Heb je daar zo veel last van, van de wind? (op de trekker of de aanhanger?)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIrritante traagrijders. Eerst op E17, ik ben andere camion aan 't inhalen. Opa haalt mij in, komt voor me rijden en vertraagt naar 80 om een of andere reden.
Daarna stom wijf tegen 75 op de A19 ...
Vanmorgen waren het de file's, ik moest van Parijs naar Vlissingen, rit van 4u15, in totaal 7u30 gereden erover, wat wel wreed is daar de eerste file pas in Gent was.
De wind stak ook tegen, maar daar kan niemand iets aan doen. Buiten God.
Alle personenwagens die nog ingehaald wordt door een vrachtwagen rijden te traag -> boete.
En omdat de vrachtwagens niet meer zouden kunnen inhalen, maak een intelligente begrenzer verplicht. Nu is iedere vrachtwagen begrensd op "90" dmv km-teller. Zorgt ervoor dat iedere vrachtwagen een andere definitie van "90" heeft.
Dat Europa een GPS-begrenzer verplicht maakt, 90 is dan altijd 90 ongeacht de slijtage van de banden. Bijgevolg rijdt iedere camion even rap, moeten ze dus niet meer inhalen (en is er ook geen ergernis meer voor de chauffeur als er een lager afgestelde collega voor hem rijdt, want niet meer mogelijk) en zitten er dus ook geen meer op het 2e vak. Iedereen blij, inhaalverboden niet meer nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenHeb je daar zo veel last van, van de wind? (op de trekker of de aanhanger?)
De trekker zelf hangt scheef en de oplegger trekt constant tegen, dus je moet de hele tijd corrigeren. Op zich geen probleem, maar als je onder een brug doorrijdt, hou je best je beide handen op het stuur. Tegen wind is ook irritant, je zit dan de hele tijd te schudden.
Het moet wel al waaien zoals vandaag daarvoor, gewone wind voel je niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenDaarom vind ik dat ze de minimumsnelheid op de autostrade moeten optrekken van 70 naar 90. (evt met de uitzondering van 80 voor adr?)
Alle personenwagens die nog ingehaald wordt door een vrachtwagen rijden te traag -> boete.
En omdat de vrachtwagens niet meer zouden kunnen inhalen, maak een intelligente begrenzer verplicht. Nu is iedere vrachtwagen begrensd op "90" dmv km-teller. Zorgt ervoor dat iedere vrachtwagen een andere definitie van "90" heeft.
Dat Europa een GPS-begrenzer verplicht maakt, 90 is dan altijd 90 ongeacht de slijtage van de banden. Bijgevolg rijdt iedere camion even rap, moeten ze dus niet meer inhalen (en is er ook geen ergernis meer voor de chauffeur als er een lager afgestelde collega voor hem rijdt, want niet meer mogelijk) en zitten er dus ook geen meer op het 2e vak. Iedereen blij, inhaalverboden niet meer nodig.
Waar ik niet tegen zou zijn is een algemeen inhaalverbod tussen 6h en 10h en 15h en 18h. Een algemeen inhaalverbod zoals er nu is, is zever. Op de A19 kan ik soms 5 camions in eens inhalen zonder dat er iemand achter me rijdt. En zelfs dan nog ... Vandaag had ik een paar minuten over om thuis te raken met mijn rij- en rust tijden. Als er dan een auto een halve minuut moet vertragen zodat ik geen €135 mag ophoesten volgende week, dan kan die auto wel ff wachten hoor. Voor ze constant vertragende regeltjes maken voor de vrachtwagens, zouden ze beter die rijtijden aanpakken.
Doet me eraan denken: Vandaag nog een Pool gezien, kwam me zeker tegen 120 voorbij op het derde vak, met frigo-oplegger. Zo'n mannen geven ons natuurlijk de slechte naam. Ik was netjes voorbeeldig op het eerste aan 't tuffen aan 82 achter een andere, want het "regende".
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten... Tot die GPS-begrenzer natuurlijk begint te flippen zoals de meeste GPS-toestellen door slechte ontvangst...
Ik heb nog een idee: weg met die begrenzers. In Canada rijden ze zonder begrenzer en dat gaat daar veel beter. Ook geen tachografen zelfs!
