Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Allee er is weer een beetje sneeuw gevallen en de Bussen en trams willen niet meer uitrijden.

Trams rijden niet of amper omdat er snachts geen trams de sporen ijsvrij hebben gemaakt en de bussen rijden niet omdat er niet meer gestrooid is geweest.

het was idd wel zot vanacht in brussel. op mijn auto een halve meter sneeuw. wegen waren gewoon ijs. taxi's mochten niet uitrijden. ik ben dan maar te 3en 's ochtends te voet naar het appartement gewandeld...
    bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
      Ik erger mij aan mensen die hun auto niet sneeuwvrij maken.
      Voor en zijruiten vrijmaken en dan de baan op met 10cm op uw dak en capeau.

pfff, ik doe dat ook niet hoor. ik doe enkel voor- en achterruit en zijruiten (en spiegels uiteraard), maar voor het overige rijd ik de sneeuw er gewoon af...
      bmw 116d sportshatch

Comment

• Sneeuw, de Canadese manier:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Wat is daar erg aan? Ik ga echt om 6 uur s'morgens mijn auto niet gaan sneeuwvrij maken hoor. Even snel de ramen vrij en onderweg valt de rest daar wel af, is toch geen probleem?
          Onderweg valt de rest op mijn auto en das erg vervelend.

Verder moet je die paupers eens zien als ze remmen of plots optrekken, alle sneeuw schuift naar hun voorruit.

Endat allemaal omdat je niet even dat pak sneeuw wilt afwrijven.
          Last edited by ; 24/12/2010, 13:20.

Comment

Verder moet je die paupers eens zien als ze remmen of plots optrekken, alle sneeuw schuift naar hun voorruit.

Mijn wagen heeft ruitenwissers dus ik heb daar geen last van ... dus ook niet als ik achter iemand rijdt die zijn wagen niet heeft vrijgemaakt.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Hmm. Het probleem is dat tussen lak en sneeuw er zich vaak een ijslaag vormt. En die knalt dus ook op je achterligger. Ijs doet meer pijn dan sneeuw.

Comment

bij wijze van uitzondering heb ik er zonet ook wel voor geopteerd de sneeuw van mijn dak, koffer en motorkap weg te vegen... er lag zodanig veel op dat zelfs mijn ster volledig ondergesneewd was (toch wel een centimetertje of 25)
                bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Hmm. Het probleem is dat tussen lak en sneeuw er zich vaak een ijslaag vormt. En die knalt dus ook op je achterligger. Ijs doet meer pijn dan sneeuw.
                  Nog nooit last van gehad als ik achter iemand reed ... Dan zou ik dus mijn dak moeten gaan krabben of zo?
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                    Ik rij rustig door en voeg in, ruim voor de eerste die ook begint te flikkeren en te doen als een paljas .
                    Als het veilig is: stoppen, 4 pinkers aan, zorgen dat hij niet langs jou kan, uitstappen en heel vriendelijk vragen wat er fout is aan je wagen of dat er ergens een probleem is.

Heb ik al twee maal gedaan. En ook al ben ik geen impressionant figuur om bang van te zijn, integendeel, telkens waren ze superschijnheilig en zeiden ze heel bang "euh niks".
                    Als je dan vraagt waarom ze met de grootlichten knipperen, zeggen ze meestal dat het per ongeluk was.
                    Wat brengt het op? Niks. Maar je weet nooit dat er een probleem is.

Let wel, steeds beleefd en vriendelijk blijven... daar kan men niet zo goed tegen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                      Als het veilig is: stoppen, 4 pinkers aan, zorgen dat hij niet langs jou kan, uitstappen en heel vriendelijk vragen wat er fout is aan je wagen of dat er ergens een probleem is.

Heb ik al twee maal gedaan. En ook al ben ik geen impressionant figuur om bang van te zijn, integendeel, telkens waren ze superschijnheilig en zeiden ze heel bang "euh niks".
                      Als je dan vraagt waarom ze met de grootlichten knipperen, zeggen ze meestal dat het per ongeluk was.
                      Wat brengt het op? Niks. Maar je weet nooit dat er een probleem is.

Let wel, steeds beleefd en vriendelijk blijven... daar kan men niet zo goed tegen.
                      Ik zie u al staan , zalig.

Comment

Dit bedoel ik dus
                        Gast,

Tis ni omdak ne foto pak dak ook me diene auto ga rijden he ...
                        Last edited by ; 24/12/2010, 15:13.

Comment

• Deze morgen weer eens gezien waarom vrachtwagenchauffeurs niet altijd populair zijn.
                          Strooizout bleek deze morgen een onbekend begrip te zijn en toen ik eindelijk de autostrade op reed bleek ook daar maar 1,5 vak vrij te zijn.

