Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vandaag op de E40 Gent-Brussel:
    - een of ander hoofddoekwijf die op de middenstrook 80 reed, en dus een hele sliert auto's ophield, want uiterst links rijden leek niemand een optie gelet op de vervaarlijk uitziende ijs/sneeuwlaag. Blijf dan toch gewoon rechts, you idiot!
    - een afgebleekt rode lada-achtige auto met dito chauffeur (met snor) die wil invoegen door gewoon te pinken, zonder kijken, en bijna mijn ster eraf reed. pinken betekent niet dat je niet meer moet kijken of de baan wel vrij is, gij ouwe zot!


    On the positive side:
    - ter hoogte van afrit ternat een grappige sneeuwman op de pechstrook met een groene W erop :-)
    bmw 116d sportshatch

    Comment


    • Noord-Franse snelwegen zijn blijkbaar nog steeds afgesloten, hopelijk kan ik morgen door.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Noord-Franse snelwegen zijn blijkbaar nog steeds afgesloten, hopelijk kan ik morgen door.
        Grens blijft blijkbaar zeker dicht tot 8u, lekker lang slapen dus.

        Comment


        • Ergernis aan lichten...

          Mensen die 's morgens en 's avonds hun lichten niet opzetten (of vergeten op te zetten), hoewel het wel wenselijk zou zijn, zeker op zo'n gure dagen met weinig zonlicht. 't Is niet omdat je zelf genoeg ziet dat de andere wagens je ook goed zien. Van mij mogen ze lichten overdag gerust verplichten.

          Mensen die hun lichten niet sneeuwvrij maken, nog een grotere ergernis dan het eerste puntje. Hoewel ze dus al wel de moeite doen om hun lichten op te zetten zijn ze te lui om 3 seconden te spenderen per licht. En als ik dan zie dat alleen hun voorste ruit "proper" is (met de ruitenwissers ) dan krijg ik het helemaal. Er zijn idd leukere dingen dan elke dag je auto sneeuwvrij te maken, maar als je al te lui bent om even over je voorruit te gaan.

          En sinds er een aantal merken hun auto's zijn beginnen uitrusten met (LED)dagrijlichten (geen problemen mee trouwens ) zijn er meer en meer mensen die denken dat ze hun mistlichten ook constant mogen laten branden. En daar heb ik wel problemen mee.

          Als laatste geen echte ergernis, wel plaatsvervangende schaamte: aftermarket (LED)dagrijlichten. Mensenlief! Hoe sommige mensen hun auto vern**ken. Pas op, er zijn ook die het mooi voor elkaar krijgen hoor (scheren en kam verhaal), maar dat zijn toch wel de uitzonderingen. De helft rijdt rond met van die (blauwe/paarse) mini LEDjes die amper schijnen, echt een afschuwelijk zicht.
          Enkele tips: zorg ervoor dat je LEDs voldoende hard schijnen, zodat je je LEDs niet ziet zitten. En als je koplampen warm licht (of koel blauwig licht) geven, neem dan LEDs die ook zo'n warm licht (of opnieuw koel blauwig licht) geven. Want zo'n koplampen met een warm licht met daaronder van die LEDs met een koel licht trekt ook op niks. Echt niet!

          Comment


          • Ongeval op de A19: een oude pé met een sigaar in zijn muil die in de middenberm geslipt is. Hij staat dus volledig in de middenberm, maar toch vindt de verkeerspolitie het nodig het linkerrijvak volledig af te sluiten door er hun Volvo met de ganse kerstverlichting op te parkeren. Danku voor de file.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
              Ongeval op de A19: een oude pé met een sigaar in zijn muil die in de middenberm geslipt is. Hij staat dus volledig in de middenberm, maar toch vindt de verkeerspolitie het nodig het linkerrijvak volledig af te sluiten door er hun Volvo met de ganse kerstverlichting op te parkeren. Danku voor de file.
              Waarschijnlijk gewoon aan 't wachten op takeldienst die het linkervak nodig zal hebben om die auto mee te nemen?

              Comment


              • Ze kunnen die Volvo toch niet in hun broekzak steken?
                Waar anders dan op het linkervak moet die staan?
                Database error.
                The database has encountered a problem.

