Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 't is strooien of nie strooien... En niet zoals tussen Tongeren en Boirs gisteravond strooien, en vanochtend alles laten aanvriezen... Ik reed 40 en de voorkant wou nog naar links en de achterkant naar rechts, op winterbanden, op een brug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
      Die dagen zou ik nog kunnen verklaren, bij mij is het eerder op dinsdag en op donderdag.
      Maandag, woensdag en vrijdag zijn er meer mensen die thuis blijven door deeltijds werk. Dinsdag en donderdag zijn ook de drukste dagen in kinderopvang

De avondspits op vrijdag start sneller en is korter, op vrijdag zijn er dus meer mensen die op tijd stoppen met werken, in combinatie met weekendverkeer dat op gang komt
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Degoutant dat de E314 slechts twee rijvakken heeft van Aarschot (of nog verder richting Lummen) richting Brussel.
        Tgoh, ja en nee. Vanaf Aarschot op 3 vakken naar E40 betekent volgens mij dat daar dan alles vast gaat staan, uiteindelijk staat de overgrote meerderheid in die file om naar Brussel te gaan en niet om naar Luik te gaan.

Je merkt het nu al dat bij een ongeval voor Aarschot, waardoor het verkeer dus vroeger opgehouden wordt, je vlot kan bollen richting E40 maar dan sta je al vanaf Wilsele stil tot op E40.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ben ik niet mee akkoord... Op de E314 verloopt de ochtendspits als volgt:
          • Eerste opstoppingen thv Herent, door uitvoegend verkeer
          • Vertragingen tot over het viaduct, tot aan Kessel-Lo en verder
          • Vertragingen bereiken de oprit Holsbeek, waar het echt stil valt door invoegend verkeer van de oprit
          • Deze stilstand verplaatst zich als een golf naar Rotselaar en Aarschot...
          • Aan de oprit in Aarschot komt nog een extra opstopping door invoegend verkeer van de oprit
          • En deze golf gaat verder tot Tielt-Winge en soms zelfs ervoor, geholpen door invoegend verkeer van de oprit daar

De reden dat de file niet uitbreidt tot voorbij Tielt-Winge (behalve bij uitzonderlijke situaties) is dat rond 7 uur het verkeersaanbod al aan het dalen is. Als je om 8 uur in Limburg vertrekt, kan je vaak al doorrijden tot aan Holsbeek zonder enig fileprobleem, en zijn de treintjes van witte bestelwagens ook al verdwenen en wordt het pas drukker voorbij Aarschot. Vaak kan je op mooie dagen al door rijden tot aan Bertem waar het pas daar stil valt.

Als het je lukt om tegen 7 uur te passeren in Leuven, kan je overigens met eigen ogen zien dat er wel file is op de E314, maar dat de aansluiting met de E40 nog altijd vlot verloopt. De bottleneck is die aansluiting niet, maar het feit dat regionaal verkeer zich tussen Aarschot en Leuven mengt met verkeer op lange afstand (Limburg naar Brussel). Als er tussen Aarschot en Leuven een expressweg lag zoals tussen Hasselt en Sint-Truiden, had je geen nood aan dat derde rijvak, en zelfs dat derde rijvak gaat niet alle problemen oplossen.

Niet vergeten dat wat nu de E314 rond Leuven is, oorspronkelijk een expressweg was... Zie je ook aan de uitvoerige bochten en de op- en afritten die zich snel achter mekaar opvolgen.

Comment

• Geen individuele ergernis, wel een zich opstapelende combinatie van verschillende, die maken dat ik autorijden in het dagdagelijkse verkeer écht niet leuk meer vind. Bijna altijd te veel volk op de baan, slechte chauffeurs, wegen in erbarmelijke staat, files, treintje rijden, pakkans voor vanalles en nog wat is de voorbije jaren enorm toegenomen... Staat voor alle duidelijkheid volledig los van de winterse omstandigheden nu. Er was een tijd dat ik met plezier in de auto stapte, om het even wanneer en om het even naar waar. Die tijd is nu voorbij en dat vind ik als autoliefhebber eigenlijk heel erg. Rijden is alleen nog plezant wanneer je actief je momenten (en liefst ook plaatsen) uitkiest.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• Pakkans?!