Vlak voor ik op de autostrade kwam vloog (toch in dit weertype :p) mij een vrachtwagen met dubbele oplegger voorbij, nu goed, geen probleem. Toen ik deze echter zelf voorbij ging tegen een 110km/h (en veel harder durfde ik niet en ik ben zeker geen schrikschijter) begon hij opeens met zijn faren te flitsen.
                          Ik wist niet echt of dat op mij was of niet, maar toen zag ik voor hem een auto rijden aan een 80/85 km/h, zeker niet trager, want zo snel ging ik zelf niet voorbij.

Na het eerste flitssalvo zette hij gewoon zijn faren en al van licht dat hij kon maken permanent op, waarschijnlijk omdat de auto voor hem, (waar hij op 2m afstand achter reed, moet leuk zijn geweest voor die mens) voor meneer niet snel genoeg ging.
                          Die mens kon echter nergens naartoe en ik kon hem best begrijpen ook.
                          Wat een ongelooflijk agressieve boer zeg en nee, het was geen buitenlander.

Ik werd zelf al woest en ik had er in wezen niets mee te maken

Comment

• Ik denk dat die auto op dat moment best even was versneld om dan weer te vertragen.
                            Als je een camion ziet aangevlogen komen bij zo een weer wil je liefst dat die niet plotseling in de remmen moet gaan staan voor u, anders zou ge hem wel eens in uw gat kunnen krijgen.
                            versnellen en opnieuw vertragen - dat zou ik in zo'n geval toch doen -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                              Ik zie u al staan , zalig.
                              De laatste keer, twee weken geleden, waren twee collega's mee.
                              Zonder iets te zeggen, stopte ik en stapte ik uit.
                              Toen ik terug kwam van m'n babbeltje zag ik een opgeluchte blik bij die gasten en ik begreep het niet. Die dachten dat ik er ging op meppen
                              Ik, zo een brave mens

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                Deze morgen weer eens gezien waarom vrachtwagenchauffeurs niet altijd populair zijn.
                                Strooizout bleek deze morgen een onbekend begrip te zijn en toen ik eindelijk de autostrade op reed bleek ook daar maar 1,5 vak vrij te zijn.

Vlak voor ik op de autostrade kwam vloog (toch in dit weertype :p) mij een vrachtwagen met dubbele oplegger voorbij, nu goed, geen probleem. Toen ik deze echter zelf voorbij ging tegen een 110km/h (en veel harder durfde ik niet en ik ben zeker geen schrikschijter) begon hij opeens met zijn faren te flitsen.
                                Ik wist niet echt of dat op mij was of niet, maar toen zag ik voor hem een auto rijden aan een 80/85 km/h, zeker niet trager, want zo snel ging ik zelf niet voorbij.

Na het eerste flitssalvo zette hij gewoon zijn faren en al van licht dat hij kon maken permanent op, waarschijnlijk omdat de auto voor hem, (waar hij op 2m afstand achter reed, moet leuk zijn geweest voor die mens) voor meneer niet snel genoeg ging.
                                Die mens kon echter nergens naartoe en ik kon hem best begrijpen ook.
                                Wat een ongelooflijk agressieve boer zeg en nee, het was geen buitenlander.

Ik werd zelf al woest en ik had er in wezen niets mee te maken
                                Dat zijn maar uitzonderingen hoor. Kan natuurlijk ook zijn dat hij er niet over raakte omdat die auto telkens weer wat versnelde, wat extreem irritant is. Anders gewoon een uitzondering. Vandaag reden alle camions (en de rest) rustig en met veel afstand na elkaar, zelfs als het plots maar 50 meer ging. 1x faren gezien op een middenvaksrijder, maar dat is altijd terecht!
                                Toevallig niet gelet op het bedrijf? Je spreekt over een dubbele oplegger (2x6.8m), dat is iets wat niet veel bedrijven hebben. Enige die ik ken rijdt met Belgische platen, maar Noord-Afrikaanse chauffeurs.

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                Ik denk dat die auto op dat moment best even was versneld om dan weer te vertragen.
                                Als je een camion ziet aangevlogen komen bij zo een weer wil je liefst dat die niet plotseling in de remmen moet gaan staan voor u, anders zou ge hem wel eens in uw gat kunnen krijgen.
                                versnellen en opnieuw vertragen - dat zou ik in zo'n geval toch doen -
                                ? Versnellen om dan terug te vertragen? Lekker irritant. Gewoon zelfde snelheid aanhouden, of je nu 60, 80 of 120 rijdt in zo'n weer. Op een paar kiekens die ook onder truckers zelf scheef bekeken worden, heeft niemand daar commentaar op (zolang ze niet zomaar voor u invoegen of onnodig links gaan hangen uiteraard).
                                Last edited by |) ][ |V| ][; 24/12/2010, 16:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Dat zijn maar uitzonderingen hoor. Kan natuurlijk ook zijn dat hij er niet over raakte omdat die auto telkens weer wat versnelde, wat extreem irritant is. Anders gewoon een uitzondering. Vandaag reden alle camions (en de rest) rustig en met veel afstand na elkaar, zelfs als het plots maar 50 meer ging. 1x faren gezien op een middenvaksrijder, maar dat is altijd terecht!
                                  Toevallig niet gelet op het bedrijf? Je spreekt over een dubbele oplegger (2x6.8m), dat is iets wat niet veel bedrijven hebben. Enige die ik ken rijdt met Belgische platen, maar Noord-Afrikaanse chauffeurs.

