Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vraag mij trouwens af waarom iedereen zich zo hard ergert aan mistlichten.
Ok, de achterste zijn not done, heb die nog maar 1x een minuut of 10 gebruikt omdat het zicht beperkt was tot minder dan 50 meter (zware sneeuwval, avond, mist).
Maar de voorste, wie heeft daar last van?
Ik zet die vrij frequent op, gewoon, omdat het kan
Als ik iemand met zijn voorste mistlichten op zie afkomen zet ik gewoon mijn grote lichten op en laat ze ook aanstaan tot ze gepasseerd zijn. Het is gewoon hatelijk, verblindend en extreem jonhny achtig. Wie rijdt er bij gewoon weer met zijn mistlichten op : die gasten met hun klakske op die precies op hun handrem zitten
Als ik iemand met zijn voorste mistlichten op zie afkomen zet ik gewoon mijn grote lichten op en laat ze ook aanstaan tot ze gepasseerd zijn. Het is gewoon hatelijk, verblindend en extreem jonhny achtig. Wie rijdt er bij gewoon weer met zijn mistlichten op : die gasten met hun klakske op die precies op hun handrem zitten
En het verschil met DRL is?
Die ledsymfonie is niet verblindend?
Ik heb heel lichtgevoelige ogen, dus in de donker heb ik wél last van die voorste mistlichten, dus doe ze 's nachts aub uit.
Overdag doe je maar.
Danku!
idem! ik mijd 's avonds rijden zelfs zo veel mogelijk. op autostrade's geen probleem, maar secundaire wegen die slecht verlicht zijn, bijna geen wegmarkeringen hebben zijn een hel. zeker als het nat ligt.
Maar de voorste, wie heeft daar last van?
Ik zet die vrij frequent op, gewoon, omdat het kan
Ik heb daar last van, niet als ge me tegemoet komt, maar als ge achter mij rijdt. Een mx-5 is een lage wagen en je wordt daarin snel verblind door achterliggers. Sowieso heb je er meer last van in een lage wagen, maar als er dan nog is eentje met zijn mistlampen aan achter u hangt dan stoort dat dubbel.
Afgelopen woensdag een wagen met een heel slecht afgestelde koplamp achter mij gehad. Binnenspiegel gedimd, maar nog stoorde het, ook al omdat zijn lampen ook op mij schenen via de buitenspiegels.
Eerst ben ik beginnen versnellen, maar die kerel volgde gewoon. Dan beginnen vertragen naar 50 waar ik 70 mocht, maar hij weigerde in te halen. :S
Ik heb dan maar ingehouden op een busstopplaats om er mij achter te zetten.
Afgelopen nacht trouwens een Audi achter mij. Die reed wel sneller dan ik (en ik reed al 90 waar je in feite maar 70 mag, maar goed, de weg is daar breed en er zijn geen huizen) en haalde mij dan ook in.
Door de regen lagen er hier en daar wel grote plassen. Ik begon zelfs eventjes te aquaplanen. Bij het rechtdoor rijden, dus zonder te schuiven.
Soit, die Audi had schijnbaar zijn grootlichten aan staan.
Gisteren kwam ik 's avonds van het werk, en niet teveel verkeer op de R0. Ik reed rechts, en ik was iemand aan het naderen die in het midden reed. Verder geen verkeer. Ik flash even, en de persoon gaat rechts rijden. Eens ingehaald, gaat ie terug in het midden rijden
Ik heb heel lichtgevoelige ogen, dus in de donker heb ik wél last van die voorste mistlichten, dus doe ze 's nachts aub uit.
Overdag doe je maar.
Danku!
Zeer vreemd. Mijn mistlichten zitten 20-30cm lager als mijn gewone lichten, en mijn mistlichten schijnen niet naar boven ofzo. Gewone lichten zijn xenon, mistlichten niet, die stralen een flauw geelachtig licht uit.
Nu moet iemand mij echt eens uitleggen hoe ze meer last kunnen hebben van mistlichten dan van gewone lichten?!
Als ik iemand met zijn voorste mistlichten op zie afkomen zet ik gewoon mijn grote lichten op en laat ze ook aanstaan tot ze gepasseerd zijn. Het is gewoon hatelijk, verblindend en extreem jonhny achtig. Wie rijdt er bij gewoon weer met zijn mistlichten op : die gasten met hun klakske op die precies op hun handrem zitten
Johnny-achtig, misschien (al zou ik mijzelf allerminst in die categorie plaatsen ). Op autoforum zijn er genoeg mensen die het ook doen (en niet alleen de E30's ) maar hier op dit moment gaat dat natuurlijk niet toegegeven worden.
