Meneer jojo bleef onnodig links rijden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Wanneer mogen fietsers ook weer wel/niet zomaar naast elkaar rijden? In ieder geval, mogen of niet, erg "hoffelijk" is het niet om een ganse lange straat lang naast elkaar te blijven rijden , terwijl het zo onmogelijk wordt om hen in te halen (immers geparkeerde auto's langs 1 kant). Uit frustratie twee straten verder een andere fietser, die er helemaal niets mee te maken had, misschien een ietsje te assertief ingehaald in weer een andere niet zo heel brede straat, waarover mijn excuses.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenWanneer mogen fietsers ook weer wel/niet zomaar naast elkaar rijden? In ieder geval, mogen of niet, erg "hoffelijk" is het niet om een ganse lange straat lang naast elkaar te blijven rijden , terwijl het zo onmogelijk wordt om hen in te halen (immers geparkeerde auto's langs 1 kant). Uit frustratie twee straten verder een andere fietser, die er helemaal niets mee te maken had, misschien een ietsje te assertief ingehaald in weer een andere niet zo heel brede straat, waarover mijn excuses.
Comment
-
In onze tijd, dan kwam de wijkagent nog op de lagere school de fietsen controleren. Als je licht(en) niet werkten, kreeg je een waarschuwing mee naar huis, en moest dat gemaakt zijn tegen volgende week, want dan kwam die man dat terug controleren. Wij durfden nog niet eens zonder licht rijden. Nu 'durven' de agenten er niets meer van zeggen als je zonder licht naast elkaar fietst.
Comment
-
Bij ons wat dat ook nog zo. Al profiteerden wij er wel van dat bijna elke dag een andere agent aan de verkeerslichten van de school stond.
Op die manier was de dreiging 'zie maar dat t morgen gemaakt is of ge krijgt een boete' niet echt geloofwaardig.
Als ze dan wel eens op een donkere ochtend mijn identiteitskaart overschreven, kreeg ons moeder een half uur later bijna een hartaanval, wanneer er twee agenten voor de deur stonden met zulke waarschuwing. 'Dag mevrouw, t is in verband met uwe zoon...'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk BerichtenVandaag verschillende keren mogen ervaren....
Sommige chauffeurs denken dat die pinkers op hun wagen in optie zijn of echt alleen maar dienen om het wat op te vrolijken... NOT.
Mijne glazen bol werkt niet, ik kan dat echt niet 'zien' welke parkeerplaats je uiteindelijk gaat kiezen?!grrr
Nog een ergernis... vandaag dacht er eentje alleen op de weg te zijn...opnieuw geen pinkers gebruiken en vervolgens op 10cm van je wagen voor je inschieten.( Persoon reed op het linkse vak.) zucht
In Waregem, op de vijfseweg ofzoiets (die grote baan aan de winkels met de 2 rijstroken in elke richting)
Persoon voor mij is op het 1e vak aan het rijden aan 50-60 km/h, hij twijfelt en vertraagt opnieuw.
Ik pink, steek hem voorbij en net op het moment ik bijna naast hem rijd slaat hij bruusk naar links af om de baan over te steken. Gevolg: rechterflank beschadigd, 1 of 2x rondgedraaid en uiteindelijk tot stilstand gekomen op 2 rijstroken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenOm nu je rijbewijs te halen moet je lessen volgen en extra examens doen, toen ik mijn rijbewijs haalde was dat nog niet zo. Wel hebben we bij ons op het bedrijf eens een zaterdag les hierover moeten volgen. Die wet is veranderd in september 2008 dacht ik. Nu moeten we wel van Europa elke 5 jaar x-aantal uur les volgen om een C/CE te kunnen krijgen voor professioneel gebruik, een C/CE zonder die opleiding, kan dan enkel prive gebruikt worden. Jammergenoeg zijn ze in België vergeten om opleidingen te voorzien, waardoor er in 2013 bijna de helft van de beroepschauffeurs hun rijbewijs dreigen te verliezen.
Ik heb het niet gedaan, puur omdat ik het enkel privé ga gebruiken. Nu ja, wel spijtig dat ik nu geen vakantiejob kan doen als vrachtwagenchauffeur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Man Bekijk BerichtenHeb gisteren zo'n ongeval gehad.
In Waregem, op de vijfseweg ofzoiets (die grote baan aan de winkels met de 2 rijstroken in elke richting)
Persoon voor mij is op het 1e vak aan het rijden aan 50-60 km/h, hij twijfelt en vertraagt opnieuw.
Ik pink, steek hem voorbij en net op het moment ik bijna naast hem rijd slaat hij bruusk naar links af om de baan over te steken. Gevolg: rechterflank beschadigd, 1 of 2x rondgedraaid en uiteindelijk tot stilstand gekomen op 2 rijstroken.
Zware kosten dus en de bibber op het lijf...