? Versnellen om dan terug te vertragen? Lekker irritant. Gewoon zelfde snelheid aanhouden, of je nu 60, 80 of 120 rijdt in zo'n weer. Op een paar kiekens die ook onder truckers zelf scheef bekeken worden, heeft niemand daar commentaar op (zolang ze niet zomaar voor u invoegen of onnodig links gaan hangen uiteraard).

Toen de vrachtwagen mij voorbij reed wanneer ik het 1ste rijvak wou oprijden heb ik geen auto gezien, dus die moet toen een eindje voor die vrachtwagen hebben gereden, wat uitsluit dat hij constant aan het vertragen of versnellen was.
                                  Je moet btw al een halve gek zijn om in dat weertype zo inconsistent te rijden, die gast was volgens mij gewoon tegen constante, maar blijkbaar 5 km/h te traag, snelheid aan het rijden, dus geen excuus voor de chauffeur van die vrachtwagen.
                                  Nee, niet op gelet van welke firma hij was, het was ook nog redelijk donker en ik was er net voorbij toen ik het zag gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Allee er is weer een beetje sneeuw gevallen en de Bussen en trams willen niet meer uitrijden.

Trams rijden niet of amper omdat er snachts geen trams de sporen ijsvrij hebben gemaakt en de bussen rijden niet omdat er niet meer gestrooid is geweest.
                                    Moest het een ander land zijn, je zou denken dat het een complot is, maar in Belgie is het feit zo dat de ene knoeier gewoon nog harder knoeit dan de andere. We zijn nog niet eens het jaar om, en het zout is al op. Ze hebben wel gelijk : de Lijn zit meer in met zijn bussen, dan met zijn rijzigers. Dat zegt ook genoeg.

Comment

Gaat hij daar dan stuk van?

Wat heeft dat met al dan niet pauper zijn te maken? A ja die hebben geen garage wschl ....

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Hmm. Het probleem is dat tussen lak en sneeuw er zich vaak een ijslaag vormt. En die knalt dus ook op je achterligger. Ijs doet meer pijn dan sneeuw.
                                      Aja, en wat moet ne mens dan doen? Het dak van zijn auto gaan afkrabben?

Ik doe ook enkel de ruiten en de lichten hoor. Ik kan natuurlijk altijd eens proberen mijn auto sneeuwvrij te maken met mijne Black Baron

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                        Toen de vrachtwagen mij voorbij reed wanneer ik het 1ste rijvak wou oprijden heb ik geen auto gezien, dus die moet toen een eindje voor die vrachtwagen hebben gereden, wat uitsluit dat hij constant aan het vertragen of versnellen was.
                                        Je moet btw al een halve gek zijn om in dat weertype zo inconsistent te rijden, die gast was volgens mij gewoon tegen constante, maar blijkbaar 5 km/h te traag, snelheid aan het rijden, dus geen excuus voor de chauffeur van die vrachtwagen.
                                        Nee, niet op gelet van welke firma hij was, het was ook nog redelijk donker en ik was er net voorbij toen ik het zag gebeuren.
                                        Bwa, er zijn toch heel veel mensen die inconsistent blijven rijden hoor, plots denken ze dat de weg blinkt en laten ze de gas los. Dit los van uw verhaal natuurlijk, ik was er zelf niet bij. En zoals ik al zei: zo'n chauffeurs zijn ook niet erg graag gezien bij truckers zelf hoor, in zo'n geval gaat de meerderheid gewoon vertragen of langs het tweede voorbij gaan.

Maar met dubbele oplegger, bedoel je dan zo een in twee verdiepingen of twee korte die aaneen hangen met de wielen van de eerste omhoog? Gewoon om te kunnen gokken van welk bedrijf hij was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LukV Bekijk Berichten
                                          Moest het een ander land zijn, je zou denken dat het een complot is, maar in Belgie is het feit zo dat de ene knoeier gewoon nog harder knoeit dan de andere. We zijn nog niet eens het jaar om, en het zout is al op. Ze hebben wel gelijk : de Lijn zit meer in met zijn bussen, dan met zijn rijzigers. Dat zegt ook genoeg.
                                          Wat een hoop verzuurde zever.... De beste stuurlui staan weer aan wal.

Comment

Working...
                                          X