Oorspronkelijk geplaatst door Izzy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenHerkenbaar ... ik begrijp dat ook nooit. Ze zijn dan wel zo gehaast dat ze niet kunnen wachten om op te draaien tot je voorbij bent, maar niet zo gehaast dat ze deftig snelheid maken.
Dergelijke situaties kom je dagelijks tegen.
Oh, een variant: idem, maar 300 meter verder moeten ze een andere zijstraat in, en dus vinden ze het niet de moeite sneller te rijden dan 50 waar je 70 mag. En dan kom jij aangereden aan 80 ...
Van mij mogen ze dat doen zoveel ze willen, maar dat ze er dan een beetje op letten dat ze geen andere mensen in de remmen laten gaan als dat vermeden kan worden door 10 seconden te wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenLangs de andere kant, ik krijg ook het schijt van kerels die zich voor mijn neus gooien wanneer het op mijn rijstrook terug een beetje begint te vlotten en ik terug een paar honderd meter kan rijden. Heeft niks met voorkruipen te maken of met voor of achter die andere te komen, het onderbreekt gewoon mijn flow door het verkeer en het is ergerlijk.
Nu, in druk verkeer vind ik dat niet ergerlijk. Als ik zo'n gat zag, zou ik er mij ook tussen schieten als het links effectief sneller gaat.
Grappig als ze op de autosnelweg vooral op het linkervak rijden ook. Daar hangen ze dan bumper aan bumper terwijl er amper verkeer op het middenvak zit. En niet zelden rijden ze op het linkervak dan exact even snel als op het middenvak. Voor mij een teken om naar het middenvak te schuiven en daar wat te chillen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk BerichtenGisteren in de vroege namiddag, op de E313, zo iets van 30 km voor Antwerpen.
Vlot en weinig verkeer tot dat ik op die dynamische borden de aangekondigde snelheden zag verminderen, tot 50 km/u terwijl de drukte op de baan nauwelijks veranderd was. Zo moest je nog een kilometer of twee rijden (ik reed wel geen 50, dat zal ik ook nooit doen, te gevaarlijk) totdat de file zichtbaar werd. Ik bleef wachten op de rijstrook waar ik reed (links in mijn geval) want ben geen type die om de minuut van rijstrook veranderd om de rest sneller voorbij te zijn. Toen ik (al langer) merkte dat de rechtse strook twee keer zo sneller naderde besloot ik dan ook maar mij rechts te zetten. En jawel ik was de file zo voorbijgereden totdat ik aan de versperring kwam: er stonden wat mannen paar boompjes aan het snoeien . Moet nu daarvoor heel de E313 in het slop gebracht worden?
Daarenboven, omdat ik volgens de meeste bestuurders - als ik van de rechte rijstrook wil invoegen op de linkse - voorkruip, wou een oude Ford Galaxy mij echt gene plaats geven. Daar word ik furieus van.. Als ik inzie dat ik met gemak in het rijtje kan invoegen zonder anderen te hinderen, dan moet die ouwe Galaxy niet extra gas gaan bijgeven om mijn neus te snijden. Ongeloofelijk gewoon. Dan speel ik het ook op die manier en worstel om mijn plaats te krijgen. Het scheelde echt enkele centimeters, volgens mijn passagiers.. En verderop na de versperring lege vrije weg. Echt wat het je nu aan als je voor of na mij komt. Telkens zijn het die rotte eikels. Ik word er niet goed van achter het stuur.
Met een gerust gemoed rijden op de Belgische wegen is echt gedaan!
De laatste tijden rij ik echt met zo'n gedachte rond..
Comment
-
Aha, maar als de rechter rijstrook wegvalt, is het invoegen van de rechter rijstrook naar de linker rijstrook geen manoever, maar geldt de voorrang van rechts!
Wanneer, omwille van de aanwezigheid van witte rijstrookverminderingspijlen als bepaald in artikel 77.2, tweede lid, Wegverkeersreglement, de rechterrijstrook van de in dezelfde rijrichting bestaande rijstroken wegvalt en de in deze rijstrook rijdende bestuurder ingevolge de aangebrachte wegmarkeringen verplicht is zich met zijn voertuig in de voor hem links gelegen rijstrook te begeven, geniet deze rechtsrijdende bestuurder overeenkomstig artikel 12.3.1 Wegverkeersreglement voorrang van doorgang: in die omstandigheden maakt het uitwijken naar links, dat hij uitvoert door overeenkomstig de rijstrookverminderingspijlen steeds zijn rijrichting te volgen, geen verandering van rijstrook of manoeuvre uit in de zin van artikel 12.4 Wegverkeersreglement.
