Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    Betere fiets kopen.
    Zelfs mijn koersfiets dempt de meeste putjes.
    Met mijne GianniMotta Leggero 2101 daarentegen spring ik daar gewoon over hoor......

Comment

• het vuile weer; er ligt nu zowaar een laag zand op mijn merc... geen avans om die te wassen nu hij toch vaak onder de bomen staat...
      bmw 116d sportshatch

Comment

• Een anecdote die begon met een ergernis: ik op een secundaire weg op een avond, quasi geen kat meer op de baan. Gezellig 90-100 aan het rijden waar je 70 mag. Komt er ineens een wagen uit een zijstraat. Op ongeveer 100 meter voor mij. Ik natuurlijk direct beginnen toeteren, want ik moest remmen voor die kerel (iets te weinig zicht om nog veilig te kunnen inhalen en daarenboven was die kerel aan het optrekken). Daarna twee bochten (eentje naar links, eentje naar rechts), gevolgd door een lang recht stuk. Ik wou die kerel voorbij. Nu had hij die bochten al genomen aan 100 km/h, op dat recht stuk was het echt plankgas. Op het einde van dat recht stuk een korte (!) knik naar rechts. Geen scherpe bocht, maar wel een korte. Een gevaarlijke bocht zelfs, want daar zijn al meerdere mensen rechtdoor gegaan, de gracht binnen. Ik ken zelfs iemand persoonlijk die daar om het leven kwam, en hij was niet de enige. Terug naar het verhaal: die kerel dus volgas naar die knik, en ik er vlak achter. Net voor die knik reden we 140. Die kerel voor mij daar door, quasi zonder remmen. Ik kort maar krachtig op de rem, en met reden, want mijn voorligger dacht dat het wel zou lukken, maar begon toch te slingeren en moest willens nillens naar het linkerrijvak. Al een geluk dat er geen tegenligger aan kwam.
        Overigens, de weg lag perfect droog, anders had hij die bocht nooit gehaald.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Kwam die van rechts? Was daar voorrang van rechts?
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Kwam die van rechts? Was daar voorrang van rechts?
            op een 70km/h baan, hmmm ik denk van niet...
            Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
              Ik ken er toch zunne.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Ik ken er toch zunne.
                is ergens midden 2009 afgeschaft,dus voorang van rechts telt niet op een 70km/h baan

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

is ergens midden 2009 afgeschaft,dus voorang van rechts telt niet op een 70km/h baan
                  Dus die plaatsen waar dat nog is zijn dan niet legaal

Comment

Dat hebt gij ook uit een grote duim gezogen eh .

Voorrang van rechts op een weg waar je 70 of zelfs 90 mag is perfect wettelijk. Slim is het niet van de wegbeheerder, maar als er geen borden staan die de voorrang verduidelijken, is voorrang van rechts de regel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Een anecdote die begon met een ergernis: ik op een secundaire weg op een avond, quasi geen kat meer op de baan. Gezellig 90-100 aan het rijden waar je 70 mag. Komt er ineens een wagen uit een zijstraat. Op ongeveer 100 meter voor mij. Ik natuurlijk direct beginnen toeteren, want ik moest remmen voor die kerel (iets te weinig zicht om nog veilig te kunnen inhalen en daarenboven was die kerel aan het optrekken). Daarna twee bochten (eentje naar links, eentje naar rechts), gevolgd door een lang recht stuk. Ik wou die kerel voorbij. Nu had hij die bochten al genomen aan 100 km/h, op dat recht stuk was het echt plankgas. Op het einde van dat recht stuk een korte (!) knik naar rechts. Geen scherpe bocht, maar wel een korte. Een gevaarlijke bocht zelfs, want daar zijn al meerdere mensen rechtdoor gegaan, de gracht binnen. Ik ken zelfs iemand persoonlijk die daar om het leven kwam, en hij was niet de enige. Terug naar het verhaal: die kerel dus volgas naar die knik, en ik er vlak achter. Net voor die knik reden we 140. Die kerel voor mij daar door, quasi zonder remmen. Ik kort maar krachtig op de rem, en met reden, want mijn voorligger dacht dat het wel zou lukken, maar begon toch te slingeren en moest willens nillens naar het linkerrijvak. Al een geluk dat er geen tegenligger aan kwam.
                      Overigens, de weg lag perfect droog, anders had hij die bocht nooit gehaald.
                      Baan van rondpunt Leupegem naar Brakel (of daar ergens in de buurt alleszins) ?
                      Ik ben er daarnet ook gaan rijden, en heb veel rare toeren zien gebeuren

Anders is het er idd tof rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                        OK volgende keer als er opeens een fietser in Eddy Merckx pakske op de weg komt gereden omdat hij vreest dat zijn smalle bandjes van zijn dure koersvlo stuk gaan op de zwarte pekribbels op de fietsweg zal ik niet meer claxonneren maar even met mijn spiegel tegen zijn elleboog tikken. Misschien is dat dan beter?

