Dus kort samengevat zijt ge vandaag vervelend gaan doen op de openbare weg?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenDus kort samengevat zijt ge vandaag vervelend gaan doen op de openbare weg?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenVandaag veel tijd gehad en een ganse dag op de weg gezeten. Voor de verandering overal van de maximum limiet tussen de 10 en 30 km/uur afgetrokken en zo rond getoerd. In de bebouwde kom tegen 35-40, gewone wegen scherp 60 en autosnelwegen 90-100 km/uur gedaan. Onvoorstelbaar hoeveel mensen je dan ergert en je krijgt de meest rare gebaren te zien. Paar keren zelfs voorbijgestoken en die sloegen dan pal voor mij alles dicht om daarna tegen een slakkegang verder te rijden. Helemaal gek werden ze dan als ze nog te snel reden en van mij wegreden. Ik liet gewoon mijn gas los. De meeste mensen rijden dus enorm gestresseerd rond. Vooral de ouderen hebben precies weinig tijd. En de klakskesmannen zijn er helemaal over. Lachen gewoon met die gasten. Het was een dag vol amusement. Voor herhaling vatbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenVandaag veel tijd gehad en een ganse dag op de weg gezeten. Voor de verandering overal van de maximum limiet tussen de 10 en 30 km/uur afgetrokken en zo rond getoerd. In de bebouwde kom tegen 35-40, gewone wegen scherp 60 en autosnelwegen 90-100 km/uur gedaan. Onvoorstelbaar hoeveel mensen je dan ergert en je krijgt de meest rare gebaren te zien. Paar keren zelfs voorbijgestoken en die sloegen dan pal voor mij alles dicht om daarna tegen een slakkegang verder te rijden. Helemaal gek werden ze dan als ze nog te snel reden en van mij wegreden. Ik liet gewoon mijn gas los. De meeste mensen rijden dus enorm gestresseerd rond. Vooral de ouderen hebben precies weinig tijd. En de klakskesmannen zijn er helemaal over. Lachen gewoon met die gasten. Het was een dag vol amusement. Voor herhaling vatbaar.Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenVandaag veel tijd gehad en een ganse dag op de weg gezeten. Voor de verandering overal van de maximum limiet tussen de 10 en 30 km/uur afgetrokken en zo rond getoerd. In de bebouwde kom tegen 35-40, gewone wegen scherp 60 en autosnelwegen 90-100 km/uur gedaan. Onvoorstelbaar hoeveel mensen je dan ergert en je krijgt de meest rare gebaren te zien. Paar keren zelfs voorbijgestoken en die sloegen dan pal voor mij alles dicht om daarna tegen een slakkegang verder te rijden. Helemaal gek werden ze dan als ze nog te snel reden en van mij wegreden. Ik liet gewoon mijn gas los. De meeste mensen rijden dus enorm gestresseerd rond. Vooral de ouderen hebben precies weinig tijd. En de klakskesmannen zijn er helemaal over. Lachen gewoon met die gasten. Het was een dag vol amusement. Voor herhaling vatbaar.
Comment
-
Dus nu bewezen dat als je minder snel rijdt dan de maximum dat je een stomme kloot zijt. Normaal rij ik ook altijd veel sneller en erger me ook aan mensen die trager rijden dan dat mag. Daarom aan alle moraalridders : rij zelfs eens een dag trager en zie hoe andere mensen dan doen. Dan krijgt verkeersagressie en macho haantjesgedrag een heel andere betekenis. In een bebouwde kom mag je maximum 50 rijden en ik reed er gisteren rond de 40. Dan duwen de achterliggers u bijna vooruit. Zelfs een combi plakte op 10cm van mijn achterbumper. En als je dan 60 rijdt dan doen voetgangers teken om te minderen en verklaren ze u een wegpiraat.
Bon, iemand met tijd te veel die alle anderen moedwillig gaat pesten. 't Is iets om trots op te zijn. Of anders gezegd elke wagen die minder rijdt dan dat mag is een klootzak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichtenonvoorstelbaar,express trager rijden dan de maxiumsnelheid en dan verwonderd zijn dat mensen furieus reageren, we moeten al zo traag rijden in het verkeer,en niet iedereen heeft zoveel tijd zoals jij blijkbaar...
