Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk dacht overigens dat dat vrij simpel was: je rijdt door tot borden zeggen dat je moet invoegen. Dat werkt handiger dan rijden en dan plots de remmen in moeten omdat je de file op de rechter rijstrook begint voorbij te rijden.
De mensen die op de rechter rijstrook zo lang moeten wachten, moeten overigens wachten omdat zoveel mensen te vroeg invoegen. Als iedereen koppig zijn rijstrook bleef aanhouden, en aan de versmalling echt 1 op 1 gingen ritsen, ging de rechter rijstrook even vlot vooruit als de linker rijstrook.
inderdaad:
het is het beste voor de middenvakrijder dat links blijft doorrijden zo ver als mogelijk.
stel dat prospeed in het middenvak staat aan te schuiven, mocht iedereen al mijlen op voorhand van links op het midden invoegen, dan krijg je in het midden een lange file, en links leeg. het gevolg is dat er zijn die achter prospeed reden, perfect langs links kunnen gaan voorsteken, en zo voor prospeed kunnen invoegen. prospeed moet dan langer aanschuiven.
als de file ontdubbeld is, dan kan niemand nog langs links voorsteken want gaat even snel als in het midden, waardoor prospeed sneller door de werken heen is.
om efficiënt te ritsen moet je dus zelfs links blijven doorrijden tot het einde.
om helemaal efficiënt te zijn ritst een de helft van het midden best ook met rechts.bmw 116d sportshatch
Comment
-
Gisteren toch de meest rare verkeersituatie ooit meegemaakt.
Er is een kruispunt (verlengde A'pensesteenweg in Sint-Amandsberg, Nieuwebaan ofzo noemt het daar) met lichten aan alle kanten, ik moet naar links en dus de tegengangers kruisen.
Ik rij naar het midden, stop zoals een goede chauffeur het beaamt.
Ik zie dat er niemand gaat overrijden de komende 5 seconden en rij kalm naar links waar een vrachtwagen en een auto gaan naar rechts. (zelfde richting als mij dus)
Ik rij tot daar en wil die vrachtwagen (die practisch al is afgeslagen) voorlaten, maar plots stopt hij omdat hij denkt dat ik hem voor de voeten ga vliegen ofzo... Hoe dan ook we staan dus stil voor 3seconden. Die vrachtwagen rijdt dan door en ik wil zoals eerst geplant mooi achter hem invoegen, maar daar had die auto die achter hem reed het niet op begrepen, nen ouwe vent die kost wat kost zijn plaats moest verdedigen en mij van de baan rijdt.
Ik voeg dus achter hem in, en we wisselen wat optische woorden uit. (ik stak m'n handen in de lucht, hij z'n vuist...)
Die vent blijft die vrachtwagen volgen op 2-3 meter afstand en ik rij daar achter denkende dat die ouwe vent die vrachtwagen wel voorbij zou steken van zodra het 2e rijvak er is. (aan de Carrefour in oostakker)
Ik ga er als eerste voorbij, maar die vent blijft gewoon de hele tijd dicht achter die vrachtwagen hangen.
Soms vraag ik me af wat ik toch verkeerd doe om in zo'n situatie te komen en wat in de hoofden van die mensen omgaat...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenSoms vraag ik me af wat ik toch verkeerd doe om in zo'n situatie te komen en wat in de hoofden van die mensen omgaat...
Niets gaat er in die hoofden van die mensen om, indien er wel iets zou gebeuren zou er een denkproces ontstaan, waaruit, indien meer dan 2 hersencellen aanwezig, dan een gedacht zou ontstaan, als het eventjes kan, daarna gevolgd door een actie.
Maar dat gebeurt dus meestal niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenDie werken ken ik. Gisterenavond voor het werk daar ook moeten zijn en een tuningbakske dacht daar ook even door te rijden tot vlak aan waar ge moet ritsen. Die heeft toch even zwaar in de remmen moeten gaan of hij zat achter op mijn bumper. En maar onozel doen. Hij had veel chance dat het regende of zijn klakske was van zijne puberkop geklopt Toen ik aanstalten deed om uit te stappen bleef hij daarna ineens ver achter. Iedereen zit al 100 meter vooraf mooi te ritsen en toch zijn er van die klojo's die tot op het einde willen rijden om er tussen te wringen. En dan verschieten ze ervan dat er verkeersagressie van komt. Bij mij is het simpel : ik wijk gene millimeter en als ge er wilt tegen rijden dan doet ge maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenZolang dat gepaard gaat met een knap verpleegsterke dat eens test of "uw spel" nog wel marcheert zie ik daar geen graten in
Nog goeie reflexen meneer
Eens kijken of het met de lepel ook lukt in de andere richting
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk BerichtenVanmorgen iets heel raar meegemaakt.