Comment
-
Die kerel stormde uit zijn wagen, ik dacht eerst dat hij mij een paar meppen ging verkopen.
Na 5 minuten was hij terug kalm en gaf hij zijn fout toe.
Hij zei me wel dat ik mijn auto moest aan de kant zetten en dat we dat wel onderling gingen regelen..
Ik natuurlijk flikken gebeld, 20 minuten en 3 telefoontjes later waren ze er.
Geen ademtest moeten afleggen ( ), wat normaal gezien toch standaardprocedure is..
Op het einde van de administratieve verplichtingen toch moeten blazen en jaaaa hoor, de andere man had gedronken. En wat bleek? De auto was ook helemaal niet ingeschreven.
Het was met mijn vader zijn wagen, ik was er het eerste moment echt niet goed van.
Afwachten nu hoe het met de verzekering zal zitten
Ahja gelukkig is er, op enkele schrammen na, geen fysieke schade.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk BerichtenIn onze tijd, dan kwam de wijkagent nog op de lagere school de fietsen controleren. Als je licht(en) niet werkten, kreeg je een waarschuwing mee naar huis, en moest dat gemaakt zijn tegen volgende week, want dan kwam die man dat terug controleren. Wij durfden nog niet eens zonder licht rijden. Nu 'durven' de agenten er niets meer van zeggen als je zonder licht naast elkaar fietst.
Een maat van mij heeft 2 weken geleden nog een boete gekregen daarvoor. Hier in Gent houdt de politie zich echt niet in om boetes uit te schrijven voor studenten die zich niet aan de wet houden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Man Bekijk BerichtenDie kerel stormde uit zijn wagen, ik dacht eerst dat hij mij een paar meppen ging verkopen.
Na 5 minuten was hij terug kalm en gaf hij zijn fout toe.
Hij zei me wel dat ik mijn auto moest aan de kant zetten en dat we dat wel onderling gingen regelen..
Ik natuurlijk flikken gebeld, 20 minuten en 3 telefoontjes later waren ze er.
Geen ademtest moeten afleggen ( ), wat normaal gezien toch standaardprocedure is..
Op het einde van de administratieve verplichtingen toch moeten blazen en jaaaa hoor, de andere man had gedronken. En wat bleek? De auto was ook helemaal niet ingeschreven.
Het was met mijn vader zijn wagen, ik was er het eerste moment echt niet goed van.
Afwachten nu hoe het met de verzekering zal zitten
Ahja gelukkig is er, op enkele schrammen na, geen fysieke schade.
Gelukkig heb je zelf niet al te veel.
Comment
-
Ik weet dat er sinds enkele tijd een apart fonds is voor personen waarvoor de verzekering niet dekt. Maar onze verzekeringsmakelaar zei dat het meer dan een jaar kan duren tegen dat wij ons geld gaan zien, als we het al ooit gaan terug zien.
Die kerel had vorige week al een accident gehad met zijn andere wagen.
Hij gaf niet echt de indruk er mee in te zitten..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Man Bekijk BerichtenHeb gisteren zo'n ongeval gehad.
Ik pink, steek hem voorbij en net op het moment ik bijna naast hem rijd slaat hij bruusk naar links af om de baan over te steken. Gevolg: rechterflank beschadigd, 1 of 2x rondgedraaid en uiteindelijk tot stilstand gekomen op 2 rijstroken.Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk BerichtenDamn! Dat is echt wel e .....accident! Wat was diene kerel zijne uitleg? 'Oeps, sorry'??
Zware kosten dus en de bibber op het lijf...
Comment
-
Nee, Will zegt net dat ie niet alles ziet, en daarom zijn richtingsaanwijzer altijd gebruikt, in het geval dat hij een richtingsverandering doet en iemand niet heeft gezien, de andere bestuurder toch op de hoogte is van een naderend conflict en hierop kan anticiperen.
Maar ik denk niet dat dat hier iets te maken heeft. Als je vanop het rechtervak links wil inslaan ben je gewoon een lul.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenGemeenschappelijk Motorwaarborgfonds denkt enkel fysieke schade, geen materiële (of zeer zelden).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwill ziet alles
zoals...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Man Bekijk BerichtenDus de kans dat de schade wordt terug betaald is (zeer) klein ?
Zo ja: verzekering vergoed de schade als jullie eruit komen dat de andere partij voor 100% verantwoordelijk is.
Zo nee: andere partij, indien 100% verantwoordelijk, is persoonlijk aansprakelijk voor het vergoeden van jullie schade. En dat gaat via een burgerlijke klacht. Jullie makelaar, indien ie wakker genoeg is, moet dat voor jullie regelen.
Kans dat zo iemand alle schade kan vergoeden? Geen idee. Probeer met afbetalingsplannen etc... Deurwaarder op z'n dak die z'n meubilair aanslaat, ...
Comment
Comment