Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Yep yep, vandaag ook alweer enkele idioten gezien zonder licht bij zicht 50m, je vraagt je af wat die mensen dan denken (indien ze daar toe in staat zijn).
Langs de andere kant heb ik mij de voorbije dagen ook geërgerd aan mensen die bij het minste spatje water zoveel mogelijk achtermistlichten op zetten. Neen hoor jongens, dat verblindt helemaal niet als je 100% zicht hebt, ook altijd leuk als het regent en die verlichting naar alle kanten wordt gereflecteerd.
Gelukkig reden enkele daarvan vandaag dan nog steeds met hun mistlicht rond, niet uit veiligheid, maar gewoon omdat ze het wss vergeten uitzetten waren.
Yep yep, vandaag ook alweer enkele idioten gezien zonder licht bij zicht 50m, je vraagt je af wat die mensen dan denken (indien ze daar toe in staat zijn).
Langs de andere kant heb ik mij de voorbije dagen ook geërgerd aan mensen die bij het minste spatje water zoveel mogelijk achtermistlichten op zetten. Neen hoor jongens, dat verblindt helemaal niet als je 100% zicht hebt, ook altijd leuk als het regent en die verlichting naar alle kanten wordt gereflecteerd.
Gelukkig reden enkele daarvan vandaag dan nog steeds met hun mistlicht rond, niet uit veiligheid, maar gewoon omdat ze het wss vergeten uitzetten waren.
Zoiets bedoel je? Twinting minuten achter deze staan aanschuiven. Ik zie nog rode bollen...
Zoiets bedoel je? Twinting minuten achter deze staan aanschuiven. Ik zie nog rode bollen...
Yep, that's what i mean
En tot overmaat van ramp hebben vele auto's vandaag 2 mistlichten, kwestie van zeker te zijn dat je blind bent nadat je er 5 minuten hebt achter gereden...
Men zou moeten verplichten om de achterste mistlampen te verwerken onderaan in de bumper, zoals bij de Ford Focus en de Pug 206. Dan zie je ze wanneer je ze moet zien, en schijnen ze zeker niet recht in je ogen...
De BMW 1 is trouwens om helemaal crazy van te worden op gebied van mistlichten... Waren ze bij BMW zo bang dat niemand de kleine keteltjes zou zien?
Citroën C8 (of heet dat tegenwoordig anders, die glazen camionet?) heeft dat ook helemaal vanonder in de bumper zag ik deze morgen. Veel beter idd.
Citroën C4 ook
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Men zou moeten verplichten om de achterste mistlampen te verwerken onderaan in de bumper, zoals bij de Ford Focus en de Pug 206. Dan zie je ze wanneer je ze moet zien, en schijnen ze zeker niet recht in je ogen...
Was daarstraks exact hetzelfde aan het denken
Voor maximaal verblindings-effect: mistlampen en remlichten aan op een vlak stuk weg. Voor als ge een lagere auto hebt dan de gemiddelde Golf (om maar ietst te noemen)
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Voorste mistlampen zijn GEEN vervangers voor uw gewone koplampen.
Doe tenminste iets van lichten aan, geachte bejaarde Ford-bestuurder.
Last but not least: aan de bestuurder van de blauwe Saxo zaterdagnamiddag op de E313 thv Hasselt-West: Als ge tegen de middenberm waart opgereden was het alleen spijtig geweest voor uw achterliggers.
Op een zeer natte snelweg blijven linksplakken, zwalpen van links naar rechts, achterliggers blokkeren, voortdurend met z'n linkerwielen over de lijn aan de binnenkant van de snelweg rijden (waar het volledig val lag met gladde bladeren) om dan plots met een snok aan het stuur op het laatste moment de afrit te nemen en daarbij nog een paar mensen te couperen.
Meneer was namelijk druk bezig met te sms'en op de natte, drukke autosnelweg.
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Voorste mistlampen zijn GEEN vervangers voor uw gewone koplampen.
Doe tenminste iets van lichten aan, geachte bejaarde Ford-bestuurder.
Op dat eerste punt moet ik u wel tegenspreken, men mag wel degelijk met de voorste mistlichten samen met de standlichten rijden, dus al vervanging van de dimlichten.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Op dat eerste punt moet ik u wel tegenspreken, men mag wel degelijk met de voorste mistlichten samen met de standlichten rijden, dus al vervanging van de dimlichten.
Inderdaad, da's eigenlijk ook de bedoeling van mistlichten vooraan.
Als je doorheen een mistbank rijdt -> 't licht van uw dimlichten wordt door de waterdruppeltjes helemaal verstrooid -> jij als chauffeur wordt ook verblind. Omdat mistlichten veel meer naar de grond toe schijnen, wordt 't licht niet tot op ooghoogte verstrooid en word je ook niet verblind.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Voor maximaal verblindings-effect: mistlampen en remlichten aan op een vlak stuk weg.
Nog erger is dat je amper nog het effect van de remlichten ziet, heb vandaag ook zo weinig mogelijk met mijn achterste mistlampen gereden omwille van die reden... (en het verblinden ook)
Op dat eerste punt moet ik u wel tegenspreken, men mag wel degelijk met de voorste mistlichten samen met de standlichten rijden, dus al vervanging van de dimlichten.
