Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
    Da's vré tof. Met de camionet kom ik ook dagelijks zo'n mensen tegen. Merci daarvoor!

Dan rij ik 127 gps (in frankrijk moogt ge 130) en dan is er eentje die 130 teller rijdt (120gps, want zo'n franse doos heeft genoeg afwijking) en dan mag ik van de cruisecontrol en remmen.
    Tegen dat ik dan terug aan m'n snelheid zit, dat is niet 2 seconden gas geven gelijk met de meeste auto's, maar dat neemt een paar km. En zeker als het dan bergop is, byebye momentum.

Merci om mijn werk zo amuzant te maken!
    Asserti, geef toe: veel camionettechauffeurs zijn klootzakskes, he. Met hun Sprinters 150-160 rijden en alles op de baan uit de weg duwen. Rechts voorbij, invoegen zonder te pinken, enz...
    Ik zeg niet dat jij zo bent, maar er zit wel een lijn in. Koeriers zijn de grootste "helden". Bouwvakkers met hun open laadbakken met kruiwagens en schuppen staan op 2.

En ja, ik hang ook heeeel soms het klootzakske uit, zoals boven beschreven. Zeker mannen die ik van ver al zie flitsen met hun lichten, rechts voorbijsteken enzovoort, daar speel ik een beetje mee.

Maar doorgaans ben ik heel braaf op de weg. Snel, maar zonder aan te dringen.
    Ongetwijfeld ben jij ook meestal heel braaf onderweg. Tja, die cruise control... als er iemand links rijdt (klootzakske of niet) die trager rijdt, dan moet je idd van de CC af. Natuurlijk duurt het dan met een camionette langer om terug op 127 te geraken.

Iedereen (92 of 97% of zoiets, volgens een recente studie) denkt dat hij beter rijdt dan alle andere chauffeurs. In België heeft het verkeer iets weg van een oorlogszone: toch maar geen plaatsje in de file prijsgeven; MIJ gaan ze niet voorbijsteken, zenne; 120 is 120; rood is maar een soort donkergroen; waarom aandringen als ik rechts voorbij kan; ...
    Elke dag zie ik tientallen (honderden?) verkeersovertredingen en onverantwoord/asociaal/gevaarlijk gedrag op de weg.
    Wat doe je dan? Zorgen dat je zelf gezond en zonder brokstukken en eventueel met een minimum aan stress thuisgeraakt. En in België wil dat zeggen "assertief" deelnemen aan het verkeer.
    En soms een beetje leut hebben met de talrijke (andere) klootzakskes op de baan.

Comment

• Klootzakken kunnen het zeker zijn. Ik kan wel maar max 129 fzo

Anderzijds, die koeriers staan vaak wel dik onder stress, en als ze dan nog een paar ambetanterikken tegenkomen, is het hek vaak helemaal van de dam.

Als ik zo kom aangereden trek ik vaak eens heel kort aan de faren, gewoon om te laten zien dat ik afkom en dat ze nog tijd hebben om op te schuiven.. Soms helpt dat, dan krijgen ze een bedanking terug
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
        Klootzakken kunnen het zeker zijn. Ik kan wel maar max 129 fzo

Anderzijds, die koeriers staan vaak wel dik onder stress, en als ze dan nog een paar ambetanterikken tegenkomen, is het hek vaak helemaal van de dam.

Als ik zo kom aangereden trek ik vaak eens heel kort aan de faren, gewoon om te laten zien dat ik afkom en dat ze nog tijd hebben om op te schuiven.. Soms helpt dat, dan krijgen ze een bedanking terug
        Even de faren aan, dat werkt inderdaad in Frankrijk, maar in België zal je meestal de reactie krijgen: "Wat? Gij durft uw faren aan te steken? Ik zal eens remmen, zie!"
        De verkeersmentaliteit is heel verschillend in Frankrijk, België, Duitsland en zeker de Verenigde Staten.

