Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Met de telefoon in de hand?
    Het is wettelijk verboden omdat het afleidt. Ik wil u nog wel eens horen als er zo eentje tegen uw auto rijdt omdat hij/zij er even niet met de volle aandacht bij was.

bellen valt nogal mee, heb ik totaal geen moeite mee; ik vind emailen bij voorbeeld stukken moeilijker hoor
    bmw 116d sportshatch

Comment

• Bellers kan je vanop een afstandje goed spotten... Alles gaat goed, behalve het autorijden.

Deze morgen een madam die aan 80 per uur op de E40 lipstift aan het opsmeren was. En in Brussel een BMW die voor mijn neus van rijvak ging wisselen, maar in de file natuurlijk bleef steken. Dus deed ie de krant maar weer open op zijn stuur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        En in Brussel een BMW die voor mijn neus van rijvak ging wisselen, maar in de file natuurlijk bleef steken. Dus deed ie de krant maar weer open op zijn stuur.
        Een X5 ?
        Gisteren toen de Montgomery-tunnel afgesloten was, wou ik via Reyers rijden, maar op 't einde in de file naar de Cortenbergh stond er ene in zijn X5 de krant te lezen. Hij had natuurlijk niet door dat ze voor hem alweer waren beginnen rijden, waardoor ik nog netjes kon invoegen richting Cortenbergh. Heeft me toch een kwartiertje filerijden uitgespaard.

Comment

• Gene X5, maar wel een BMW. Ik zal waarschijnlijk geen echte BMW-rijder zijn want ik moet de mijne met 2 handen vasthouden, en dan nog vlieg ik in het decor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Gene X5, maar wel een BMW. Ik zal waarschijnlijk geen echte BMW-rijder zijn want ik moet de mijne met 2 handen vasthouden, en dan nog vlieg ik in het decor.
            Misschien ben je gewoon een audi rijder die het nog niet doorheeft

Comment

• Wielertoeristenseizoen is precies gestart. Ik moet eerlijk zijn en zeggen dat 3/4 van de groepen die ik tegenkwam met volgwagen reed en in orde waren, maar stippel aub een route uit die niet langs een drukke verbindingsweg zonder inhaalmogelijkheden passeert. In een binnenbaan wil ik gerust erachter rijden en als ze van de andere kant komen zou ik me zelfs op een duiker zetten zodat ze doorkunnen, maar laat de grote wegen toch links liggen.

Comment

• Gisterennacht mij 2 maal geërgerd op de E17 aan slecht afgestelde koplampen van wagens die mij inhalen. Waren toevallig 2 wagens met een Franse nummerplaat. Hebben ze daar geen keuring of zo ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                  Gisterennacht mij 2 maal geërgerd op de E17 aan slecht afgestelde koplampen van wagens die mij inhalen. Waren toevallig 2 wagens met een Franse nummerplaat. Hebben ze daar geen keuring of zo ?
                  Jawel, maar afhankelijk van departement moeten ze niet verplicht gaan, maar enkel op bevel van de politie als deze denkt dat de auto iets mankeert. Lichten van Franse auto's (zowel Franse merken als gelijk welk merk met Franse plaat) zijn een ramp. Ik ben al tevreden als ze 1 werkende koplamp hebben.

Comment

• Vanmorgen was ik op weg om met de Vlaamse Freelander Club een roadbook te gaan doen in Hoogstraten. Ter hoogte van St.Job-in-'t-Goor zijn ze aan het werken en zijn er slechts twee rijstroken beschikbaar, misschien lag er een stuk afval van die werken maar feit is dat ik, na gedurende 10 jaar met deze wagen geen enkele kapotte band gehad te hebben deze morgen toch wel plat reed zeker, gezien de toestand van de weg heb ik dan maar op een volledig platte band verder gereden tot waar ik op de pechstrook mijn wiel kon vervangen (hoop dat ik de karkas niet volledig kapot gereden heb), daarna tijdens het offroaden ben ik ook nog in een van die putten/plassen mijn voorste kentekenplaat kwijtgespeeld. (Die zat met twee Parkervijzen in de kunststofbumper vastgevezen). Al bij al goed geamuseerd, spijtig dat ik deze twee tegenvallers gehad heb.

