Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zijn wagen was niet ingeschreven, was onder invloed van alcohol (gelukkig voor hem ook geen speekseltest), en ik hoorde de agent ook iets zeggen ivm zijn verzekering.
    Politie ging het pv opsturen, daarna ermee naar de verzekeraar, dan komt er een expert langs en pas dan mag de wagen naar de garage.

Comment

• Maw, kleine kans

Niet ingeschreven auto, maar wel verzekerd? Dan zal het toch toevallig een pas ingeschreven auto moeten zijn geweest waarvan de inschrijving nog niet voltooid is ?

Comment

• Sjah, wagen niet ingeschreven daarmee weet je genoeg zeker?
        Komt daar nog eens zijn ongeval van vorige week bij.
        Welke verzekeraar zal die jongen blijven helpen?
        Hij was hoogstens 23 jaar. Zouden zijn ouders ook aansprakelijk kunnen gesteld worden?

Comment

• Als hij nog bij zijn ouders woont wel ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
            Als hij nog bij zijn ouders woont wel ja.

banee: meerderjarig.
            bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
              banee: meerderjarig.
              Maakt niet uit. Domicilie bij de ouders = inwonend bij de ouders = ouders aansprakelijk als er bij hem niks te rapen valt.

Comment

• Yup. Je stuurt de deurwaarder op zijn domicilie af en als zijn ouders geen facturen hebben waaruit blijkt dat die meubels, de breedbeeld tv en frigo door hen zijn gekocht, mag ie ze opladen.

Comment

• ah ok, omwille van bewijsproblemen. als ouders kunnen bewijzen dat het van hen is, mag de deurwaarder het niet weghalen.
                  bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Man Bekijk Berichten
                    Die kerel stormde uit zijn wagen, ik dacht eerst dat hij mij een paar meppen ging verkopen.
                    Na 5 minuten was hij terug kalm en gaf hij zijn fout toe.
                    Hij zei me wel dat ik mijn auto moest aan de kant zetten en dat we dat wel onderling gingen regelen..
                    Ik natuurlijk flikken gebeld, 20 minuten en 3 telefoontjes later waren ze er.
                    Geen ademtest moeten afleggen ( ), wat normaal gezien toch standaardprocedure is..
                    Op het einde van de administratieve verplichtingen toch moeten blazen en jaaaa hoor, de andere man had gedronken. En wat bleek? De auto was ook helemaal niet ingeschreven.
                    Het was met mijn vader zijn wagen, ik was er het eerste moment echt niet goed van.
                    Afwachten nu hoe het met de verzekering zal zitten

Ahja gelukkig is er, op enkele schrammen na, geen fysieke schade.
                    Zoals het op een goed formum hoort wordt hier weer veel foute informatie gegeven.

Het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds (GMWF) komt niet tussen voor stoffelijke schade (dus de schade aan de auto) indien het aanrijdend voertuig niet geïdentificeerd kan worden (om misbruik te voorkomen: iemand die zelf ergens tegen rijdt gaat verklaren dat hij werd aangereden en de aanrijder gevulcht is en zou zo vergoeding krijgen voor de schade die hij zelf heeft aangericht aan zijn eigen wagen).

Bij niet-verzekering (wat hier mogelijk het geval is) komt het GMWF wél tussen voor de stoffelijke schade.

Dus, de schade aan het voertuig zal (indien alle voorwaarden vervuld zijn) wel worden vergoed door het GMWF.

Voor materiële schade is er wel een vrijstelling van een kleine 250 euro.
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• gisteren op een baan van 70 kwam er een audi a4 break 2.0tdi de weg op knal voor mijn neus. t'was alles dichtgooien en erop pappen of ervoorbij.

Op de moment dat ik voorbij rijdt versnelt hij zodat ik niet meer rechts kan en begint te claxonneren op mij
                      Kon niet versnellen want reed met een 68pk'tje

pinkertje op naar rechts en naar rechts gegaan. lichtconcert, geluidsconcert enz....
                      komt mij weer voorbij en begint mij de berm in te duwen. heb dus maar afgeremd.

had echt niet veel gescheeld of ik was uitgestapt toen hij voor mij stond aan de volgende lichten om op zn bakkes te kloppen
                      is de eerste keer in lange tijd dat ik dat gevoel had, fucker. heb me kunnen inhouden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audironi
                        .
                        Je bent verkeerd dus de onzin dat je uitkraampt klopt van geen kanten.beter eerst informeren
                        ben ooit omver gereden geweest door iemand met bromfiets (reklame man) heb toen alles terug getrokken fiets kledij ambulance kosten schade vergoedingen ivm littekens kortom alles.
                        Indien iemand problemen heeft pm en zal je de nodige info bezorgen.Natuurlijk hangt veel af van je verzekering+rechtsbijstand
                        was dat met vluchtmisdrijf dan?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik begin te twijfelen welke mentaliteit ergerlijker is. Die uit Parijs: "Ik rij als een lul, maar als een ander dat ook doet kan ik er mee leven." Of de Belgische: "Ik doe iets dom en ipv me te verontschuldigen pak ik die kerel nog eens terug, ook al deed hij niets fout."
                          Vandaag verschillende keren gezien, ook eens tegenover mij, maar vooral auto's onder elkaar. Zielig.

Comment

• Fransen. Dat rijdt 40 op een baan waar 90 mag gereden worden en als je ze inhaalt krijg je faren in uw gat.

