Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• idd, in de spits is 't rijtje daar soms zo lang dat als je van de E17 komt, je niet anders kan dan voorbij de staart rijden of je zou moeten achteruit rijden
    En stond haar richtingsaanwijzer aan? Waarschijnlijk ook niet...

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• dat heel Beersel vol sneeuw ligt.Snelweg afrijden en je zit in de sneeuw. en de straat waar mijn ouders wonen was gisteren helemaal onbereikbaar. ik vraag me af of hun sneeuwruimer stuk is, of het zout op was.
      na het volgen van vijf omwegen (die elkaar tegenspraken) en het nemen van drie verschillende afritten, hebben we uiteindelijk de wagen een km verder laten staan, en zijn we te voet en met de slee tot de eindbestemming gegaan.
      wel gek, want het was in de regio brussel, niet eens in de ardennen dus.
      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        idd, in de spits is 't rijtje daar soms zo lang dat als je van de E17 komt, je niet anders kan dan voorbij de staart rijden of je zou moeten achteruit rijden
        En stond haar richtingsaanwijzer aan? Waarschijnlijk ook niet...
        Inderdaad geen richtingsaanwijzer.
        Idd kzeg het in de spits kan je soms niet anders maar gisteren was het alles behalve druk. Stom om u daar zo druk over te maken in feite maar tkan soms zo irritant zijn é?

Comment

• Kom toch allemaal naar de Westhoek. 't Is hier al daaaagen sneeuw- en ijsvrij vrij

Alhoewel, neeje, blijf maar daar allemaal
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
            Kom toch allemaal naar de Westhoek. 't Is hier al daaaagen sneeuw- en ijsvrij vrij

Alhoewel, neeje, blijf maar daar allemaal
            Laat ons hier maar rustig alleen genieten van het groen!

Comment

• De gefrustreerde gast deze namiddag die het nodig vond van wilde gebaren e.d. te maken toen ik hem voorbij reed. Het was in een redelijk smalle straat met smeltende drassige sneeuw op de kanten en in het midden van de straat. Normaal gaat men als voetganger op de linkerkant van de weg zodat men, bij het naderen van auto's, van de straat kan gaan, hier wandelde deze "heer" met zijn madam evenwel op de rechterkant, toen ik hem aan 20 per uur wou passeren week ik volledig naar links uit, om hem zoveel mogelijk te ontzien, maar vermits hij me dwong om door de in het midden opgehoopte drassige sneeuw te rijden spoot dat natuurlijk zowat alle kanten uit, alhoewel ik, zoals ik reeds zei, maar 20 per uur reed, voor hen reden hun twee kinderen, eentje op een step en eentje op een klein driewielertje, die reed ik zelfs stapvoets voorbij. Toen ik iedereen gepasseerd was keek ik in mijn spiegel en zag ik hem dus met opgeheven armen en zo wat roepen. Ben dan achteruit gereden en toen ik dus stopte en mijn raam naar beneden deed om te vragen wat er mis was begon hij daar een litanie af te geven dat het niet schoon was, ik zei hem dat, moest hij zoals normaal is, links gelopen hebben ik niet verplicht zou geweest zijn om door die sneeuw te rijden waardoor hij dus geen gespat zou gehad hebben. Dat hielp allemaal niet, hij moest en hij zou reclameren, toen ik daarna zei dat hij met zo'n weer toch altijd het risico liep van eens een spat te krijgen en als dat te veel was hij beter thuis zou blijven, daarop bukte hij zich, nam een handvol natte sneeuw en liet het, door mijn geopend raam, op de passagiersstoel vallen. Als die madam met drie kinderen op de baan is heb ik gedacht, is de pret er wel af, heb zonder nog iets te zeggen mijn venster omhoog gedaan en ben verder gereden. Men moet weten dat ik op die ganse weg altijd bijna stapvoets de wandelaars voorbijreed en als ze links liepen ik zelfs nog in de verse sneeuw op de kant reed om hen zeker geen ongemak te bezorgen. Die gast zal misschien ergens op nen bec de gaz gelopen zijn zeker ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                De gefrustreerde gast deze namiddag die het nodig vond van wilde gebaren e.d. te maken toen ik hem voorbij reed. Het was in een redelijk smalle straat met smeltende drassige sneeuw op de kanten en in het midden van de straat. Normaal gaat men als voetganger op de linkerkant van de weg zodat men, bij het naderen van auto's, van de straat kan gaan, hier wandelde deze "heer" met zijn madam evenwel op de rechterkant, toen ik hem aan 20 per uur wou passeren week ik volledig naar links uit, om hem zoveel mogelijk te ontzien, maar vermits hij me dwong om door de in het midden opgehoopte drassige sneeuw te rijden spoot dat natuurlijk zowat alle kanten uit, alhoewel ik, zoals ik reeds zei, maar 20 per uur reed, voor hen reden hun twee kinderen, eentje op een step en eentje op een klein driewielertje, die reed ik zelfs stapvoets voorbij. Toen ik iedereen gepasseerd was keek ik in mijn spiegel en zag ik hem dus met opgeheven armen en zo wat roepen. Ben dan achteruit gereden en toen ik dus stopte en mijn raam naar beneden deed om te vragen wat er mis was begon hij daar een litanie af te geven dat het niet schoon was, ik zei hem dat, moest hij zoals normaal is, links gelopen hebben ik niet verplicht zou geweest zijn om door die sneeuw te rijden waardoor hij dus geen gespat zou gehad hebben. Dat hielp allemaal niet, hij moest en hij zou reclameren, toen ik daarna zei dat hij met zo'n weer toch altijd het risico liep van eens een spat te krijgen en als dat te veel was hij beter thuis zou blijven, daarop bukte hij zich, nam een handvol natte sneeuw en liet het, door mijn geopend raam, op de passagiersstoel vallen. Als die madam met drie kinderen op de baan is heb ik gedacht, is de pret er wel af, heb zonder nog iets te zeggen mijn venster omhoog gedaan en ben verder gereden. Men moet weten dat ik op die ganse weg altijd bijna stapvoets de wandelaars voorbijreed en als ze links liepen ik zelfs nog in de verse sneeuw op de kant reed om hen zeker geen ongemak te bezorgen. Die gast zal misschien ergens op nen bec de gaz gelopen zijn zeker ?
                Die gooit zomaar die vuiligheid op uw zetel en jij rijdt zonder iets te zeggen weg?