Comment

• moesten ze verbieden, kaartlezen in de auto

Comment

• Ik heb geen kaart gelezen, alleen gevolgd. Enkel dezen die een passagier/kaartlezer hadden reden als eerste van ieder groepje. (En ja, we hebben gestopt voor wandelaars/fietsers/paarden/honden, noem maar op .....)

Comment

• zeg, wat is dat jong? tussen 20u15 en pakweg 20u45 reed ik van gent naar brussel, en tussen gent en wetteren was het gewoon stapvoets verkeer op de E40... dat is toch niet te geloven...
                          bmw 116d sportshatch

Comment

• Als het voetbal geweest is zijn er ook altijd een bende apen op de baan zeg. Zaterdagavond tussen Brugge en Gent toch ook een paar stoten gezien.
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Vanmorgen, ik rij de Brusselse buitenring af richting Evere (1e afslag rechts als je van Leuven komt). Na de brug over de ring heb je een verkeerslicht. Ik sta er als eerste te wachten, aan de kop van een hele rij. 't Licht springt op groen, ik vertrek niet abnormaal traag. En dan zie ik links van mij, over de verdrijvingsvlakken, een Peugeot 308 rijden.
                              Ik wist eerst niet wat zijn bedoeling was, 'k dacht dat 'ie ergens links wou afslaan en zo 't achteropliggend verkeer niet hinderen wou. Maar toen ik bleef versnellen en 'ie al opstijgend gewoon mee versnelde, had ik wel door wat voor 'n idioot er langs mij reed. Met zijn Peugeot 308, alles eruit persend, stormde 'ie op 't einde van de verdrijvingsvlakken en 't begin van het vak voor de tegenovergestelde richting af. Ik zag 't niet meer goedkomen voor die Peugeot (fel afremmen ging ik voor hem écht niet doen), en besloot volle gas te geven om zo een gat te slagen zodat 'ie veilig nog invoegen kon. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik dan een jonge snotter (18-19j) zijn middenvinger opsteken.
                              Life's too short. Not to. Live it.
                              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• mensen die op de ring van Antwerpen 100 rijden terwijl de borden boven de snelweg 'uit' zijn zodat je er dus 120 moogt rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                  mensen die op de ring van Antwerpen 100 rijden terwijl de borden boven de snelweg 'uit' zijn zodat je er dus 120 moogt rijden
                                  Durf jij erop gokken dat de flitspalen "weten" dat de borden uit zijn?
                                  AutoMinded.be

Comment

• Als de matrix-borden boven de rijbaan 'uit' zijn, dan gelden de borden naast de rijbaan. En daar staat "100" op ...

Gisterenmiddag op de E19 BXL-A'pen, net voor de Craeybeckxtunnel : op de matrixborden stond "50" (voorafgegaan door 110 ... 90 ... 70). Er was vlot verkeer (iedereen reed 100 à 120), niet druk, geen file of vertraging te zien. En dan één chauffeur op het derde rijvak die zwaar afremt tot 50, net voor de flitsbak. Er zijn er daar toch een paar geschrokken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                                      Als de matrix-borden boven de rijbaan 'uit' zijn, dan gelden de borden naast de rijbaan. En daar staat "100" op ...
                                      Uiteraard, dat zijn gewoon de verkeersregels.

Dat neemt de vraag van janvkn wel niet weg:

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        Die flitspalen weten dat niet. Paar maanden geleden aan de Kennedytunnel: borden op 100, maar de flitscamera was iedereen aan 't flitsen. Het dipswitchke stond waarschijnlijk nog op 70.

Comment

• naast de ring heb ik toch geen borden van 100 zien staan, dus je mocht er 120 rijden wat ik ook gedaan heb, zelfs voorbij de flitspalen voor de Kennedytunnel

daarna int terugkomen vanuit Gent, waren de borden ook uit, en ook daar heb ik geen borden naast de weg zien staan van 100 na een oprit...

Comment

Working...
                                          X