Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oprittenhorror!
    Wat was me dat vandaag

Eén van de opritten op de E17 rij ik voorbij, ik dacht Lokeren, en op het einde staat daar een auto stil, oude pee in zijn zijspiegel aan 't kijken, pinker op naar links. Te wachten tot er geen verkeer meer is ofzo zeker? Le-vens-gevaar-lijk.
    Als ik daar de oprit neem, zit ik op die plaats meestal al aan 100 - 120 en in m'n spiegel te kijken, niet continu vooruit.

Nog geen half uur later, sanitaire stop op parking tankstation Drongen, ik zet weer aan, neem de oprit, en staat daar aan 't begin (net voor de autostrade oprijdbaar is) een auto, waar met moeite nog een vrachtwagen langs kan, ik passeer, die gast zwiert z'n deur wagewijd open

ik snap dat allemaal toch niet meer hoor....

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• een kerel die 110 (!!!) rijdt op het linkerbaanvak E40 ergens tussen kortrijk en gent... natuurlijk lag alles voor hem wagenwijd open, en achter hem een filetje ('t was midden op de dag)... en die kerel ging dus gewoon niet opzij hé... je moest hem langs rechts inhalen en voorbijgaan

ik erger mij trouwens wel vaker aan mensen die links rijden op de autostrade, en die niet de beleefdheid hebben om even opzij te gaan om de auto's achter hen voor te laten die duidelijk sneller willen gaan
      bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        Oprittenhorror!
        Wat was me dat vandaag

Eén van de opritten op de E17 rij ik voorbij, ik dacht Lokeren, en op het einde staat daar een auto stil, oude pee in zijn zijspiegel aan 't kijken, pinker op naar links. Te wachten tot er geen verkeer meer is ofzo zeker? Le-vens-gevaar-lijk.
        Als ik daar de oprit neem, zit ik op die plaats meestal al aan 100 - 120 en in m'n spiegel te kijken, niet continu vooruit.

Nog geen half uur later, sanitaire stop op parking tankstation Drongen, ik zet weer aan, neem de oprit, en staat daar aan 't begin (net voor de autostrade oprijdbaar is) een auto, waar met moeite nog een vrachtwagen langs kan, ik passeer, die gast zwiert z'n deur wagewijd open

ik snap dat allemaal toch niet meer hoor....
        En het is door dergelijke incompentente creaturen dat elke chauffeur die wel inzicht heeft, en zich wel op een correcte manier door het verkeer kan verplaatsen, in de file staat.

Vanmorgen op de E40 in Sterrebeek: Oud boerke met zijn rooie Citroën ZX tegen 80 op het derde vak. Iedereen moet remmen, uitwijken, noem maar op. Zo'n situaties genereren zoveel overbodige maneuvers. Om je haar uit je hoofd te trekken...
        1991 BMW E30 318is

Comment

• Hehe, gisteren van hetzelfde in Bertem: Van de E314 komt een Ford Kuga, aan een snelheid op het tweede vak die lager is dan de twee vrachtwagens die hem langzaam langs rechts inhalen. Waar de volle lijn ophoudt, gaat die kerel onmiddellijk naar het derde vak, zonder te accelereren.

Vanmorgen in Kraainem een tist tegen 80 op het linkervak, waar je nog 120 mag.

Op de motorfiets rij ik tijdens de spits niet constant doorheen een file. Nee, na enkele kilometers file laten mensen gaten van honderden meters vallen, soms wel een kilometer onbenutte snelweg a rato van 2 tot 3 rijstroken... Als je dus in de file aansluit, is dat niet omdat het druk is, maar omdat er in de verte effectief iemand niet door rijdt.
          Last edited by ; 08/10/2010, 10:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
            Man man, daarnet nog eens een domme actie gezien.
            Een kruispunt met 2 voorsorteerstroken om naar links te gaan en ik sta op de rechtse. Het wordt groen, iedereen vertrekt en de wagen naast mij neemt zijn bocht veel te breed, snijdt mij de pas af en zet zich doodleuk aan de kant want meneer kreeg telefoon...

Eerst en vooral had een onoplettende bestuurder zich gewoon in zijn flank geboord, anderzijds zou het misschien 10 seconden langer geduurd hebben voor die persoon om zich deftig aan de kant te zetten.

ken ik van ergens, in steenokkerzeel om van steenokkerzeel de haachtsesteenweg op te rijden richting melsbroek. het beste van al, die mensen snappen niet dat 2 rijvakken om afteslaan meestal ook dienen om op het zelfde rijvak te blijven... ze zouden u zo gwn van de baan rijden of gwn in u flank rijden... en ze snappen niet da ze fout bezig zen als ge passeert :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
              een kerel die 110 (!!!) rijdt op het linkerbaanvak E40 ergens tussen kortrijk en gent... natuurlijk lag alles voor hem wagenwijd open, en achter hem een filetje ('t was midden op de dag)... en die kerel ging dus gewoon niet opzij hé... je moest hem langs rechts inhalen en voorbijgaan

ik erger mij trouwens wel vaker aan mensen die links rijden op de autostrade, en die niet de beleefdheid hebben om even opzij te gaan om de auto's achter hen voor te laten die duidelijk sneller willen gaan
              Ik begrijp dat dus ook niet, zowel op de autostrade als op secundaire wegen...Het is toch heel simpel?! Wil je genieten van het landschap : RECHTS, wil je door kunnen rijden zonder het overige achterliggende verkeer te hinderen: LINKS.

