Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
    Zo'n volledig geëquipeerd figuur op een koersvelo die het nodig vond de voorsorteerstrook te gebruiken aan de lichten ipv het fietspad.
    Hoe moet die fietser dan - ik vermoed links - afslaan volgens jou ?
    En had je daar echt last van ?

Comment

• Tsjah, voor sommigen is een fietser een rode lap. Een soort indringer op de weg, die alleen voor auto's zou moeten zijn
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
        Volkomen fout, en dan gelooft iedereen dat nog ook blijkbaar

Zo'n ongeval zal meestal leiden tot gedeelde aansprakelijkheid want hij die rechts inhaalt overtreedt een inhaalverbod dat uiteraard in causaal verband met het ongeval staat (had hij links ingehaald was er nooit een ongeval kunnen gebeuren).

En als (!) de middenvaksrijder kan aantonen dat het rechts inhalend voertuig voor hem een onvoorzienbare hindernis was (wat zeker tot de mogelijkheden behoort) dan gaat hij zelfs vrijuit en is de rechts inhalende bestuurder exclusief aansprakelijk.

Bekijk je het hier verzekeringstechnisch ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
          Bekijk je het hier verzekeringstechnisch ???
          Juridisch (Wegcode+aansprakelijkheidsregels)

Comment

Juridisch (Wegcode+aansprakelijkheidsregels)
            Dan zwijg ik
            Last edited by ; 31/08/2010, 15:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
              Tsjah, voor sommigen is een fietser een rode lap. Een soort indringer op de weg, die alleen voor auto's zou moeten zijn
              Voor sommigen is een fietser onzichtbaar. Zo ook voor dat vrouwmens dat aan een kruispunt met voorrang van rechts niet eens keek naar mij als fietser deze voormiddag, noch keek of er een auto af kwam zelfs, en gewoon turend voor zich verder doorreed zonder vertragen

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Hoe moet die fietser dan - ik vermoed links - afslaan volgens jou ?
                En had je daar echt last van ?
                Hij reed dus midden in het vak om links af te slaan, ipv rechts op het fietspad naast de 2 stroken.
                Als je echter links afslaat kom je op een weg met 2 rijvakken, de tegenovergestelde richting heeft immers een afbuigende bocht om rechts af te slaan. Dus nadat hij mij op die voorsorteerstrook naar links al had geblokkeerd, kwam hij daarna dus op de linkerrijstrook terecht, en moest hij over de rechterrijstrook weer naar het fietspad sukkelen.

Hij moest dus gewoon ten eerste op het fietspad rijden, stoppen, en dan oversteken als het groen werd voor de fietsers (staan daar lichten met zo'n fietsje op) en rood voor mij in dat geval.
                Dus dat was wel degelijk een ergernis.
                Beetje moeilijk uit te leggen, dat wel

Comment

• Als je aan meneer flik of op het aanrijdingsformulier gaat zeggen dat je rechts voorbij stak, verdien je wel die gedeelde aansprakelijkheid .

"Nee meneer, ik reed hier al".

Het is nl. wel verboden rechts in te halen, maar er wordt niks over gezegd om rechts naast iemand te blijven rijden.

Tuurlijk kan de bestuurder van het middenvak gaan zeggen dat die op het rechtervak uitweek naar het middenvak, maar als er dat ene tegen mij probeert, zal ie wénsen dat er politie bij komt.

Maar in weze kan je er zo iedereen bij lappen... Ik reed zo jaaren geleden op een vierbaansweg met middenberm, en om de één of andere reden was de achterligger zo opgefokt geraakt dat ie het een goed idee vond om terwijl ik op het linkervak reed, links naast me te gaan hangen. Dat ging goed tot een vangrail in de middenberm, waarop ie uitweek en me een tik gaf. Vervolgens eerst het op een lopen proberen te zetten, en daarna bij de politie zeggen dat ik van rijstrook wisselde. Geen getuigen erbij, en eigenlijk heb ik geen flauw idee wat daar van gekomen is (firmawagen, van werk veranderd, jaaaaren terug). Maar ik heb toen agenten gehad (van weeral dezelfde politiezone) die ook hun oordeel al hadden gemaakt, en met tegenzin terug kwamen om de bandensporen doorheen de middenberm te noteren.

Het triestige is dat die kerel na zijn verhoor me in mijn gezicht zei dat hij vond dat ik een lesje moest krijgen. Tegen de agenten wou hij dat natuurlijk niet herhalen.

Dus ja, zo met de camera rondrijden, dat is zo gek nog niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                    Hij moest dus gewoon ten eerste op het fietspad rijden, stoppen, en dan oversteken als het groen werd voor de fietsers (staan daar lichten met zo'n fietsje op) en rood voor mij in dat geval.
                    Dus dat was wel degelijk een ergernis.
                    Beetje moeilijk uit te leggen, dat wel
                    Fietsers mogen bij een richtingsverandering (zoals links afslaan) het fietspad verlaten om de voorsorteerstroken te kiezen die aan hun richting beantwoorden.

