Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik schakel een versnelling lager en geef gas bij als er zo ene komt klapwieken over mijn snelheid

Comment

• Ivm met dat links blijven hangen, vreemd dat er nog niets is gepost over het 'verlengd inhalen' op de autosnelweg.

Comment

• Verlengd inhalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Verlengd inhalen?
          Een vage herinnering aan een idee wat beschreven staat in dat theorie-boekje dat je gebruikt in voorbereiding van het theoretisch rijexamen.

Het beschreef 'verlengd inhalen' als het meervoudig inhalen van voertuigen die op minder dan 200m (of zoiets) van elkaar reden.

(ik zeg niet dat er een wetsartikel van bestaat, enkel dat het me verbaasd dat niemand anders dit zich herinnert in deze context)

Comment

• Slapers op het derde rijvak, maar plotseling wakker schieten wanneer ze rechts voorbijgestoken worden. Zijn je " pharen " al uit peugeot 5008? Op mijn leeftijd nog " iets " de verkeerde kant overgaan.
            truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
              Slapers op het derde rijvak, maar plotseling wakker schieten wanneer ze rechts voorbijgestoken worden. Zijn je " pharen " al uit peugeot 5008?

haha, ik erger mij daar ook altijd aan
              bmw 116d sportshatch

Comment

• Drnt de volledige topsport Vlaanderen ploeg door het rood licht zien rijden aan de charles de kerckhovelaan in Gent.

Comment

• Auto aan 70 op snelweg waar niet mag ingehaald worden. Faren hielp niet, want keek niet in z'n spiegel en toen ik claxonneerde ging zijn raampje open en deed hij teken met zijn arm dat het wat rustiger mocht. Onnozelaar, als ge maar zo kunt/durft rijden, neem dan de binnenbanen.

Comment

• Overdag mag je buiten de bebouwde kom perfect claxonneren om aan te geven dat je wil inhalen

Comment

• Echt he...

Zo heb ik er ook al veel zien rijden. Idem voor de hollanders met hun caravan.

90 zou de minimumsnelheid moeten zijn op de snelweg...
                      1991 BMW E30 318is

Comment

Overdag mag je buiten de bebouwde kom perfect claxonneren om aan te geven dat je wil inhalen
                        Dimi rijdt met de vrachtwagen, en het was op de snelweg, denk ik...
                        1991 BMW E30 318is

Comment

Overdag mag je buiten de bebouwde kom perfect claxonneren om aan te geven dat je wil inhalen
                          Inderdaad, is soms wel handig!
                          Als ze u dan aan de kant zetten daarvoor:
                          "Waarom claxonneert ge?"
                          - "Ik wou inhalen."
                          "Ge moogt hier niet inhalen!"
                          - "Dat weet ik, ik haalde toch niet in?"
                          "Nee, maar ge claxonneert."
                          - "Ja, omdat ik wou inhalen."

Ze kunnen dus niets doen en de luchthoorn is terug proper.

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                          Dimi rijdt met de vrachtwagen, en het was op de snelweg, denk ik...
                          Klopt.

Comment

• haha, veel te zalig. ik rijd daarnet op de E40, als er plots een dikzak met zijn zwarte citroën kweetniewa ook lnks wilt rijden en voor mijn voeten schiet. ik had hem wel zien manoeuvreren, maar moest toch weer (redelijk) op de rem gaan staan. En ik superlang met mijn faren flashen, puur om hem te kloten (zo ben ik wel), om dan vervolgens naar links te pinken ten teke dat ik hem voorbij wil. Zo snel als hij kan laat hij mij voorbijgaan, en in het voorbijgaan heb ik nog eens stevig getuut, waarop ik die dikzak zwaar gesticulerend (met zijn ene arm) naar mij zie roepen. Veel te zalig gewoon. Het zijn die kleine opstootjes die het autorijden zoveel plezanter maken. :-)
                            bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                              haha, veel te zalig. ik rijd daarnet op de E40, als er plots een dikzak met zijn zwarte citroën kweetniewa ook lnks wilt rijden en voor mijn voeten schiet. ik had hem wel zien manoeuvreren, maar moest toch weer (redelijk) op de rem gaan staan. En ik superlang met mijn faren flashen, puur om hem te kloten (zo ben ik wel), om dan vervolgens naar links te pinken ten teke dat ik hem voorbij wil. Zo snel als hij kan laat hij mij voorbijgaan, en in het voorbijgaan heb ik nog eens stevig getuut, waarop ik die dikzak zwaar gesticulerend (met zijn ene arm) naar mij zie roepen. Veel te zalig gewoon. Het zijn die kleine opstootjes die het autorijden zoveel plezanter maken. :-)
                              Voor uw voeten of voor uw auto ?

