Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Bij gelijktijdige rijstrookverandering geldt de voorrang van rechts. De bestuurder die van links naar het middenvak invoegt is dus in fout.

tenzij de bestuurder langs rechts aan het inhalen was, mag ik aannemen?
    bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      jij gaat volvo-rijders nog een leasingnaam bezorgen
      waarom, omdat ik mooi de verplicht te volgen weg volg?
      En ja, ik reed wat sneller dan de rest, maar er was file links en rechts van me, dan mag dat volgens de wet

Serieus, 't is toch niet normaal dat je 15 auto's aan 120 voorbijkan op het middenvak? Links, en rechts.
      't Was ook goed voor een keer hoor. Veilig was het niet echt.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• nu je 't zegt, bobo
        In Geel deze middag, op weg naar de autosnelweg (op de Antwerpsesteenweg). Werken en alles moet op 1 vak. Plakkaat met vermelding van versmalling op 200m, dus ik heb nog 200m om te ritsen. Een stokoude Fiesta wou toch eens in 't midden rijden. 't Was millimeterwerk, maar ik stond ernaast
        Ik dacht dus dat 't pesterij was, jaloezie. Maar neen hoor, ze verschoot zich een bult. ze had me niet eens gezien! Spiegels

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          nu je 't zegt, bobo
          In Geel deze middag, op weg naar de autosnelweg (op de Antwerpsesteenweg). Werken en alles moet op 1 vak. Plakkaat met vermelding van versmalling op 200m, dus ik heb nog 200m om te ritsen. Een stokoude Fiesta wou toch eens in 't midden rijden. 't Was millimeterwerk, maar ik stond ernaast
          Ik dacht dus dat 't pesterij was, jaloezie. Maar neen hoor, ze verschoot zich een bult. ze had me niet eens gezien! Spiegels

ik erger mij ook vaak aan de middenvak rijders die links willen rijden, en niet eens in hun spiegel kijken, ofwel maar heel even kijken (alleszins te kort om de snelheid van de linkerbaanvakrijders in te schatten want ik moet echt vaak op de rem gaan staan... )
          bmw 116d sportshatch

Comment

• Vanmorgen ik sta 2des voor de rode lichten, om rechtdoor te rijden. Verkeerslicht links (pijl) springt op groen maar daar staat niemand. Mijn voorganger vertrekt en rijdt knal door het rood
            Vervolgens begint die camion achter mij te toeteren dat ik niet verder rij

Comment

• 12 november, een brug maken , behalve voor sommigen, zoals mezelf, en dan denk je,nu gaat alles vlot verlopen ? Neen dus!!! FUCK ZEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
              truth is in the eye of the beholder

Comment

• Vrouwmens aan 40 op 90 baan, die het dan nog nodig vindt om een paar keer kort te remmen omdat ik aan het kleven ben. Eerste plaats waar ik erover kon, deed ik dat. Ze zat daar dan nog wat belachelijk te zwaaien naar mij, terwijl ze in mijn gezicht grijnsde. Het lachen verging haar wel toen ik terug naar het juiste vak ging nog voor ik er voorbij was.
                Zelden ga ik iemand terugpakken voor zo'n gedrag, maar serieus, lach me niet uit nadat JIJ iets dom deed.

Comment

• het viel me enorm op dat de laatste twee dagen enorm veel oude peten en meten op de baan zijn.
                  Ofwel aan de universele snelheid 70km/u, zowel binnen de bebouwde kom als op 90-banen, ofwel aan de bovengenoemde 40 km/u.
                  Ik hoop dat ik zo niet word.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

het viel me enorm op dat de laatste twee dagen enorm veel oude peten en meten op de baan zijn.
                    Ofwel aan de universele snelheid 70km/u, zowel binnen de bebouwde kom als op 90-banen, ofwel aan de bovengenoemde 40 km/u.
                    Ik hoop dat ik zo niet word.
                    Zij zijn altijd zo geweest. In hun jonge tijd konden ze maar 70, dus dat zit erin gebakken. Wij gaan gewoon overal te snel rijden volgens onze kleinkinderen.
                    Het ergste zijn idd van die 70-rijders. Je gaat ze voorbij op een 90 baan (vaak krijg je nog faren achter je aan), en eens je in de bebouwde kom zit, komen ze je bumper inspecteren. Belachelijk.

Comment

• Begin al maar om te hopen dat je, in goede gezondheid, zo oud mag worden, uw rijexploten zullen daarna, eventueel, wel aan bod komen.

Comment

• wel, beste will, bij het neertypen van m'n bericht was dat het eerste wat ik dacht. Maar ik wou niet zagerig oud overkomen
                        Maar 't is wél realiteit.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Medische keuring vanaf 60, ik pleit voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                            Medische keuring vanaf 60, ik pleit voor
                            Zolang dat gepaard gaat met een knap verpleegsterke dat eens test of "uw spel" nog wel marcheert zie ik daar geen graten in

Comment

nu je 't zegt, bobo
                              Die werken ken ik. Gisterenavond voor het werk daar ook moeten zijn en een tuningbakske dacht daar ook even door te rijden tot vlak aan waar ge moet ritsen. Die heeft toch even zwaar in de remmen moeten gaan of hij zat achter op mijn bumper. En maar onozel doen. Hij had veel chance dat het regende of zijn klakske was van zijne puberkop geklopt Toen ik aanstalten deed om uit te stappen bleef hij daarna ineens ver achter. Iedereen zit al 100 meter vooraf mooi te ritsen en toch zijn er van die klojo's die tot op het einde willen rijden om er tussen te wringen. En dan verschieten ze ervan dat er verkeersagressie van komt. Bij mij is het simpel : ik wijk gene millimeter en als ge er wilt tegen rijden dan doet ge maar.