Geen begrenzer ben ik ook niet voor, het Europese weggennet is daar niet geschikt voor, itt dat van de VS of Canada. Begrenzer op 100 of 110 lijkt me dan beter, met bv een max van 90 op drukkere snelwegen.
Voor iemand twijfelt: Een moderne vrachtwagen kan zoiets zonder moeite aan, die dingen blijven stabiel.Last edited by |) ][ |V| ][; 04/02/2011, 22:24.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenOp bepaalde momenten is het alsof ge gaat omvervallen, qua gevoel, uiteraard doet hij dat niet.
De trekker zelf hangt scheef en de oplegger trekt constant tegen, dus je moet de hele tijd corrigeren. Op zich geen probleem, maar als je onder een brug doorrijdt, hou je best je beide handen op het stuur. Tegen wind is ook irritant, je zit dan de hele tijd te schudden.
Het moet wel al waaien zoals vandaag daarvoor, gewone wind voel je niet.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenhe, cool
Het gevoel van dit weer kan je eigenlijk het beste vergelijken met rijden met een platte achterband.
Ik rij wel met een bache. Containers, frigo's en tankwagens gaan iets minder last hebben van de wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenUw bron zegt enkel iets over wat een prioritair voertuig moet doen in zijn situatie. Het zegt niks over wat andere weggebruikers moeten doen.
Sowieso, toen ik mijn theorie deed was het:
Enkel blauw zwaailicht: niets speciaals doen
Zwaailicht en geluidssignaal: rijbaan vrijmaken en voorrang verlenen
Dus tenzij de wetgeving verandert is, moet je helemaal niet aan de kant bij enkel blauw zwaailicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk BerichtenStel dat ik als voetganger (op het zebrapad) oversteek nét voor de zwaantjes aankomen en ze daardoor in de remmen moeten; kunnen ze me dan iets maken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenN
Geen begrenzer ben ik ook niet voor, het Europese weggennet is daar niet geschikt voor, itt dat van de VS of Canada. Begrenzer op 100 of 110 lijkt me dan beter,
zou je anders nog sneller gaan misschien?
zie al een mastodont tegen 110km/u afkomen en een petje tegen 80 invoegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGoh... wettelijk stelt zich hier geen enkel probleem, en kan je zelfs de vraag stellen of die 15 dagen intrekking van het rijbewijs gerechtvaardigd zijn... Als intrekking van het rijbewijs een strafmaatregel is, mag die nl. enkel uitgevoerd worden nadat hij veroordeeld is.
Verder... Hmjah... Zo een ongevallen gebeuren overal, maar 't is wel treffend dat dit er eentje is op een eenrichtingsstraat waarbij fietsers en bromfietsers wel beide richtingen mogen gebruiken. Dat wordt een kluif om te achterhalen wie hier in fout is, want beiden reden in een voor hen toegelaten richting...1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenwat is het verschil? geen begrenzer of pas begrenzen op 110km/u?
zou je anders nog sneller gaan misschien?
zie al een mastodont tegen 110km/u afkomen en een petje tegen 80 invoegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenNieuwe trekkers lopen zonder begrenzer al 160-170 met 40 ton achter zich he.
Leeg had ik dat nog aangenomen, en dan nog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenOp bepaalde momenten is het alsof ge gaat omvervallen, qua gevoel, uiteraard doet hij dat niet.
De trekker zelf hangt scheef en de oplegger trekt constant tegen, dus je moet de hele tijd corrigeren. Op zich geen probleem, maar als je onder een brug doorrijdt, hou je best je beide handen op het stuur. Tegen wind is ook irritant, je zit dan de hele tijd te schudden.
Het moet wel al waaien zoals vandaag daarvoor, gewone wind voel je niet.Wind blows truck over on bridge during recent storms in Europe...March 4/08,Netherlands:After going past a truck already on its side a driver records a truck...
Wat moet je in godsnaam doen op zo'n moment?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thomasB Bekijk Berichten
Wat te doen? Weinig, misschien proberen zigzag te rijden? maar best ergens bescherming zoeken langs de kant, uit de wind.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment