de plateau
                  (kantelt en schuift meestal tot onder jouw voorwielen door, als het even kan tot aan uw achterwielen bij achterwielaandrijving)
                  Niet erg voor uw boite. Zelfs zonder water. Als je het maandelijks tegenkomt echter ....

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                  Dat zouden ze hier beter ook eens doen.
                  Ik steek die middenvak-rijders heel soms ostentatief rechts voorbij, maar die hebben dus niet door dat zij foutzijn he. Ik durf te wedden dat de flikken in België de rechts-voorbijsteker eerder van de baan zllen plukken dan de middenvakrijder.
                  Meestal zucht ik, en ga ik van 't eerste naar 't derde en terug. Al de rest helpt niemand vooruit. Soms heb ik ook wel een zwak moment. Zeker als het echt domweg staren en rijden op het ene vak is bij de andere chauffeur.
                  Ge moet eens kijken hoe die meestal achter het stuur zitten, meestal beangstigend, ze lijken bijna dood.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Dat zwieren van het rechtervak naar het linkervak en terug houdt veel meer risico in dan gewoon rechts voorbij rijden... En juridisch: links voorbij betekent 4 keer een manoever uitvoeren, of 4 keer dat jij de oorzaak van een ongeval kan zijn. Rechts voorbij zeilen mag dan niet, maar als de middenvakplakker plots naar rechts komt, is hij het wel die het manoever doet, en bijgevolg ook de veroorzaker van het mogelijke ongeval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten

Meestal zucht ik, en ga ik van 't eerste naar 't derde en terug. Al de rest helpt niemand vooruit. Soms heb ik ook wel een zwak moment. Zeker als het echt domweg staren en rijden op het ene vak is bij de andere chauffeur.
                      Ge moet eens kijken hoe die meestal achter het stuur zitten, meestal beangstigend, ze lijken bijna dood.
                      Heb dat ook een tijd gedaan maar dat leer je al snel af als je behoorlijk wat km's maakt, anders blijf je bezig en het is nog zeer gevaarlijk ook. Ik rij die gewoon langs rechts voorbij zoals altijd tegen de max. snelheid met extra aandacht als ie toch plots zou "ontwaken" en een rechts maneuvre zou uitvoeren.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Dat zwieren van het rechtervak naar het linkervak en terug houdt veel meer risico in dan gewoon rechts voorbij rijden... En juridisch: links voorbij betekent 4 keer een manoever uitvoeren, of 4 keer dat jij de oorzaak van een ongeval kan zijn. Rechts voorbij zeilen mag dan niet, maar als de middenvakplakker plots naar rechts komt, is hij het wel die het manoever doet, en bijgevolg ook de veroorzaker van het mogelijke ongeval.
                      Zo is dat!!! (lang geleden dat ik je nog eens gelijk kon geven)
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• polen op het linkervak tegen 100km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

+ YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                          Zalig, tegen 85 op het linkervak ... haar CPU draaide waarschijnlijk op 100%

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                            ik vraag me af waarom voorrang van rechts geldt tussen auto's, maar niet voor fietsers. als ik fiets, kijk ik altijd uit of er niemand uit een straat van rechts komt. Komt er iemand, sta ik meestal op tijd stil; waarop de chauffeur in kwestie steevast een gebaar doet dat ik eerst mag...
                            noemen ze dat 'Hoffelijkheid'?

even later moet die chauffeur dan bijna tegen mijn achterwiel rijden, omdat ie vindt dat ik niet snel genoeg rij en hij niet voorbij kan.

waarna ik hem aan het verkeerslicht terug voorbij rij, om in het voorsorteervak voor fietsers te gaan staan, als ie dat heeft vrijgelaten (maar dat buiten beschouwing gelaten)

een fietser moet evengoed voorrang van rechts geven hoor, vroeger was dit niet zo maar nu wel.

Als je van rechts komt met je auto en je rijdt voor hun de baan zijn ze nog kwaad ook, maar ze hebben niet door dat die voorrang van rechts ook geld voor hun.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                              Vrachtwagens die stenen vervoeren die kleine steentjes, zand verliezen !

De banen die er zo vuil bijliggen!
                              ben zelf vrachtwagenchauffeur.... rijdt nu niet met zand of stenen maar wil gewoon zeggen dat die mensen er zelf niets aan kunnen doen.... das het nadeel met zulke transporten.

