Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
    Als de matrix-borden boven de rijbaan 'uit' zijn, dan gelden de borden naast de rijbaan. En daar staat "100" op ...

Gisterenmiddag op de E19 BXL-A'pen, net voor de Craeybeckxtunnel : op de matrixborden stond "50" (voorafgegaan door 110 ... 90 ... 70). Er was vlot verkeer (iedereen reed 100 à 120), niet druk, geen file of vertraging te zien. En dan één chauffeur op het derde rijvak die zwaar afremt tot 50, net voor de flitsbak. Er zijn er daar toch een paar geschrokken

dieje paal flists alleen boven de 120

dus het is daar levensgevaarlijk om idd 50 te rijden als er geen file is

die mannen van de verkeersleiding moeten op hun schermen toch ook zien dat het niet meer druk is en dat die borden op '50' laten staan, levensgevaarlijk is omdat iedereen rustig 100-120 rijdt en er ineens ne pippo alles toegooit voor die flitspaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
      naast de ring heb ik toch geen borden van 100 zien staan, dus je mocht er 120 rijden

Volgens mij is dat correct

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Volgens mij is dat correct
        idd, ze hebben die borden weggehaald want het er natuurlijk speciaal op gelet toen ik de ring opreed vanaf de E19

boven de E19 stond er al dat de dynamische borden buiten werking waren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
          Durf jij erop gokken dat de flitspalen "weten" dat de borden uit zijn?
          foto nemen van de matrixborden als bewijs

Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
          Als de matrix-borden boven de rijbaan 'uit' zijn, dan gelden de borden naast de rijbaan. En daar staat "100" op ...
          ik vind dat erg .... want die staan er NIET.

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
          naast de ring heb ik toch geen borden van 100 zien staan, dus je mocht er 120 rijden wat ik ook gedaan heb, zelfs voorbij de flitspalen voor de Kennedytunnel

daarna int terugkomen vanuit Gent, waren de borden ook uit, en ook daar heb ik geen borden naast de weg zien staan van 100 na een oprit...
          Voila. Zo is dat. Blij dat er toch nog aandachtige chauffeurs zijn.

Ik heb het een half jaar ook eens gehad. De matrixborden uit. En van gewoonte is de neiging groot om aan 100 te cruisen, maar ik reed 120. Nam een foto van zo een matrixbord. En nooit geflitst geweest. Perfect legaal allemaal op het nemen van een foto tijdens het rijden na.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            foto nemen van de matrixborden als bewijs
            In België wsl weer niet geldig wegens schending v/d privacy v/d matrixborden

Comment

• Die flitscamera's zouden zo moeten opgesteld zijn dat ze tegelijkertijd ook de matrixborden op foto hebben, dan is er nooit reden tot discussie. Als de mensen die de beelden moeten verwerken zien dat de snelheid op de borden hoger is dan aan dewelke de "bekeuring" gebeurde kunnen ze dat direct in de vuilbak smijten.

Comment

• nog slimmer zou zijn nu eens verdomd werk maken van digitale flitskasten, en een kabeltje tussen flitskast en sturing matrixborden.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik ga niet iedereen quoten maar dat is hier al eens gepasseerd een paar weken terug, op de Antwerpse ring mag je 120 als de matrixborden uit staan. Op heel de Antwerpse ring (behalve aan de Lievekenshoektunnel) staan er langs de kant geen borden meer. De twee laatste was er eentje in de Kennedytunnel zelf en de laatste heeft gestaan op de middenberm terhoogte van de afrit Merksem/haven 1>100. en dat is ondertussen al een tweetal jaren zo.
                  Dus matrixborden uit > 120 > flitsen, kan niet he. Maar ja, de grootste roepers hier durven zoiets dan niet laten voorkomen en zullen dan maar betalen. Hier NO WAY. Kwestie van je goed te documenteren...
                  Last edited by Metaxa; 18/02/2011, 08:20.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• dat is hier wel de omgekeerde wereld. als je geflitst bent, dan vraag je aan degene die je vervolgt toch wel het bewijs kunhoe snel je mocht rijden??!!

kunnen ze het bewijs niet leveren dat het die dag 100 was, dat is dan pech en dan maar het deel boven de 120 betalen, mij dunkt.
                    bmw 116d sportshatch

Comment

• OK, de "100"-borden op de Antwerpse ring zijn weggehaald. Al lang blijkbaar. En ik heb niks gemerkt ... schaam op mij

Een vraagje over die matrixborden :
                      Stel : De matrixborden geven "100" aan. De daaropvolgende matrixborden staan uit. Hoe snel mag je dan voorbij de 2° matrixborden ? (in de veronderstelling dat er geen oprit is tussen de 1° en de 2° matrixborden)

Comment

OK, de "100"-borden op de Antwerpse ring zijn weggehaald. Al lang blijkbaar. En ik heb niks gemerkt ... schaam op mij
                        Straks eens op letten... Ik wist dat ook niet.