Comment

• Vandaag:
                  Thv Loppem op de E40, van kust richting Brugge, een middenvakplakker die me hinderde, maar ik ging van 1 naar 3 en van 3 naar 1. Ok, wat kortaf bij hem. Knipperconcert natuurlijk. Ongelooflijk, zich echt van geen kwaad bewust, en integendeel in mijn rijstijl een gekke rijstijl zien, maar 't werd wel door hem zelf veroorzaakt.

Nog geen minuut later: op de wissel E40/A17 of E403, richting Brugge, net van de E40 klaar om de wissel met verkeer dat van Brugge komt en richting Gent moet, uit te voeren.
                  Iemand die de afrit nam aan 70 per uur, en ik daarachter. Op de wisselstrook moest die naar rechts; ik ook. Ik twijfelde nog om hem voorbij te steken vanzodra hij op 't rechtse vak was en dan ook naar rechts te gaan. Begon dat kalf toch niet te remmen zeker? Er zat enen achter hem die naar links moest en dus ruimte liet om hem naar rechts te wisselen. Waardoor iedereen geblokkeerd zat maar toch 50 per uur verder reed. Dan toch maar voorbijgestoken maar zeer kort moeten remmen om de bocht nog te kunnen nemen. Mensen beseffen niet goed hoe onveilig ze zijn met hun te trage snelheid tov de rest.

En nog geen twee minuten later: waar verkeer uit Gent rechts oprijdt, daarnaast ik die vanuit richting kust kom, en links de A17 richting Brugge
                  Iemand die niet op het tweede ging wanneer ik ging invoegen en de auto rechts van me en ik incluis ook ingesloten zaten. Maar 'k weet het, die moet wettelijk gezien niet opzij.

Eén en al conflict. Maar 'k bleef rustig. Alleen niet altijd met de rechtervoet.
                  Last edited by Bompa; 26/12/2010, 23:26.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Die gooit zomaar die vuiligheid op uw zetel en jij rijdt zonder iets te zeggen weg?

ik zou toch ook nog iets verder achteruit rijden, en dan eens stevig de sneeuw laten opspatten hoor
                    bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                      ik zou toch ook nog iets verder achteruit rijden, en dan eens stevig de sneeuw laten opspatten hoor
                      Idd, dat of uitstappen en een serieuze sneeuwbal op zijn facade mikken. Wel lastig omdat er kinderen bij zijn...

