Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
    mijn ruiten dampen ook altijd volledig aan. ik moet een gigantische kwal zijn.
    van jou is dat van in uw zetel te plassen

Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
    Looooooool ik heb dat probleem ook
    En dan ma prutsen met de ventilatie enzo.
    En bij jou van je zwoele adem

Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
    blazers op de ruiten maar je mag toch een goede vijf minuten rekenen voor alles weg is
    Maar ja, zo is 't niet he. Ik bedoel niet de ochtenddamp he.
    Ik bedoel damp door regenweer die NA 't vertrekken ontstaat.

Ik rijd nu al 20j met de auto en heb daar echt nog nooit last van gehad. En daar zaten héél wat auto's zonder airco bij.
    Alleen wat rondom jou alles in de gaten houden, en zie je een beetje damp verschijnen de blazer op 2, ventilatiemonden toe, positioneren op de ruitenblazer, en dan verminderen op 1 als 't verdwijnt. Als 't regent op 1 laten staan, anders af. Zo moeilijk is dat nu toch niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
    Bij mij gaat dat zo snel niet...
    Maar jullie bedoelen de ochtenddamp, da's wat anders. Dat heeft idd zijn tijd nodig.
    Zelfs bij mij met z'n zweedse aanvalstechnologie tegen damp en vorst duurt het toch wel een minuut of twee eer alles weg is.

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
    Bij mijn vriendin (die pas 3 weken haar rijbewijs heeft) zit ik ook constant alles bij te regelen om ramen proper te houden

Volvo doet het vanzelf
    't is die constant die me zorgen baart

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Er is nog altijd een groot verschil tussen aandampen met airco aan bij koude temperaturen en aandampen zonder airco aan... Er wordt nog aanzienlijk ontvochtigd...
    Zie eerste antwoord.

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    als het echt blijft aandampen, misschien toch eens de interieurfilter nakijken alsook de recirculatieklep. Dat ge u ramen niet dampvrij krijgt met 5 man in de auto, dat kan ik geloven. Zit ge er alleen in, is er een ander probleem.
    en inderdaad, die filters nakijken.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Bompa! sst

Comment

• Als damp de kop op steekt krijg ik dat ook nog vlotjes weg. En ochtenddamp is met 1 druk op een knopje weg te krijgen, binnen de 30 seconden is alles weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Als damp de kop op steekt krijg ik dat ook nog vlotjes weg. En ochtenddamp is met 1 druk op een knopje weg te krijgen, binnen de 30 seconden is alles weg
          Nice, en met welke wagen krijg jij dit voor elkaar?

Comment

• velen zullen zich er aan ergeren maar:

de straat waar ik in woon is een kalme straat die rechts uitkomt op een drukke weg. er staan geen verkeersborden dus er geldt gewoon voorrang van rechts. vroeger wachtte ik altijd braaf tot er geen volk was omdat 90 procent van de mensen daar gewoon doorrijdt. nu schiet ik altijd de neus van m'n kar half op straat en begin ik de claxonneren als ze niet stoppen. echt belachelijk dat mensen hun voorrangsregels niet kennen, mocht ik willen ik had al voor duizenden euro's herstellingen kunnen laten uitvoeren aan m'n auto.

Comment

velen zullen zich er aan ergeren maar:

de straat waar ik in woon is een kalme straat die rechts uitkomt op een drukke weg. er staan geen verkeersborden dus er geldt gewoon voorrang van rechts. vroeger wachtte ik altijd braaf tot er geen volk was omdat 90 procent van de mensen daar gewoon doorrijdt. nu schiet ik altijd de neus van m'n kar half op straat en begin ik de claxonneren als ze niet stoppen. echt belachelijk dat mensen hun voorrangsregels niet kennen, mocht ik willen ik had al voor duizenden euro's herstellingen kunnen laten uitvoeren aan m'n auto.
              Ik erger me daar ook blauw aan, mensen die de voorrangsregels niet kennen of 'willen kennen'. Als je dan met je lichten begint te flikkeren, zie je ze kijken in hun achteruitkijkspiegel 'HUH'?