Comment

Durf jij erop gokken dat de flitspalen "weten" dat de borden uit zijn?
                          Ik ben er ook voorbij gereden aan 120(allé 125) gisteren, geen flits gezien. ( de flitspaal aan Merksem, richting Nederland)

En ik ben vrij zeker dat als er toch een boete van moest komen, je kunt bewijzen dat de borden op die moment niet actief waren, en je er dus 120 mocht.

En 't was inderdaad erg, met alle cruisers aan 90-100 daar.
                          Last edited by Cash; 18/02/2011, 09:54.
                          2012 Renault Megane RS

Comment

Een vraagje over die matrixborden :
                            Stel : De matrixborden geven "100" aan. De daaropvolgende matrixborden staan uit. Hoe snel mag je dan voorbij de 2° matrixborden ? (in de veronderstelling dat er geen oprit is tussen de 1° en de 2° matrixborden)
                            100 de borden 'vervallen' enkel vanaf een nieuwe oprit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                              Ik ben er ook voorbij gereden aan 120(allé 125) gisteren, geen flits gezien. ( de flitspaal aan Merksem, richting Nederland)

En ik ben vrij zeker dat als er toch een boete van moest komen, je kunt bewijzen dat de borden op die moment niet actief waren, en je er dus 120 mocht..
                              Tja, call me stupid, maar ik haal me die miserie dan liever niet op de hals om efkes 120 te kunnen rijden ipv 100.

En in België acht ik het dan nog mogelijk dat je voor zo'n rechter komt die zegt:"Ah maar je komt daar toch vaak voorbij? Dan weet je toch dat het daar normaal 100km/h is? Schuldig! De volgende!"
                              AutoMinded.be

Comment

Tja, call me stupid, maar ik haal me die miserie dan liever niet op de hals om efkes 120 te kunnen rijden ipv 100.

En in België acht ik het dan nog mogelijk dat je voor zo'n rechter komt die zegt:"Ah maar je komt daar toch vaak voorbij? Dan weet je toch dat het daar normaal 100km/h is? Schuldig! De volgende!"
                                dat kan NOOIT hé als er geen borden staan, dan mag je 120 rijden! of je daar nu dagelijks of voor de eerste keer passeert

Comment

dat kan NOOIT hé als er geen borden staan, dan mag je 120 rijden! of je daar nu dagelijks of voor de eerste keer passeert
                                  Je vertrouwen in het Belgisch rechtssysteem siert je ()
                                  AutoMinded.be

Comment

Je vertrouwen in het Belgisch rechtssysteem siert je ()
                                    heb er ni veel vertrouwen in maar dit is 'zo klaar als een klontje'

Comment

• Mensen die:
                                      - gsm'en én roken achter het stuur
                                      - zonder gordel rijden
                                      - met hun kleine spelen terwijl ze aan het rijden zijn

En liefst nog alles tegelijk.
                                      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                      1990 Volvo 344
                                      1991 Mercedes W124 230CE
                                      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                      1980 Volkswagen Derby CLS
                                      1990 Mercedes W124 230CE
                                      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

heb er ni veel vertrouwen in maar dit is 'zo klaar als een klontje'
                                        Goed, hoe ga jij over een goed jaar, wanneer je moet voorkomen, bewijzen dat die matrixborden die ene dag net niet aan stonden? En reken eens uit welke moeite en kosten je allemaal moet gaan doen voor een vrijspraak die lang niet zeker is, je bent sowieso al een dag kwijt voor de rechtszaak.... Ik denk dat je beter de minnelijke schikking betaalt.

Kijk, jij denkt vanuit een rechtvaardigheidsgevoel, en je hebt daarin gelijk, ik denk praktisch, en in de praktijk heeft recht vaak niks met rechtvaardigheid te maken.
                                        AutoMinded.be

Comment

• Vandaag veel tijd gehad en een ganse dag op de weg gezeten. Voor de verandering overal van de maximum limiet tussen de 10 en 30 km/uur afgetrokken en zo rond getoerd. In de bebouwde kom tegen 35-40, gewone wegen scherp 60 en autosnelwegen 90-100 km/uur gedaan. Onvoorstelbaar hoeveel mensen je dan ergert en je krijgt de meest rare gebaren te zien. Paar keren zelfs voorbijgestoken en die sloegen dan pal voor mij alles dicht om daarna tegen een slakkegang verder te rijden. Helemaal gek werden ze dan als ze nog te snel reden en van mij wegreden. Ik liet gewoon mijn gas los. De meeste mensen rijden dus enorm gestresseerd rond. Vooral de ouderen hebben precies weinig tijd. En de klakskesmannen zijn er helemaal over. Lachen gewoon met die gasten. Het was een dag vol amusement. Voor herhaling vatbaar.

Comment

Working...
                                          X