Ik heb liever iemand die wat trager gaat rijden voor me dan een zatte kl**t die die een ongeluk en file veroorzaakt, waardoor je, omdat het toch zo cool en zalig is om te zuipen, stil staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenVandaar ook MAXIMUMSNELHEID, wanneer je trager gaat rijden doe je dan ook geen overtreding. Het is niet omdat je maximum bv. 50 mag rijden dat je ook effectief 50 moet rijden.
Ik heb liever iemand die wat trager gaat rijden voor me dan een zatte kl**t die die een ongeluk en file veroorzaakt, waardoor je, omdat het toch zo cool en zalig is om te zuipen, stil staat.
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenOnvoorstelbaar hoeveel mensen je dan ergert
...
Helemaal gek werden ze dan als ... Ik liet gewoon mijn gas los.
...
Lachen gewoon met die gasten. Het was een dag vol amusement. Voor herhaling vatbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenOf anders gezegd elke wagen die minder rijdt dan dat mag is een klootzak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenKlopt. Zolang daar geen reden toe is, is het asociaal gedrag. Blijkbaar nog eens onveilig ook, als de mensen achter u allemaal zotte stoten beginnen uithalen door dat jij traag rijdt.
Matrixbord op je auto laten aanbrengen met daarop de reden?
Verdraagzaamheid is ver te zoeken in het verkeer.
Tegenwoordig is het meer een meer van ik, ik ik en de rest....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenHoe kan je dat dan weten?
"Verdraagzaamheid is ver te zoeken in het verkeer." Die zin kan je even goed gebruiken bij traagrijders die hun achterliggers opdringen om ook traag te gaan rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenHoe kan je dat dan weten?
Comment
-
Ik deed het niet om de mensen te kloten maar gewoon omdat ik tijd had en het rustiger aandeed. Zoals er elke dag duizenden mensen op de weg rondrijden. Als er iemand bumerkleefde ging ik ook niet versnellen maar gewoon aan dezelfde snelheid verder rijden. Als zij dan de onozele gaan uithangen doe ik even mee onozel. Als je iedereen die minder dan aan de maximum snelheden rondrijdt hun rijbewijs moet afpakken is het fileprobleem ineens opgelost.
Als je als enige tussen al de andere moedwillig veel trager rijdt wie is dan de onverdraagzame? Wie is er dan de egoist? Als een gepensioneerde van 70 jaar tegen 30 in een bebouwde kom rondrijdt is hij een egoïst? En een johnny die tegen 100 voorbijvlamt is dan een ... (nen heilige zeker )
"Verdraagzaamheid is ver te zoeken in het verkeer." Die zin kan je even goed gebruiken bij traagrijders die hun achterliggers opdringen om ook traag te gaan rijden. Als ik 50 rij in de bebouwde kom en er rijden twee tjoeners achter mij die mij bijna vooruit duwen. Als ik dan toch harder ga rijden tot zij het een goede snelheid vinden en ik word geflitst. Wie betaalt dan mijn boete (ja ik weet het, mijn baas).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenIk deed het niet om de mensen te kloten maar gewoon omdat ik tijd had en het rustiger aandeed. Zoals er elke dag duizenden mensen op de weg rondrijden. Als er iemand bumerkleefde ging ik ook niet versnellen maar gewoon aan dezelfde snelheid verder rijden. Als zij dan de onozele gaan uithangen doe ik even mee onozel. Als je iedereen die minder dan aan de maximum snelheden rondrijdt hun rijbewijs moet afpakken is het fileprobleem ineens opgelost.
Als je als enige tussen al de andere moedwillig veel trager rijdt wie is dan de onverdraagzame? Wie is er dan de egoist? Als een gepensioneerde van 70 jaar tegen 30 in een bebouwde kom rondrijdt is hij een egoïst? En een johnny die tegen 100 voorbijvlamt is dan een ... (nen heilige zeker )
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten"Verdraagzaamheid is ver te zoeken in het verkeer." Die zin kan je even goed gebruiken bij traagrijders die hun achterliggers opdringen om ook traag te gaan rijden. Als ik 50 rij in de bebouwde kom en er rijden twee tjoeners achter mij die mij bijna vooruit duwen. Als ik dan toch harder ga rijden tot zij het een goede snelheid vinden en ik word geflitst. Wie betaalt dan mijn boete (ja ik weet het, mijn baas).