Als de pakkans zo groot was, had je al die andere problemen niet

Comment

• Vanmorgen in Charleroi, eerste vak mooi droog, tweede besneeuwd. Ik rij 70 op eerste, auto haalt me in via het tweede. Terwijl hij met zijn achterkant nog naast me zit ziet hij dat hij rechtsaf moet. Wat doet die eikel? Gewoon stuur overtrekken en vol op de rem.

Comment

• Ik vertrek in Houthalen rond kwart na 7, en dan kan ik meestal nog net zonder file de afrit Aarschot nemen, rond een uur of 10 voor 8. Soms is het ook wel zo dat ik in Tielt-Winge afrijd, omdat er daar al file is, maar dan sta ik maar een paar minuutjes in de file(omdat ik weiger de pechstrook te gebruiken)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Vanmorgen in Charleroi, eerste vak mooi droog, tweede besneeuwd. Ik rij 70 op eerste, auto haalt me in via het tweede. Terwijl hij met zijn achterkant nog naast me zit ziet hij dat hij rechtsaf moet. Wat doet die eikel? Gewoon stuur overtrekken en vol op de rem.
                    Rijd jij dan met uw vrachtwagen of met een gewone personenwagen? Niet dat het veel verschil maakt ivm het manoeuvre, gewoon om me een beeld te kunnen vormen

Comment

• vlg mij rijd die + 7.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                        Rijd jij dan met uw vrachtwagen of met een gewone personenwagen? Niet dat het veel verschil maakt ivm het manoeuvre, gewoon om me een beeld te kunnen vormen
                        Was met de vrachtwagen, die in dit geval, gelukkig zwaar geladen was met stenen, anders was ik gewoon over de sneeuw beginnen glijden. Zelden zo hard geschrokken. Sommige mensen hun verstand ...

Comment

• Vandaag toen ik terug kwam van m'n werk, stond ik aan een kruispuntje. Pinker naar links, er komt een SUV van links, dus ik stop, auto draait in naar rechts, zonder te pinken... Blijkt de chauffeur (een vrouw) nog te zitten bellen ook!

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                            Vandaag toen ik terug kwam van m'n werk, stond ik aan een kruispuntje. Pinker naar links, er komt een SUV van links, dus ik stop, auto draait in naar rechts, zonder te pinken... Blijkt de chauffeur (een vrouw) nog te zitten bellen ook!
                            Vrouwen en suv's. Breek me de bek niet open.

Comment

• als ik het journaal van 8 mag geloven, ga ik mij zonet ergeren wegens overmatige sneeuwval in vnl. oost-vlaanderen en vl-brabant. toevallig vertrek ik nu net in gent om naar kantoor in hartje brussel te gaan :-)
                              bmw 116d sportshatch

