Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Niet noodzakelijk. Ik zie soms ook stunts, en dan zegt mijn Coyote dat de volgende verkenner toch 6km verder zit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
      Als het zich allemaal op de pechstrook afspeelde en niet op een afrit dan lachte ik wel. In dit geval is uw leerkracht niet in fout dus helemaal niet grappig. Hopelijk is hij betaald geraakt want ik weet niet of de verzekering pechstrookrijders dekt.

Wat ik me wel afvraag is of die pechstrookrijders altijd dezelfden zijn. Of zouden dat allemaal volgeladen auto's zijn die hun vliegtuig moeten halen.
      De vorige posts van je wekten al lichte ergernis op, en kga er op een beleefde manier op reageren. Alles wat ik nu zeg is mijn mening en geenszins bedoelt om je aan te vallen, of je nog maar van gedacht te doen veranderen:

Ik kom het bijna dagelijks tegen op de oprit E17-E40 dat ze me op de pechstrook voorbij rijden terwijl ik stil sta aan te schuiven. Tussen de bekrompen, egocentrische marginale soort dat vlamingen zijn, zitten er nogal wat zoals jou die gewoon de auto dwars op de pechstrook zetten en de pechstrookrijder blokkeren. Ik hoop dat mensen met dergelijke mentaliteit heel onzacht tegen de volgende boom hangen. Nooit hetvolgende geleerd: bemoei je met je eigen zaken en hou vooral je smoel uit andermans zaken uit? Is dat nu echt zo moeilijk? Als iemand je op de pechstrook voorbijrijdt, kun je twee dingen doen. 1: laten doen en zelf verder aanschuiven en 2: iets verder stoppen en 8x zo hard je kan je hoofd tegen je deurstijl bonken. Wedden dat je niet meer aan die pechstrookrijder denkt? Verder kun je vanuit je eigen zielige leefwereld (heel algemeen bedoeld, beschouw een ander altijd als meer dan jezelf en je hebt nergens meer problemen mee, echt niet persoonlijk op jouw persoon bedoeld) niet inbeelden waarom die pechstrookrijder dat doet. Z'n vader kan op sterven liggen, z'n vrouw kan aan't bevallen zijn...
      Ik heb echt een afkeer van moraalridders in het verkeer (ik file, iedereen file) en tegenwoordig zelfs meer respect voor mensen die zulke zaken doen, en dat zegt toch iets? Onlangs had ik het aan de stok met zo een moraalridder: ik sta aan te schuiven aan de lichten richting ninove op de aalstersesteenweg (' smorgens meestal 10 minuten file terwijl het vak voor links afdraaien open ligt) en er was er eene die gans de file voorbijgestoken had op dat vak. Achter mij stond dus zo'n moraalridder, want hij kwam express op 2 cm van mijn achterbumper staan en ik zag hem wild gesticuleren naar diegene die er tussenwou. Toen het groen werd, ben ik gewoon blijven staan zodat die mens voor mij kon invoegen, die achter mij maar pharen en toeteren. Ben gewoon blijven staan zodat hij nog eens voor't rood mocht staan en hij stapt uit, ik blijf gewoon zitten. Komt aan mijn ruit staan en ik doe mijn deur open. 'Hela snotaap, waarom blijf jij hier staan om me te koeioneren, enz... Gewoon geantwoord: gij iemand blokkeren, ik u blokkeren. Ik had liefst gehad dat hij me een klets verkocht had, kon ik nog wat geld trekken ook :d

Nogmaals, niet persoonlijk oppakken he, moest gewoon ffkes van de lever!
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        De vorige posts van je wekten al lichte ergernis op, en kga er op een beleefde manier op reageren. Alles wat ik nu zeg is mijn mening en geenszins bedoelt om je aan te vallen, of je nog maar van gedacht te doen veranderen:

Ik kom het bijna dagelijks tegen op de oprit E17-E40 dat ze me op de pechstrook voorbij rijden terwijl ik stil sta aan te schuiven. Tussen de bekrompen, egocentrische marginale soort dat vlamingen zijn, zitten er nogal wat zoals jou die gewoon de auto dwars op de pechstrook zetten en de pechstrookrijder blokkeren. Ik hoop dat mensen met dergelijke mentaliteit heel onzacht tegen de volgende boom hangen. Nooit hetvolgende geleerd: bemoei je met je eigen zaken en hou vooral je smoel uit andermans zaken uit? Is dat nu echt zo moeilijk? Als iemand je op de pechstrook voorbijrijdt, kun je twee dingen doen. 1: laten doen en zelf verder aanschuiven en 2: iets verder stoppen en 8x zo hard je kan je hoofd tegen je deurstijl bonken. Wedden dat je niet meer aan die pechstrookrijder denkt? Verder kun je vanuit je eigen zielige leefwereld (heel algemeen bedoeld, beschouw een ander altijd als meer dan jezelf en je hebt nergens meer problemen mee, echt niet persoonlijk op jouw persoon bedoeld) niet inbeelden waarom die pechstrookrijder dat doet. Z'n vader kan op sterven liggen, z'n vrouw kan aan't bevallen zijn...
        Ik heb echt een afkeer van moraalridders in het verkeer (ik file, iedereen file) en tegenwoordig zelfs meer respect voor mensen die zulke zaken doen, en dat zegt toch iets? Onlangs had ik het aan de stok met zo een moraalridder: ik sta aan te schuiven aan de lichten richting ninove op de aalstersesteenweg (' smorgens meestal 10 minuten file terwijl het vak voor links afdraaien open ligt) en er was er eene die gans de file voorbijgestoken had op dat vak. Achter mij stond dus zo'n moraalridder, want hij kwam express op 2 cm van mijn achterbumper staan en ik zag hem wild gesticuleren naar diegene die er tussenwou. Toen het groen werd, ben ik gewoon blijven staan zodat die mens voor mij kon invoegen, die achter mij maar pharen en toeteren. Ben gewoon blijven staan zodat hij nog eens voor't rood mocht staan en hij stapt uit, ik blijf gewoon zitten. Komt aan mijn ruit staan en ik doe mijn deur open. 'Hela snotaap, waarom blijf jij hier staan om me te koeioneren, enz... Gewoon geantwoord: gij iemand blokkeren, ik u blokkeren. Ik had liefst gehad dat hij me een klets verkocht had, kon ik nog wat geld trekken ook :d

Awel volgende keer als ik u in een pretpark tegenkom dan mag ik ook voorschieten.

Trouwens wel veel BMW en Audi 5 rijders wiens vader om 8.30u smorgens op sterven ligt.

Comment

• vlamingen zijn geboren hypocriete moraalridders.
          jouw gedrag vind ik dan ook niet echt goed te keuren, maar abnormaal is het niet in tijden waar sociale controle nagenoeg onbestaand is.

beiden zijn nogal extreem en er bestaat wel degelijk een gulden middenweg, die is toch duidelijk aanwezig op het forum. ik ben blij dat mensen hun ervaring hier delen, ik steek er iets van op. moest iedereen evenveel vaardigheid (en interesse) aan de dag kunnen leggen...
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Als ge de mensen gaat beginnen blokkeren die de laat-invoegers blokkeren dan zijt ge zegmaar de moraalridder der moraalridders.

Zelf blokkeer ik helemaal geen mensen alleen hoop ik dat ze sneller de bon op gaan als er geen aantoonbare reden is.

Maar ja als ge een loon hebt dat het bedrijf 300€ per uur kost, dan komt het gewoon VEEL voordeliger uit om de pechstrook te gebruiken, 1x gepakt = 250€. Lekker uitslapen en laat die onbenullige Jan met de pet maar aanschuiven.

Comment

• Het enigste waar ik me aan erger zijn moraalridders die me blokkeren, wanneer ik mooi het linkse vak neem tot op het einde om dan in te voegen. Bij mijn weten doe ik niets verkeerd.