Het zal ook gedeeltelijk liggen aan het feit dat er bij de minste regenbui apen rondrijden met standlicht + mistlamp.
Dus dan trek ik de lijn door naar mistdinges
Inderdaad, da's eigenlijk ook de bedoeling van mistlichten vooraan.
Als je doorheen een mistbank rijdt -> 't licht van uw dimlichten wordt door de waterdruppeltjes helemaal verstrooid -> jij als chauffeur wordt ook verblind. Omdat mistlichten veel meer naar de grond toe schijnen, wordt 't licht niet tot op ooghoogte verstrooid en word je ook niet verblind.
Grootlichten verblinden uzelf, maar met gewone dimlichten heb ik dat toch nog nooit gemerkt hoor
Maar goed ook, want hoeveel auto's rijden er niet rond zonder voorste mistlichten? *steekt alvast vinger omhoog*
Nog erger is dat je amper nog het effect van de remlichten ziet, heb vandaag ook zo weinig mogelijk met mijn achterste mistlampen gereden omwille van die reden... (en het verblinden ook)
True.
Bij mij hangt de mistlamp onder de bumper, niet hinderlijk en remlichten nog goed zichtbaar.
Helaas wel lelijk gemonteerd en een stuk uit de bumper gesneden...komt ervan als in Japan geen achterste mistlampen verplicht zijn ==> simpelste oplossing kiezen voor markten waar het wel moet
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Het zal ook gedeeltelijk liggen aan het feit dat er bij de minste regenbui apen rondrijden met standlicht + mistlamp.
Dus dan trek ik de lijn door naar mistdinges
Ja, ken dat, ik heb mijn mistlichten bijna nooit aan als het niet moet.
Enkel wanneer ik op plaatsen kom waar geen straatverlichting is zet ik soms de voorste mistlichten op, deze verlichten een breder vlak voor de wagen waardoor je dan toch wat beter ziet.
Grootlichten verblinden uzelf, maar met gewone dimlichten heb ik dat toch nog nooit gemerkt hoor
Maar goed ook, want hoeveel auto's rijden er niet rond zonder voorste mistlichten? *steekt alvast vinger omhoog*
Op mij Saxo had ik ook geen mistlichten vooraan, dat was een van de zaken wat ik toch wel echt miste bij die wagen. Want met dichte mist doen die toch wel heel veel.
True.
Bij mij hangt de mistlamp onder de bumper, niet hinderlijk en remlichten nog goed zichtbaar.
Helaas wel lelijk gemonteerd en een stuk uit de bumper gesneden...komt ervan als in Japan geen achterste mistlampen verplicht zijn ==> simpelste oplossing kiezen voor markten waar het wel moet
Onderaan in de bumper is ook wel het beste volgens mij, dan vallen ze ook nog eens extra goed op, wat je niet hebt wanneer ze in hetzelfde lichtblok als de gewone achterlichten zitten.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Inderdaad, da's eigenlijk ook de bedoeling van mistlichten vooraan.
Als je doorheen een mistbank rijdt -> 't licht van uw dimlichten wordt door de waterdruppeltjes helemaal verstrooid -> jij als chauffeur wordt ook verblind. Omdat mistlichten veel meer naar de grond toe schijnen, wordt 't licht niet tot op ooghoogte verstrooid en word je ook niet verblind.
ik rijd helemaal niet graag met alleen mistlichten... beangstigend donker vind ik dat.
Maar 'k zeg het, ik heb nog nooit een auto met goede mistlichten gehad. Zelfs niet eens de wagens van andere merken dan het ondertussen huismerk.
Het is dan ook vooral handig wanneer het overdag mistig is.
Wanneer het echt donker is dan zou ik ook de dimlichten gebruiken.
Alhoewel, bij de Vectra waren de mistlichten echt wel goed om ook in het donker in combinatie met de standlichten te rijden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Mistlichten vooraan hinderen me 90% van de tijd niet (tenzij ze niet goed ingesteld staan), mistlichten achteraan hinderen me dan weer 90% van de tijd wel, vooral omdat ze constant worden gebruikt wanneer het niet nodig is of men ze vergeet uit te zetten nadat ze nodig geweest zijn. (Mensen zijn door een landbaantje gereden waar mist was, maar rijden de rest van de dag in't stad waar geen mist is, uiteraard nog steeds met mistichten op)
Het ironische is echter dat ik behoorlijk wat mensen ken die een boete hebben gekregen voor het gebruik van de voorste mistlichten (wanneer het niet nodig was), maar niemand ken die een boete heeft gekregen voor het gebruik van de achterste wanneer het niet nodig is en het is enkel nodig in echt dikke mist, niet bij donker weer, niet bij regen, niet bij een beetje mist!
Als je de auto voor je kan zien rijden, laat dan gvd je eigen mistlicht uit, want dan ziet de rest jou ook rijden, logischer kan ik het niet uitleggen...
Comment