Herkenbaar
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk BerichtenIk snap het punt nog niet waarom mensen 50 rijden op baan van 90 en als je ze wilt inhalen ze plots optrekken tot 140 ofzo... Ik stak bekan tegen een tegenligger, want we waren bijna even snel...
En ahja, ik zag hem bellen en wrsch was het gesprek net gedaan toen ik voorbij wou rijden.
Comment
-
wie kent het woord bumperklever?
ik rijd vaak met de Seat Marbella naar mijn werk, is gewoon goedkoop vergeleken met de oude amerikaan. alleen de marbella heeft maar een top van 135 en snel naar de 135 is dat ding helemaal niet. in de tussentijd ben ik al bijna een oude man als dat ding eindelijk de 130 aantikt.
maargoed, je rijd op een gewone 100 (snel)weg. wilt een vrachtwagen inhalen. in geen wijde omtrek een auto gezien. plakt er opeens een dikke bmw of een audi achter je en ziet bijna zijn koplampen niet meer
en dan nog eens met grootlicht lopen spelen dat ik moet opschieten.....sorry hoor maar ik heb de gaspedaal al tot op de bodem...verder wilt ie echt niet!
als je dan eindelijk de truck voorbij bent, en naar rechts gaat halen ze je in en voegen pal voor je neus eventjes in. als ik dit meemaakte met de chrysler dan had ik echt even gas gegeven als ie mij zo inhaalde en ging invoegen.
zout word je ervan!
Comment
-
Is er een nieuwe rage waar ik niet van weet ? Nl. 90 - 100 op CC rijden op de snelweg ?
Gisteren zo iemand tegen gekomen in een insignia, man man man, hoe associaal en gevaarlijk is dat ...
Blijf dan gewoon op het rechtervak, maar kom niet naar links om met 1km/u verschil vrachtwagens in te halen en het hele verkeer op te stroppen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichtenwie kent het woord bumperklever?
ik rijd vaak met de Seat Marbella naar mijn werk, is gewoon goedkoop vergeleken met de oude amerikaan. alleen de marbella heeft maar een top van 135 en snel naar de 135 is dat ding helemaal niet. in de tussentijd ben ik al bijna een oude man als dat ding eindelijk de 130 aantikt.
maargoed, je rijd op een gewone 100 (snel)weg. wilt een vrachtwagen inhalen. in geen wijde omtrek een auto gezien. plakt er opeens een dikke bmw of een audi achter je en ziet bijna zijn koplampen niet meer
en dan nog eens met grootlicht lopen spelen dat ik moet opschieten.....sorry hoor maar ik heb de gaspedaal al tot op de bodem...verder wilt ie echt niet!
als je dan eindelijk de truck voorbij bent, en naar rechts gaat halen ze je in en voegen pal voor je neus eventjes in. als ik dit meemaakte met de chrysler dan had ik echt even gas gegeven als ie mij zo inhaalde en ging invoegen.
zout word je ervan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenWas het afgelopen dagen ik-ben-een-achterlijke-voetganger-en-ik-steek-overal-over-waar-ik-wil-want-ik-mag-alles dag?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenWas het afgelopen dagen ik-ben-een-achterlijke-voetganger-en-ik-steek-overal-over-waar-ik-wil-want-ik-mag-alles dag?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIs er een nieuwe rage waar ik niet van weet ? Nl. 90 - 100 op CC rijden op de snelweg ?
Gisteren zo iemand tegen gekomen in een insignia, man man man, hoe associaal en gevaarlijk is dat ...
Blijf dan gewoon op het rechtervak, maar kom niet naar links om met 1km/u verschil vrachtwagens in te halen en het hele verkeer op te stroppen !
'T is goedkoper, relaxter, nog doenbaar met het dak open, en bovenal: je verliest er bijna géén tijd...
Als ik zin heb om 100 te rijden (of 95, desgewenst) en er zijn twee vrachtwagens mekaar aan't inhalen tegen 92 km/h, dan heb ik het recht om op het derde vak te gaan rijden en die vrachtwagens in te halen, en moet jij wachten, voor zover ik maar als de verrekte bliksem naar rechts ga als het maar kan.
