Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daar moet je toch mee oppassen. Op voorrangsbanen geen probleem maar bij voorrang van rechts ben ik tegenwoordig driedubbel op mijn hoede. In bepaalde wijken van Franse steden bevolkt met een hoog percentage lichtgetinte medemensen is het een spelletje om voorrang te "nemen" en zo een accident te veroorzaken + verzekering op te lichten.
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Met wat moet er opgepast worden?

Met DRL? Dat heeft alleen invloed op de zichtbaarheid.
      Met mensen die de baan opkomen zonder voorrang te verlenen? Ik weet zeer goed waar er voorrang van rechts is en waar niet.
      Op kruispunten met voorrang van rechts zal ik de eerste zijn om te stoppen.
      Maar volgens mij is dat naast de kwestie, 't ging over een voorrangsbaan en mensen die er zich op zwieren voor je neus.
      Mijn ervaring is dat de helft minder dat doet als je lichten continu opstaan.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik merk ook dat je beter wordt gezien met je lichten aan.
        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          Met wat moet er opgepast worden?
          Algemeen, met andere weggebruikers die voor je neus de weg opkomen, of ze nu dat recht hebben of niet
          Maar lichten zullen iemand met minder goede bedoelingen helaas niet afschrikken.
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Ja ok, maar da's nu niet echt mode in België. Daar ging het niet echt om.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• ik rij altijd met mijn lichten aan. anderhalve maand geleden aangezet, ze gaan vanzelf aan en uit met het contact, sindsdien heb ik de knop niet meer aangeraakt.
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Knap eh, zo een snelweg.
                Zelfs met de auto is dat al een onderneming om die rand op te rijden om naar E314 te gaan daar!
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• ergernis van vandaag: mensen die voorrangsborden (de soort met rode en witte pijlen) niet respecteren.
                  Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Zelfs met de auto is dat al een onderneming om die rand op te rijden om naar E314 te gaan daar!
                    bwa, gisterenavond lag er wel terug asfalt.
                    Een kwartiertje recup gepakt om wat vroeger thuis te zijn, uiteindelijk was ik een half uur later thuis. Verkeer van 3 rijvakken moest naar 1 rijvak.
                    Database error.
                    The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                      ik rij altijd met mijn lichten aan. anderhalve maand geleden aangezet, ze gaan vanzelf aan en uit met het contact, sindsdien heb ik de knop niet meer aangeraakt.
                      Om nog wat gelegenheid tot reageren te geven .....

Ik heb nog nooit een auto gehad waarvan de lichten vanzelf aangingen ??? (Ik ga ook niet liggen klooien om de lichten op het stuurslot aan te sluiten).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten

Ik heb nog nooit een auto gehad waarvan de lichten vanzelf aangingen ??? (Ik ga ook niet liggen klooien om de lichten op het stuurslot aan te sluiten).
                        Geen boordcomputer, geen automatische lichten?

Hoe oud is jouw kar?
                        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten

automatische lichten, automatische ruitenwissers, automatische onderhoudsmeldingen, automatische zetelverstelling bij de automatische ontgrendeling van de portieren, automatische zenderafstelling, automatisch aanpassen van 't volume van de radio ifv interieurgeluiden, automaische verkeersinfo, automatische hoogteregeling op de lichten, automatische nivellering van de veren, automatische klimaatregeling, ... zelfs automatisch van versnelling wisselen en automatisch z'n snelheid aanhouden.

Fak, wat doe ik nog in m'n auto?????

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

de gazet lezen, bellen met uw madam,...

ik heb precies toch wat schrik voor volautomatische wagens waar je geen rijbewijs of chauffeur voor nodig hebt. krijg je meer mensen die openbaar vervoer laten vallen, mensen zonder rijbewijs of bejaarden die een automatische auto kopen, kunt ge uw auto toerkes van't centrum laten rijden omdat je geen parkeerplaats vindt,....

vergeet het ook maar om zelf te genieten van het rijden, of erger nog: hard rijden. nu kijken veel mensen al vies omdat je een accident doet, het zal er niet op beteren wanneer ze je verwijten het beter te kunnen en niet volautomatisch te rijden
                            Last edited by Teus; 12/10/2010, 23:03.
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• nog beter, ge kunt auto zelf nurburgring laten afrijden en hij zo zowiezo de beste tijd die mogelijk is met die wagen binnenhalen. sinds dit al voorgeprogrameerd is in de auto.