129 max? Bummer... Misschien moet ge aan uwen baas een Brabus Sprinter vragen. Daarmee kunt ge de klootzakskes kloten

Comment

• Pharen enzo gebruik ik niet, vind dat persoonlijk wat arrogant en zo wil ik niet over komen.
          Langs de andere kant ben ik dan wel weer een bumperklever, omdat ik dat minder agressief vind over komen (met bumperkleven bedoel ik even volgen op normale afstand en wanneer ik zie dat er niet opzij wordt gegaan als het wel kan, dan ga ik ostentatief wat dichter rijden, uiteraard verwacht je dan wel dat mensen hun achteruitkijkspiegels gebruiken, een zeldzame optie tegenwoordig, op plaats 2 na de richtingaanwijzers zou ik zeggen ), maar anderen vinden dat dan weer er over, zo is het voor niemand goed :p

Comment

• 't kan aan mij liggen, maar ik heb al lang geen last meer van snelle camionetten. Trage camionetten, dat rijdt me wel in de weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
              Even de faren aan, dat werkt inderdaad in Frankrijk, maar in België zal je meestal de reactie krijgen: "Wat? Gij durft uw faren aan te steken? Ik zal eens remmen, zie!"
              De verkeersmentaliteit is heel verschillend in Frankrijk, België, Duitsland en zeker de Verenigde Staten.

129 max? Bummer... Misschien moet ge aan uwen baas een Brabus Sprinter vragen. Daarmee kunt ge de klootzakskes kloten
              In België is men nochtans 100.000.000x hoffelijker dan in Frankrijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Het is simpel: de maximumsnelheden zijn op veel plaatsen al zo laag dat alles wat traag is, door elke gezonde persoon als te traag ervaren wordt. En de auto's zelf rijden ook veel beter dan vroeger (betere wegligging, betere remmen, meer veiligheidssytemen). Dat doet er ook geen deugd aan.
                Vroeger was er geen probleem als je quasi overal 90 mocht en er eens eentje aan 70 voor jou reed. 70 voelde minder traag aan in de karren toen.
                Het is alsof de minimumsnelheid en de maximumsnelheid tegenwoordig hetzelfde zijn. En alles wordt gecontroleerd en zal in de toekomst nog meer gecontroleerd worden. Big brother is coming and the people just love it. Vreemd genoeg. Ze vragen zelfs niet liever!

er zijn gewoon te veel losers in dit land :-)
                bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                  Idem hier

Gebeurt wel niet zoveel

rechts inhalen is vaak ook gewoon niet mogelijk. je hebt van die uilskuikens die er blijkbaar op kicken links exact even snel te rijden als, en dan uiteraard parallel met, die andere twee rechts van hen...

en als je dan al eens via een bocht langs rechts voorsteekt, dan krijg je meestal een lichtconcert te verduren (ofwel voeg ik nogal kort in, dat kan ook) :p
                  bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                    er zijn gewoon te veel losers in dit land :-)
                    nee, mensen die plichtsbewust wetten naleven, en vinden dat de rest als ze dat niet doen bestraft mogen worden

ik hou zelf ook ni van al die wetten tss haakjes

Comment

• Ik kan me geen wet voor de geest halen die verplicht om de hele tijd links aan te houden op een snelweg...

Comment

• Deze maandag, iets na de middag, deed mij een anonieme wagen van de lokale politie hier (de welbekende Ford S-max YMK-728 zone GAOZ (Genk-As-Opglabbeek-Zutendaal)) doen stoppen op de Weg naar Zwartberg, 500m voor de grote rotonde met splitsing Meeuwen/Bree - Opglabbeek.
                        Reden is dat ik deze langs rechts ben voorbij gestoken.
                        Per gehaastheid dus deze totaal uit het oog verloren.

In mijn achteruitkijkspiegel zag ik dat achter het stuur een vrouwelijke agent zat, terwijl ze alsmaar dichter in mijn kont ging.
                        Pas op de kleine parking van de Rus Tony ging ik netjes staan. Dat vond ze blijkbaar te veel Ik ga mij echt niet langs die drukke baan zetten, ik zie wel zelf waar ik veilig kan stoppen..

