Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenDas omdat hun GPS zegt dat enkel de drie linkse rijvakken richting Luik gaan. En dan nemen ze ook - uiteraard - het middenste, want tons kunde makkelijker alle kanten uit!
Maar dat was natuurlijk te simpel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenNa een minuut zie ik vuiliheid uit zijn raam gegooid worden en toen was de verdraagzaamheid al verder te zoeken. Na een halve minuut begint hij te bellen met z'n gsm aan z'n linkeroor.
En vervolgens remmen en zonder knipperlicht de baan verlaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenLangs waar rijdt hij dan binnendoor?
Nu, dat is nog een omweg. Ik pak gewoon de motorfiets .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHaasrode eraf, en dan via het industrieterrein naar het station in Heverlee, en dan weet ik het niet. Misschien naar Korbeek-Dijle, en dan in Bertem er terug op of langs de Tervuursesteenweg naar Sterrebeek.
Nu, dat is nog een omweg. Ik pak gewoon de motorfiets .
Als ik 's morgens in m'n auto stap, passeren er talloze dappere helden die er al in Boutersem zijn afgereden...
Comment
-
Vanmorgen werd ik ook zo de pas afgesneden door een Nissan Patrol. Even verderop knalde ik er bijna achterop ... zijn remlichten werkten niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenLaat bovenstaande nu net de kiem geweest zijn van onze fameuze discussie....
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenPlaats vragen != de verplichting voor anderen om plaats te moeten geven.
Deze coupeerde gewoon. Met vragen is niets mis, maar als je geen plaats krijgt toch couperen is asociaal en gevaarlijk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn het triestige is dat die E40 tussen Luik en Tienen leeg isDatabase error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenEcht hé, geen verkeer en eens aan de op en afritten van Tienen duiken er een hele resem autos en vrachtwagens op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenJij hebt nogthans ergens geschreven dat jij dat (zeker) niet zal doen....
Maar het valt wel op: waar ik met de auto wordt gecoupeerd, gaan mensen voor mij aan de kant als ik met de motorfiets rij. En in beide gevallen rij ik even hard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk ga niet remmen. Bon, ik rem natuurlijk wel want de helft van de tijd flikkeren ze 'm er toch voor in en als je dan niet remt dan moet je weer 4 weken bij de carrossier wachten.
Maar het valt wel op: waar ik met de auto wordt gecoupeerd, gaan mensen voor mij aan de kant als ik met de motorfiets rij. En in beide gevallen rij ik even hard.
Dat tweede klopt inderdaad, allee dat zie ik toch geregeld, want zelf rij ik spijtig genoeg met geen motorfiets...Last edited by Metaxa; 24/09/2010, 16:26.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten@DenDuvel,
Dat is gelul. Dat heeft niks met gehaasten te maken. Gehaasten zorgen ervoor dat er ruimte benut wordt.
't is nu niet dat die bestelwagen gehaast was eh... Op het rechtervak aan 100, en eens op het linkervak kon hij de voorligger niet volgen.
Tijdens de spitsuren zijn er genoeg chauffeurs die er niet voor schamen om niet harder dan bv 100 of 90 te rijden, nauwelijks een vrachtwagen durven inhalen maar die eigenlijk de file creëren want voor hen rijdt de volgende kilometer geen kat. Vanuit jouw auto zie je dat niet, maar als motorrijder glip je overal door en gebruik je het vrije rechtervak, en ben je zo bij de bottleneck wat vaak een lul in een bestelwagen of monovolume is die niet harder durft.
Deze morgen was het overigens een Dacia Duster op de E40. Reed op het linkervak in de werken tussen Bertem en Sterrebeek, en de vrachtwagens reden rechts sneller. Voorbij de Duster kon je knallen tot aan Sterrebeek.
Logisch dat het verkeer dan in de soep loopt. Als je de afvoer van je toilet blokkeert maar wel blijft doortrekken loopt na een tijd die toiletpot ook over. Die blokkade nog nauwer maken gaat daar niks aan verhelpen.
Langs de andere kant is het ook een moeilijk iets, je mag daar 70 en als je daar 70 rijdt hinder je iedereen ...
Ik zal blij zijn als de werken daar door zijn, dan kunnen de normale ergernissen weer beginnen op E40/E314'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenUh.
