Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Reproductienummerplaat voor moet qua afmetingen identiek zijn aan de originele
Geen fluohesje
Geen blustoestel
Geen gevaarsdriehoek
Uitrusting van een voertuig moet altijd in goede staat van werking zijn(?)
Daarbij gevoegd, een blad met foto's van mijn auto (in het donker) waaruit blijkt dat mijn nummerplaat onleesbaar is...
Bedrag staat er nog niet bij.
schitterend, voor de rechter zeg je nu gewoon dat je nummerplaat wel zichtbaar was, maar dat je het nu niet kunt zien omdat de flash niet opstond. zonder flash geen bewijs want zonder flash is niks zichtbaar. easy as shit.
schitterend, voor de rechter zeg je nu gewoon dat je nummerplaat wel zichtbaar was, maar dat je het nu niet kunt zien omdat de flash niet opstond. zonder flash geen bewijs want zonder flash is niks zichtbaar. easy as shit.
Wel zonde dat hij zich liet kennen aan dat fluovestje, brandblusser en driehoek.
Raar bedrijf dan? Wij hebben hier een klant van een vrij groot transportbedrijf en ooit eens met hem over gehad. Bij een tweede klacht krijgt de werknemer een aangetekend schrijven waarin de klachten kenbaar worden gemaakt. Bij een derde klacht binnen het jaar wordt de werknemer ontslagen en de reden wordt duidelijk op de C4 vermeld. Maar zo werken ze ook met snelheidsovetredingen en afwezigheid wegens ziekte. Twee keer op een jaar gaat er nog door, derde keer op een jaar is onherroepelijk ontslag. Het woord staken is dan helemaal gelijk aan op staande voet buiten. Meer werkgevers zouden zo moeten handelen
Nog nooit 1 dag thuis geweest wegens ziekte! Staken kennen wij ook niet, ik moet je zelfs gelijk geven daar in, er wordt teveel geprofiteerd van dat stakingsrecht. Snelheidsovertredingen vinden ze bij ons over het algemeen niet erg, we moeten die zelf betalen en als het zoiets is als 90 op een gewone baan, weten ze ook wel dat je daarom niet als een gek rijdt. Klachten van een klant is natuurlijk ook wel iets heel anders dan klachten van een automobilist (meestal bejaard).
Zwaar ongeval in fout of ladingverlies is uiteraard meteen C4.
Nu, jij hebt het over een vrij groot bedrijf, die zijn altijd al wat afstandelijker ten opzichte van het personeel dan de kleinere. Door dat ze met meer chauffeurs zitten moeten ze wel zo'n regels toepassen om de cowboys eruit te houden, maar bij de kleine bedrijven is het makkelijker om menselijk te blijven en het verschil tussen een zotte toer en een verstrooid moment te zien.
Deze morgen ook weer een vrachtwagen onozel zien doen. Hij moest van een zijstraat de grote weg opkomen. Als mijn voorligger die op de grote weg reed vlakbij is komt die klojo de weg opgedraaid. Resultaat was dat die persoon voor mij alles moest dichtslagen. Met als gevolg dat die schoof en een paaltje langs de zijkant van de weg raakte. Vrachtwagen reed gewoon verder en keek er nog niet naar. Eén grote bende klootzakken zijn het
Dat zijn enkel vrachtwagens die zoiets doen, dat klopt wel ja!
Nog nooit 1 dag thuis geweest wegens ziekte! Staken kennen wij ook niet, ik moet je zelfs gelijk geven daar in, er wordt teveel geprofiteerd van dat stakingsrecht. Snelheidsovertredingen vinden ze bij ons over het algemeen niet erg, we moeten die zelf betalen en als het zoiets is als 90 op een gewone baan, weten ze ook wel dat je daarom niet als een gek rijdt. Klachten van een klant is natuurlijk ook wel iets heel anders dan klachten van een automobilist (meestal bejaard).
Zwaar ongeval in fout of ladingverlies is uiteraard meteen C4.
Nu, jij hebt het over een vrij groot bedrijf, die zijn altijd al wat afstandelijker ten opzichte van het personeel dan de kleinere. Door dat ze met meer chauffeurs zitten moeten ze wel zo'n regels toepassen om de cowboys eruit te houden, maar bij de kleine bedrijven is het makkelijker om menselijk te blijven en het verschil tussen een zotte toer en een verstrooid moment te zien.
Dat zijn enkel vrachtwagens die zoiets doen, dat klopt wel ja!
