Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Onlangs nog iets leuks gezien wat die moraalridders betreft. In Zellik richting Asse ging iemand voor de zoveelste keer de mensen die wouden ritsen blokkeren. Maar de persoon had zich iets teveel naar links gezet, waardoor ze rechts zijn plaats invulden. En dan lieten ze hem niet meer tussen
    De vraag is : mag je iemand blokkeren bij het ritsen. Stel iedereen moet van 2 rijvakken naar het rechtse. 200 meter ervoor sta ik al op het rechtse rijvak stil maar er komen steeds auto's nog links voorbij om juist op het einde er tussen te kruipen. Mag ik mij dan half op het linkse rijvak zetten om ze te blokkeren? Dat is iets wat toch veel mensen doen tot grote ergernis die dan links aan komen gevlogen. Mij stoort dat niet want uiteindelijk winnen ze misschien 30 seconden in tijd maar riskeren wel krassen in hun auto of eruit gesleurd te worden.

Voila mijn laatste post. Ik zal wel zien wat er allemaal gezeverd gaat worden. Want dat is toch. Eén grote hoop gezever en elkaar zo veel mogelijk belachelijk maken. Meerwaarde voor de maatschappij hier is nul. Nu niet dat ik van die maatschappij of wat er hier gezegd wordt wakker zou liggen. Is ook een vorm van tijdverdrijf en om de werkuren sneller voorbij te laten gaan. En nu gedaan met wat ge werken kunt noemen. Ik ben ermee weg tot volgende week donderdag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
      De vraag is : mag je iemand blokkeren bij het ritsen.
      10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
      Dat geldt dus ook voor de idioten die remtesten gaan doen als ze links blijven plakken en last krijgen van een bumperklever.

Comment

En daar ben je zelf wel een heel mooi voorbeeld van
        Dacht het niet. Hypocriet zijn kan je me echt niet ten laste leggen. Ik leef 99% volgens 'leef en laat leven', en dat lukt wonderwel. 'T helpt ook ontzettend kalm te blijven in die situaties. T'lukt nog niet altijd, maar ik werk er wel naartoe. De geboorte van mijn dochter heeft me wel veel kalmer gemaakt, vroeger was ik een echt heethoofd in't verkeer en reageerde ik op alles. Nu laat ik zoveel mogelijk passeren zonder me druk te maken...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Pipo's in een vrachtwagen ("chauffeurs" kun je die niet noemen) die een eind voor een wegversmalling op 2 rijvakken beginnen rijden omdat toch maar niemand de laatste 200 meter van het linkse vak zou kunnen gebruiken.

Comment

• Die was vermoedelijk zijn sandwich aan t smeren.
            Database error.
            The database has encountered a problem.

Comment

• Ik heb vandaag gemerkt dat ik me "op de nog veel drukkere E40 naar de kust op vrijdagavond dan 15j geleden" niet meer opjaag in het stremmen door prutsers
              *klopt met de vuist op de borst*

Maar in Aalter was 't toch wel weer stereotiep filegedrag
              Druk, maar 110-120. Plakkaat "File" over de E40. Net voor Aalter begint een regenvlaag en remt er 1 iemand licht. Vlam! 2 auto's met 4 pinkers op en in de remmen achter mij
              Ik zag gewoon de drie rijen verdwijnen ... En zo onstaat file!

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Ik hoop dat ik op mijn 50ste kan zeggen dat ik geen vijanden heb.
              da's een mooi streefdoel

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Onlangs nog iets leuks gezien wat die moraalridders betreft. In Zellik richting Asse ging iemand voor de zoveelste keer de mensen die wouden ritsen blokkeren. Maar de persoon had zich iets teveel naar links gezet, waardoor ze rechts zijn plaats invulden. En dan lieten ze hem niet meer tussen
                Passeer daar elke dag en in de andere richting (bergaf naar rond punt) zetten velen zich ook klak in het midden zodat je niet mooi kan ritsen, en ze vertikken het om er een tussen te laten 200m verder die van de ring komt hé. Kakkers..

Comment

• Hoe zwaar ik me ook kan ergeren aan pechstrookrijders, als het gewoon om ritsen gaat zonder dat er een doorgetrokken lijn dient overschreven te worden dan rijd ik ook alles voorbij.

Daarstraks op de Antwerpse ring, kom van sportpaleis, afslag richting Hasselt, in dat hondenweer. Wanneer die bocht naar rechts gaat beginnen komt er dus geleidelijk een extra baanvak bij. Op het uiterst rechtse vak kon je de vertraging al van kilometers merken. Ik rijd dus gewoon op het middenvak tot wanneer die extra strook komt en rijd dan op die extra strook door tot helemaal achteraan op die brug, waar er geritst dient te worden (pijlen staan op de grond).

