Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zag je het liggen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
      Ik zie al te vaak auto's het fietspad gebruiken.
      Straks nog: ik kom met de fiets uit een zijstraat van een steenweg die ik wil oversteken.
      Links van de straat die ik in wil gaat er een auto (die van links kwam) z'n oprit opdraaien.
      Net voor ik terug wil aanzetten schiet er een ongeduldige over het fietspad die auto voorbij die klaar stond met z'n pinker.
      Het moet van twee kanten komen, zo simpel is het.
      Ik rij steevast op het fietspad, maar eerlijk is eerlijk: sommige stukken liggen er zo erbarmelijk bij dat het met een koersfiets (waar ik dus niet me rij) bijna niet te doen is.
      Als auto mag je niet voorbijsteken als je geen meter afstand kan houden tot een fiets... Ik zal niet zeggen dat ik dat altijd doe met de auto, maar op weg naar het werk wordt ik elke morgen bijna 5 keer omver gereden... Als ik er een fietspad is rij ik er 99,5% van de keren op zelfs met m'n koersfiets. Maar soms is het gewoon te gevaarlijk, als er al bosjes (of bossen) gras tussen groeien...
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Net voorgehad met mijn bestelwagen van het werk ;

ik sta op het verharde(tegels) verlengde van mijn ouders hun oprit (wonen dicht bij stadion clubbrugge en het is derby vanavond). dit verlengde is omgeven door een grasperk die verhoogd is. Nu had ik mij hier schuin opgezet zodat ik zeker NIEMAND (geen auto's, fietsers, voetgangers) kon hinderen. Tegen het eigendom van mijn ouders loopt het troitoir die volledig vrij is. Dit alles binnen de bebouwde kom, onze oprit is neem ik aan dus geen verhoogde berm?

Er rijdt een zwaantje langs die mij zegt dat ik in overtreding ben. Volgens mij is dit toch niet het geval? Iemand???

Eigenlijk een bende kutzeikers hé..

Comment

• Zie ir-fuel zijn antwoord. Men wil op gewestelijk niveau dergelijke situaties wegwerken, maar als je er zo een situatie tegenkomt is de federale wegcode van toepassing.

Art. 12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.

Comment

• Als ge op de oprit staat, dan is dat prive terrein en hebben ze niks te zeggen.
            Maar ge zegt iets van "verlenegde van de oprit", wat bedoel je daarmee juist?
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              "we zijn van plan" wil zeggen dat men de situatie middels borden gaat aanpassen (ooit), NIET dat de verkeerswet verandert. Ten andere dit gaat over de Vlaamse regering en de verkeerswet is federaal.
              Cool, wist ik niet (dat men dat van plan is/was). Hier in de buurt is men er nochtans in geslaagd een weg opnieuw aan te leggen en een kruispunt waar al eeuwen zo een bordje 'gevaarlijk kruispunt!' staat gewoon te laten zoals het was. Het 'gevaarlijk kruispunt' is inderdaad gevaarlijk, maar enkel omdat er voorrang van rechts geldt, terwijl een van de richtingen duidelijk de hoofdbaan is (ook 70 km/u daar) en men daar veel beter een voorrangsbaan van zou maken. Er heeft nu zelfs even het Sint-Andrieskruis (je weet wel, het kruispunt-met-voorrang-van-rechtsbord) gestaan terwijl er óók haaientanden op de weg geschilderd waren . Ik hoop dat er toen geen accidenten gebeurd zijn... Heb nu gezien dat ze de haaientanden terug hebben weggewerkt .

Comment

• Gemeenteweg? In de meeste lokale verkeerscommissies zitten de grootste idioten.

Hoewel gewestwegen ook door idioten worden aangelegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Gemeenteweg? In de meeste lokale verkeerscommissies zitten de grootste idioten.

Hoewel gewestwegen ook door idioten worden aangelegd.
                  Ja, gemeenteweg. Ik moet mezelf trouwens verbeteren, ze hebben er wél iets aan veranderd : in het midden van de 'hoofdbaan' hebben ze een soort van, tja, hoe moet je het noemen, vluchtheuveltje aangelegd, met kleine kasseitjes, maar volledig op dezelfde hoogte als de weg zelf. Je kan er dus gewoon overrijden, wat ook niet anders kan als je linksaf moet, maar wat de bedoeling ervan is ?? Ik vind het erg verwarrend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Als ge op de oprit staat, dan is dat prive terrein en hebben ze niks te zeggen.
                    Maar ge zegt iets van "verlenegde van de oprit", wat bedoel je daarmee juist?
                    We hebben onze echte oprit, vanaf waar ons eigendom start, in rode kasseien. Ervoor hebben wij een stoep in typische stoeptegels. Dan hebben we tussen de stoep en de straat een verhoogde grasstrook. Die grasstrook is echter telkens bij alle opritten onderbroken en verlaagd door een verlengde van de opritten van de huizen (in trotoirtegels). (beetje amerikaans type?) Anders moeten de auto's over gras tot op hun oprit

Is dat beter uitgelegd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
                      We hebben onze echte oprit, vanaf waar ons eigendom start, in rode kasseien. Ervoor hebben wij een stoep in typische stoeptegels. Dan hebben we tussen de stoep en de straat een verhoogde grasstrook. Die grasstrook is echter telkens bij alle opritten onderbroken en verlaagd door een verlengde van de opritten van de huizen (in trotoirtegels). (beetje amerikaans type?) Anders moeten de auto's over gras tot op hun oprit

Is dat beter uitgelegd?
                      Als het voetpad zelf vrij is, dan zie ik niet in wat het probleem is.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Als het voetpad zelf vrij is, dan zie ik niet in wat het probleem is.
                        IK ook nt.. volgende wedstrijd ga 'k hem daar terugzetten!