Comment

• En wie of wat verbiedt om tot het einde door te rijden?
                                Er staat nergens een verbodsbord. Dus ik rijd door. Mocht jij voor mij staan, je had schade in je zijkant. En een verhoogde bonus-malus.

Ik boet niet voor mensen die debiel 't rijtje op de rechterstrook dubbel zo lang maken dan nodig is. Doorrijden tot op 't einde is perfect legaal; en zelfs veel vlotter dan daar domweg in de file te staan op 't eerste vak.
                                Jij snapt duidelijk het systeem van ritsen niet.

En je snapt nog minder dat met verkeersagressie niet gelachen wordt.
                                Last edited by Bompa; 13/11/2010, 11:17.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Het zal zeker niet verboden zijn. Maar vraag aan 10 mensen wat zij ervan vinden en er zullen er 9 antwoorden dat ze zich gepakt voelen als er iemand tot vlak aan de risting doorrijdt op het andere vak terwijl de meesten al lang ervoor mooi aan het ritsen zijn. Voor velen is dat één van de grootste ergernissen op de weg.

Je mag altijd tegen mijn wagen rijden = firmawagen met full onnium zonder vrijstelling. En hier zagen ze er niet over als er een ongeval meer of minder binnen komt Trouwens mijn bonus-malus? Mooie oefening voor onze juristen afdeling autoverzekeringen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                    Het zal zeker niet verboden zijn. Maar vraag aan 10 mensen wat zij ervan vinden en er zullen er 9 antwoorden dat ze zich gepakt voelen als er iemand tot vlak aan de risting doorrijdt op het andere vak terwijl de meesten al lang ervoor mooi aan het ritsen zijn. Voor velen is dat één van de grootste ergernissen op de weg.

Je mag altijd tegen mijn wagen rijden = firmawagen met full onnium zonder vrijstelling. En hier zagen ze er niet over als er een ongeval meer of minder binnen komt Trouwens mijn bonus-malus? Mooie oefening voor onze juristen afdeling autoverzekeringen
                                    wat een attitude
                                    En dan verschieten ze dat de firmawagenrijders een slechte naam hebben.

Als ik dat aan 10 mensen vraag en er antwoorden er 9 dat ze zich gepakt voelen zeg ik dat ze zichzelf gepakt hebben door dwaasweg kuddegeestachtig in het rijtje te blijven staan. Er is niemand die hen verbiedt om ook op het andere vak te gaan aanschuiven.
                                    Er is ook niks dat hen dat verhindert, op hun bekrompen verstand na.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Allez, kom, laat ik eens een poging doen:

Art. 10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

Art. 12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.

De enige manier om dus niet in fout te zijn is door door te rijden tot aan de versmalling. Het linkervak blokkeren doe je vrolijk tot iemand rondom je toevallig eens flik is en je opschrijft - waarna je hier weer los kan gaan over het feit dat die mannen ook buiten hun dienst kunnen en mogen schrijven - en plots vanop het rechtervak invoegen op het linkervak om een achterligger op het linkervak te blokkeren is een vette voorrangsnegatie.

Of je komt mij tegen, ik stap uit vooraleer jij uit stapt, sla je in mekaar en jij gaat dan toch weer lafjes klacht indienen bij de politie.

Wat die 90% andere bestuurders vinden over het filerijden in Geel maakt niks uit: doordat iedereen op één rijstrook blijft staan, raken de rotondes achter de file ook verzadigd en staat er onnodig veel mensen in een file die er niet hoefde te staan, als men zoals het hoort alle rijstroken tot zover mogelijk zou gebruiken.

Nee, de enige sjans die je hebt is dat de door jou zo gehate politie inderdaad te lomp is om hierop te controleren. Enkel op de snelweg heb ik ooit het privilege genoten om een vrachtwagenchauffeur die heel het spel blokkeerde, even verder de vriendelijke vraag kreeg om het even op de pechstrook aan meneer de agent uit te leggen.

Dramatischer was die ene keer dat er een ambulance met sirene achter zo een vrachtwagen zat na al heel wat gemanoevreerd te hebben om doorheen de geschapen file te geraken, en niet voorbij kon omdat die vrachtwagenchauffeur weigerde door te rijden.
                                      Last edited by ; 13/11/2010, 12:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                        van die klojo's die tot op het einde willen rijden om [dan pas te ritsen].

aanwezig. soms met klakske.

ik zie echt niet in waarom ik per se al 3 km op voorhand zou moeten beginnen met ritsen als je links netjes kunt blijven doorrijden tot het einde.
                                        bmw 116d sportshatch

Comment

• Ik dacht overigens dat dat vrij simpel was: je rijdt door tot borden zeggen dat je moet invoegen. Dat werkt handiger dan rijden en dan plots de remmen in moeten omdat je de file op de rechter rijstrook begint voorbij te rijden.

De mensen die op de rechter rijstrook zo lang moeten wachten, moeten overigens wachten omdat zoveel mensen te vroeg invoegen. Als iedereen koppig zijn rijstrook bleef aanhouden, en aan de versmalling echt 1 op 1 gingen ritsen, ging de rechter rijstrook even vlot vooruit als de linker rijstrook.

Comment

Working...
                                          X