Tot zover ik in mijn achteruitkijk spiegel kon kijken was er NIEMAND die die linkse strook gebruikte Ze waren daar letterlijk meer dan een kilometer aan het aanschuiven terwijl dat linkse vak leeg was. Stond niemand van jullie daar dan te wachten en waarom rijdt je in hemelsnaam niet op die andere strook?? Wij betalen maar om wegen aan te leggen, en als het dan spits is dan wordt maar de helft ervan gebruikt???

EDIT: En dan zijn er nog mensen die op het middenvak rijden, dat zien gebeuren, en wanneer die extra strook begint gaan ze stoppen en staan pinken om als een gek toch maar over die DOORLOPENDE LIJN te kunnen invoegen. Alsof ze zouden sterven van schaamte door verder te rijden.
                  Last edited by ; 15/10/2010, 21:19.

Comment

• het is zo
                    het zijn zotten zo richting geel

ik gebruik ook het linkse baanvak, niemand houdt er ook maar iemand tegen ook niet

Comment

• wacht je echt wel kan doen, als je dan toch zo'n linkse brigade doorbreekt, rij er dan stapvoets langs...vlam niet of laat geen motorgeluid brullen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        De vorige posts van je wekten al lichte ergernis op, en kga er op een beleefde manier op reageren. Alles wat ik nu zeg is mijn mening en geenszins bedoelt om je aan te vallen, of je nog maar van gedacht te doen veranderen:

Ik kom het bijna dagelijks tegen op de oprit E17-E40 dat ze me op de pechstrook voorbij rijden terwijl ik stil sta aan te schuiven. Tussen de bekrompen, egocentrische marginale soort dat vlamingen zijn, zitten er nogal wat zoals jou die gewoon de auto dwars op de pechstrook zetten en de pechstrookrijder blokkeren. Ik hoop dat mensen met dergelijke mentaliteit heel onzacht tegen de volgende boom hangen. Nooit hetvolgende geleerd: bemoei je met je eigen zaken en hou vooral je smoel uit andermans zaken uit? Is dat nu echt zo moeilijk? Als iemand je op de pechstrook voorbijrijdt, kun je twee dingen doen. 1: laten doen en zelf verder aanschuiven en 2: iets verder stoppen en 8x zo hard je kan je hoofd tegen je deurstijl bonken. Wedden dat je niet meer aan die pechstrookrijder denkt? Verder kun je vanuit je eigen zielige leefwereld (heel algemeen bedoeld, beschouw een ander altijd als meer dan jezelf en je hebt nergens meer problemen mee, echt niet persoonlijk op jouw persoon bedoeld) niet inbeelden waarom die pechstrookrijder dat doet. Z'n vader kan op sterven liggen, z'n vrouw kan aan't bevallen zijn...
                        Ik heb echt een afkeer van moraalridders in het verkeer (ik file, iedereen file) en tegenwoordig zelfs meer respect voor mensen die zulke zaken doen, en dat zegt toch iets? Onlangs had ik het aan de stok met zo een moraalridder: ik sta aan te schuiven aan de lichten richting ninove op de aalstersesteenweg (' smorgens meestal 10 minuten file terwijl het vak voor links afdraaien open ligt) en er was er eene die gans de file voorbijgestoken had op dat vak. Achter mij stond dus zo'n moraalridder, want hij kwam express op 2 cm van mijn achterbumper staan en ik zag hem wild gesticuleren naar diegene die er tussenwou. Toen het groen werd, ben ik gewoon blijven staan zodat die mens voor mij kon invoegen, die achter mij maar pharen en toeteren. Ben gewoon blijven staan zodat hij nog eens voor't rood mocht staan en hij stapt uit, ik blijf gewoon zitten. Komt aan mijn ruit staan en ik doe mijn deur open. 'Hela snotaap, waarom blijf jij hier staan om me te koeioneren, enz... Gewoon geantwoord: gij iemand blokkeren, ik u blokkeren. Ik had liefst gehad dat hij me een klets verkocht had, kon ik nog wat geld trekken ook :d

Nogmaals, niet persoonlijk oppakken he, moest gewoon ffkes van de lever!
                        Dus je bent tegen het principe: "ik in de file, gij in de file" en iedereen moet zich met z'n eigen zaken moeien, maar je doet wel aan "gij iemand blokkeren, ik u blokkeren" terwijl ge daar niets mee te maken had?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Dus je bent tegen het principe: "ik in de file, gij in de file" en iedereen moet zich met z'n eigen zaken moeien, maar je doet wel aan "gij iemand blokkeren, ik u blokkeren" terwijl ge daar niets mee te maken had?
                          Klinkt heel tegenstrijdig hé

Ik heb het gewoon niet zo voor moraalridders, of voor mensen die zich denken te moeten moeien met zo'n situaties. Dan knapt er bij mij ook iets en ga ik ook domme dingen zoals omschreven in mijn voorbeeld.