Comment

• is hier ook zeer vaak op bepaalde plaatsen in de buurt (altijd eigenlijk)
                idem voor leuven trouwens, maar daar pak ik wel altijd mijn voorrang omdat ze er wat trager rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
                  Nice, en met welke wagen krijg jij dit voor elkaar?
                  Peugeot 406 Coupé

Comment

blazers op de ruiten maar je mag toch een goede vijf minuten rekenen voor alles weg is

bij mij dampt dat ook wreed snel aan, maar als ge de ontdooier aanzet, dan is dat op een goeie twintig seconden volledig weg...
                    bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                      Heb ook immens last van aandampende ruiten, en mijn blazers krijgen die van de linkerruit niet proper, rechts wel. En ja, ze staan gelijk afgesteld naar het raam toe
                      Is er soms een product waarmee je de binnenkant wast, dat ze minder snel aandampen of sneller droog zijn?

ik las op de wintertips van de standaard of de tijd eens dat inwrijven met een doorgesneden aardappel hielp (of was dat tegen aanvriezen?), ofwel was het met iets ontvettends erover gaan (binnenkant raam hé, pipo)
                      bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                        bij mij dampt dat ook wreed snel aan, maar als ge de ontdooier aanzet, dan is dat op een goeie twintig seconden volledig weg...
                        de uwe is wel minstens 25 jaar nieuwer dan mijn model he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                          ik las op de wintertips van de standaard of de tijd eens dat inwrijven met een doorgesneden aardappel hielp (of was dat tegen aanvriezen?), ofwel was het met iets ontvettends erover gaan (binnenkant raam hé, pipo)
                          Scheerschuim helpt ook tegen een aandampende spiegel in de badkamer, veronderstel dat dit hetzelfde is als voor de wagen ...

Comment

de uwe is wel minstens 25 jaar nieuwer dan mijn model he

tijd voor een nieuw model hé!
                            bmw 116d sportshatch

Comment

• Eerste ergernis van vandaag...

-weer vonden sommige mensen het nodig om mistlichten op te zetten...
                              Vanmorgen geen mist gezien en deze avond was het zicht voldoende ondanks de regen!

-tweede ergernis
                              Remmen diene om te remmen, niet om de mensen die achter u rijden te entertainen met een portie morsecodes...

Comment

• Vraag mij trouwens af waarom iedereen zich zo hard ergert aan mistlichten.
                                Ok, de achterste zijn not done, heb die nog maar 1x een minuut of 10 gebruikt omdat het zicht beperkt was tot minder dan 50 meter (zware sneeuwval, avond, mist).

Maar de voorste, wie heeft daar last van?
                                Ik zet die vrij frequent op, gewoon, omdat het kan

Comment

• Die voorste mistlichten storen me absoluut niet, maar wel die achterste.

Nog nooit een boete gehad voor die voorste mistlampen?

Comment

• Voorste storen mij ook niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Voorste storen mij ook niet.
                                      Soms zelfs handig. Je weet meteen wat voor chauffeur er in de andere wagen zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
                                        Die voorste mistlichten storen me absoluut niet, maar wel die achterste.

Nog nooit een boete gehad voor die voorste mistlampen?
                                        Al één keer een opmerking (niet langs de kant gezet ofzo want ik stond stil). Geen boete.
                                        Achterste zijn storend natuurlijk, geen idee waarom mensen dat gebruiken
                                        Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Soms zelfs handig. Je weet meteen wat voor chauffeur er in de andere wagen zit.

Comment

• Ik heb heel lichtgevoelige ogen, dus in de donker heb ik wél last van die voorste mistlichten, dus doe ze 's nachts aub uit.
                                          Overdag doe je maar.
                                          Danku!

Comment

Working...
                                          X