Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Wanneer iedereen zou invoegen wanneer het hoort en dus tijdig ook naar rechts gaat zal de doorstroom een pak beter zijn, geloof me.

Toen ik met de moto ging werken, merkte je dikwijls op dat opstoppingen of files gevormd worden door mensen die heel traag links rijden, gevolgd door een paar mensen die niet langs rechts durfden inhalen.

Trouwens dat invoegen terug uitkomen en weer invoegen houdt het rijden toch wat dynamisch. Enfin ik draai toch graag eens aan mijn stuur

²²²²

Heb deze namiddag enkele km's rechts kunnen blijven rijden op de Boomsesteenweg terwijl links alles stil stond

Comment

• maar dat is het dus echt he, hoe weinig dat er dat snappen, 't is bedroevend.
      Als iedereen op de iets drukkere momenten mooi zo rechts mogelijk rijdt, is de doorstroom een pak beter.
      Vergt dat nu echt zo veel moeite om dat te begrijpen?

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Die geit die vanmorgen voor mij reed en een bus heeft ingesloten omdat ze voorrang had met het gevolg dat heel de weg geblokkeerd stond. Ik begrijp haar punt, maar tijdens de ochtendspits een hoop mensen "kloten" om je punt duidelijk te maken gaat voor mij te ver.

Ik ben dan teruggedraaid en omgereden. Toen ik vijf minuten later de straat terug voorbij reed, stond "geit" nog steeds het verkeer op te houden.

Comment

• Geit?

Verkeersregels zijn er ook voor bussen. Heb de laatste weken ook twee keer de gazet gepakt omdat een tegenligger dacht dat ik als voorrangsgerechtigde wel achteruit zou rijden omdat hij de hindernis aan zijn kant voorbij wou rijden en ik maar wat moest gaan picnicken op het verhoogde trottoir ofzo.

Dan ga je dus bij mij vrolijk achteruit. Groetjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
            ²²²²

Heb deze namiddag enkele km's rechts kunnen blijven rijden op de Boomsesteenweg terwijl links alles stil stond

het probleem is

dat iedereen véél te lang links blijft plakken. hoe trager men rijdt, hoe langer men blijft plakken. dat creëert de typische 'groepjes van auto's' die alles steevast ophouden vooraleer je opgehouden wordt door het volgende groepje, en het volgende, etc.

reken daarbij dat bij matig tot iets drukker verkeer quasi iedereen middenvak rijdt (want camions rechts), en je hebt garanti nodeloze opstroppingen want je kunt zelfs niet meer langs rechts voorsteken...
            bmw 116d sportshatch

Comment

• bovendien leert men je het af om naar rechts te gaan, want de gaatjes achter je worden gevuld op het derde (te weinig afstand!) als je naar het tweede gaat en als je niet assertief genoeg bent en niet genoeg inzicht en inschatingsvermogen, geraak je er niet meer tussen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                bovendien leert men je het af om naar rechts te gaan, want de gaatjes achter je worden gevuld op het derde (te weinig afstand!) als je naar het tweede gaat en als je niet assertief genoeg bent en niet genoeg inzicht en inschatingsvermogen, geraak je er niet meer tussen.
                Echt he, ik heb al zo vaak het volgende gezien:

* Ik rij op het middenvak aan 120, haal een vrachtwagen in -> mijn achterligger blijft mooi achter me rijden, hoewel het links vrij is.
                * Ik ga naar rechts als ik voorbij de vrachtwagen ben -> mijn achterligger rijdt het vrijgekomen gat dicht
                AutoMinded.be

Comment

• Franse nietsnutten die het vertikken om te waarschuwen als er vonken komen vanuit een wiel. Niet te zien of te voelen als bestuurder, maar het gevolg van die toffe Franse mentaliteit zorgde er wel voor dat ik in de gazet sta.

Al mijn andere ergernissen werden wel plots erg relatief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Franse nietsnutten die het vertikken om te waarschuwen als er vonken komen vanuit een wiel. Niet te zien of te voelen als bestuurder, maar het gevolg van die toffe Franse mentaliteit zorgde er wel voor dat ik in de gazet sta.

Al mijn andere ergernissen werden wel plots erg relatief.

Damn

Hoe kwam dat?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                      Damn

Hoe kwam dat?!
                      Waarschijnlijk rem die is blijven slepen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        Waarschijnlijk rem die is blijven slepen.
                        Klote man
                        Hoeveel was uw cargo waard?

Ik kan me idd inbeelden dat alle andere dingen er nu niet meer toe doen.

Hoe reageerde de baas?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                          Klote man
                          Hoeveel was uw cargo waard?