Gelukkig doen de meesten dat en reageren ze niet op een '' manier.
Leven en laten leven, maar wat jij doet is NET HETZELFDE als iemand ie tegen 120 km/h voor je komt rijden omdat hij niet afkan dat je 180 km/h doet!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Het recht om op dat linkse vak te gaan rijden: misschien wel ja.
Maar ga aub niet de egoïstische zak uithangen, sommige mensen willen net ietsje vlotter gaan, dus waarom blijf jij niet gewoon op het middenvak voorbijsteken (als je toch geen haast hebt en relax bezig bent) ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenAls ik zin heb om 100 te rijden (of 95, desgewenst) en er zijn twee vrachtwagens mekaar aan't inhalen tegen 92 km/h, dan heb ik het recht om op het derde vak te gaan rijden en die vrachtwagens in te halen, en moet jij wachten, voor zover ik maar als de verrekte bliksem naar rechts ga als het maar kan.
16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder : 1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :b) dat geen achterligger reeds begonnen is in te halen;
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.http://www.wegcode.be/wetteksten/sel...code/174-art16
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers. Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.
Aan 100 per uur een vrachtwagen gaan inhalen terwijl er niemand voor je rijdt, is niet zo kort mogelijk inhalen, kan beschouwd worden als abnormaal traag rijden, en in vele gevallen zie ik dergelijk trager verkeer ook nog eens van rijvak wisselen terwijl sneller verkeer al aan het inhalen is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenHet recht om op dat linkse vak te gaan rijden: misschien wel ja.
Maar ga aub niet de egoïstische zak uithangen, sommige mensen willen net ietsje vlotter gaan, dus waarom blijf jij niet gewoon op het middenvak voorbijsteken (als je toch geen haast hebt en relax bezig bent) ?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat recht heb je niet:
[/indent]http://www.wegcode.be/wetteksten/sel...code/174-art16
Aan 100 per uur een vrachtwagen gaan inhalen terwijl er niemand voor je rijdt, is niet zo kort mogelijk inhalen, kan beschouwd worden als abnormaal traag rijden, en in vele gevallen zie ik dergelijk trager verkeer ook nog eens van rijvak wisselen terwijl sneller verkeer al aan het inhalen is.
Pas op, ik begrijp dat mensen niet afkunnen dat je op een gewestweg 60 rijdt terwijl 70 mag, omdat je dan moet gaan inhalen. Maar op een autosnelweg of tweevaks expressweg, wacht je toch gewoon even in plaats van je meteen op te winden?
Ik haal NOOIT in als er al verkeer aan het naderen is dat merkelijk sneller is dan mij, maar als ik plaats heb zonder dat er iemand meteen achter mij (gaat) rijden, moet je me ook niet komen opjagen.
(Edit: en 95% van de tijd rij ik ook gewoon 120 km/h, maar ik vind dat iedereen zijn eigen snelheid maar moet rijden binnen, dus ga ik NOOIT kappen op iemand die tegen 100 km/h even op het derde vak komt om een inhaalmanoeuvre te doen. WEL op iemand die onrechtmatig tegen 119,5 km/h links blijft hangen, die verdienen van mij de hardste vangrail in de buurt.)Last edited by timothy; 18/04/2011, 13:32.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Hmja, als je echt op een lege snelweg dat doet, geen probleem, maar eerlijk gezegd vliegen de meeste 100 per uur rijders me voor de voeten wanneer ik op 100 meter of minder van hen genaderd ben, wat betekent dat bij mij de snelheid er ook uit moet.
Deze morgen ook een koppel dat dacht aan te sluiten aan 100 per uur achter een treintje dat aan 120 voorbij reed. De motorrijder hadden ze evenwel niet gezien.
Overigens duurt een inhaalmanoever aan 100 per uur voor een vrachtwagen in te halen langer dan 15 seconden.