Comment

• ik erger mij vooral van :
                                - bestuurders en vooral bmw rijders die hun richtingsaanwijzer niet gebruiken
                                - mensen die onnodig met hun mistachterlicht rijden (regen , sneeuw , lichte mist)
                                - de johnnyseatrijders die met hun mistlichten vooraan continue en slecht afgesteld zijn rijden
                                - 4x4 en suv die alle verkeersregels aan hun laars lappen
                                - als je stopt aan een zebrapad voor voetgangers over te laten je nog word voorbijgestoken of de tegenliggers gewoon doorrijden zodat je nog langer moet wachten
                                - op rotonde's denken er nog steeds dat de voorrang van rechts telt
                                - op rotonde's niet gebruik maken van de richtingaanwijzer
                                - en als fietser zijnde chauffeurs die in het midden van het fietspad stoppen
                                - chauffeurs die stoppen waar ze voorrang hebben en de doorrijden waar ze voorrang moeten verlenen
                                Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                                Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten
                                  ik erger mij vooral van :
                                  - bestuurders en vooral bmw rijders die hun richtingsaanwijzer niet gebruiken
                                  - mensen die onnodig met hun mistachterlicht rijden (regen , sneeuw , lichte mist)
                                  - de johnnyseatrijders die met hun mistlichten vooraan continue en slecht afgesteld zijn rijden
                                  - 4x4 en suv die alle verkeersregels aan hun laars lappen
                                  - als je stopt aan een zebrapad voor voetgangers over te laten je nog word voorbijgestoken of de tegenliggers gewoon doorrijden zodat je nog langer moet wachten
                                  - op rotonde's denken er nog steeds dat de voorrang van rechts telt
                                  - op rotonde's niet gebruik maken van de richtingaanwijzer
                                  - en als fietser zijnde chauffeurs die in het midden van het fietspad stoppen
                                  - chauffeurs die stoppen waar ze voorrang hebben en de doorrijden waar ze voorrang moeten verlenen
                                  -Waarom zou dat tijdens die weersomstandigheden niet mogen? (uiteraard als het hard aan het regenen is)
                                  - kunnen mistlichten slecht afgesteld staan?

Gisteren moest ik van mortsel naar lier rijden via een lange baan (geen idee hoe ze noemt) en dat was een zone 70. is constant een baanvak en af en toe komt er een linksbaanvak bij aan de lichten. Ik was een beetje sneller aan het rijden dan toegelaten en achter mij komt er ene me zijn prachtig () getunede E46 achter mij plakken. ik laat die rustig doen en op een bepaald moment gaat hij mij links inhalen. maar het linkerbaanvak was nog niet gebruikt geweest en lag dus nog vol met sneeuw (omdat er strepen op dat linkerbaanvak lagen dat men er niet mag rijden). Hij haalt mij in en als hij mij voorbij is krijg ik al die zen vuiligheid tegen mijn voorruit. ik claxoneer is en doe teken van goe bezig. en voor hij terug invoegt begint die te schuiven en te slippen en komt net op tijd tot stilstand of hij zat tegen een boom. ipv dan even achter mij te blijven en aan de lichten mij in te halen op een veilige manier. nee zo achterlijk blijven rijden met zo'n weer.
                                  BMW X5 45e

Comment

• [quote=kefkie;4352894]-Waarom zou dat tijdens die weersomstandigheden niet mogen? (uiteraard als het hard aan het regenen is)
                                    - kunnen mistlichten slecht afgesteld staan?

- stoort achterliggers enorm , de stoplichten vallen niet meer op , als ik het goed voorheb moet het zicht minder dan 50 m bedragen
                                    - als deze niet goed afgesteld zijn kunnen deze evengoed verblinden dan slecht afgestelde koplampen
                                    Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                                    Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Gisteren had precies iedereen de drang om voor mij in te schieten, en dan kon ik telkens in de remmen. Ze denken zeker dat iedereen als een slak rijdt.

In Kortessem kwam er dan ook nog eentje door het rood licht gereden. Terwijl het aan mijne kant al een hele tijd groen was. :o Gelukkig zonder erg, ik had het zien aankomen, maar mijn tegenligger niet, die had zich wel fel verschrokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten

- stoort achterliggers enorm , de stoplichten vallen niet meer op , als ik het goed voorheb moet het zicht minder dan 50 m bedragen
                                        - als deze niet goed afgesteld zijn kunnen deze evengoed verblinden dan slecht afgestelde koplampen

het is minder dan 100 meter, maar anders kunnen ze wel idd ergerlijk zijn.

van die mistlichten wist ik niet dat die ook afstelbaar zijn
                                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          het is minder dan 100 meter, maar anders kunnen ze wel idd ergerlijk zijn.

van die mistlichten wist ik niet dat die ook afstelbaar zijn
                                          Nochtans kom ik er serieus veel tegen waarvan er 1 mistlamp enorm stoort.

Comment

Working...
                                          X