Dat je uit de bebouwde kom wil accelereren, tot daar aan toe. Maar eerst tot 110 accelereren om iemand anders te hinderen, en vervolgens vertragen naar 90 omdat de achterligger zijn inhaalmanoever heeft afgebroken... ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenWie ingehaald wordt, is bij wet verboden om te versnellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat je uit de bebouwde kom wil accelereren, tot daar aan toe. Maar eerst tot 110 accelereren om iemand anders te hinderen, en vervolgens vertragen naar 90 omdat de achterligger zijn inhaalmanoever heeft afgebroken... ?
Ik ergerde mij gewoon aan het feit dat hij mij wou voorbijgaan terwijl ik ook net moest optrekken.. Dat zou u niet irriteren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenTegen ne'n boom pissen is ook bij wet verboden want dat heet wildplassen Iemand die wil voorbijsteken moet zien dat hij genoeg vermogen bij heeft en er altijd aan denken dat zijn voorligger ook ineens kan gaan versnellen. Als er bij mij in een bebouwde kom iemand zit te bumperkleven en die wil aan het einde van de bebouwde kom voorbijgaan mag er zeker van zijn dat hij zijn gas diep gaat moeten induwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenTegen ne'n boom pissen is ook bij wet verboden want dat heet wildplassen Iemand die wil voorbijsteken moet zien dat hij genoeg vermogen bij heeft en er altijd aan denken dat zijn voorligger ook ineens kan gaan versnellen. Als er bij mij in een bebouwde kom iemand zit te bumperkleven en die wil aan het einde van de bebouwde kom voorbijgaan mag er zeker van zijn dat hij zijn gas diep gaat moeten induwen.Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenAls ge dat bij mij doet en ik heb een tegenligger zullen we beide een nieuw flank nodig hebben, ofwel zult ge de gracht (of ik weet niet waar) in moeten.
Comment
-
Het lijkt me vanzelfsprekend dat hij je probeert in te halen als je snelheid nog laag is, zodoende kan hij zijn inhaalmanoever in lengte en risico beperken.
Pas gaan inhalen als jij op snelheid bent is dom.
Vind ik het irritant als iemand bumperkleeft als ik door de bebouwde kom rijdt? Ja, als ik zelf mijn voorligger wil gaan inhalen maar dan zit ik misschien zelf al te kort op mijn voorligger en zal ik ook eerder aan mijn inhaalmanoever beginnen dan de achterligger. En als ik rustig door rijdt dan denk ik dat die achterligger toch sneller dan mij wilt rijden buiten de bebouwde kom en irriteert ie mij niet.
Comment
-
Dacht ik ook, iemand die na het uitrijden van de bebouwde kom iemand wil inhalen volgt sowieso al kort op zijn voorligger om zoals wooter het risico te beperken en dus gewoon sneller voorbij te zijn. In inhaalbeweging moet men toch ook zo snel mogelijk afwerken dacht ik?Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet lijkt me vanzelfsprekend dat hij je probeert in te halen als je snelheid nog laag is, zodoende kan hij zijn inhaalmanoever in lengte en risico beperken.
Pas gaan inhalen als jij op snelheid bent is dom.
Vind ik het irritant als iemand bumperkleeft als ik door de bebouwde kom rijdt? Ja, als ik zelf mijn voorligger wil gaan inhalen maar dan zit ik misschien zelf al te kort op mijn voorligger en zal ik ook eerder aan mijn inhaalmanoever beginnen dan de achterligger. En als ik rustig door rijdt dan denk ik dat die achterligger toch sneller dan mij wilt rijden buiten de bebouwde kom en irriteert ie mij niet.
Als ik 90 rijd, en die persoon wilt nu 110 rijden op die baan, dan kan die versnellen terwijl hij nog achter mij rijdt, mij aan 110 passeren, en direct weer naar rechts schuiven.
Als die mij wil inhalen terwijl ik ook aan het versnellen ben krijg je situaties zoals hierboven al beschreven waarbij ik zou moeten remmen om die persoon nog voor mij te laten. Die man kan toch niet weten hoe hard ik zal gaan optrekken? Zodoende kan het snelheidsverschil een stuk kleiner zijn dan 20 km/u en zal zijn inhaalmanoeuvre beduidend langer duren.
Enfin, zo zie ik dat toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenTegen ne'n boom pissen is ook bij wet verboden want dat heet wildplassen Iemand die wil voorbijsteken moet zien dat hij genoeg vermogen bij heeft ...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenTegen ne'n boom pissen is ook bij wet verboden want dat heet wildplassen Iemand die wil voorbijsteken moet zien dat hij genoeg vermogen bij heeft en er altijd aan denken dat zijn voorligger ook ineens kan gaan versnellen. Als er bij mij in een bebouwde kom iemand zit te bumperkleven en die wil aan het einde van de bebouwde kom voorbijgaan mag er zeker van zijn dat hij zijn gas diep gaat moeten induwen.