Comment
-
Als ik mijn ongezouten mening mag geven;
Als je een snelweg hebt met 3 vakken waar je 120 mag,
Jij rijdt zo rechts mogelijk, aan 100, dus allicht rechts, of in het midden om een vrachtwagen in te halen. Als er dan voor je een andere vrachtwagen rijdt die aan het inhalen is, dan ga je met 100 links rijden?! Dan noem ik jou asociaal en gewoon gevaarlijk!
Er is geen ENKELE reden waarom jij niet kan versnellen naar de normale 120... Waarom doe je dat dan niet?
Jij ziet misschien niemand achter je, maar er zijn er wel hoor! mogelijk rijdt er achter jou iemand aan 120 of 120+ op het middenvak die dadelijk naar links zal komen etc.
Jij vraagt je dan af waarom de mensen jou komen aanporren om gas te geven als je zonder enige reden 100 rijdt op het linkse vak van een 3-vaksbaan?!
De rest (die normaal rijdt aan 120) moet maar wachten op jou en vertragen..., ik ben geneigd te zeggen dat jij misschien beter kan wachten achter die vrachtwagen op het 2e vak dan.
Ik zit vaak op de E313 waar er helaas maar 2 stroken zijn, maar een wagen dioe een vrachtwagen inhaalt op het linkse vak kan dit best aan 120 doen. Als er iemand met een normale wagen voor me blijft hangen aan 100, inhalen of niet, dan zal ik ook vriendelijk komen porren hoor
Is dat nu een modetrend om overal 20-30 per uur trager te gaan rijden ofzo?!
Gewestwegen van 90: 60-70 rijden ze daar. Voor wie of voor wat, joost mag het weten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenVeel kritiek op verkeerschaos Antwerp Ten Miles
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...en-Miles.dhtml
Ik had ook de indruk dat er veel doorgaand verkeer zoals ik voor de tunnel stond en heel veel buitenlanders ook natuurlijk. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om lange afstandsverkeer op te vangen voor Antwerpen? Ik kwam bijvoorbeeld van Brussel via E19 en nergens stond er aangegeven van niet langs Antwerpen te gaan.
Niets tegen de Ten Miles of zo op zich hoor, maar ik vind dat ze nog iets meer rekening hadden moeten houden met de doorstroming langs Antwerpen, vooral de signalisatie. In plaats van hinder aan te kondigen hadden ze gerust mogen zeggen van weg te blijven van Antwerpen voor het doorgaand verkeer.Last edited by josenjef; 19/04/2011, 16:29.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Gisteren tussen De Pinte & Deinze (werken op de E17) iemand (VW Tiguan) die op de linker- en middenrijstrook ging rijden om iedereen aan 70 km/u te dwingen. Begon toen te wapperen met een dubieus boekje door zijn schuifdak. Had een nummerplaat met RACB.BE erop dacht ik, dus politie zal 't alleszins al niet geweest zijn. Hij was trouwens ook niet erg consistent met zijn opgelegde politiek, want toen de autosnelweg een beetje "meer open" was, begon 'm te versnellen tot 125 zodat niemand hem rechts voorbij zou kunnen . Hij moest er af in Deinze, waarbij hij van 't linker naar 't middenvak opschoof en daarbij een A4 tot remmen dwong, zoniet was er botsing. Goed bezig, wereldverbeteraar. Gevolgd op de afrit, maar wou niet even spreken op een parkeerstrook met mij
Comment
-
Ach ja, gisteren zie ik ne kerel met ne verlaagde Golf de stoeren uithangen. Ge kent dat zo heel ostentatief en met de nodige overacting insturen. Kort en krachtig wat mensen uitremmen. Kortom "de" man. En dat alles met het handje boven op het stuur.
Normaal blijf ik rustig maar den deze werkte op mijn zenuwen en ik ga erachter. Begint die kerel plots 30/50 per uur te rijden en als ik kom piepen om hem voorbij te gaan me te blokkeren. Mijn moment afgewacht en hem "in snelheid" kunnen nemen. Begint die daar zijn armen uit zijn raam te steken en te tonen dat hij wil vechten.
Comment
Comment