Comment

• Gisteren heb ik voor het werk een X5 moeten parkeren op de vlaamse kaai ( waar zomers de singsefoor staat). De lijn van de parkeerplaatsen stopt op een bepaald moment zodat er naar beide kanten nog auto's door kunnen. Toch zijn er altijd van die achterlijke mensen die hun auto daar op de rijbaan zetten. Tot 2 rijen naast het einde van die parking. zodat er enkel nog maar 1 auto door kan. wilt ge dan draaien met zo'n X5 moet ge al gaan liggen manouvreren en het typische getuut van ongeduldige mensen. Terwijl er dan 20 meter van die grote parking nog een grotere parking is waar geen kat staat.

Uiteindelijk die X5 aan de zijkant gezet aan het zuidpershuis. ik dacht zo kan ik er gemakkelijk uit. nee, heeft er zen eigen ene er achter gezet zodat ik niet wegkon. allee chance zijn er nog vriendelijke mensen die hebben geholpen om eruit te geraken. Het strafste van al is dat die kerel die zo stond nog is kome zien ofk nie tegen zijnen auto heb gereden. maar hem wegzetten was natuurlijk teveel gevraagd. Moest er een trekhaak op die X5 staan had die wel wa tikskes gegeven.

Dan lopen die kerels me hunne rode jas er rond om boetes uit te schrijven voor mensen die niet betalen. maar degene die verkeerd staan willen ze niet beboeten omdat dat niet in hun takenpakket zit.
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Dan lopen die kerels me hunne rode jas er rond om boetes uit te schrijven voor mensen die niet betalen. maar degene die verkeerd staan willen ze niet beboeten omdat dat niet in hun takenpakket zit.
                                  Omdat ze er niet voor bevoegd zijn, bedoel je. Foutparkeerders mogen enkel beboet worden door de politie, niet door GAPA ambtenaren en geloof me vrij dat de Antwerpse politie ook schrijft als ze foutparkeerders aantreffen, en dan is 't meteen een boete van minstens 50€ in plaats van een retributie van 25€.
                                  Last edited by janvkn; 27/02/2011, 22:11.
                                  AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                    Omdat ze er niet voor bevoegd zijn, bedoel je. Foutparkeerders mogen enkel beboet worden door de politie, niet door GAPA ambtenaren en geloof me vrij dat de Antwerpse politie ook schrijft als ze foutparkeerders aantreffen, en dan is 't meteen een boete van minstens 50€ in plaats van een retributie van 25€.
                                    Dit is inderdaad zo. In Gent is blijkbaar wel zo dat ze de politie mogen vertellen als er een foutparkeerder staat ergens.

Comment

Neuheuh:
                                      Dat zijn oudere wetten. Een paar jaar geleden is daar toch verandering in gekomen?
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Dat zijn oudere wetten. Een paar jaar geleden is daar toch verandering in gekomen?
                                        Nee, niet wat betreft inhalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                          Iedereen kan bellen naar de politie om te zeggen dat er iemand verkeerd geparkeerd staat. En ze zijn er snel bij om te slepen!
                                          Ik was zo eens op een nacht met Missloungegirl naar Antwerpen gereden naar het glazen huis van StuBru. Het was al 0u30 toen we daar aankwamen. Vonden we een plekje, hadden we allebei niet gezien dat daar een poort was. Dat was met haar MCS die toen amper één of twee weken oud was. Toen we naar huis wouden rijden en de wagen niet vonden, dachten we eerst even dat hij gestolen was. Tot ik een open plaats zag met een poort en mij bedacht dat we daar érgens geparkeerd stonden. Het heeft een noot gekost. En nog een flinke wandeling door de (vallende) sneeuw ook, want bussen reden er nog niet.
                                          Last edited by Beta; 01/03/2011, 12:03.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X