Voor de rest geef ik stevig gas en af en toe coupeert er mij ééntje af, maar ik ga effe vant gas en ik dan trek ik nog es goed door.
              Last edited by ; 14/10/2010, 23:17.

Comment

• Ik vind het pechstrookrijden nog stevig meevallen... De meeste pechstrookrijders doen het meestal toch om de volgende afrit te nemen, en dat kan voor persoonlijk eigenbelang zijn, een familielid dat op sterven ligt of een dringende sanitaire stop. Zo heb ik op één van de binnenwegen rondom Bertem ook eens een hele file voorbij gestoken, enkel en alleen omdat ik op het punt stond om mijn broek bruin te kleuren.

Je mag het afkeuren, dat pechstrookrijden. En het is zeker niet ongevaarlijk. Maar je kan er als burger verder niets aan doen, want als je zelf op de pechstrook gaat staan om er eentje te blokkeren ben je even fout bezig, en je zal dan zien dat er NET dat moment een ambulance of ander hulpverleningsvoertuig passeert, en dan maakt het geen kloten uit of je nu voor de goede of slechte redenen blokkeert...

Heb zo eens geblokkeerd gezeten op weg naar een verkeersongeval op de snelweg, met voor mij een auto die klem werd gereden door een vrachtwagen. Vrachtwagen kon niet meer bougeren door de stilstaande file, veroorzaakt door het ongeval waar wij natuurlijk moesten zijn.

Dus ja. Bemoei je met je eigen zaken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                  Als ge de mensen gaat beginnen blokkeren die de laat-invoegers blokkeren dan zijt ge zegmaar de moraalridder der moraalridders.

Zelf blokkeer ik helemaal geen mensen alleen hoop ik dat ze sneller de bon op gaan als er geen aantoonbare reden is.

Maar ja als ge een loon hebt dat het bedrijf 300€ per uur kost, dan komt het gewoon VEEL voordeliger uit om de pechstrook te gebruiken, 1x gepakt = 250€. Lekker uitslapen en laat die onbenullige Jan met de pet maar aanschuiven.

los van 't feit dat zo goed als niemand 300 per uur pakt, op wat voetballers na, is iedereen het beste af, als zij die zodanig nuttig zijn voor de economie dat ze tien keer verdienen dan wat de gemiddelde vlaming verdient, minder op de baan en meer achter hun bureau zitten. law & economics.
                  bmw 116d sportshatch

Comment

• Elke hoge piet of manager kost een bedrijf wel 300€ per uur, arbeiders worden geteld aan 50-60euro kostprijs per uur aan de klant. Als er een vergadering op u zit te wachten kunt ge van die 300€ al een veelvoud nemen. Toch is iedereen gelijk voor de wet.

Comment

• Ik ga iets gaan drinken met een vriendin in Brugge centrum. Ik laat haar parkeren waar je normaal niet mag staan maar waar niemand last van heeft. Komt er toch wel geen auto af met een koppel van middelbare leeftijd in. Die vrouw doet haar ruit naar beneden en zegt tegen mn vriendin: je mag hier wel nie staan hé... Ik heb ze rap weggestuurd...
                      i 1 2 1/2 6

Comment

• doet me denken aan de legendarische file van januari vorig jaar, toen er met de sneeuw alle filerecords werden gebroken. zag je geregeld mensen tegen de middenberm plassen, ze hadden ook niet verwacht zoveel uur vertraging op te lopen =)
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Nooit hetvolgende geleerd: bemoei je met je eigen zaken en hou vooral je smoel uit andermans zaken uit? Is dat nu echt zo moeilijk?
                          ...
                          "gij iemand blokkeren, ik u blokkeren. Ik had liefst gehad dat hij me een klets verkocht had, kon ik nog wat geld trekken ook :d!
                          volgens mij spreek je jezelf tegen.
                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• geen ergernis, maar nu ik véél minder pk's heb rij ik véél rustiger en heb ik véél minder ergernissen

