Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk Berichten
    Gisteren boete in de bus. Niet verlenen van voorrang aan voertuigen die voorrang hebben. En het niet gebruiken van de richtingsaanwijzer om rijstrookverandering aan te geven.

Is het zo dat zwaantjes altijd voorrang hebben als ze file filteren? Ik ben 100% zeker dat ik mijn richtingaanwijzer wel gebruikt heb. Ik heb het gevoel dat die kerel slecht gezind was en het op mij heeft uitgewerkt. Machtsmisbruik van een beëdigd ambtenaar...

150 euri voor de staatskas.
    Jokke, kan je eens citeren wat juist werd vastgesteld door de verbalisanten? (dus niet louter het wetsartikel en de omschrijving daarvan)
    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Mij een cowboy noemen op basis van "een lege vrachtwagen trekt zeer goed"? Ok! Ja, ik zorg op zo'n momenten wel voor de slechte naam van het beroep.
      En een brief schrijven? Die worden bij ons gewoon de vuilnisbak ingegooid hoor. Als iemand herhaaldelijk brieven schrijft om te klagen, gaan ze zelfs naar de advocaat. Nog nooit iemand gehad die nadien nog bleef fel doen op papier. De grappige hangen ze op de bureau aan de muur, zo kunnen we nog eens lachen.
      Onlangs een met volgende zin in fluo gemarkeerd: "Uw chauffeur toeterde en flikkerde herhaaldelijk met de grootlichten, nadat ik hem simpelweg inhaalde en vertraagde voor hem, want de maximum toegelaten snelheid werd door uw chauffeur overschreden."
      Dit gebeurde op een snelweg...
      Raar bedrijf dan? Wij hebben hier een klant van een vrij groot transportbedrijf en ooit eens met hem over gehad. Bij een tweede klacht krijgt de werknemer een aangetekend schrijven waarin de klachten kenbaar worden gemaakt. Bij een derde klacht binnen het jaar wordt de werknemer ontslagen en de reden wordt duidelijk op de C4 vermeld. Maar zo werken ze ook met snelheidsovetredingen en afwezigheid wegens ziekte. Twee keer op een jaar gaat er nog door, derde keer op een jaar is onherroepelijk ontslag. Het woord staken is dan helemaal gelijk aan op staande voet buiten. Meer werkgevers zouden zo moeten handelen

Deze morgen ook weer een vrachtwagen onozel zien doen. Hij moest van een zijstraat de grote weg opkomen. Als mijn voorligger die op de grote weg reed vlakbij is komt die klojo de weg opgedraaid. Resultaat was dat die persoon voor mij alles moest dichtslagen. Met als gevolg dat die schoof en een paaltje langs de zijkant van de weg raakte. Vrachtwagen reed gewoon verder en keek er nog niet naar. Eén grote bende klootzakken zijn het
      Last edited by ; 02/12/2010, 10:40.

Comment

Gisteren boete in de bus. Niet verlenen van voorrang aan voertuigen die voorrang hebben. En het niet gebruiken van de richtingsaanwijzer om rijstrookverandering aan te geven.

Is het zo dat zwaantjes altijd voorrang hebben als ze file filteren? Ik ben 100% zeker dat ik mijn richtingaanwijzer wel gebruikt heb. Ik heb het gevoel dat die kerel slecht gezind was en het op mij heeft uitgewerkt. Machtsmisbruik van een beëdigd ambtenaar...

150 euri voor de staatskas.
        Dus in het vervolg sandwichen die lelijke eend

Comment

• Richtingsaanwijzer gebruiken betekent niet dat je plots voorrang krijgt.

En in principe, als je nog tussen twee rijvakken stil staat en er komt een motorrijder aan, kan je dat beschouwen als voorrangsnegatie omdat jij je manoever nog altijd bezig bent en doorgaand verkeer hindert...

Persoonlijk ben ik als motorrijder al blij als ik de auto's kan ontwijken en ik niet te hard moet verschieten

Comment

• Ergernis deze morgen: ik rij een straat in Brussel af, en halverwege staat een vrachtwagen te laden te lossen in de andere rijrichting. Net als ik de vrachtwagen wil passeren, schiet er een tegenligger toch nog naast de vrachtwagen. Dat gaat dus niet eh

Tegenligger, een madam in een S-Max gebaart dat ik moet oprotten. Ik zet het contact af en pak iets om te lezen .