De rijbaan = voor wagens en het fietspad = voor fietsers. Als er een put in de rijweg is moeten dan de auto's ineens op het fietspad gaan rijden? Of gaat het nu al over de Almachtige vélo Ze wanen zich alemaal Eddy Merckx en rijden met oogkleppen rond. Akkoord zwakke weggebruiker maar daar zijt ge wreed mee als ge onder ne wagen of kamion steekt
                        Ik zie al te vaak auto's het fietspad gebruiken.
                        Straks nog: ik kom met de fiets uit een zijstraat van een steenweg die ik wil oversteken.
                        Links van de straat die ik in wil gaat er een auto (die van links kwam) z'n oprit opdraaien.
                        Net voor ik terug wil aanzetten schiet er een ongeduldige over het fietspad die auto voorbij die klaar stond met z'n pinker.
                        Het moet van twee kanten komen, zo simpel is het.
                        Ik rij steevast op het fietspad, maar eerlijk is eerlijk: sommige stukken liggen er zo erbarmelijk bij dat het met een koersfiets (waar ik dus niet me rij) bijna niet te doen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                          Baan van rondpunt Leupegem naar Brakel (of daar ergens in de buurt alleszins) ?
                          Ik ben er daarnet ook gaan rijden, en heb veel rare toeren zien gebeuren

Anders is het er idd tof rijden.
                          die baan ken ik vanbinnen en vanbuiten

'k Heb daar honderen keren gereden, duizenden keren meegereden, en enkele keren in grachten geploeterd om van die gasten eruit te halen.

Woonde in Ninove en ging praktisch om de twee a drie weken naar Oudenaarde. Van m'n 5j tot m'n 23
                          En af en toe een keer een depannage daar.

Is een ferm plezant stukje weg, maar sommige bochten moet je idd kennen (Mater, Volkegem, net voor Brakel aan den bergaf, ... en dan het uersaaie stuk in Zegelsem)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Dat hebt gij ook uit een grote duim gezogen eh .

Voorrang van rechts op een weg waar je 70 of zelfs 90 mag is perfect wettelijk. Slim is het niet van de wegbeheerder, maar als er geen borden staan die de voorrang verduidelijken, is voorrang van rechts de regel.

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                              die baan ken ik vanbinnen en vanbuiten

'k Heb daar honderen keren gereden, duizenden keren meegereden, en enkele keren in grachten geploeterd om van die gasten eruit te halen.

Woonde in Ninove en ging praktisch om de twee a drie weken naar Oudenaarde. Van m'n 5j tot m'n 23
                              En af en toe een keer een depannage daar.

Is een ferm plezant stukje weg, maar sommige bochten moet je idd kennen (Mater, Volkegem, net voor Brakel aan den bergaf, ... en dan het uersaaie stuk in Zegelsem)
                              Jup idd, heb al die banen gedaan.
                              Eerst de N60 van Gavere tot aan het rond punt en dan van daaruit moest ik naar Michelbeke.
                              Toffe baantjes maar veel overenthousiaste chauffeurs merk ik. Gassen gassen gassen en dan middenin de bocht vol in de remmen

Blijkbaar zijn er dus al veel in de gracht gereden daar?

Comment

• ja hoor.
                                We hebben er ooit eens 3 op een rij in 1 stuk gracht gehad zelfs
                                (op 't zelfde moment)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• vanavond nog een ergernis tegengekomen in Nederland.

Ik rij op een parking achter het politiekantoor om een parkeerplaats te zoeken, er is geen plaats meer vrij en ik moet terugdraaien. Parkeerplaats is gedeeltelijk afgesloten dus kan niet rondrijden.
                                  Ik rijd achteruit en een jonge gast die daar met 2 anderen wandelt kijkt al zo stom naar me.
                                  Dan wil ik de parking uitrijden en daar wandelt die kerel voor mij. Geen prob, dan rijd ik gwn rustig achter hem. Dan gaat hij naar links aan de kant, ik geef klein beetje gas omdat ik langs kan, en dan draait hij terug rechts voor mijn auto en rem ik. Hij roept wat en komt naar mij toe gelopen en begint op de venster te slaan en te roepen Zonder reden ff wat ruzie zoeken.
                                  Ik lach en steek mijn middelvinger op en geef dan gwn gas bij en rijd naar een andere parkeerplaats...

mja, wat doe je eraan. Als hij alleen was was ik wel even uitgestapt.
                                  Nu rijd ik ook nog met een oudere auto en interesseert me dat minder, als ik mijn nieuwe auto heb hoeft niemand zoiets nog te proberen

Comment

Heb dat hier ook is gezegt. volgens sommige hier zat ik en het vrt nieuws ook toen fout
                                    BMW X5 45e

Comment

• In de landbouwweggetjes gelden toch ook voorrang van rechts en daar mag je meestal 90... Dus dat is allemaal niet wettig? Dan kan ik toch heel veel kruispunten aanhalen hier dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Heb dat hier ook is gezegt. volgens sommige hier zat ik en het vrt nieuws ook toen fout
                                        "we zijn van plan" wil zeggen dat men de situatie middels borden gaat aanpassen (ooit), NIET dat de verkeerswet verandert. Ten andere dit gaat over de Vlaamse regering en de verkeerswet is federaal.

Comment

• mijn grote ergernis.....boeren met hun landbouw voertuigen die een laagje modder over de weg strooien.....als het droog is , is het niet zo heel erg....
                                          maar als het begint te regenen.........slippertje is zo gemaakt........

vooral als ze dat spul ook nog eens niet opruimen

Comment

Working...
                                          X