Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk BerichtenVan beide het rijbewijs afpakken. En dat van die met de Ferrari nooit meer teruggeven, want die deed het zeker met opzet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenLaat het me anders stellen:
80% rijdt correct.
20% gaat toch inhalen
15% daarvan trekt zich geen kloten aan van aankomend sneller verkeer, de rest (5%) is te lomp om te beseffen wat ze doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenDus er zijn 120% truckchauffeurs?
8+2 =10Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNee. 100%. Even tellen.
Let ook op het gebruik van het woord "daarvan".Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten??????????????
8+2 =10
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenAbsurde mopjes worden precies niet aanvaardPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenEven voor gaan rijden en remmen dat de rook uit uw banden komt. Wel zien dat hij niet op u vlamt. Met een beetje geluk gaat zijn oplegger scheef over de weg staan en zit hij lijkbleek achter zijn stuur. Hij zal het geen tweede keer meer doen
Ik heb dat eens een ferrari zien doen. Die kwam vrij snel aangereden en een kamion ging pal voor hem op zijn rijvak hangen. Ferrari moest alles toe smijten of knalde er achter op. Maar eens de ferrari voorbij was duwde die eens op zijn rem. Ook pal voor de kamion. Kamion stond scheef in de berm stil. Die kamionchaffeur kreeg bijna een hartaanval
Heeft het me voldoening gegeven? Neen, eigenlijk niet. Maar 'k was afgekoeld op een rustige manier.
En ik heb niemand in gevaar gebracht. Op dat punt een slingerende opligger wil jij niet zien gebeuren als je in de buurt bent. Eigenlijk wil ik dat nooit zien gebeuren, ik vind je nogal extreem.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEr zijn er idd veel die op nogal ongepaste momenten naar links komen. Volgens mij letten die mannen gewoon niet op.
Er van uit gaan dat "die automobilist" wel zal wijken of remmen, is wel erg makkelijk. Als die automobilist niet weg kan of net even afgeleid is, zit die al met een serieus probleem.
En als er plots enen zijn richtingsaanwijzer uitsteekt, weet ik al van voordien of ik naar links kan of niet. Ik moet daar dus echt nooit voor remmen, ik weet zo goed als altijd of ik naar links of rechts kan uitwijken. En geloof me, in 99,5 percent van de gevallen hebben zij ook gezien dat er plaats is om opzij te gaan voor mij.
Dat is in mijn ogen, met mijn dagdagelijkse ervaring, het gedrag van de truckchauffeurs__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie gewone chauffeur, dat is een vreemd beest...
Rij ik met de Z4, de xenons al een tikje omhoog, dan knallen ze hun auto er nog voor in. Rij ik met de RT, een motorfiets van hetzelfde merk als de Z4, rijden ze mekaar bijna van de baan om ruimte voor mij te maken.
Ben er nog niet uit waar dat aan ligt.
ofwel ligt 't aan 't aantal wielen__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk heb er vanavond nog op gelet. Nadat ik passeer met mijne moto, flikkeren ze hun kar ook weer ongegeneerd naar links, waar natuurlijk ook volk aankomt dat ik dan in mijn spiegels zie faren omdat ze hevig moeten remmen. Het ligt dus écht aan de motorfiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKleine ergernis: niet handsfree bellen aan het stuur. Ik sta elke keer stomverbaasd hoeveel mensen ik achter het stuur zie zitten telefoneren met hun telefoon tegen het oor, zelfs als ze ergens moeten afslaan e.d. Alsof ze denken: "ik zit weer in de auto, ik ga eens naar mijn beste vriendin bellen."
Bij mij is het simpel: bel mij als ik in de wagen zit, en ik neem gewoon niet op.
daar is toch niks mis mee, met bellen ah stuur ?bmw 116d sportshatch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenDa's niet waar. Ik kom het één maal om de twee jaar tegen ongeveer. Meestal zie je gewoon dat een vrachtwagen voorbij wil, en een beetje hoffelijke en anticiperend chauffeur maakt tijdig plaats daarvoor. Je wordt daar bijna altijd duidelijk voor bedankt trouwens.
En als er plots enen zijn richtingsaanwijzer uitsteekt, weet ik al van voordien of ik naar links kan of niet. Ik moet daar dus echt nooit voor remmen, ik weet zo goed als altijd of ik naar links of rechts kan uitwijken. En geloof me, in 99,5 percent van de gevallen hebben zij ook gezien dat er plaats is om opzij te gaan voor mij.
Dat is in mijn ogen, met mijn dagdagelijkse ervaring, het gedrag van de truckchauffeurs
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk heb er vanavond nog op gelet. Nadat ik passeer met mijne moto, flikkeren ze hun kar ook weer ongegeneerd naar links, waar natuurlijk ook volk aankomt dat ik dan in mijn spiegels zie faren omdat ze hevig moeten remmen. Het ligt dus écht aan de motorfiets.
De chauffeur die beroepsmatig enkele honderden km's per dag doet of de gemiddelde huis-tuin-keuken-werk-chauffeur, hun visies liggen blijkbaar toch wat uit elkaar...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Vanmorgen op de E40 Leuven - Brussel de Merc S400 Hybrid die zich vrolijk een weg baande door de file dankzij de toeters en bellen. Dacht ergens gelezen te hebben dat dit minister Reynders was?
En wat is de boete voor in de foute richting geparkeerd te staan? 50 of 100?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenToch vreemd dat er zo een verschil is tussen het "beleven" van zulke "rijsituaties".
De chauffeur die beroepsmatig enkele honderden km's per dag doet of de gemiddelde huis-tuin-keuken-werk-chauffeur, hun visies liggen blijkbaar toch wat uit elkaar...
Ik doe er overigens per dag ook enkele honderden kilometers .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk BerichtenZe zouden het handenvrij bellen ook moeten verplichten voor bestuurders van winkelkarretjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichtendaar is toch niks mis mee, met bellen ah stuur ?
Het is wettelijk verboden omdat het afleidt. Ik wil u nog wel eens horen als er zo eentje tegen uw auto rijdt omdat hij/zij er even niet met de volle aandacht bij was.
Comment
Comment