Ik heb daar last van, niet als ge me tegemoet komt, maar als ge achter mij rijdt. Een mx-5 is een lage wagen en je wordt daarin snel verblind door achterliggers. Sowieso heb je er meer last van in een lage wagen, maar als er dan nog is eentje met zijn mistlampen aan achter u hangt dan stoort dat dubbel.
Ik heb ook soms last van het licht dat binnenschijnt van achterliggende wagens, dan vooral als ze ferm accelereren, het een SUV is, of na een vluchtheuvel.
Maar ik zie nog altijd de 'meerwaarde' niet in waardoor mistlichten storender zijn dan dimlichten.
Zeer vreemd. Mijn mistlichten zitten 20-30cm lager als mijn gewone lichten, en mijn mistlichten schijnen niet naar boven ofzo. Gewone lichten zijn xenon, mistlichten niet, die stralen een flauw geelachtig licht uit.
Nu moet iemand mij echt eens uitleggen hoe ze meer last kunnen hebben van mistlichten dan van gewone lichten?!
Je hebt wagen waar de mistlichten in de voorlichten zijn geïntegreerd vb MB A-klasse
Daarjuist op de A17 juist voordat je de tunnel van het vliegveld van Wevelgem in rijdt , richting Brugge , stonden er een stuk of 4 snotneuzen die stenen naar auto's smeten .
Daarjust opweg van mijn vriendin naar huis. ik reed cruise control op 130 ongeveer en ik zag dat er auto's de oprit opreden voor in te voegen. Ik ga naar het linker baanvak zodat die andere chauffeurs kunnen invoegen op het rechterbaanvak. De achterste auto (nissan pick up) ging zonder richtingaanwijzers van het invoegvak naar het linkerbaanvak vlak voor mij tegen 90 per uur. heeft een serieus licht en claxonconcert gekregen, en die maar doen dat het mijn schuld was. . moest die nu nog richting aangeven zou ik nog zeggen ok dan kan je u er nog op voorzien.
Nu moet iemand mij echt eens uitleggen hoe ze meer last kunnen hebben van mistlichten dan van gewone lichten?! :grin
Dim- en grootlichten worden op de keuring getest, en deze lens- en reflectorconstructies zijn afgeregeld. Mistlichten worden nooit gecontroleerd, en hangen vaak maar met twee schroeven vast zonder de mogelijkheid het niveau in te stellen.
Zoals gezegd hinderen de voorste mistlichten niet dramatisch, maar heb je vaak als ervaren chauffeur al wel in de mot wat voor vlees in de kuip je hebt als achterligger of tegenligger. Er wordt met dat type chauffeurs eens goed gelachen op rijvaardigheidsstages, als een voorbeeld van hoe het niet moet. Dat ligt niet aan de mistlichten, maar aan de andere rijvaardigheidsmissers die veel mistlichtenrijders vaak ook hebben... Daarmee is niet gezegd dat jij ook een van die chauffeurs bent, maar er zijn zo van die stereotiepen die altijd kloppen in het verkeer...
Dim- en grootlichten worden op de keuring getest, en deze lens- en reflectorconstructies zijn afgeregeld. Mistlichten worden nooit gecontroleerd, en hangen vaak maar met twee schroeven vast zonder de mogelijkheid het niveau in te stellen.
Zoals gezegd hinderen de voorste mistlichten niet dramatisch, maar heb je vaak als ervaren chauffeur al wel in de mot wat voor vlees in de kuip je hebt als achterligger of tegenligger. Er wordt met dat type chauffeurs eens goed gelachen op rijvaardigheidsstages, als een voorbeeld van hoe het niet moet. Dat ligt niet aan de mistlichten, maar aan de andere rijvaardigheidsmissers die veel mistlichtenrijders vaak ook hebben... Daarmee is niet gezegd dat jij ook een van die chauffeurs bent, maar er zijn zo van die stereotiepen die altijd kloppen in het verkeer...
Achja, zo kan er ook gelachen worden met mensen die rijvaardigheidsstages doen
Zo'n typisch geval gehad. Een rode Clio met een uitlaatdiameter groter dan zijn velgen. Zo'n kachelpijp, zelden gezien, zelfs niet bij getunede Skylines. Aan de acceleraties te zien een 1.0 ofzo en ik hoorde zijn muziek boven de mijne.
Was met de WRX, dus op het eerste rechte stuk ervoorbij. Dat kon hij uiteraard niet hebben, dus kwam hij wat verder kleven en haalde me dan, op een bochtig, onoverzichtelijk stuk, net voor de bebouwde kom in met een rotvaart, 140-150 schat ik. Uiteraard vertraagde hij niet in de bebouwde kom, daarvoor was hij te cool.
Het ergste aan de situatie is, dat hij nu waarschijnlijk denkt dat zijn auto snel is en hij goed kan rijden.
Comment