Comment

• Voetgangers die in het midden van de straat staan.... ze verwachten dan nog dat je mooi aan de kant gaat voor hen... én dan doen ze nog teken op je dat je wat rustiger moet rijden?! grrr...van zulke dingen kom ik furieus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                          Idd, dat of uitstappen en een serieuze sneeuwbal op zijn facade mikken. Wel lastig omdat er kinderen bij zijn...
                          Die kinderen gaan u geen meppen geven hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
                          Voetgangers die in het midden van de straat staan.... ze verwachten dan nog dat je mooi aan de kant gaat voor hen... én dan doen ze nog teken op je dat je wat rustiger moet rijden?! grrr...van zulke dingen kom ik furieus
                          Typisch. Elke zomer is dat hier van 't zelfde. Ik vertraag al goed op voorhand, neem nooit een blinde bocht snel, ik passeer fietsers en voetgangers aan nog geen 20km/h, maar toch doen ze teken dat ik trager moet, omdat ik daarvoor snel reed.
                          Dat zijn gewoon mensen die zich graag moeien.

Comment

• Als de willy nu had doorgereden, had ie geen sneeuwbal binnen gehad en had de andere kerel ook geen straf verhaal om bij oudjaar te vertellen.

Ik ga zelden uitleg vragen. Heb daar geen tijd voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Als de willy nu had doorgereden, had ie geen sneeuwbal binnen gehad en had de andere kerel ook geen straf verhaal om bij oudjaar te vertellen.

Maar dan heb je ook geen verhalen voor op oudjaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                                Maar dan heb je ook geen verhalen voor op oudjaar
                                Verhalen over ongedierte zijn zelden het vertellen waard, noch op oudejaar noch op andere dagen. Toch?
                                Last edited by ro80; 27/12/2010, 15:51. Reden: taalfout
                                truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                  dat heel Beersel vol sneeuw ligt.Snelweg afrijden en je zit in de sneeuw. en de straat waar mijn ouders wonen was gisteren helemaal onbereikbaar. ik vraag me af of hun sneeuwruimer stuk is, of het zout op was.
                                  na het volgen van vijf omwegen (die elkaar tegenspraken) en het nemen van drie verschillende afritten, hebben we uiteindelijk de wagen een km verder laten staan, en zijn we te voet en met de slee tot de eindbestemming gegaan.
                                  wel gek, want het was in de regio brussel, niet eens in de ardennen dus.
                                  Inderdaad,het zout is hier op,en sneeuwruimer is geen goede oplossing.Bij mijn moeder in Halle doen ze dat.Als je je auto parkeert moet je dan over een berg aangevroren sneeuw rijden.En ik heb zelf mogen ondervinden dat dat natuurlijk niet lukt zonder dat je eerst die berg wegruimt.......
                                  In Sint-Pieters-Leeuw is het nog erger,die hebben gewoon nog nooit zout gestrooid,zodat alle banen daar ijspistes zijn geworden

Comment

Zijn twee kinderen stonden er met open mond naar te kijken, is geen goed voorbeeld voor hen. Als er dan nog eens een daverende ruzie op volgt is het spel volledig om zeep. Er moet er toch eentje het kind uithangen en er moet er toch eentje slimmer zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Zijn twee kinderen stonden er met open mond naar te kijken, is geen goed voorbeeld voor hen. Als er dan nog eens een daverende ruzie op volgt is het spel volledig om zeep. Er moet er toch eentje het kind uithangen en er moet er toch eentje slimmer zijn ?
                                      Als ze zien dat hun papa ijs tegen zijn wezen krijgt, nadat hij een auto besmeurt, is dat toch een wijze levensles?

Comment

Als ze zien dat hun papa ijs tegen zijn wezen krijgt, nadat hij een auto besmeurt, is dat toch een wijze levensles?
                                        Ja, zoals een vroegere collega van mij zijn zoon geleerd had om op de mensen hun schenen te stampen als ze iets zegden/deden wat hem niet aanstond ? Feitelijk zou men, als normale mens, moeten compassie hebben met zo'n gasten en zeker en vast zeer content dat men zelf zo niet is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Als de willy nu had doorgereden, had ie geen sneeuwbal binnen gehad en had de andere kerel ook geen straf verhaal om bij oudjaar te vertellen.

Ik was juist die twee kinderen gepasseerd (die liepen (want van rijden met de step of de driewieler was er geen sprake, welke "normale" mens gaat met zijn kinderen trouwens in zo'n omstandigheden met de step en driewieler op stap ?) zo'n meter of tien voor hun ouders uit) en toen ik die gast zag staan roepen en zwaaien wou ik zeker weten dat ik niets of niemand geraakt had en dus zeker nooit van eventueel vluchtmisdrijf zou kunnen beticht worden, dat was de enige reden waarom ik gestopt en achteruit gereden ben. Moest ik op voorhand geweten hebben dat het om zo'n frusto ging zou ik natuurlijk gewoon doorgereden zijn. (Nog een bewijs dat schijn soms bedriegt want hij zag er volgens mij normaal uit.......)

Comment

Working...
                                          X