Ze beschuldigde mij dat ik haar lang rechts heb ingehaald (waarbij ik meermaals mijn excuses heb aangeboden en zei dat ik mij haastte naar het werk). Ten tweede dat ik een gevaarlijke rijstijl heb en ten derde dat ik mijn gordel niet droeg. Die laatste heeft ze echt letterlijk uit haar duim gezogen, want ik droeg 100 % mijn gordel. Toch vond ik deze opmerking echt ergerlijk!

Eenmaal ik alle nodige documenten aan haar heb voorgelegd, zei ze dat ik twee boetes ga krijgen: 1 voor dat rechts inhalen 2 voor gevaarlijk rijden.
                        Onder welke categorie valt dat 'gevaarlijk rijden'? Bestaat zo'n dergelijke boete? Of probeerde zij me iets wijs te maken.
                        Enfin, toen zei ze dan dat ik een van de twee boetes ga krijgen.
                        Pas op het laatst zei ze dat ik beboet ging worden voor rechts inhalen. Daarmee dat ik dit vraag.
                        En ook zei ze het volgende wat ik niet goed heb verstaan:

Ja je moet maar zeggen dat je gestopt ben geweest door de politie !?
                        Last edited by ; 04/03/2011, 22:49.

Comment

• Ik moest vanmorgen een oplegger naar de keuring doen. Terwijl ik stond te wachten zag ik hoe een oude vent tot twee maal toe miste van versnelling en daardoor twee keer in achteruit de auto achter hem ramde. De eerste keer kwam hij kijken om te zien wat er gebeurd was en de tweede keer weigerde hij nog uit te stappen. Bleef gewoon arrogant en koppig in zijn auto zitten met een krant vast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                            Deze maandag, iets na de middag, deed mij een anonieme wagen van de lokale politie hier (de welbekende Ford S-max YMK-728 zone GAOZ (Genk-As-Opglabbeek-Zutendaal)) doen stoppen op de Weg naar Zwartberg, 500m voor de grote rotonde met splitsing Meeuwen/Bree - Opglabbeek.
                            Reden is dat ik deze langs rechts ben voorbij gestoken.
                            Per gehaastheid dus deze totaal uit het oog verloren.

In mijn achteruitkijkspiegel zag ik dat achter het stuur een vrouwelijke agent zat, terwijl ze alsmaar dichter in mijn kont ging.
                            Pas op de kleine parking van de Rus Tony ging ik netjes staan. Dat vond ze blijkbaar te veel Ik ga mij echt niet langs die drukke baan zetten, ik zie wel zelf waar ik veilig kan stoppen..

Ze beschuldigde mij dat ik haar lang rechts heb ingehaald (waarbij ik meermaals mijn excuses heb aangeboden en zei dat ik mij haastte naar het werk). Ten tweede dat ik een gevaarlijke rijstijl heb en ten derde dat ik mijn gordel niet droeg. Die laatste heeft ze echt letterlijk uit haar duim gezogen, want ik droeg 100 % mijn gordel. Toch vond ik deze opmerking echt ergerlijk!

Eenmaal ik alle nodige documenten aan haar heb voorgelegd, zei ze dat ik twee boetes ga krijgen: 1 voor dat rechts inhalen 2 voor gevaarlijk rijden.
                            Onder welke categorie valt dat 'gevaarlijk rijden'? Bestaat zo'n dergelijke boete? Of probeerde zij me iets wijs te maken.
                            Enfin, toen zei ze dan dat ik een van de twee boetes ga krijgen.
                            Pas op het laatst zei ze dat ik beboet ging worden voor rechts inhalen. Daarmee dat ik dit vraag.
                            En ook zei ze het volgende wat ik niet goed heb verstaan:

Ja je moet maar zeggen dat je gestopt ben geweest door de politie !?
                            'gevaarlijk rijgedrag' is een heel mooie term waaronder al de rest, wat niet is vastgelegd als overtreding, valt.
                            16 jaar geleden reed ik in Aalst met een vriend van mij mee in zijn (echte) mini cooper. Autotje was herspoten in het paars en volledig opgekuisd met nog geen 1 liter motor in denk ik. We vertrekken van de snooker en hij trok dus goed door (lees: maakt beetje kabaal, maar gaat echt niet vooruit).