dit zorgt voor zeer spannende races tussen 2 auto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                de gazet lezen, bellen met uw madam,...

ik heb precies toch wat schrik voor volautomatische wagens waar je geen rijbewijs of chauffeur voor nodig hebt. krijg je meer mensen die openbaar vervoer laten vallen, mensen zonder rijbewijs of bejaarden die een automatische auto kopen, kunt ge uw auto toerkes van't centrum laten rijden omdat je geen parkeerplaats vindt,....

vergeet het ook maar om zelf te genieten van het rijden, of erger nog: hard rijden. nu kijken veel mensen al vies omdat je een accident doet, het zal er niet op beteren wanneer ze je verwijten het beter te kunnen en niet volautomatisch te rijden
                                bellen: doet er me aan denken - velen hebben reeds stembediening = automatisch opnemen van de telefoon, automatisch aanpassen van de automatische dingen, ....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

automatische lichten, automatische ruitenwissers, automatische onderhoudsmeldingen, automatische zetelverstelling bij de automatische ontgrendeling van de portieren, automatische zenderafstelling, automatisch aanpassen van 't volume van de radio ifv interieurgeluiden, automaische verkeersinfo, automatische hoogteregeling op de lichten, automatische nivellering van de veren, automatische klimaatregeling, ... zelfs automatisch van versnelling wisselen en automatisch z'n snelheid aanhouden.

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                  Geen boordcomputer, geen automatische lichten?

Hoe oud is jouw kar?
                                  Sinds 9 januari 2001.
                                  Geen boordcomputer, geen automatische lichten, geen automatische enz....
                                  Het enige automatische aan de wagen is de versnellingsbak. De cc kan men moeilijk iets automatisch noemen want ik moet hem zelf nog in actie doen komen. Maar om heel eerlijk te zijn, ik mis al die automatische prullaria totaal niet. Als men gewoon geweest is om met een basic wagen (zoals ze vroeger allemaal waren) te rijden dan mist men dat alles niet.
                                  Dingen zoals de lichten aanzetten of de ruitenwissers e.d. dat is toch totaal geen moeite ? En het verhindert dat men op de schouwing met de handen in het haar zit als men iets manueel moet doen.

Comment

• nee will, dat is geen moeite.
                                    Maar als je verschillende keren per maand dagen van 500 km hebt, en je moet eens door spetterregen op de autosnelwegen (lees: veel water achter een vrachtwagen amper iets als er geen voorligger is en een beetje met een voorligger) snap je het nut van zo een sensor al.
                                    Idem voor de andere opties: je kan beslist zonder. Maar ze hebben wel hun nut voor bepaalde omstandigheden, omstandigheden die ik nu eenmaal veel meemaak.
                                    Maar 'k zal niet ongelukkig zijn als m'n volgende dat niet heeft, da's wel waar.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                      bwa, gisterenavond lag er wel terug asfalt.
                                      Een kwartiertje recup gepakt om wat vroeger thuis te zijn, uiteindelijk was ik een half uur later thuis. Verkeer van 3 rijvakken moest naar 1 rijvak.
                                      Ik heb er ook een half uur gestaan om 11 uur, vrienden van mij hebben er 2 uur gestaan. En dat met een hoop mensen die duidelijk niet gewoon waren om in de file te staan, er begonnen er daar veel fratsen uit te halen en uiteindelijk gingen er dan nog een hoop over de pechstrook ook ...
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Zelf heb ik geen rare fratsen gezien, een paar die niet wisten welk rijvak te nemen omdat ze altijd denken dat het andere vak sneller gaat. Ben constant links gebleven en de vrachtwagen waarmee ik aan het begin van de file gelijk stond reed vlak voor mij in Bertem.

Die paar op de pechstroook had ik ook gezien, moest ik rechts hebben gestaan had ik het ook gedaan, ipv van 1 vak hadden ze er makkelijk 2 kunnen maken, gelijk een paar weken terug.
                                        Database error.
                                        The database has encountered a problem.

Comment

Working...
                                        X