Nummer : RC02AM2_1 Datum : 2002-10-22
Jurisdictie : HOF VAN CASSATIE, NEDERLANDSE AFDELING, 2E KAMER
Zetel : FORRIER
Verslaggever : MAFFEI
Openb. Min. : DE SWAEF
Rolnummer : P011058NDe meest rechts rijdende bestuurder, die ingevolge de aangebrachte signalisatie verplicht is zich met zijn voertuig van de wegvallende rechterrijstrook in de voor hem links gelegen <rijstrook> te bewegen, geniet voorrang door doorgang; in die omstandigheden maakt het uitwijken naar links van deze bestuurder, die in die rijbeweging steeds zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan blijft, geen verandering van <rijstrook> of maneuver uit.
Nummer : RC00BO2_1 Datum : 2000-11-24
Jurisdictie : HOF VAN CASSATIE, NEDERLANDSE AFDELING, 1E KAMER
Zetel : BOES
Verslaggever : BOES
Openb. Min. : HENKES
Rolnummer : C990341N
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAha, maar als de rechter rijstrook wegvalt, is het invoegen van de rechter rijstrook naar de linker rijstrook geen manoever, maar geldt de voorrang van rechts!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAha, maar als de rechter rijstrook wegvalt, is het invoegen van de rechter rijstrook naar de linker rijstrook geen manoever, maar geldt de voorrang van rechts!
Zoals voorrang van rechts! Eenvoudige regel, zou je denken.
Wel, nee dus...
Iemand met schade links vooraan die dat wil gerepareerd zien door de verzekering van een tegenpartij? Kom een uurke door mijn wijk rijden.
Comment
-
dat geldt toch enkel maar als de rijstrook aanduiding niet tot aan het einde wordt doorgetrokken. Als de rijstrook aanduiding blijft doorlopen tot het volledig einde van de rijstrook dan geldt de voorrang van rechts toch niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAha, maar als de rechter rijstrook wegvalt, is het invoegen van de rechter rijstrook naar de linker rijstrook geen manoever, maar geldt de voorrang van rechts!
Maar tis wel een ergernis in veel gevallen waar ze invoegen zonder voorrang maar wel denken die te hebben.
Comment
-
vandaag wel efkes chance gehad
Op 't tweede vak aan 't cruisen aan 120 op cruise control. Op 't derde vak een C-klasse langzaam aan 't naderen, ik schat 125 a 130.
De vrachtwagen op 't eerste vak gaat nu eens VLAK voor mijn neus naar 't tweede, wel met pinker, maar alles op een fractie van een seconde: pinker op en naar links.
Ik heb keihard moeten remmen, en trok m'n grootlichten.
Ik wist dat ik niet opzij kon, maar zag toen ook dat die C-klasse ook onder de indruk was en even hard remde om mij alle ruimte te geven.
Heb de C-rijder bedankt met een handgebaar toen hij voorbijreed, de vrachtwagenchauffeur heeft enkele viteskes mogen lager schakelen en weer langzaam opbouwen, en die heeft een ander handgebaar gekregen.
Ik kom het echt zeer zelden tegen, zo 1x om pakweg de twee jaar: een gekke streek van een camionneur.
't Was nochtans een belg, en hij kon inschatten dat ik niks kon zien wat voor hem gebeurde....__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenvandaag wel efkes chance gehad
Op 't tweede vak aan 't cruisen aan 120 op cruise control. Op 't derde vak een C-klasse langzaam aan 't naderen, ik schat 125 a 130.
De vrachtwagen op 't eerste vak gaat nu eens VLAK voor mijn neus naar 't tweede, wel met pinker, maar alles op een fractie van een seconde: pinker op en naar links.
Ik heb keihard moeten remmen, en trok m'n grootlichten.
Ik wist dat ik niet opzij kon, maar zag toen ook dat die C-klasse ook onder de indruk was en even hard remde om mij alle ruimte te geven.
Heb de C-rijder bedankt met een handgebaar toen hij voorbijreed, de vrachtwagenchauffeur heeft enkele viteskes mogen lager schakelen en weer langzaam opbouwen, en die heeft een ander handgebaar gekregen.
Ik kom het echt zeer zelden tegen, zo 1x om pakweg de twee jaar: een gekke streek van een camionneur.
't Was nochtans een belg, en hij kon inschatten dat ik niks kon zien wat voor hem gebeurde....Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Vandaag een op de A86 rond parijs de schrik van z'n leven gegeven
Ik rij 2e vak, hij eerste, met rechts van hem een vangrail. Zijn vak wordt uitvoegstrook voor van autostrade te veranderen, ik moet er ook op, ik hang naast hem, maar kan er niet meer voor door volk voor mij. Ik steek pinker op naar rechts zodat hij mij ofwel kan tussenlaten, ofwel ging ik achter hem invoegen.
Begint die daar zonder reden te claxoneren en te faren tot en met Snap het eigenlijk nog altijd niet goed. Ik zette gewoon m'n pinker op, wil niet zeggen dat ik meteen ga opschuiven ehOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenVandaag een op de A86 rond parijs de schrik van z'n leven gegeven
Ik rij 2e vak, hij eerste, met rechts van hem een vangrail. Zijn vak wordt uitvoegstrook voor van autostrade te veranderen, ik moet er ook op, ik hang naast hem, maar kan er niet meer voor door volk voor mij. Ik steek pinker op naar rechts zodat hij mij ofwel kan tussenlaten, ofwel ging ik achter hem invoegen.
