Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
    True.
    Bij mij hangt de mistlamp onder de bumper, niet hinderlijk en remlichten nog goed zichtbaar.

Helaas wel lelijk gemonteerd en een stuk uit de bumper gesneden...komt ervan als in Japan geen achterste mistlampen verplicht zijn ==> simpelste oplossing kiezen voor markten waar het wel moet
    Voordeel van Engelse wagens dan weer, het land van de mist
    Jij hebt geen 3de remlicht zeker? Gelukkig dan idd dat ze niet in je achterlichten zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      en dubbele mistlichten irriteren dan nog eens dubbel
      Idd.

Volgens mij heeft de E er ook 2, terwijl een C er maar ene heeft
      Geen idee hoe het bij een 212 zit, vermoed ook dubbel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
        Mistlichten vooraan hinderen me 90% van de tijd niet (tenzij ze niet goed ingesteld staan), mistlichten achteraan hinderen me dan weer 90% van de tijd wel, vooral omdat ze constant worden gebruikt wanneer het niet nodig is of men ze vergeet uit te zetten nadat ze nodig geweest zijn. (Mensen zijn door een landbaantje gereden waar mist was, maar rijden de rest van de dag in't stad waar geen mist is, uiteraard nog steeds met mistichten op)

Het ironische is echter dat ik behoorlijk wat mensen ken die een boete hebben gekregen voor het gebruik van de voorste mistlichten (wanneer het niet nodig was), maar niemand ken die een boete heeft gekregen voor het gebruik van de achterste wanneer het niet nodig is en het is enkel nodig in echt dikke mist, niet bij donker weer, niet bij regen, niet bij een beetje mist!
        Als je de auto voor je kan zien rijden, laat dan gvd je eigen mistlicht uit, want dan ziet de rest jou ook rijden, logischer kan ik het niet uitleggen...
        Hoe, niet bij regen???? (ironisch bedoeld), je zou het anders niet zeggen bij sommige... = zéééééér irritant.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik heb weinig last van voorste mistlampen, alleen achterste irriteren me enorm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
            Ik heb weinig last van voorste mistlampen, alleen achterste irriteren me enorm.
            uhu, die verwar je soms zo met remlichten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
              Voordeel van Engelse wagens dan weer, het land van de mist
              Jij hebt geen 3de remlicht zeker? Gelukkig dan idd dat ze niet in je achterlichten zitten
              Correct.
              3de remlicht was alleen standaard in de VS
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                uhu, die verwar je soms zo met remlichten.
                Dat is mij nog nooit overkomen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• je mag er niet vanuit gaan dat elke auto een derde stoplicht heeft, bij mist

Comment

• Pft, 't is avonds donker en 75% van de gevallen die ik vandaag tegenkwam durft opeens maar 50 rijden waar 90 mag.
                    Gisteren was't ook van dat maar er was enorm dichte mist, maar als de zichtbaarheid zo goed als perfect is waarom zou je dan aan de helft van de toegelaten snelheid rijden...
                    2018 BMW X1 18d

Comment

• van donker gesproken ...
                      Op een rit van 30 km secundaire wegen kom je minstens 5, maar meestal 10 wagens tegen met alleen de parkeerlichten aan en minstens 1 zonder lichten.
                      Zeker zo na of tijdens valavond.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Dat is mij nog nooit overkomen.
                        Vooral werkmensen hebben daar last van heb ik al gemerkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Vooral werkmensen hebben daar last van heb ik al gemerkt.
                          Ik zou denken vooral mensen die met den auto op de baan zijn
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Met de fiets heb je daar minder last van ja.

Comment

• Al die mensen die reclameren over de slechte staat van de wegen en die vrezen voor hun banden en velgen en noem maar op. Akkoord, maar laat diezelfde mensen (collega automobilisten) ook eens aan fietsers denken die, om zulke gaten aan de kant van de weg te vermijden, soms eens naar het midden van de straat moeten en laat ze dan eens ophouden van direct met hunne claxon beginnen te spelen. Hun heilige koe mag daar niet doorrijden, er moest eens schade aan komen, maar fietsers dat kan geen kwaad.

Comment

• wij zijn toch alleen op de weg met onze koe

Comment

• kalf (als je met de smart rijdt)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    wij zijn toch alleen op de weg met onze koe
                                    Precies, allen in navolging van Fernandel.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Al die mensen die reclameren over de slechte staat van de wegen en die vrezen voor hun banden en velgen en noem maar op. Akkoord, maar laat diezelfde mensen (collega automobilisten) ook eens aan fietsers denken die, om zulke gaten aan de kant van de weg te vermijden, soms eens naar het midden van de straat moeten en laat ze dan eens ophouden van direct met hunne claxon beginnen te spelen. Hun heilige koe mag daar niet doorrijden, er moest eens schade aan komen, maar fietsers dat kan geen kwaad.
                                      OK volgende keer als er opeens een fietser in Eddy Merckx pakske op de weg komt gereden omdat hij vreest dat zijn smalle bandjes van zijn dure koersvlo stuk gaan op de zwarte pekribbels op de fietsweg zal ik niet meer claxonneren maar even met mijn spiegel tegen zijn elleboog tikken. Misschien is dat dan beter?

De rijbaan = voor wagens en het fietspad = voor fietsers. Als er een put in de rijweg is moeten dan de auto's ineens op het fietspad gaan rijden? Of gaat het nu al over de Almachtige vélo Ze wanen zich alemaal Eddy Merckx en rijden met oogkleppen rond. Akkoord zwakke weggebruiker maar daar zijt ge wreed mee als ge onder ne wagen of kamion steekt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Al die mensen die reclameren over de slechte staat van de wegen en die vrezen voor hun banden en velgen en noem maar op. Akkoord, maar laat diezelfde mensen (collega automobilisten) ook eens aan fietsers denken die, om zulke gaten aan de kant van de weg te vermijden, soms eens naar het midden van de straat moeten en laat ze dan eens ophouden van direct met hunne claxon beginnen te spelen. Hun heilige koe mag daar niet doorrijden, er moest eens schade aan komen, maar fietsers dat kan geen kwaad.
                                        Betere fiets kopen.
                                        Zelfs mijn koersfiets dempt de meeste putjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                          OK volgende keer als er opeens een fietser in Eddy Merckx pakske op de weg komt gereden omdat hij vreest dat zijn smalle bandjes van zijn dure koersvlo stuk gaan op de zwarte pekribbels op de fietsweg zal ik niet meer claxonneren maar even met mijn spiegel tegen zijn elleboog tikken. Misschien is dat dan beter?

De rijbaan = voor wagens en het fietspad = voor fietsers. Als er een put in de rijweg is moeten dan de auto's ineens op het fietspad gaan rijden? Of gaat het nu al over de Almachtige vélo Ze wanen zich alemaal Eddy Merckx en rijden met oogkleppen rond. Akkoord zwakke weggebruiker maar daar zijt ge wreed mee als ge onder ne wagen of kamion steekt
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                          Betere fiets kopen.
                                          Zelfs mijn koersfiets dempt de meeste putjes.
                                          Het was wel in het midden van het dorp, dus geen fietspaden te bekennen. En het was wel met de elektrische fiets, die weegt nog een pak zwaarder dan ne gewone baanfiets, hij heeft ook vering maar dat neemt niet weg dat putten met een zijkant van zo'n 5 cm erg op prijs gesteld worden.

Comment

Working...
                                          X