                Comment


                • Het probleem als die mannen hun Volvo ook op die brede middenberm zetten, is dat ze er zelf misschien nog wel af geraken, maar dat de voornoemde takelwagen niet zo vlot zal kunnen vertrekken. En hoe ga je de takelwagen signaliseren die stapvoets op het linkervak invoegt, als je zelf het linkervak niet kan afsluiten?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bakske Bekijk Berichten
                    Enkele tips: zorg ervoor dat je LEDs voldoende hard schijnen, zodat je je LEDs niet ziet zitten. En als je koplampen warm licht (of koel blauwig licht) geven, neem dan LEDs die ook zo'n warm licht (of opnieuw koel blauwig licht) geven. Want zo'n koplampen met een warm licht met daaronder van die LEDs met een koel licht trekt ook op niks. Echt niet!
                    Ik dacht dat als de dimlichten branden de LEDjes uit moeten
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Volgens de wet wel ja, maar ik zie ze meer wel dan niet branden (samen met de dimlichten).

                      Comment


                      • Ik kom net aan de oprit Ruddervoorde, mooi 120 (kwam van Lichtervelde op de A17). Er komt daar een camionette de autosnelweg op, direct naar het tweede (en uiterst linkse) vak, aan het optrekken dus nog niet eens 90 per uur. Ik voorzie dat, en laat me - geduldig - uitbollen. Lichte ergernis, maar we zijn verdraagzaam.
                        Hij versnelt voor m'n neus, is de vrachtwagen voorbij aan ong 110 per uur en gaat terug naar het eerste vak. Ik zet de cruise op resume en ga terug naar 120. Op dat moment is de bestelwagen nog aan 't versnellen, maar aangezien ik iets vlotter optrek, zitten we aan gelijke snelheid als hij met z'n koplampen aan m'n achterdeur is. In de verte weer een vrachtwagen en ik zie al dat zijn hand aan de richtingaanwijzer zit. Hij wil dus gaan voorbijsteken, maar maakt het zichzelf moeilijk door blijven te versnellen op dat eerste vak. Hij lost gas, en ik rijd nog steeds 120, komt achter mij en knippert met z'n koplampen. Wel, dan heb ik m'n cruise afgezet en ben ik vergeten gas te geven, ik liet me uitbollen tot 90, zodat hij mocht herbeginnen. Een welgemeende middelvinger kreeg hij er bovenop. Ik versta écht niet van waar je het lef haalt om "te brullen" naar mij als je zelf de oorzaak van je miserie bent wegens te kort aan inzicht.
                        __________________________

                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ik dacht dat als de dimlichten branden de LEDjes uit moeten
                          Bij mijne GT3 blijven die toch gewoon mee branden als ik het me goed herinner. Op de DS3 gaan de "slagtanden" wel uit als je de dimlichten aan doet.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                            te kort aan inzicht.
                            Deze ochtend op de E40 achter een Renault Espace op de linker rijstrook. Je zou zeggen dat je vanuit zo een bus een beter overzicht zou hebben. Niet dus. Gas geven als ze voor hem remmen, en remmen als ze voor hem accelereren. Dat is dan erg moeilijk om daarachter een constante snelheid te vinden, temeer dat als je teveel ruimte open laat, er één of andere nitwit op zomerbanden er tussen wilt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                              Ik kom net aan de oprit Ruddervoorde, mooi 120 (kwam van Lichtervelde op de A17). Er komt daar een camionette de autosnelweg op, direct naar het tweede (en uiterst linkse) vak, aan het optrekken dus nog niet eens 90 per uur. Ik voorzie dat, en laat me - geduldig - uitbollen. Lichte ergernis, maar we zijn verdraagzaam.
                              Hij versnelt voor m'n neus, is de vrachtwagen voorbij aan ong 110 per uur en gaat terug naar het eerste vak. Ik zet de cruise op resume en ga terug naar 120. Op dat moment is de bestelwagen nog aan 't versnellen, maar aangezien ik iets vlotter optrek, zitten we aan gelijke snelheid als hij met z'n koplampen aan m'n achterdeur is. In de verte weer een vrachtwagen en ik zie al dat zijn hand aan de richtingaanwijzer zit. Hij wil dus gaan voorbijsteken, maar maakt het zichzelf moeilijk door blijven te versnellen op dat eerste vak. Hij lost gas, en ik rijd nog steeds 120, komt achter mij en knippert met z'n koplampen. Wel, dan heb ik m'n cruise afgezet en ben ik vergeten gas te geven, ik liet me uitbollen tot 90, zodat hij mocht herbeginnen. Een welgemeende middelvinger kreeg hij er bovenop. Ik versta écht niet van waar je het lef haalt om "te brullen" naar mij als je zelf de oorzaak van je miserie bent wegens te kort aan inzicht.
                              Jamaar, die camionetjes hebben altijd en overal voorrang. Wist je dat niet? Geen wonder dat ie boos was. Wel vreemd dat hij maar 110-120 reed, camionetjes mogen op de autostrades immers 150 rijden. Dat wist je waarschijnlijk ook niet, tsssss...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                Geen individuele ergernis, wel een zich opstapelende combinatie van verschillende, die maken dat ik autorijden in het dagdagelijkse verkeer écht niet leuk meer vind. Bijna altijd te veel volk op de baan, slechte chauffeurs, wegen in erbarmelijke staat, files, treintje rijden, pakkans voor vanalles en nog wat is de voorbije jaren enorm toegenomen... Staat voor alle duidelijkheid volledig los van de winterse omstandigheden nu. Er was een tijd dat ik met plezier in de auto stapte, om het even wanneer en om het even naar waar. Die tijd is nu voorbij en dat vind ik als autoliefhebber eigenlijk heel erg. Rijden is alleen nog plezant wanneer je actief je momenten (en liefst ook plaatsen) uitkiest.
                                Kan me hier grotendeels bij aansluiten. Woon-werk en alles rond de grote steden en agglomeraties is zelden nog fun. Alleen verdwijnen die ergernissen ook snel wanneer je er eens op uit trekt naar minder bevolkte gebieden waar je wel nog rijplezier hebt