Ik heb gewoon de pest aan mensen die denken 'correct' te zijn, terwijl ze dan fouten maken door iemand te blokkeren.

Hoe leg je't uit, mensen die niet afkunnen dat iemand anders er beter vanaf zal komen dan zijzelf. Net zoals in Vlaanderen een dikke auto hebben ook veel scheve reacties opwekt...

Comment

• een kameraad die nog geen maand in Gent op kot zit, of hij komt al pronken met foto's van een Ferrari geparkeerd in de buurt van de overpoort, en hoe hij een ventieldopje van een wiel heeft gestolen

je kwaad maken heeft geen zin, je maakt je belachelijk en kunt niet op tegen hun immense coolheid
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Ik heb gewoon de pest aan mensen die denken 'correct' te zijn, terwijl ze dan fouten maken door iemand te blokkeren.
                              Dus ge hebt de pest aan uzelf, dat moet ook erg zijn.

Comment

• dees ist ideale moment om 4 van die wieldoppekes van die kerel zijn auto of fiets te stelen en zeggen da ge ne ferrarieigaan die wieldoppekes hebt zien stelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                  een kameraad die nog geen maand in Gent op kot zit, of hij komt al pronken met foto's van een Ferrari geparkeerd in de buurt van de overpoort, en hoe hij een ventieldopje van een wiel heeft gestolen

je kwaad maken heeft geen zin, je maakt je belachelijk en kunt niet op tegen hun immense coolheid
                                  Heb hem ook zien staan.
                                  Ik zou mijn speeltje niet in een buurt vol dronken studenten zetten maar blijkbaar maakt dit hem niet uit.
                                  Ik heb er veel gezien die een foto lieten maken terwijl ze er tegen leunden, zoiets doe je in mijn ogen niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                    Dus ge hebt de pest aan uzelf, dat moet ook erg zijn.
                                    Niet leuk idd

Ah, ik probeer er me zo weinig mogelijk druk in te maken nog... Ik schuif mooi aan in de file, behalve misschien de dag dat er iets ergs is. Wil een ander de pechstrook pakken of witte volle lijnen overschreiden, of mij de pas afsnijden dan doen ze maar. Het enige waar ik niet tegen kan is mensen die denken 'overtreders' eens op hun fout te moeten wijzen. Dan heb ik het soms nog moeilijk om m'n smoel te houden. Maar ik werk eraan! Verleden week nog gelukt trouwens. Ik zie een persoon op een gehandicaptenplaats parkeren, en die stapt vlot uit en loopt weg. Op dat moment roept iemand vanop het terras 'jij ziet er niet heel erg gehandicapt uit' ofzoiets. Op die moment heb ik zin om te zeggen: waar moet je je in godsnaam mee bemoeien? Maar kheb het niet gedaan. Ik wil maar zeggen, ik keur niet goed dat die mens op die gehandicaptenplaats staat, maar die andere persoon moet naar zijn pint kijken en zich daarmee bezighouden in mijn ogen. Hope you get the point.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thomasB Bekijk Berichten
                                      Heb hem ook zien staan.
                                      Ik zou mijn speeltje niet in een buurt vol dronken studenten zetten maar blijkbaar maakt dit hem niet uit.
                                      Ik heb er veel gezien die een foto lieten maken terwijl ze er tegen leunden, zoiets doe je in mijn ogen niet.
                                      Witte F430 cabrio toevallig?

Gisteren achter gereden in de Henleykaai. Wat een poser

Comment

• De meeste Vlaamse snelwegen zullen vanaf deze zomer niet meer worden verlicht. Minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) hoopt zo jaarlijks 2 miljoen euro te besparen.

vlaamsche snelwegen niet meer verlicht vanaf zomer 2011

geen probleem mee, maar dat ze de palen weghalen, ik denk zelfs dat die palen voor minstens zoveel slachtoffers hebben gezorgd dan dat ze voorkomen werden...ook al worden nu in sneltempo overal vangrails die motorrijders hun benen afsnijden aangebracht

Comment

• Hmja, zonder palen en vangrails krijg je toestanden als op de E40 Jabbeke-Franse Grens... Tot men daar een aarden wal in de middenberm aanbracht.

Op zich sta ik er niet negatief tegenover, behalve dat de ons omringende landen net rondom stadscentra wél dag en nacht verlichting beginnen te voorzien.

Comment

Working...
                                          X