In tegengestelde richting is het evenwel debieler: origineel was het scenario van de E40 3 rijvakken; linker rijvak valt weg; 2 rijvakken komen er rechts bij van de R0; rechter rijvak wordt afrit Sterrebeek. Nu laat men het linkervak wegvallen op het einde, en de afrit sterrebeek is geen aparte rijstrook meer. Ik zie daar dus mensen van de R0 helemaal opschuiven naar het linkervak of derde vak totdat ze doorhebben dat het de drie rechtse rijvakken zijn die zullen blijven bestaan. Resultaat is dat het verkeer dat van het centrum komt helemaal in de zak gedraaid wordt, tesamen met verkeer dat links aanhoudt op de aansluiting binnenring->E40, en rechts (buitenring->E40) kan je vrij vlot voorbij.
Maar goed. Ik gok op nog een weekje, en dan kan er weer geknald worden op de E40. En het asfalt ligt er vrij goed bij .
Ze waren deze ochtend de parking in Sterrebeek al aan het kuisen, zouden ze dit weekend al niet terug alles normaal zetten terug?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenOp de E40 kan je dat nu met de werken mooi zien, soms zitten daar echt enorme gaten tussen omdat er eentje is die niet harder wil/kan/durft. Maar je hebt er ook die vlot doortrekken als het een beetje vrij is en dan op het einde van de werken, waar alles terug bij elkaar komt, op de rem gaan en het effect daarvan is vaak ook niet mooi om te zien. De eerste week van de werken richting Leuven nam ik in Sterrebeek het linkse vak (andere kant middenberm dus) en 4 dagen van de 5 zijn ze voor mij op elkaar gereden. Altijd maar kleine blikschade, maar toch steeds oponthoud.
Langs de andere kant is het ook een moeilijk iets, je mag daar 70 en als je daar 70 rijdt hinder je iedereen ...
Ik zal blij zijn als de werken daar door zijn, dan kunnen de normale ergernissen weer beginnen op E40/E314
meestal staan de flikken daar
Comment
-
idd zeker hier in mere. het gevaarlijke is dan wel dat de truckers achter uw gat komen plakken, beginnen te flashen en u zelfs inhalen. ik laat ze doen en na de werken passeer ik ze toch weer. als ze het iets te gortig gemaakt heb, rem ik gewoon af voor hun tot ze me weer mogen inhalen. eens naast mij gewoon gas geven en ribbedebie, en ze kunnen weer 10minuten hun stuur opfretten om op snelheid te geraken. zeker net na aalst waar het bergop gaat.
Comment
-
Als ge dan toch zoveel tijd hebt om vrachtwagenchauffeurs in en na de werken te treiteren, kan je dan niet gewoon het openbaar vervoer nemen? In plaats van in andere mensen hunne weg te rijden?
De rijvakken in de richting van Luik zijn op de E40 nu breder dan origineel. De limiet van 70 is daar dus een utopie. Zowat alle zwaantjes en motoragenten die ik daar gevolgd heb, hielden 110-120 km/u aan. En in de spits heb ik ze er nog niet staan flitsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
De rijvakken in de richting van Luik zijn op de E40 nu breder dan origineel.
Dat is me nu vorige week pas opgevallen, die rijvakken zijn enorm breed. Vraag me eigenlijk af of er richting Luik 3 of 4 rijvakken komen. Ingeval van 4 zal er denk ik geen pechstrook meer beschikbaar zijn.
BTW: richting Brussel is volledig open, 4 rijvakken ter beschikking.
Voor zo ver ik kon zien zijn er richting Luik nog maar steeds drie. Ze moeten de afscheiding van het vroegere derde rijvak richting BXL nog wegnemen.Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenidd zeker hier in mere. het gevaarlijke is dan wel dat de truckers achter uw gat komen plakken, beginnen te flashen en u zelfs inhalen. ik laat ze doen en na de werken passeer ik ze toch weer. als ze het iets te gortig gemaakt heb, rem ik gewoon af voor hun tot ze me weer mogen inhalen. eens naast mij gewoon gas geven en ribbedebie, en ze kunnen weer 10minuten hun stuur opfretten om op snelheid te geraken. zeker net na aalst waar het bergop gaat.
Nu, met wat geluk kom je plots een oostblokker tegen met een oude camion die al meerdere zulke eikels had die dag en kan je je auto samenvegen en is het hij die ribbedebie is.
Als ik zo iets lees vraag ik me af of je eigenlijk wel al oud genoeg bent om auto te rijden? Je bent daarna waarschijnlijk ook te laf om samen even aan de kant te stoppen op een parking en uit te leggen waarom je dat deed?
Opzettelijk vrachtwagens hinderen op de snelweg, man, serieus, denk je daarbij dan wel na? Dan ben je er waarschijnlijk ook nog zo een die zich ergert aan inhalende trucks en alle ongevallen met vrachtwagens op de trucker steekt...Last edited by |) ][ |V| ][; 25/09/2010, 15:35.
Comment
Comment