Comment

• De BMW 5/7 rijdende chauffeur die het nodig vond om bij een T-punt zijn bocht af te snijden en daarbij ruimschoot op mijn rijvak kwam, nog maar eens een ongeluk vermeden.....
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• - Daarnet een fikse regenbui op de E17 en tóch nog mensen die het niet nodig vinden om de lichten aan te steken.

- Sinds wanneer heeft de spelersbus van de pottenstampers van KAA Gent een politiebegeleiding nodig om door Gent te bollen ? (verspilling van belastingsgeld ?)

- Niet echt een ergernis: Daarnet een BMW 535d GT gezien met 2 zielige en onooglijk kleine uitlaatpijpjes....had er echt medelijden mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door winneke Bekijk Berichten
                                    een fietser moet evengoed voorrang van rechts geven hoor, vroeger was dit niet zo maar nu wel.

Als je van rechts komt met je auto en je rijdt voor hun de baan zijn ze nog kwaad ook, maar ze hebben niet door dat die voorrang van rechts ook geld voor hun.
                                    Wel mee opletten, als ze een fietspad volgen geldt de voorrang van rechts niet maar hebben de fietsers voorrang.
                                    AutoMinded.be

Comment

ben zelf vrachtwagenchauffeur.... rijdt nu niet met zand of stenen maar wil gewoon zeggen dat die mensen er zelf niets aan kunnen doen.... das het nadeel met zulke transporten.
                                      Moesten ze hun zeil over de kipper trekken, het zou al veel helpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Dat zwieren van het rechtervak naar het linkervak en terug houdt veel meer risico in dan gewoon rechts voorbij rijden... En juridisch: links voorbij betekent 4 keer een manoever uitvoeren, of 4 keer dat jij de oorzaak van een ongeval kan zijn. Rechts voorbij zeilen mag dan niet, maar als de middenvakplakker plots naar rechts komt, is hij het wel die het manoever doet, en bijgevolg ook de veroorzaker van het mogelijke ongeval.
                                        dat wéét ik wel, maar sinds een viertal jaar geleden een of andere onnozelaar van een politieker beslist heeft dat wie rechts voorbijsteekt meer beboet wordt dan iemand die op zijn vak blijft hangen, gun ik dat de staat ook weer niet.
                                        Hoewel ik dat de grootste zever vind want de oorzaak wordt hiermee in 't gelijk gesteld en 't gevolg zwaar beboet. Maar toch.
                                        En ik ben meestal goed genoeg op de hoogte van wat er op de drie vakken gebeurt dat ik dat veilig kan uitvoeren. Ik weet dat jij het daar moeilijk mee hebt om dat te geloven, maar wens daar niet verder over te discussiëren, over de rest wel.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Heb dat ook een tijd gedaan maar dat leer je al snel af als je behoorlijk wat km's maakt, anders blijf je bezig en het is nog zeer gevaarlijk ook. Ik rij die gewoon langs rechts voorbij zoals altijd tegen de max. snelheid met extra aandacht als ie toch plots zou "ontwaken" en een rechts maneuvre zou uitvoeren.

Zo is dat!!! (lang geleden dat ik je nog eens gelijk kon geven)
                                        Als je behoorlijk wat km's doet (ik zit amper aan 55 000 per jaar, sorry), zie je wat er rond jou gebeurt en is dat niet zo onveilig. Het extra risico is er inderdaad wél. Danku wetgevers en rechtspraak.
                                        Als je behoorlijk wat km's doet, weet je ook dat er apen zijn die plots wakker schieten door een gsm-oproep of het zien van een bord van 'hun' afrit, en plots naar rechts gaan zonder kijken. Dit wil ik echt niet meemaken.
                                        Ik steek dus alleen rechts voorbij als het echt niet anders kan, en als ik al ferm veel gevallen tegengekomen ben of als het echt de spuigaten uitloopt, en als ik gemakkelijk nog een autobreedte naar rechts kan uitwijken.
                                        Roger BMW heeft me dit al eens zien doen trouwens
                                        Maar je leert relativeren en negeren. Al lukt dat niet altijd. Nog een beetje ouder worden misschien?

't Is één van m'n grootste ergernissen, mocht je het nog niet weten.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Wat versta je onder 'vroeger'?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X