Dan moeten ze ook maar flitsen als er iemand te traag rijdt. Op een weg waar 70km/uur borden staan flitsen voor iedereen die minder dan 60 rijdt? Deze morgen naar het werk reed ik iets van een 65 op de teller waar 70 mag. Dan heb je bijna constant bumperklevers. Ben ik nu in overtreding omdat ik maar 65 reed? Iedereen hier houdt toch zoveel van wetten en regels maar het is toch precies de omgekeerde wereld hier.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenCompleet verschillende situaties. 30 in de bebouwde kom is vaak nog te verantwoorden, 100 zelden of nooit. Buiten de bebouwde kom 50-60 gaan tuffen is wel vrij egoïstisch ja.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenDus al die gepensioneerde 60 rijdt op een weg waar 70 mag is hij een egoïst. Rijdt hij 30 in een bebouwde kom dan is het verantwoord rijgedrag? Als mijn grootmoeder morgen 85 op het rechtse vak op de autosnelweg rij is zij toch volledig in regel? Als dan een vrachtwagen aan haar bumper kleeft met zijn grootlichten op? Wie is dan de egoïst? Ik heb de wetten niet gemaakt. Je hebt enkel maximum snelheden en op de autosnelweg één bepaalde minimum snelheid. Alles daartussen is vrije zone!
Feit is: (bijna) iedereen zit in aanvalshouding in zijn auto en als er iets in hun weg rijdt, moet het opzij en nadien bedankt worden met 1 of ander handgebaar.
Ik lok soms ook bumperklevers door b.v. ietske te lang links te blijven rijden aan 130. Want links moet je sneller dan 130, ah ja.
En dan efkes wachten tot ze met hun lichten beginnen flikkeren. Paar versnellingen terug en bye bye!
Dolle pret! (voor mij toch)
Die handgebaren doen ze dan ook, maar eerder uit frustratie.
Egoistisch, asociaal? Waarschijnlijk. Zoals iedere andere chauffeur in het verkeer dus...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenAls mijn grootmoeder morgen 85 op het rechtse vak op de autosnelweg rij is zij toch volledig in regel? Als dan een vrachtwagen aan haar bumper kleeft met zijn grootlichten op? Wie is dan de egoïst?
Dat is overigens al eens gebeurd net buiten de Kennedytunnel, toen je er nog aan 120 door mocht en een flauwe plezante besliste om aan 80 uit de tunnel te komen met zijn auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenIk lok soms ook bumperklevers door b.v. ietske te lang links te blijven rijden aan 130. Want links moet je sneller dan 130, ah ja.
En dan efkes wachten tot ze met hun lichten beginnen flikkeren. Paar versnellingen terug en bye bye!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTiens, dat het ik ook nooit aan de hand dat ze van me weg rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenEén keer boven de 250 ben ik ervandoor, zenne. LOL
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDa denkt gij. Tegen dan zet ik meestal mijn linker knipperlicht op want het duurt te lang
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenIk lok soms ook bumperklevers door b.v. ietske te lang links te blijven rijden aan 130. Want links moet je sneller dan 130, ah ja.
Het zijn retorische vragen, ik moet het antwoord niet weten, en als je het post, zal ik er niet op replyen. Denk er gewoon even over na.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenIk stel bij dergelijke posts altijd dezelfde vragen...Waarom doe je dat? Wat is het nut daarvan? Wat is de bedoeling? Gewoonweg waarom?
Het zijn retorische vragen, ik moet het antwoord niet weten, en als je het post, zal ik er niet op replyen. Denk er gewoon even over na.
Comment
-
Het is simpel: de maximumsnelheden zijn op veel plaatsen al zo laag dat alles wat traag is, door elke gezonde persoon als te traag ervaren wordt. En de auto's zelf rijden ook veel beter dan vroeger (betere wegligging, betere remmen, meer veiligheidssytemen). Dat doet er ook geen deugd aan.
Vroeger was er geen probleem als je quasi overal 90 mocht en er eens eentje aan 70 voor jou reed. 70 voelde minder traag aan in de karren toen.
Het is alsof de minimumsnelheid en de maximumsnelheid tegenwoordig hetzelfde zijn. En alles wordt gecontroleerd en zal in de toekomst nog meer gecontroleerd worden. Big brother is coming and the people just love it. Vreemd genoeg. Ze vragen zelfs niet liever!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenNagedacht. Inderdaad gewoon zinloos.
Op zo'n momenten is een rappe auto z'n geld waard.