C4 voor ladingverlies vind ik wel stevig. Ongevallen blijven nog altijd ongevallen...
En waarom niet? = een zware beroepsfout als hij daar al aansprakelijk voor is. Het economisch verlies uit de gevolgen hiervan worden zwaar onderschat voor zowel de transporteur als alle andere gedupeerde. Ik heb altijd veel zin om een faktuur uit te schrijven naar die firma (als ik er last van heb) daar er weer eens eentje zijn lading verliest door te fel de bocht in te gaan of hoe het ook mag gebeurt zijn. Grote ergenis!!!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Die facturen zijn inderdaad gigantisch, vooral dan diegene van de hulpdiensten, voor de lading heb je een verzekering. Nu, we waren eens met 3 gaan laden in Antwerpen voor Parijs, tegen dat we op de R1 zaten lag van alle drie de lading in de bache, gewoon omdat de palletten waarop het gerief stond rot waren en doorzakten. Toen kregen wij niet onder ons voeten, maar de klant.
In totaal 99 paletten geladen, rond de 30 zijn zonder stukken toegekomen, waarvan 26 in de mijne, dus slechts 7 laten kantelen. Ik was wel een uur later dan de rest en reed nogal in de weg van het andere verkeer.
Als je je lading op een rond punt lost ipv bij de klant, tja, dan vlieg je. Ook wel al eens gehad dat een collega zijn lading verloor op de ring van Rijsel nadat een auto hem de pas afsneed, die mocht wel blijven.
Die facturen zijn inderdaad gigantisch, vooral dan diegene van de hulpdiensten, voor de lading heb je een verzekering. Nu, we waren eens met 3 gaan laden in Antwerpen voor Parijs, tegen dat we op de R1 zaten lag van alle drie de lading in de bache, gewoon omdat de palletten waarop het gerief stond rot waren en doorzakten. Toen kregen wij niet onder ons voeten, maar de klant.
In totaal 99 paletten geladen, rond de 30 zijn zonder stukken toegekomen, waarvan 26 in de mijne, dus slechts 7 laten kantelen. Ik was wel een uur later dan de rest en reed nogal in de weg van het andere verkeer.
Als je je lading op een rond punt lost ipv bij de klant, tja, dan vlieg je. Ook wel al eens gehad dat een collega zijn lading verloor op de ring van Rijsel nadat een auto hem de pas afsneed, die mocht wel blijven.
Wordt dat ergens wettelijk bepaald wie er bij ladingverlies verantwoordelijk is, de "belader" of de chauffeur (die misschien ALTIJD de eindverantwoordeijke is)?
Tja, dan kan je moeilijk verantwoordelijk gesteld worden natuurlijk, dat is begrijpelijk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Wordt dat ergens wettelijk bepaald wie er bij ladingverlies verantwoordelijk is, de "belader" of de chauffeur (die misschien ALTIJD de eindverantwoordeijke is)?
Tja, dan kan je moeilijk verantwoordelijk gesteld worden natuurlijk, dat is begrijpelijk.
De chauffeur is altijd verantwoordelijk. Als de belader iets fout laadt, dan mag je niet wegrijden zonder dat het herladen wordt. In dat geval van die doorgezakte paletten ligt het anders, dit is iets wat niet te controleren valt door de chauffeur, dus is de afzender verantwoordelijk.
Ik heb zelf nog maar 1x meegemaakt dat ik vroeg om te herladen, mijn oplegger stond los van de schotel door dat er 3 ton voor en 18 ton achter de 4e as lag, daarmee rijden is vragen om ongelukken.
De chauffeur is altijd verantwoordelijk. Als de belader iets fout laadt, dan mag je niet wegrijden zonder dat het herladen wordt. In dat geval van die doorgezakte paletten ligt het anders, dit is iets wat niet te controleren valt door de chauffeur, dus is de afzender verantwoordelijk.
Ik heb zelf nog maar 1x meegemaakt dat ik vroeg om te herladen, mijn oplegger stond los van de schotel door dat er 3 ton voor en 18 ton achter de 4e as lag, daarmee rijden is vragen om ongelukken.
Ah, zo dacht ik het toch ook te weten. Het zal natuurlijk bij landingverlies niet zo simpel zijn de verantwoordelijkheid bij één iemand te leggen. De chauffeur kan al onmiddellijk de paraplu opentrekken met te zeggen dat ie de weg is afgesneden of 2de senario dat de belader in de fout is gegaan, maar dat kan wel misschien gemakkelijker vastgesteld worden. Een andere vraag kan hierbij gesteld worden: in hoeverre worden beroepschauffeurs hiervan inkennis gesteld? Krijgen ze hiervoor specifieke opleiding/onderricht voor? Een marqeur van een schip kan zijn boot ook zomaar niet laten vertrekken zonder dat de vracht in balans licht, hij is hier wel degelijk voor opgeleid...