Ze is dan toch achteruit gesukkeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
              vorig jaar 4u onderweg geweest van Gent naar Mechelen
              en 's avonds nog ne camion die tegen mijne Saab had gereden en niet wilde toegeven dat hij in fout was.
              U win ! Dat zal niet uwen beste dag geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                Jokke, kan je eens citeren wat juist werd vastgesteld door de verbalisanten? (dus niet louter het wetsartikel en de omschrijving daarvan)
                Moeilijk. Ik heb die boete kapotgescheurd en weggegooid. Ik houd boetes nooit bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Richtingsaanwijzer gebruiken betekent niet dat je plots voorrang krijgt.

En in principe, als je nog tussen twee rijvakken stil staat en er komt een motorrijder aan, kan je dat beschouwen als voorrangsnegatie omdat jij je manoever nog altijd bezig bent en doorgaand verkeer hindert...

Persoonlijk ben ik als motorrijder al blij als ik de auto's kan ontwijken en ik niet te hard moet verschieten
                  Ik zeg ook niet dat ik, omdat ik mijn richtingsaanwijzer gebruik ineens voorrang krijg. In de overtreding stond dat ik helemaal geen richting heb aangegeven terwijl ik dit wel heb gedaan. Dat stoort me enorm. Dus ofwel was hij zelf niet aan het opletten, ofwel liegt hij om mij ne kl**t af te draaien. Maja, bon, wat doet ge eraan.

Comment

Maja, bon, wat doet ge eraan.

PV niet stukscheuren en hier posten wat de vastestellingen waren.

Kan heel wat uitmaken, echt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                      Begon in mijn boekske te lezen...
                      Boekskes lezen achter het stuur, mag da wel? Toch wel handenvrij gelezen mag ik hopen!

Comment

Ergernis deze morgen: ik rij een straat in Brussel af, en halverwege staat een vrachtwagen te laden te lossen in de andere rijrichting. Net als ik de vrachtwagen wil passeren, schiet er een tegenligger toch nog naast de vrachtwagen. Dat gaat dus niet eh

Tegenligger, een madam in een S-Max gebaart dat ik moet oprotten. Ik zet het contact af en pak iets om te lezen .

Ze is dan toch achteruit gesukkeld
                        Bah de laatste keer dat ik zoiets tegengekomen ben had ik echt geen tijd voor zoiets en ben ik maar achteruit gereden om rap door te kunnen. Die eikel stak achteraf zelfs zijn hand niet op, en dan nog een scheef gezicht trekken ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                          Vorig jaar heb ik bij de eerste sneeuw er 6 uur over gedaan om van Brussel in Turnhout te geraken. Onder andere 3 uur quasi stilgestaan op Woluwedal.
                          Een jaar of (denk ik) 15 terug was ik bij onverwachte zware sneeuwval 's morgens om 6.45 in Brussel al aan de Hallepoort en ik moest tegen 7u op mijn werk zijn, naar het einde van de Av.Louise toe, om het kort te maken, om 11 u. heb ik de wagen aan de kant gezet en ben de laatste 300 m te voet gegaan, ik geraakte niet tot aan de garage om binnen te rijden. Dus hoop en al in al die tijd 1 km afgelegd en ik heb daar toen +4 uur over gezet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                            Weer een bijzondere aanvaring met de arm der wet gisteren!

Mijn auto staat geparkeerd op de Tiensestraat, Leuven, ik maak aanstalten om in te stappen wanneer een politiecombi komt aangestoven. Flik springt er gehaast uit "Goed da ge er zijt meneer, is da uwen otto?"
                            -"euh, ja, wat scheelt er?"
                            "Uw nummerplaat, vinde da normaal manneke?" (mijn auto was proper en m'n nummerplaat vuil, maar leesbaar)
                            -"tiens, ja die is precies wat vuiler dan de rest van m'n auto, 't zal door de uitlaat zijn"
                            "Dit is opzettelijk gedaan om flitsboetes te vermijden, die plaat is onleesbaar, hier gade voor betalen zenne"
                            -"Die plaat is perfect leesbaar, kijk uw collega is ze aan het noteren!"