Comment
-
Gisteren ook weer wat gezien. Ik reed in de Boomgaardstraat in Berchem richting station, dat is een straat met een aantal zijstraten waar voorrang van rechts geldt. Ik vertraag dus aan elke straat even, om te kunnen kijken of er van rechts niks afkomt. Achter mij reed een Opel Vivaro, helemaal opgefokt, tegen mijn bumper komen hangen en van rechts naar links beginnen slingeren elke keer ik vertraagde. Op het laatste kruispunt, waar je 3 straten hebt die van rechts komen, beslist hij om als een halve zool een inhaalpoging te doen. Da's op zich al verboden op een kruispunt met VVR, en zeker op die plaats is het gekkenwerk omdat je de tegenliggers niet ver genoeg kan zien aankomen. Wat hij ook niet gezien had, is dat er 100 meter verder een rij stond aan te schuiven voor het rode licht. Hij geraakt er dus niet voorbij en moet gefrustreerd terug achter mijn invoegen.
Even verderop aan de Posthoflei, sorteer ik links voor om de Singel op te rijden. Met een kamikazemaneuver gaat hij me daar rechts voorbij om dan voor me in te kappen, zodat ik alles moest dichtgooien om een botsing te vermijden. Toen ik even later naast hem aan de rode lichten stond, zag ik dat er naast de bestuurder een klein manneke van een jaar of 7-8 zat, zonder gordel aan. Mooi voorbeeld ben je dan...
Uiteindelijk moest hij aan de Stenen Brug afslaan, dus al dat idioot gedoe heeft hem niks opgeleverd.
Comment
-
Chauffeurs die denken dat met een monovolume rijden gelijkstaat aan het rijden met een bus en ze daardoor ongegeneerd van de busstrook gebruik mogen maken. Neen, het dient dus niet om een rij wachtende auto's aan het verkeerslicht voorbij te steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenAls ge dat bij mij doet en ik heb een tegenligger zullen we beide een nieuw flank nodig hebben, ofwel zult ge de gracht (of ik weet niet waar) in moeten.
De openbare weg beschouwen sommigen blijkbaar als een speeltuin waarbij men rustig anderen in gevaar mag brengen, hersenloze macho's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk BerichtenHet is toch absoluut niet ideaal om iemand te gaan inhalen terwijl die ook aan het versnellen is, dan duurt het manoeuvre toch sowieso langer?
Als ik 90 rijdt, en die persoon wilt nu 110 rijden op die baan, dan kan die versnellen terwijl hij nog achter mij rijdt, mij aan 110 passeren, en direct weer naar rechts schuiven.
Als die mij wil inhalen terwijl ik ook aan het versnellen ben krijg je situaties zoals hierboven al beschreven waarbij ik zou moeten remmen om die persoon nog voor mij te laten. Die man kan toch niet weten hoe hard ik zal gaan optrekken? Zodoende kan het snelheidsverschil een stuk kleiner zijn dan 20 km/u en zal zijn inhaalmanoeuvre beduidend langer duren.
Enfin, zo zie ik dat toch.
Art. 16.7. Elke bestuurder die op het punt staat links ingehaald te worden, moet zo ver mogelijk naar rechts uitwijken en mag zijn snelheid niet opvoeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk BerichtenPlezant als tegenligger, zelf meegemaakt, camionette steekt camion voorbij, camionchauffeur geeft gas, de camionette kapt nog juist voor mijn neus terug op zijn vak, kwestie van enkele luttele metertjes en ik kon nergens naartoe met een borduur rechts van 20 cm. En de camionchauffeur met een stomme grijns op zijn smoel. Allebei in fout, de camionette moest zijn inhaalmaneuver afbreken en de camionchauffeur moest niet versnellen.
De openbare weg beschouwen sommigen blijkbaar als een speeltuin waarbij men rustig anderen in gevaar mag brengen, hersenloze macho's.
Comment
-
voetgangers die op de _platgereden en aangevroren_ sneeuw stappen terwijl er een heel voetpad vol met malse verse sneeuw ligt.
En als er een auto komt, gaan ze zeker niet uit de weg hoor. Ze stappen daar dan voor hun veiligheid
En vervolgens, je houdt afstand om stapvoets verder te rijden op een veilge manier in de sneeuw. Toch enen die van de parking van de Aldi de straat komt oprijden en gebruik maakt van jouw veiligheidsafstand...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
E403, derde vak dichtgesneeuw en de groeven van mijn achterbanden zijn spoorloos, dus niet evident om daarover te gaan. Op het eerste een vrouw die aan 90 achter camion rijdt. Ik kom af tegen 130, je kan wel raden wat ze deed toen ik bijna naast haar was...
Toen ik begon faren, trok ze haar stuur terug over om terug naar het eerste te gaan en keek met een rode kop en duidelijk geschrokken in mijn richting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
Comment
-
dat maakt geen drol uit: in de wet staat dat zo beschreven. De persoon zit de inhaalbeweging in en dan MOET het ingehaalde voertuig zich zo gedragen. Als het leidt tot een ongeval dan is het ingehaalde voertuig in fout.
Dus ja, gij MOET wachten tot ge zijt ingehaald en dan pas moogt ge terug op de gas.
Comment
Comment