Begint die daar zonder reden te claxoneren en te faren tot en met Snap het eigenlijk nog altijd niet goed. Ik zette gewoon m'n pinker op, wil niet zeggen dat ik meteen ga opschuiven eh
Comment
-
Ik heb eens een vraag aan de experts hier, want ik ben eigenlijk niet zeker wie in de fout was.
Een tijd terug had ik het volgende voor:
Een rotonde met 2 rijstroken. Ik sta te wachten om in te voegen. Ik zie 1 wagen afkomen op het binnenste rijvak. Op dat moment voeg ik in op het buitenste vak, omdat ik de eerste afslag moest hebben. Maar net op het moment dat ik er op rij, wil die ook naar het buitenste vak gaan, terwijl hij pas de volgende afslag eraf ging .
Dus wie is er nu in fout gegaan?
- Ik omdat ik al invoegde terwijl er nog een andere wagen op de rotonde was (hoewel die zoals ik al zei het binnenste vak had, en ik het buitenste nam)
- Hij omdat hij voor een inrit ineens van vak wisselt
- Of waren we hier beiden in de fout?
Comment
-
Moeilijke.
- Van rijvak wisselen is een manoever, waarbij je aan iedereen voorrang moet geven. Iedereen.
- Maar jij hebt een B1, een omgekeerde driehoek, die betekent dat jij voorrang moet geven aan iedereen op de 'voorrangsweg', de rotonde.
- Stel dat het tot een ongeval komt, en de rechter weet het niet meer, gaat ie zeggen "voorrang van rechts". En jij kwam van rechts!
Ik weet het niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk BerichtenIk heb eens een vraag aan de experts hier, want ik ben eigenlijk niet zeker wie in de fout was.
Een tijd terug had ik het volgende voor:
Een rotonde met 2 rijstroken. Ik sta te wachten om in te voegen. Ik zie 1 wagen afkomen op het binnenste rijvak. Op dat moment voeg ik in op het buitenste vak, omdat ik de eerste afslag moest hebben. Maar net op het moment dat ik er op rij, wil die ook naar het buitenste vak gaan, terwijl hij pas de volgende afslag eraf ging .
Dus wie is er nu in fout gegaan?
- Ik omdat ik al invoegde terwijl er nog een andere wagen op de rotonde was (hoewel die zoals ik al zei het binnenste vak had, en ik het buitenste nam)
- Hij omdat hij voor een inrit ineens van vak wisselt
- Of waren we hier beiden in de fout?Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMoeilijke.
- Van rijvak wisselen is een manoever, waarbij je aan iedereen voorrang moet geven. Iedereen.
- Maar jij hebt een B1, een omgekeerde driehoek, die betekent dat jij voorrang moet geven aan iedereen op de 'voorrangsweg', de rotonde.
- Stel dat het tot een ongeval komt, en de rechter weet het niet meer, gaat ie zeggen "voorrang van rechts". En jij kwam van rechts!
Ik weet het nietPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMoeilijke.
- Van rijvak wisselen is een manoever, waarbij je aan iedereen voorrang moet geven. Iedereen.
- Maar jij hebt een B1, een omgekeerde driehoek, die betekent dat jij voorrang moet geven aan iedereen op de 'voorrangsweg', de rotonde.
- Stel dat het tot een ongeval komt, en de rechter weet het niet meer, gaat ie zeggen "voorrang van rechts". En jij kwam van rechts!
Ik weet het niet
Zeer interessant inderdaad. Ik dacht altijd dat punt 2 van toepassing was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk BerichtenIk heb eens een vraag aan de experts hier, want ik ben eigenlijk niet zeker wie in de fout was.
Een tijd terug had ik het volgende voor:
Een rotonde met 2 rijstroken. Ik sta te wachten om in te voegen. Ik zie 1 wagen afkomen op het binnenste rijvak. Op dat moment voeg ik in op het buitenste vak, omdat ik de eerste afslag moest hebben. Maar net op het moment dat ik er op rij, wil die ook naar het buitenste vak gaan, terwijl hij pas de volgende afslag eraf ging .
Dus wie is er nu in fout gegaan?
- Ik omdat ik al invoegde terwijl er nog een andere wagen op de rotonde was (hoewel die zoals ik al zei het binnenste vak had, en ik het buitenste nam)
- Hij omdat hij voor een inrit ineens van vak wisselt
- Of waren we hier beiden in de fout?
heb ik ook eens gehad. mijn theorie is dat de andere in fout is, want die pinkte niet dat hij van rijvak verandert.
in ieder geval moet je gewoon hard tuuten en veel gestes maken, dat is altijd eens leuk.bmw 116d sportshatch
Comment
Comment