Ik stond in de file op een 2-vaks baan. Ik geef richting aan en wissel van rechter naar linker rijstrook. Een 20-tal seconden nadien hoor ik iemand wild claxonneren. Komt er een flik op de moto naast mij rijden, begint wild gebaren te maken en te roepen (geen idee wat, mijn raam was dicht). Hij was blijkbaar aan het file filteren en vond dat ik hem hinderde (heb ik verstaan uit zijn getier en gebaar). Hij zette me niet aan de kant, maar reed me voorbij, deed alle moeite om mijn nummerplaat te lezen, stak zijn duim op en reed verder.
Redelijk intimiderend gedrag vond ik. Ik had eigenlijk liever gehad dat hij me aan de kant had gezet en me een uitleg had gegeven. Op deze manier kan ik mezelf nog geeneens verdedigen.
Enig idee wat ze me hier kunnen aansmeren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenGisteren toch de meest rare verkeersituatie ooit meegemaakt.
Er is een kruispunt (verlengde A'pensesteenweg in Sint-Amandsberg, Nieuwebaan ofzo noemt het daar) met lichten aan alle kanten, ik moet naar links en dus de tegengangers kruisen.
Ik rij naar het midden, stop zoals een goede chauffeur het beaamt.
Ik zie dat er niemand gaat overrijden de komende 5 seconden en rij kalm naar links waar een vrachtwagen en een auto gaan naar rechts. (zelfde richting als mij dus)
Ik rij tot daar en wil die vrachtwagen (die practisch al is afgeslagen) voorlaten, maar plots stopt hij omdat hij denkt dat ik hem voor de voeten ga vliegen ofzo... Hoe dan ook we staan dus stil voor 3seconden. Die vrachtwagen rijdt dan door en ik wil zoals eerst geplant mooi achter hem invoegen, maar daar had die auto die achter hem reed het niet op begrepen, nen ouwe vent die kost wat kost zijn plaats moest verdedigen en mij van de baan rijdt.
Ik voeg dus achter hem in, en we wisselen wat optische woorden uit. (ik stak m'n handen in de lucht, hij z'n vuist...)
.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDie 2e chauffeur heeft toch gelijk? De mensen die daar naar rechts gaan hebben voorrang op u?
Toen ik achter die vrachtwagen wou invoegen kwam die vent gewoon naast mij rijden en z'n plaats afdwingen. Ik had niet direct opgemerkt wat z'n plan was, want hij stond in m'n dode hoek.
Gewoon echt nen domme arrogante kloot.
(Maar ja, als je met een ster rijdt, zijn andere weggebruikers plots veel arroganter tegen je in vgl met een range heb ik al bemerkt )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichtenom helemaal efficiënt te zijn ritst een de helft van het midden best ook met rechts.
Ik zie pfopspeen's berichten niet, maar hij zal wel problemen hebben met mensen die tot aan de invoegzone rijden zeker?
Comment
-
Vrachtwagens op de E17 Gent-Kortrijk op 't viaduct van Gentbrugge
Ik zie daar élke keer al die mannen halsbrekende toeren doen om toch maar te kunnen blijven doorrijden aan 95kmh terwijl alle auto's 90 doen ... echt degoutant.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenIk zie daar élke keer al die mannen halsbrekende toeren doen om toch maar te kunnen blijven doorrijden aan 95kmh terwijl alle auto's 90 doen ... echt degoutant.
Comment
-
Bestuurders die bij bewolkt en regenweer hun lichten niet aandoen, je zou ze een gat onder hun gat moeten geven.
Levensgevaarlijk om zo de grote baan te kruisen. Ik laat ze allemaal m'n grootlichten zien.
Veel gevaarlijker dan eens 10 of 20km/u te snel te rijden.
De politie zou hier toch ook wat beter op moeten controleren. Met enkele gewone wagens rondrijden en al de nummerplaten opschrijven, €250 per keer en ze hun lichten de volgende keer wel aansteken.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie vrachtwagens rijden 90 en vinden het vrij frustrerend dat jan en alleman daar 85 gaat rijden, om even verder terug aan +110 verder te crossen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie vrachtwagens rijden 90 en vinden het vrij frustrerend dat jan en alleman daar 85 gaat rijden, om even verder terug aan +110 verder te crossen.
Ik vraag me echt af of een trucker weet wat de tijdswinst is van 1km lang 5kmh sneller te rijden ... gegeven dat je daarvoor toeren moet doen die goed zijn om ongevallen en files te veroorzaken. Allemaal sterk bezig die mannen.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
Comment