Dan een oud vrouwmens tegen 25 op diezelfde baan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Ik begin te twijfelen welke mentaliteit ergerlijker is. Die uit Parijs: "Ik rij als een lul, maar als een ander dat ook doet kan ik er mee leven." Of de Belgische: "Ik doe iets dom en ipv me te verontschuldigen pak ik die kerel nog eens terug, ook al deed hij niets fout."
                              Vandaag verschillende keren gezien, ook eens tegenover mij, maar vooral auto's onder elkaar. Zielig.
                              de belgische, nee vlaamsche om exact te zijn, is't ergst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                Fransen. Dat rijdt 40 op een baan waar 90 mag gereden worden en als je ze inhaalt krijg je faren in uw gat.

Dan een oud vrouwmens tegen 25 op diezelfde baan.

haha, op de louiza (brussel is petit paris voor iets) was 't gisteren ook van da: een of ander klein gedrocht van een auto die links 50 reed, parallel met iemand die rechts even traag reed.

bon, ik wil natuurllijk sneller, want je mag daar ruim 70. naar links pinken hielp niet, met faren flashen ook niet, tuten ook niet, gelukkig ging die rechtse auto iets sneller waardoor ik voor kon steken...

je vraagt je soms toch af wat sommigen op de baan doen...
                                bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  de belgische, nee vlaamsche om exact te zijn, is't ergst
                                  In de Walen rijden ze inderdaad anders en zie je zoiets zelden, maar er is ook minder verkeer, dus minder opgefokte mannekes.

't Was om beschaamd voor te zijn vrijdag. 400km België gedaan, 2x miserie gehad (terwijl zij in fout waren) en verschillende keren gezien. In totaal zo'n 470.000km Frankrijk en op een verdwaald kalf na, nooit last.

Eerste was een die wou invoegen tegen 50km/h terwijl iedereen op dat eerste vak rond de 70 reed. Ik passeer hem aan 65 en meneer was niet tevreden. Als reactie haalde hij me even verder in om me de pas af te snijden en op z'n rem te gaan staan. Niet erg indrukwekkend, want het was duidelijk dat hij enkel de remlichten eens deed knipperen zonder te vertragen. Dan maar langs rechts ingehaald op de afrit (moest die toch nemen) en een ironisch duimpje gegeven. Wel schoon kleur van Ibiza!

De tweede een blauwe bestelwagen op de A19, er is file omdat ze wat verder op het eerste vak zand in de putten aan 't gieten waren en ik sta op het eerste vak, naast het einde van de oprit. Ik ben nog erg hoffelijk door 3 voertuigen tussen te laten ipv 1, maar de vierde liet ik niet meer tussen. Dat was dus die bestelwagen. Even verder raakte hij op het tweede naast mij en het eerste vak verdween door die werken. Ik zet pinker op en die kerel komt op de stippellijn rijden om dan minutenlang (zonder overdrijven) zijn claxon in te duwen, tot ergernis van zowat iedereen die er rond stond.
                                  Hij kreeg wel de steun van een eikel die voor hem reed en er voor zorgde dat ik zeker nergens tussen kon. Uiteindelijk liet de mens achter die bestelwagen een meter of 50 plaats en faarde eens, dus uiteraard bedank ik die en ga ik naar het tweede, waar die bestelwagen constant op zijn rem begint duwen, maar dan echt kort remmen. Dan maar teken gedaan dat hij het ook eens mocht komen uitleggen op de pechstrook, maar hij zette enkel z'n 4 pinkers op en reed snel weg.

Twee zielige types die zich waarschijnlijk erg goed voelden nadien. In het eerste geval dus duidelijk zijn fout => typisch geval van veel te traag willen invoegen. In het tweede deed ik ook niets mis, buiten mss 2 voertuigen te veel voorrang te verlenen, maar dat was ook in zijn voordeel uiteindelijk. Achja, morgen is het naar Nederland, daar heb je enkel mensen die iets dom doen, maar iemand die "wraak" wil, heb ik er nog nooit gezien.

Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                                  haha, op de louiza (brussel is petit paris voor iets) was 't gisteren ook van da: een of ander klein gedrocht van een auto die links 50 reed, parallel met iemand die rechts even traag reed.

bon, ik wil natuurllijk sneller, want je mag daar ruim 70. naar links pinken hielp niet, met faren flashen ook niet, tuten ook niet, gelukkig ging die rechtse auto iets sneller waardoor ik voor kon steken...

Zoiets nog gehad op de expressweg in Ieper. 2x2 vakken, max 90. Twee dezelfde bestelwagentjes (berlingo) aan 65 aan 't tuffen. Ik reed op een cm of 20 van zijn bumper voor hij begon inzien dat hij even 70 moest rijden om me voorbij te laten. Waarschijnlijk was die dan aan 't klagen over Mercedes-rijders, maar goed.
                                  Last edited by |) ][ |V| ][; 12/12/2010, 17:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten

je mag daar ruim 70

Zeker van ?? En wat is "ruim" ???

Comment

• Chauffeurs die hun bochten afsnijden bij het afdraaien. Als ik afdraai maak ik een bocht van 90°, voor velen is dat echter te veel gevraagd en rijden ze bijna mijn linkervoorkant eraf.

Een van dees dagen gaat het toch eens prijs zijn. Maar dan sla ik erop hoor. Ik walg van nonchalantie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                        Ik walg van nonchalantie...
                                        Ik walg van zelfgemaakte woorden.

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                          Chauffeurs die hun bochten afsnijden bij het afdraaien. Als ik afdraai maak ik een bocht van 90°, voor velen is dat echter te veel gevraagd en rijden ze bijna mijn linkervoorkant eraf.
                                          dan maken ze toch nog steeds dezelfde hoek, alleen is straal iets kleiner?
                                          (but I get your point )
                                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Working...
                                          X