Comment

Ik geef je 100% gelijk. Leven en laten leven zeg ik maar ook een oog om een oog ... Voor mijn part beginnen ze op elkaar te schieten. Zolang ze mij niet raken doen ze maar. Maar kloot er 1ne mij dan zal die het ook geweten hebben. Ik ben dan totaal niet vergevingsgezind en enorm wraaklustend. En ik ga niet staan bléten bij onze vrienden van de weg want die doen tot niets maar los het zelf op. Soms duurt het jaren maar diegene die mij iets in de weg heeft gelegd zal het dan wel geweten hebben. En dat is geen blufpoker. Er zijn er al een paar die dat kunnen bevestigen! En dat heeft niets te maken met teveel fantasie of films te kijken maar zit er zo van kindsaf in de familie ingestampt

Comment

• Het probleem met wraak is dat altijd blijft duren. Beetje situatie Israel-Palestijnen.

Ik hoop dat ik op mijn 50ste kan zeggen dat ik geen vijanden heb.

Ik zou in bovenstaande situatie ook ruimte gelaten hebben om de invoeger in te laten voegen, maar voor de rest mijn achterligger gewoon negeren. Een agressief bestuurder wordt gewoon foxwild als je hem straal negeert, en is wel aardig om te zien

Comment

• Vorige week nog een staaltje van wraak-in-het-verkeer mogen aanschouwen: aan een wegversmalling op de E34 A'pen-Knokke moest iedereen naar het rechtervak, een Mercedes 190 met zwaargebouwde vijftiger aan het stuur zette zich op het linkervak om niemand door te laten. Vlak daarachter hing een VW Caddy-Polo met twee kaalgeschoren kereltjes erin, die wél voorbij wilden. Ze geraakten stilaan erg opgefokt, en ramden mij bijna de pechstrook op om langs rechts langs die Benz te geraken. Aan de versmalling zelf moesten ze toch terug invoegen achter de Mercedes. Na de versmalling gingen ze naast de 190 rijden, en begonnen ze mekaar uit te kafferen. Dan gooiden de VW-kletskopkes een fleske water tegen de Mercedes, waarop die bruusk naar links stuurde en de VW bijna in de vangrails liet knallen. Blijkbaar waren ze dan uitgeraasd, want daarna reden ze allebei rustig voort tegen 100 per uur waar je 120 mag...
                                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Onlangs nog iets leuks gezien wat die moraalridders betreft. In Zellik richting Asse ging iemand voor de zoveelste keer de mensen die wouden ritsen blokkeren. Maar de persoon had zich iets teveel naar links gezet, waardoor ze rechts zijn plaats invulden. En dan lieten ze hem niet meer tussen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Favoriete topic gevonden?
                                      Zeer leuke post van je. Ondertussen breng je wel niets bij in de discussie. Ik geef prospeed gelijk. Alleen ben ik niet wraakgezind. Als ze mij willen voorsteken bij den bakker, in de file of in een pretpark, so be it. Misschien zijn die mensen wel meer dan mij? Ik maak er me niet druk in. Ik blijf alleen maar bij mijn standpunt dat vlamingen hypocriete idioten zijn. En bekrompen. Omdat jij een half uur in de file staat, betekent het toch niet dat je achterligger dat ook moet doen?
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Van iemand die zich manager noemt maar eigenlijk ne gewone toogbankverkoper is zoals er dertien in een dozijn zitten verwacht ik ook geen toegevoegde waarden. Leven en laten leven

Comment

Nooit hetvolgende geleerd: bemoei je met je eigen zaken en hou vooral je smoel uit andermans zaken uit? Is dat nu echt zo moeilijk?
                                          ...
                                          "gij iemand blokkeren, ik u blokkeren. Ik had liefst gehad dat hij me een klets verkocht had, kon ik nog wat geld trekken ook :d!
                                          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Ik blijf alleen maar bij mijn standpunt dat vlamingen hypocriete idioten zijn. En bekrompen.?
                                          En daar ben je zelf wel een heel mooi voorbeeld van

Comment

Working...
                                          X