Comment

• Is dat een verhoogde berm binnen de bebouwde kom?

Art 23.1. Elk stilstaand of geparkeerd voertuig moet worden opgesteld :

2° Buiten de rijbaan op de gelijkgrondse berm of, buiten de bebouwde kommen, op eender welke berm.

Of misschien dit:
                          Art. 25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                            Baan van rondpunt Leupegem naar Brakel (of daar ergens in de buurt alleszins) ?
                            Ik ben er daarnet ook gaan rijden, en heb veel rare toeren zien gebeuren

Anders is het er idd tof rijden.
                            Idd die baan, maar richting Oudenaarde. Dat lang recht stuk zal je wel kennen: tussen Volkgem en Kerselare. Net voor je Kerselare passeert.

Sorry voor het late antwoord.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                              Jup idd, heb al die banen gedaan.
                              Eerst de N60 van Gavere tot aan het rond punt en dan van daaruit moest ik naar Michelbeke.
                              Toffe baantjes maar veel overenthousiaste chauffeurs merk ik. Gassen gassen gassen en dan middenin de bocht vol in de remmen

Blijkbaar zijn er dus al veel in de gracht gereden daar?
                              Die knik voor Kerselare is alleszins verraderlijk. Vooral als het nat ligt.
                              Zelf ben ik al eens een bocht verder van de weg gegaan: bij het uitkomen van die lange bocht rond de kapel, aan Beerlandt, die garage (vroeger Mitsubishi, tegenwoordig Hyundai). Nu ja, dat was mijn eigen schuld. Het lag extreem nat en iets te snel beginnen gassen op het einde van die bocht. Ik stond toen een paar tientallen meters in die weide recht over Beerlandt. Eerst 180° rond mijn as gegaan, en dan recht achteruit, net tussen de gracht en de boerderij naast die weide. Ferm geluk gehad alleszins. Wel zo'n zwaar houten paal van de afsluiting uit de grond gereden.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Weer een bijzondere aanvaring met de arm der wet gisteren!

Mijn auto staat geparkeerd op de Tiensestraat, Leuven, ik maak aanstalten om in te stappen wanneer een politiecombi komt aangestoven. Flik springt er gehaast uit "Goed da ge er zijt meneer, is da uwen otto?"
                                -"euh, ja, wat scheelt er?"
                                "Uw nummerplaat, vinde da normaal manneke?" (mijn auto was proper en m'n nummerplaat vuil, maar leesbaar)
                                -"tiens, ja die is precies wat vuiler dan de rest van m'n auto, 't zal door de uitlaat zijn"
                                "Dit is opzettelijk gedaan om flitsboetes te vermijden, die plaat is onleesbaar, hier gade voor betalen zenne"
                                -"Die plaat is perfect leesbaar, kijk uw collega is ze aan het noteren!"

Ik klamp een voorbijganger aan en vraag 'm te lezen wat er op m'n nummerplaat staat, waarop die man dat braafjes doet, flik krijgt 't lastig.
                                "Gaan we het zo spelen? Waar is uw fluo vestje?"
                                -"hesje?"
                                "WAAR?"
                                -"Heb ik niet?"
                                "aah, en wat plant meneer te doen als hij pech heeft?"
                                -"m'n 4 pinkers aanzetten"
                                "uw batterij is plat"

Noteert furieus dat ik geen fluo vestje heb, geen brandblusser heb, geen gevarendriehoek, dat m'n voorste nummerplaat te klein is, ...

"Mag ik nu vertrekken?"
                                -"Nee, het parket komt om vast te stellen of uw nummerplaat leesbaar is"

-15min wachten-

Combi met 4 agenten arriveert, met in de hand, een kodakske. Het is 17u, schemerdonker, en meneer begint foto's te trekken zonder flits, en laat trots aan z'n collega zien dat m'n nummerplaat onleesbaar is, het feit dat de wagen op zich ook niet zichtbaar was niet in acht nemend.

"Zou je de flits niet aanzetten, het is bijna donker"
                                -"Dat zou een vertekend beeld geven!"
                                "Als ik geflitst word is het toch ook met flits?"

*zet flits aan*

Na een vijftal foto's laten ze me eindelijk los.

Ik ben in blijde verwachting van enkele boetes, crimineel die ik ben!

Comment

• Sorry, maar ik vind het altijd zalige verhalen

Comment

• Een nieuwe aflevering in het leven van Porker, who needs Familie/Thuis?

*denkt er aan dat hij zelf ook geen fluo-vestje heeft en dat z'n brandblusser in de garage ligt*
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Dat van die nummerplaat, sorry, maar dat heb je zelf gezocht hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Dat van die nummerplaat, sorry, maar dat heb je zelf gezocht hoor
                                        Zolang ze leesbaar is!

Comment

• had nu toch gewoon eens braaf gezegd dat ge den onderkant vergeten te kuisen waart ofzo

Les van de dag: ofwel alles vuil laten ofwel niks ofwel een hele strook maar NIET enkel de nummerplaat

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X