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Het probleem als die mannen hun Volvo ook op die brede middenberm zetten, is dat ze er zelf misschien nog wel af geraken, maar dat de voornoemde takelwagen niet zo vlot zal kunnen vertrekken. En hoe ga je de takelwagen signaliseren die stapvoets op het linkervak invoegt, als je zelf het linkervak niet kan afsluiten?
                                  Mij lijkt het beter te wachten met het linkervak te blokkeren (op de A19 zijn er maar 2 in elke richting) tot de takeldienst genaderd is, wat deze ook sneller zal kunnen als het verkeer niet quasi volledig vast staat.

                                  Anyway, gisterenavond nog een andere ergernis: Audi A3 (weeral...), die in het donker uit een parkeerplaats vertrekt zonder lichten of pinkers, de lichten pas aansteekt nadat ik een paar keer met de grootlichten geschenen heb, en even verder doodleuk een éénrichtingsstraat in de verkeerde richting in rijdt.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                                    Mij lijkt het beter te wachten met het linkervak te blokkeren (op de A19 zijn er maar 2 in elke richting) tot de takeldienst genaderd is, wat deze ook sneller zal kunnen als het verkeer niet quasi volledig vast staat.
                                    En hoe ga je het linkervak afsluiten ter hoogte van het ongeval als je zelf op de middenberm ter hoogte van het ongeval staat?

                                    Een keertje rondrijden?

                                    Of los vanop de middenberm op de linker rijstrook insturen en achteruit rijden, terwijl het verkeer nadert aan 120 en meer?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Of los vanop de middenberm op de linker rijstrook insturen en achteruit rijden, terwijl het verkeer nadert aan 120 en meer?
                                      Maak daar, gezien de weersomstandigheden op dat moment, maar 40 en minder van...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Deze ochtend op de E40 achter een Renault Espace op de linker rijstrook. Je zou zeggen dat je vanuit zo een bus een beter overzicht zou hebben. Niet dus. Gas geven als ze voor hem remmen, en remmen als ze voor hem accelereren. Dat is dan erg moeilijk om daarachter een constante snelheid te vinden, temeer dat als je teveel ruimte open laat, er één of andere nitwit op zomerbanden er tussen wilt.
                                        Hoger dan de rest, haast verheven boven de rest! Hoe hoger je zit, hoe minder je ziet tijdens het staren bovendien...

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                        Jamaar, die camionetjes hebben altijd en overal voorrang. Wist je dat niet? Geen wonder dat ie boos was. Wel vreemd dat hij maar 110-120 reed, camionetjes mogen op de autostrades immers 150 rijden. Dat wist je waarschijnlijk ook niet, tsssss...
                                        Ah nee, 't is juist, ik was gebuisd voor de regelgeving op witte camionetten
                                        __________________________

                                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Bij mijne GT3 blijven die toch gewoon mee branden als ik het me goed herinner. Op de DS3 gaan de "slagtanden" wel uit als je de dimlichten aan doet.
                                          Bij sommige blijven ze idd branden, maar dan meestal minder sterk.
                                          Heb echter al verschillende keren gelezen dat het niet zou mogen, waarom weet ik eigenlijk ook niet.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X