Geloof mij vrij, als er iemand achter mij sneller wil dan ik, ik ga ALTIJD onmiddellijk naar rechts als ik kan, ongeacht de snelheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
Geloof mij vrij, als er iemand achter mij sneller wil dan ik, ik ga ALTIJD onmiddellijk naar rechts als ik kan, ongeacht de snelheid.
Gebeurt wel niet zoveel
Comment
-
Haaaaa, echt tof topic vind ik dat hier, hoeft zeker niet onder te doen voor dat andere, bumperklevend gespuis: straffeloos. Ik ben het ZEKER niet altijd eens met wat Prospeed & Wooter schrijven (ook totaal verschillende individu's) maar ze schrijven toch beiden zaken waar ik begrip kan voor opbrengen. Langs de andere kant begin ik iets nerveuzer te worden als ze niet rijden wat ze mogen/kunnen rijden dan wat ze zouden moeten rijden. >
Nu ja, de "snelle gasten" hier onder ons, je haalt ze hier allemaal 1 voor 1 uit. Pasop geen probleem mee ik hou ook van snelheid maar als je die verschillende topic begint te lezen waar er maar iets te maken heeft met snelheid....echt lachen mensen hoe jullie erin kunnen opboeien. Niet het 't Zoveelste Humor-topic is hier het plezantste om te lezen op het forum, maar het reeds hierboven aangehaalde topic + deze over het Mini Coyote - legale radarverklikker topic, o))) Flits Part III o)))-topic, Wikango One - Millenium, enz....
En daar gaan we WEER!.....Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Vanmorgen rond 6U30 op de Leuvensesteenweg thv D'ieteren (Leuven -Kortenberg), vond iemand het leuk om heel agressief te rijden. Continu auto's voorbij te steken, maar op zo'n manier dat het heel irritant was. Voorbij steken en dan net voor je wagen terug in te voegen....
Voor mij was het helemaal irritant toen hij begon bumper te kleven, zijn autolampen kon ik niet meer zien in men achteruitkijkspiegel... Lichte tik op de rem...vond hij dus niet leuk.
Kreeg vervolgens zijn pharen, ergste vond ik toch wel dat hij 100meter verder moest zijn....Al dat agressief gedoe voor niets..., zo gebeuren er accidenten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie tik op de remmen altijd... Je wéét dat de bumperklevende achterligger opgefokt is en een gewillig slachtoffer zoekt...
Ik weet dat die kerel opgefokt is... maar gewillig slachtoffer? Die wil gewoon voorbijsteken waar het niet kan... diene moet geen slachtoffer hebben. Hij wil gewoon op tijd op z'n werk zijn...
Ik ben ook niet het type dat trager gaat rijden of wat dan ook. Ben gewoon aan hetzelfde tempo blijven rijden. Soms is een lichte tik al voldoende om ze te laten merken dat ze niet goed bezig zijn. Liever dit dan een noodstop... en dan is het te laat.
Trouwens als ik kan ga ik aan de kant als ze sneller zijn...waar het kan tenminste!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenDan moeten ze ook maar flitsen als er iemand te traag rijdt. Op een weg waar 70km/uur borden staan flitsen voor iedereen die minder dan 60 rijdt? Deze morgen naar het werk reed ik iets van een 65 op de teller waar 70 mag. Dan heb je bijna constant bumperklevers. Ben ik nu in overtreding omdat ik maar 65 reed? Iedereen hier houdt toch zoveel van wetten en regels maar het is toch precies de omgekeerde wereld hier.
waar ik mij nog zwaar aan 'erger', zijn de kleine oude auto's met nieuwe nummerplaten waarin meestal 'nieuwe Belgen' inzitten met een kapke op die waarschijnlijk hun rijbewijs ofwel gekocht hebben in het thuisland of aldaar behaald hebben op een kameel of iets dergelijks
levensgevaarlijk zo'n vrouwen op de baan!
ik heb zelf weet van zo'n vrouw die niet eens kan lezen of schrijven, maar toch met de auto rondrijdt hier...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk BerichtenIk weet dat die kerel opgefokt is... maar gewillig slachtoffer? Die wil gewoon voorbijsteken waar het niet kan... diene moet geen slachtoffer hebben. Hij wil gewoon op tijd op z'n werk zijn...
Ik ben ook niet het type dat trager gaat rijden of wat dan ook. Ben gewoon aan hetzelfde tempo blijven rijden. Soms is een lichte tik al voldoende om ze te laten merken dat ze niet goed bezig zijn. Liever dit dan een noodstop... en dan is het te laat.
Neem gewoon iets meer afstand met je voorligger om noodstops te vermijden.
Comment
Comment