Uiteraard werden we tegen gehouden dor de één of andere flik die die jonge 'nozems' even een lesje ging leren en kregen we een boete voor idd, 'gevaarlijk rijgedrag'. Wat er gevaarlijk aan was weet ik tot de dag van vandaag nog niet, en eerlijk gezegd kon die flik daar ook geen uitleg op geven, buiten "pas maar op of ik zoek eens door", maar dat we toen al bezig waren om het gat in de begroting te vullen, daar ben ik wel redelijk zeker van.

Comment

• Als ge een agent in zijn combi ziet bellen tijdens het rijden, moogt ge iets tegen zeggen of klacht indienen?
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Als ge een agent in zijn combi ziet bellen tijdens het rijden, moogt ge iets tegen zeggen of klacht indienen?
                                foto van pakken met uw gsm en kijken of jij er een boete voor krijgt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                  Onder welke categorie valt dat 'gevaarlijk rijden'? Bestaat zo'n dergelijke boete? Of probeerde
                                  Ja, dat bestaat. Naast de evidente overtredingen in de wegcode vervat, zijn er nog een aantal globale artikels, eveneens vervat in de wegcode, van toepassing. (bv. aanpassen rijgedrag aan de omstandigheden, tijd, plaats, verkeersdrukte, weersgesteldheid, etc...) = 2e graad.

Bovendien kan de opéénvolging van 2 of meer overtredingen (bv bumperkleven, rechts inhalen, lichten knipperen, etc.. ), begaan op korte termijn (of op hetzelfde ogenblik) als 'verkeersagressie' omschreven worden overeenkomstig de richtlijn 'verkeersagressie' van Justitie.(wordt ook aangegeven op de hoofding van het PV) Dit impliceert dan automatische een verhoging van de strafmaat en een dagvaarding.

Een goede objectieve en gedetailleerde beschrijving van het rijgedrag van de overtreder is daarbij voldoende.

Comment

• Ahhh Boba... En daarbij helemaal vergeten dat die anonieme politiewagen links reed, en vervolgens zelf gaat bumperkleven .

Izzy: je had alles moeten ontkennen. Pas als je gaat toegeven, rollen ze je. Zonder bekennen kunnen ze je nog altijd rollen, maar gaat zo een agent wel twee keer nadenken vooraleer jij een plausibele andere versie van de feiten geeft, zoals daar zijn "ik haalde niet in, maar ging wel rechts voorbij volgens een collectie artikels die dat toelaten". Doorgaans zijn zelfs de agenten van de verkeerssectie niet altijd erg op de hoogte van de verkeerswetgeving. Voordeel van die wetgeving te kennen is dat je dan wel weer goed weet wat wel en niet kan .

2 boetes kan overigens niet. Ofwel is het één overtreding waar je een onmiddellijke inning of minnelijke schikking voor kan krijgen, ofwel is het dagvaarding door het parket. Nog zoiets dat moeilijk uit te leggen valt voor de dames agenten van GAOZ.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Ik was vandaag precies de enige die doorhad dat je op de A19 de gele lijnen moest volgen ipv de witte. Veel faren gehad van mensen die dachten dat ik rechts inhaalde via de pechstrook, terwijl ik dus gewoon linksrijders inhaalde.
                                      Het was de voorbije nacht nog steeds niet anders ...
                                      Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                      BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                                        Het was de voorbije nacht nog steeds niet anders ...
                                        Inderdaad, ben er ook nog gepasseerd, enkel twee camions die wel op het eerste reden, dan een treintje auto's op het linkervak. Gewoon alles rechts voorbij en enkel voor de camions even naar links.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

2 boetes kan overigens niet. Ofwel is het één overtreding waar je een onmiddellijke inning of minnelijke schikking voor kan krijgen,
                                          Je bedoelt verschillende boetes, voor verschillende inbreuken op hetzelfde ogenblik begaan, die echter nog altijd aanleiding kunnen geven tot één OI (en dus het cumulatieve grensbedrag niet overschrijden, afhankelijk van de combinatie 1e, 2e of 3e graad)

Comment

Working...
                                          X