Ik kan me idd inbeelden dat alle andere dingen er nu niet meer toe doen.

Hoe reageerde de baas?
                          Ik ken de waarde daarvan niet, 25.300kg blinkend papier voor tijdschriften op te drukken?
                          En de baas reageerde vrij rustig, langs een kant snapt hij dat ik daar weinig tegen kan doen, maar gelukkig is hij uiteraard ook niet.

Verder ben ik ook een deel beenvel verloren tijdens het verbreken van het snelheidsrecord "oplegger afkoppelen", dat deed toen geen pijn, maar begint nu wreed veel zeer doen. De complimenten van de gendarmerie deden wel deugd!

Comment

• De ezel die deze namiddag op een relatief smal achterafbaantje het niet nodig vond om zijn rechterkant te nemen toen hij me zonder snelheid te minderen passeerde, ik met de fiets, en genoodzaakt in de modder naast de baan te gaan rijden om niet het risico te lopen dat hij me meehad. 100 meter verder kwam er een camioneur af, die mens minderde snelheid en reed volledig rechts zodat ik zonder problemen op het asfalt kon blijven rijden. Ik moet als excuus voor hem toch zeggen dat die eerste gast ook niet al te veel plaats had want hij reed met een Ford Fiesta, dus .......

Comment

• goede move, dimi, al had je 't liever anders gezien peis ik

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

goede move, dimi, al had je 't liever anders gezien peis ik
                                Ik was liever bij mijn klant aangekomen, dat ging net iets meer opbrengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                  Het gaat hier over matig tot druk verkeer. Bijna iedereen rijdt dan links. Zo nu en dan zie je iemand de rij langs rechts voorbijsteken. Ik denk niet dat die linksrijders dan allemaal buitenlanders zijn. Het zal eerder andersom zijn.
                                  Het feit dat je een hele rij langs rechts kan passeren wijst er toch op dat het niet zo druk is en dat die hele rij onnodig links blijft rijden?

Mij niet gelaten trouwens, ik rijd ze gewoon langs rechts voorbij, ik doe tegenwoordig echt niet meer de moeite om te wachten tot dat die autorijdende zombies door hebben dat ze een rijvak naar rechts kunnen opschuiven.
                                  Last edited by ; 15/01/2011, 13:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                    Het feit dat je een hele rij langs rechts kan passeren wijst er toch op dat het niet zo druk is en dat die hele rij onnodig links blijft rijden?

Mij niet gelaten trouwens, ik rijd ze gewoon langs rechts voorbij, ik doe tegenwoordig echt niet meer de moeite om te wachten tot dat die autorijdende zombies door hebben dat ze een rijvak naar rechts kunnen opschuiven.
                                    Ik heb het ook opgegeven het zijn er zoveel geworden dat je bij druk verkeer dus echt sneller bent als je rechts gaat inhalen. Gisteren op de E40 naar de kust heel rustig op de eerste en tweede rijstrook een massa wagens op het derde vak voorbij gereden. Het is gewoon hallucinant aan het worden .....Is er nu echt niemand bij de overheid die dit ziet of is het weer politiek incorrect om dit probleem aan te pakken? Ik ben zeker dat een correcter invoegen ons fileleed drastisch kan terugdringen.

Comment

• daar ben ik ook zeker van.
                                      En het maakt me des te coleiriger dat als je zou betrapt worden op rechts inhalen, jij (gevolg) de boete zal vangen, en niet de man die de oorzaak is.

Ooit heb ik eens op de site van (toen nog) de rijkswacht en de PVE een vraag gepost met wat hun houding is, of wat hun opgedragen wordt en mijn visie hierop toegelicht en weerwoord gevraagd.
                                      Nooit reactie op gehad. Niks.
                                      Toen trok ik nog ten strijde

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

daar ben ik ook zeker van.
                                        En het maakt me des te coleiriger dat als je zou betrapt worden op rechts inhalen, jij (gevolg) de boete zal vangen, en niet de man die de oorzaak is.

Ooit heb ik eens op de site van (toen nog) de rijkswacht en de PVE een vraag gepost met wat hun houding is, of wat hun opgedragen wordt en mijn visie hierop toegelicht en weerwoord gevraagd.
                                        Nooit reactie op gehad. Niks.
                                        Toen trok ik nog ten strijde
                                        Eens op een ander forum die discussie gezien, met een verkeersagent erbij. Zijn verklaring was dat rechts inhalen rechtstreeks gevaar veroorzaakt en daarom eerder bestraft wordt. Onze argumentatie dat rechts inhalen onmogelijk is zonder dat iemand onnodig links rijdt, werd telkens overlezen.

Comment

• stop het of ik word ongemakkelijk

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X