Zelf zal ik altijd als ik doorheb dat ik iemand achter me de weg belemmer meteen uitwijken naar rechts, maar is het dan zoveel gevraagd aan andere (vaak oudere?) bestuurders om hetzelfde te doen?

Klopt het trouwens dat je volgens de wegcode overdag moet claxonneren en als het donker wordt met je grootlichten knipperen als je zo iemand te kennen wilt geven om naar rechts te gaan?
              Last edited by ; 09/10/2010, 19:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                Ik begrijp dat dus ook niet, zowel op de autostrade als op secundaire wegen...Het is toch heel simpel?! Wil je genieten van het landschap : RECHTS, wil je door kunnen rijden zonder het overige achterliggende verkeer te hinderen: LINKS.

Zelf zal ik altijd als ik doorheb dat ik iemand achter me de weg belemmer meteen uitwijken naar rechts, maar is het dan zoveel gevraagd aan andere (vaak oudere?) bestuurders om hetzelfde te doen?
                Het is nog veel simpeler dan jij denkt. Altijd zo rechts mogelijk behalve in de bebouwde kom.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  Het is nog veel simpeler dan jij denkt. Altijd zo rechts mogelijk behalve in de bebouwde kom.
                  Zo schrijft de wet het inderdaad voor, dat klopt.
                  Ik bedoelde echter dat ik er totaal geen problemen mee heb als iemand links gaat rijden, als hij hierbij aan een snelheid rijdt waardoor de achterliggers niet moeten gaan inhouden, en een halfuur moeten gaan bumperkleven vooraleer ze eindelijk naar rechts gaan...

Comment

• prima.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• waarom lopen mensen ALTIJD achter uw wagen door als je aan't manouvreren bent in een parkeerplaats?
                      daarstraks is er zo iemand over mijn trekhaak gevallen, uil.

Comment

• €90 boete in Frankrijk, voor iets waar ik niets aan kon doen.

Comment

• 90 euro is gelijk de standaard boete in frankrijk?
                          maat kreeg ook 90 euro boete omdat hij niet volledig tot stilstand kwam, en ik ook toen ze me van de baan plukten aan 140 in zone 90
                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                            90 euro is gelijk de standaard boete in frankrijk?
                            maat kreeg ook 90 euro boete omdat hij niet volledig tot stilstand kwam, en ik ook toen ze me van de baan plukten aan 140 in zone 90
                            Inderdaad het forfaitair bedrag voor buitenlanders, voor de meeste overtredingen. Het feit blijft wel dat niet ik, maar de andere de boete moest krijgen.
                            Situatie: vrachtwagen voor mij rijdt 70, op de snelweg, er staat een bord dat er binnen 700m een inhaalverbod geldt. Ruimte genoeg om in te halen dus (was ook niet druk, dus niemand had er last van), maar die kerel besliste plots om te versnellen, waardoor ik pas 200m voorbij het verbodsbord terug naar het rechtervak kon. Politie zag dit en ik mocht meteen stoppen om te betalen.
                            Dat vind ik dus dikke zever.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                              waarom lopen mensen ALTIJD achter uw wagen door als je aan't manouvreren bent in een parkeerplaats?
                              da's me ook al opgevallen.
                              Je moet ze maar gezien hebben ...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Boeren met hun tractors

Hoe komen ze erbij om met die ondingen in de volle spits te gaan rijden 's morgens en 's avonds. En al dat zand en modder op de weg.

Comment

waarom lopen mensen ALTIJD achter uw wagen door als je aan't manouvreren bent in een parkeerplaats?
                                  je kijkt toch achteruit , als je in die zin rijdt

ik weet dat't hier bon ton is op de spiegels te parkeren, maar je ziet meer als je je kop draait

Comment

• Ook als je je kop draait, zie je niet tegelijk de rechter- en de linkerachterhoek. Als ze dicht bij je auto zijn, zijn ze er snel.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      je kijkt toch achteruit , als je in die zin rijdt

ik weet dat't hier bon ton is op de spiegels te parkeren, maar je ziet meer als je je kop draait
                                      dus als jij naar links kijkt zie je de mensen ook aan de rechterkant?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                        Boeren met hun tractors

Hoe komen ze erbij om met die ondingen in de volle spits te gaan rijden 's morgens en 's avonds. En al dat zand en modder op de weg.
                                        Aannemers die traktoren gebruiken ipv vrachtwagens voor hun werven...

(maar als de oogst binnen moet, dan moet hij binnen spits of geen spits )

Comment

dus als jij naar links kijkt zie je de mensen ook aan de rechterkant?
                                          als je je kop draait, en je kijkt tss je zetels, heb je toch overzicht of niet
                                          en ben je ni zeker geef je best nog geen gas

...ik heb nooit graag met de vorige camper gereden omdat ik er zo weinig overzicht in had, zelfde met de vrachtwagen, ik haat het...

Comment

Working...
                                          X