Bon, van mij mag dat streng gecontrolleerd worden en nog strenger bestraft worden.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
ik moest vandaag in eekloo zijn. dat is toch ook maar een gat dat volledig van de wereld is afgesneden... je moet om daar vanuit gent te geraken eerst de ring nemen, waar je maar 90 mag... en nadien een of ander kutbaantje waar iedereen zich perfect aan de 70/uur snelheid houdt, met bijna geen mogelijkheid tot voorsteken...
waarom geen politiekers met visie, die autostrades aanleggen tussen de belangrijke steden, met onbeperkte snelheid, zodat je tenminste snel geraakt waar je moet zijn...
dat tripje van brussel over eekloo naar mijn hometown, heeft mij al bij al een kleine 2 uur gekost...
Ah, zo dacht ik het toch ook te weten. Het zal natuurlijk bij landingverlies niet zo simpel zijn de verantwoordelijkheid bij één iemand te leggen. De chauffeur kan al onmiddellijk de paraplu opentrekken met te zeggen dat ie de weg is afgesneden of 2de senario dat de belader in de fout is gegaan, maar dat kan wel misschien gemakkelijker vastgesteld worden. Een andere vraag kan hierbij gesteld worden: in hoeverre worden beroepschauffeurs hiervan inkennis gesteld? Krijgen ze hiervoor specifieke opleiding/onderricht voor? Een marqeur van een schip kan zijn boot ook zomaar niet laten vertrekken zonder dat de vracht in balans licht, hij is hier wel degelijk voor opgeleid...
Bon, van mij mag dat streng gecontrolleerd worden en nog strenger bestraft worden.
Om nu je rijbewijs te halen moet je lessen volgen en extra examens doen, toen ik mijn rijbewijs haalde was dat nog niet zo. Wel hebben we bij ons op het bedrijf eens een zaterdag les hierover moeten volgen. Die wet is veranderd in september 2008 dacht ik. Nu moeten we wel van Europa elke 5 jaar x-aantal uur les volgen om een C/CE te kunnen krijgen voor professioneel gebruik, een C/CE zonder die opleiding, kan dan enkel prive gebruikt worden. Jammergenoeg zijn ze in België vergeten om opleidingen te voorzien, waardoor er in 2013 bijna de helft van de beroepschauffeurs hun rijbewijs dreigen te verliezen.
Vandaag verschillende keren mogen ervaren....
Sommige chauffeurs denken dat die pinkers op hun wagen in optie zijn of echt alleen maar dienen om het wat op te vrolijken... NOT.
Mijne glazen bol werkt niet, ik kan dat echt niet 'zien' welke parkeerplaats je uiteindelijk gaat kiezen?!grrr
Nog een ergernis... vandaag dacht er eentje alleen op de weg te zijn...opnieuw geen pinkers gebruiken en vervolgens op 10cm van je wagen voor je inschieten.( Persoon reed op het linkse vak.) zucht
ik moest vandaag in eekloo zijn. dat is toch ook maar een gat dat volledig van de wereld is afgesneden... je moet om daar vanuit gent te geraken eerst de ring nemen, waar je maar 90 mag... en nadien een of ander kutbaantje waar iedereen zich perfect aan de 70/uur snelheid houdt, met bijna geen mogelijkheid tot voorsteken...
waarom geen politiekers met visie, die autostrades aanleggen tussen de belangrijke steden, met onbeperkte snelheid, zodat je tenminste snel geraakt waar je moet zijn...
Een fluit in een Q5 die niet wist dat haar mistlichten aan stonden.
En een lul in een Renault die me eerst snijdt, en vervolgens jojo gaat spelen (gas-rem-gas-rem-gas-rem).
Lichtpunt: ik ga de Renault enkele kilometers verder voorbij door te acceleren in 6e versnelling. Hij moet terugschakelen naar 4e en komt nog niet eens in de buurt .
Lichtpunt: ik ga de Renault enkele kilometers verder voorbij door te acceleren in 6e versnelling. Hij moet terugschakelen naar 4e en komt nog niet eens in de buurt .
das gewoon uw eigen muizenissen op een ander afreageren !
Comment