Ik klamp een voorbijganger aan en vraag 'm te lezen wat er op m'n nummerplaat staat, waarop die man dat braafjes doet, flik krijgt 't lastig.
                            "Gaan we het zo spelen? Waar is uw fluo vestje?"
                            -"hesje?"
                            "WAAR?"
                            -"Heb ik niet?"
                            "aah, en wat plant meneer te doen als hij pech heeft?"
                            -"m'n 4 pinkers aanzetten"
                            "uw batterij is plat"

Noteert furieus dat ik geen fluo vestje heb, geen brandblusser heb, geen gevarendriehoek, dat m'n voorste nummerplaat te klein is, ...

"Mag ik nu vertrekken?"
                            -"Nee, het parket komt om vast te stellen of uw nummerplaat leesbaar is"

-15min wachten-

Combi met 4 agenten arriveert, met in de hand, een kodakske. Het is 17u, schemerdonker, en meneer begint foto's te trekken zonder flits, en laat trots aan z'n collega zien dat m'n nummerplaat onleesbaar is, het feit dat de wagen op zich ook niet zichtbaar was niet in acht nemend.

"Zou je de flits niet aanzetten, het is bijna donker"
                            -"Dat zou een vertekend beeld geven!"
                            "Als ik geflitst word is het toch ook met flits?"

*zet flits aan*

Na een vijftal foto's laten ze me eindelijk los.

Ik ben in blijde verwachting van enkele boetes, crimineel die ik ben!

Ja hoor!

Vandaag in de bus!

6 overtredingen:
                            • Nummerplaat moet ten alle tijde zichtbaar zijn
                            • Reproductienummerplaat voor moet qua afmetingen identiek zijn aan de originele
                            • Geen fluohesje
                            • Geen blustoestel
                            • Geen gevaarsdriehoek
                            • Uitrusting van een voertuig moet altijd in goede staat van werking zijn(?)

Daarbij gevoegd, een blad met foto's van mijn auto (in het donker) waaruit blijkt dat mijn nummerplaat onleesbaar is...

Bedrag staat er nog niet bij.

Comment

Ja hoor!

Vandaag in de bus!

6 overtredingen:
                              • Nummerplaat moet ten alle tijde zichtbaar zijn
                              • Reproductienummerplaat voor moet qua afmetingen identiek zijn aan de originele
                              • Geen fluohesje
                              • Geen blustoestel
                              • Geen gevaarsdriehoek

Daarbij gevoegd, een blad met foto's van mijn auto (in het donker) waaruit blijkt dat mijn nummerplaat onleesbaar is...

Bedrag staat er nog niet bij.
                              "Uitrusting van een voertuig moet altijd in goede staat van werking zijn(?)" wijst waarschijnlijk op het ontbreken van blustoestel en gevaarsdriehoek?

Comment

• Combinatie van feiten is vaak dagvaardiging voor politierechter.

Ik ben curieus welk artikel men vermeldde voor het niet hebben van het fluo vestje. De enige verplichting is nl. dat je dit aan hebt bij panne, en jij had geen panne.

Comment

Combinatie van feiten is vaak dagvaardiging voor politierechter.

Ik ben curieus welk artikel men vermeldde voor het niet hebben van het fluo vestje. De enige verplichting is nl. dat je dit aan hebt bij panne, en jij had geen panne.
                                  Art. 70bis KB 15.03.1968

Comment

• porker toch.
                                    zou jij niet beter een passat kopen.
                                    wimoptiek.be op

Comment

• Geen fluohesje
                                      • Geen blustoestel
                                      • Geen gevaarsdriehoek
                                      Die "ken" ik, van bevriende agenten. Dat zijn de typische overtredingen waar ze iemand mee proberen ne kloot af te draaien als ze ni direct iets serieus kunnen vinden maar toch u wa miserie willen bezorgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Die "ken" ik, van bevriende agenten. Dat zijn de typische overtredingen waar ze iemand mee proberen ne kloot af te draaien als ze ni direct iets serieus kunnen vinden maar toch u wa miserie willen bezorgen.
                                        Dus die drie dingen maken nu dat Pronker met zijn Ferrari het weder mag uitleggen aan meneer de juge?
                                        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Dat van die nummerplaten is toch "serieus"?

Comment

Working...
                                          X