9.1.2.3° Wanneer de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen het fietspad moeten volgen, mogen zij dat verlaten om van richting te veranderen, om in te halen of om omheen een hindernis te rijden.
                    19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :

1° zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de linker richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de beweging uitgevoerd is;

2° a) op een rijbaan met tweerichtingsverkeer, zich naar links begeven zonder de tegenliggers te hinderen;

b) op een rijbaan met éénrichtingsverkeer, zo dicht mogelijk bij de linkerrand ervan blijven.

3° voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten;

4° de beweging met matige snelheid uitvoeren;

5° op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren zodat hij de ingeslagen rijbaan rechts oprijdt, behalve in de gevallen dat het verkeer op die rijbaan geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4. en 9.5.
                    Best de verkeersregels nog eens doornemen alvorens een fietser onterecht in gevaar te brengen.

Comment

• Vandaag een onnozelaar tegengekomen die met open motorkap rondreed aan 30-40km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Mensen die 55-60 tuffen op een 70km weg en als ge iets naar links gaat om te kijken of ge voorbij kunt gaan ze plots ook meer naar links rijden om het zicht te belemmeren.

En ze versnellen natuurlijk als ge begint in te halen.
                        Zo'n mensen zouden ze moeten van de weg plukken en een dikke amende geven. Ik houd me ook aan de wettelijke maxima, en tracht die zo goed mogelijk te benaderen evenwel zonder er "over" te gaan maar als er mij iemand wil passeren zal ik hem niet tegenhouden. 'K zal zelfs nog wat naar rechts uitwijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Fietsers mogen bij een richtingsverandering (zoals links afslaan) het fietspad verlaten om de voorsorteerstroken te kiezen die aan hun richting beantwoorden.

Best de verkeersregels nog eens doornemen alvorens een fietser onterecht in gevaar te brengen.
                          Dus als een kruispunt is aangelegd met specifieke fietspaden en verkeerslichten voor fietsers om dat kruispunt veilig over te steken, mag zo'n pipo zich ineens automobilist wanen en het manoeuvre uitvoeren zoals een wagen?Die spandexheld zat dus na zijn manoeuvre in het midden van het linkervak te rijden op een 2 vaksbaan waar je 70 mag? No way ..
                          Zels een scooter zag ik daar nog nooit iets dergelijks uitvoeren, laat staan andere fietsers, en ik zie er daar dagelijks, die staan netjes te wachten op het fietspad tot het groen wordt voor fietsers om dan het kruispunt over te steken.

Soit ja, hij zal het zich vast geen 2e keer riskeren aangezien hij in paniek sloeg omdat ik ineens bijna in z'n wiel reed, en hij al zwalpend terug het fietspad moest opzoeken. Waarbij hij ook nog eens bijna overhoop gereden werd door een wagen die ondertussen uit tegenovergestelde richting naar rechts was afgeslagen (die mogen altijd want dat buigt af van de baan waar de lichten opstaan, dus die hebben geen lichten en nemen die afslag vrij vlotjes)
                          Last edited by Titleist; 01/09/2010, 00:57.

Comment

• Als je de wetteksten erop naleest, dan kan je duidelijk zien dat ie dat mag.

Hij waant zich geen automobilist. Hij waant zich bestuurder. En als bestuurder mag ie dat.

Wat niét mag, is zo iemand vervolgens in gevaar brengen.

Comment

• Op 31 augustus de zone-30-borden aan een schoolomgeving wegnemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                                Op 31 augustus de zone-30-borden aan een schoolomgeving wegnemen.
                                Heb hier niets te vertellen, behalve, wth?

Comment

• verdomme verdomme verdomme. gisteren in het holst van de nacht (ik zag de VASTE camera te laat) geflitst op de E40... ik heb er zelfs geen idee van hoe snel ik reed want zodra ik hem zag ging ik op de rem staan...

dat was ook weer een duur dineetje
                                  bmw 116d sportshatch

Comment

• Tja, 't zal wel een bedoeling hebben zeker. De verkeersveiligheid 's nachts bevorderen op een quasi lege snelweg.

Comment

• mi-ni-co-yo-te!

Alhoewel ik het eens gepresteerd heb om die blerende coyote stil te zetten met de volumeknop, en 800 meter verder bijna te vergeten dat daar een paal stond .

Comment

• boostertje die op het fietspad in tegenrichting was aan het rijden. daarnet de gentse ring opgereden waar er dubbele en gescheiden rijvakken zijn en ik had enkel naar links gekeken

is die mens eigenlijk in fout, los van het feit dat bij een aanrijding met een zwakke weggebruiker toch het onderspit zou delven?
                                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• vlaamsche wielertoeristen op de snelweg

'in polen en wit-rusland mocht het'

Achttien Oost- en West-Vlaamse wielertoeristen die naar Moskou rijden, zijn door de Russische politie van een snelweg gehaald. Pas na twee uur onderhandeling konden ze hun reis van in totaal 3.000 km voortzetten.

Comment

Working...
                                          X