Oorspronkelijk geplaatst door Asserti
Bekijk Berichten
Ik zeg niet dat jij zo bent, maar er zit wel een lijn in. Koeriers zijn de grootste "helden". Bouwvakkers met hun open laadbakken met kruiwagens en schuppen staan op 2.
En ja, ik hang ook heeeel soms het klootzakske uit, zoals boven beschreven. Zeker mannen die ik van ver al zie flitsen met hun lichten, rechts voorbijsteken enzovoort, daar speel ik een beetje mee.
Maar doorgaans ben ik heel braaf op de weg. Snel, maar zonder aan te dringen.
Ongetwijfeld ben jij ook meestal heel braaf onderweg. Tja, die cruise control... als er iemand links rijdt (klootzakske of niet) die trager rijdt, dan moet je idd van de CC af. Natuurlijk duurt het dan met een camionette langer om terug op 127 te geraken.
Iedereen (92 of 97% of zoiets, volgens een recente studie) denkt dat hij beter rijdt dan alle andere chauffeurs. In België heeft het verkeer iets weg van een oorlogszone: toch maar geen plaatsje in de file prijsgeven; MIJ gaan ze niet voorbijsteken, zenne; 120 is 120; rood is maar een soort donkergroen; waarom aandringen als ik rechts voorbij kan; ...
Elke dag zie ik tientallen (honderden?) verkeersovertredingen en onverantwoord/asociaal/gevaarlijk gedrag op de weg.
Wat doe je dan? Zorgen dat je zelf gezond en zonder brokstukken en eventueel met een minimum aan stress thuisgeraakt. En in België wil dat zeggen "assertief" deelnemen aan het verkeer.
En soms een beetje leut hebben met de talrijke (andere) klootzakskes op de baan.
Comment