Comment
-
Yeah, vandaag is er weer enen tegen mijnen auto gereden, de 4 de keer al ondertussen op 3,5 jaar.
Wagen stond mooi geparkeerd langs de kant van de weg en kerel met aanwagen en losse plank heeft er tegen gezeten.
Gelukkig heeft hij wel zijn nummer achtergelaten.
Achterlicht kapot, barstje in de bumper en kras op de deur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenToen ik mijn rijbewijs aflegde was ik de eerste keer gebuisd omdat ik niet vlot genoeg meereed in het verkeer .
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenVandaar ook MAXIMUMSNELHEID, wanneer je trager gaat rijden doe je dan ook geen overtreding. Het is niet omdat je maximum bv. 50 mag rijden dat je ook effectief 50 moet rijden.
Je krijgt misschien geen boete , maar is het niet altijd de bedoeling om toch zo vlot mogelijk te rijden in het verkeer ?
40 als je 50 mag / 80 als je 90 mag enz ... daar heb ik geen probleem mee , maar aan 50 voortpuffen waar je 90 mag daar kan ik mij ook aan ergeren .
En ik zie niet in waarom je het vergelijk maakt met iemand die wat trager rijdt en een zatte kloot in deze discussie
Comment
-
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
Overigens rijden de meeste zatte kloten die weten dat ze zat zijn netjes stevig onder de snelheidslimiet. Ik ben dan doorgaans ook extra op mijn hoede voor trage chauffeurs. Niet omdat ze zat zijn, maar vaak omdat ze traag rijden met een reden, omdat hun rijvaardigheid beperkt is. Ik verwacht daar bv. niet van dat ze hun richtingsaanwijzers correct gebruiken, hun voorrangsregels kennen of ook maar doorhebben dat er nog andere weggebruikers onderweg zijn.
Comment
-
Feit is dat de maximumsnelheden tegenwoordig al laag genoeg liggen. Vroeger mocht je buiten de bebouwde kom quasi overal 90 km/h en binnen de bebouwde kom 60 km/h. Dan had je sowieso een ruime marge om je onder die beperking te begeven.
Tegenwoordig liggen die maximumsnelheden soms sowieso al erg laag gezien de situaties.
En dan heb ik het nog niet over de snelheidsbeleving in een moderne wagen. 70 km/h in een wagen van 20 jaar geleden, voelde helemaal niet traag aan. Bovendien waren die karren sowieso minder veilig bij dezelfde snelheden als auto's van nu, zowel voor de inzittenden als voor de (zwakke) weggebruikers er om heen, en zowel naar actieve als naar passieve veiligheid toe.
Het is toch niet verwonderlijk dat mensen 20 km/h trager rijden dan toegelaten als traag ervaren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichtenhttp://www.wegcode.be/wetteksten/sel...code/168-art10
Overigens rijden de meeste zatte kloten die weten dat ze zat zijn netjes stevig onder de snelheidslimiet. Ik ben dan doorgaans ook extra op mijn hoede voor trage chauffeurs. Niet omdat ze zat zijn, maar vaak omdat ze traag rijden met een reden, omdat hun rijvaardigheid beperkt is. Ik verwacht daar bv. niet van dat ze hun richtingsaanwijzers correct gebruiken, hun voorrangsregels kennen of ook maar doorhebben dat er nog andere weggebruikers onderweg zijn.
X2!
en ik zorg er dan ook voor om die zo snel mogelijk voorbij te steken...meestal zijn het ook die mensen die pas 10m voor een zijstraat door hebben dat ze daar in moeten rijden en dan alles dichtslaan en zonder te pinken die straat indraaien, en daarbij dan nog eens de aankomende fietser op het fietspad niet hebben opgemerkt..
meestal zijn het inderdaad de mensen die té traag rijden die levensgevaarlijke toeren uithalen ipv de personen die 80-90 rijden op de 70-banen...deze zijn meestal geconcentreerd en weten dat ze aan het autorijden zijn...
ik rijd meestal de snelheid die ik kan rijden op de weg...
Comment
Comment