Oorspronkelijk geplaatst door koenvj
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Man Bekijk BerichtenToch maar een kleintje van enige blijk van waardering te tonen?
Want tegenwoordig mag je blij zijn dat een auto stopt wanneer je wil oversteken op het voetpad.
Deze morgen 2x iemand voorrang gegeven die ik niet moest geven (1x fietser die anders in de regen moest staan wachten en auto die niet uit parking geraakte) beiden bekeken mij in de trend van "stront, best dat ge mij voorrang geeft" en hebben er voor gezorgd dat ik bij de 3de die ik er anders had tussen gelaten niet meer in de stemming was.
En sorry gasten, als dat er niet af kan, dan refereer ik terug naar mijn laatste punt van de 1ste paragraaf.
Als men gewone beleefdheid al in wetten moet gaan gieten eer men het doet, dan is er ergens iets mis denk ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenOok balen als ge stopt aan een zebrapad en de tegenliggers rijden gewoon verder.
Vanmorgen op't dorp bijna een kereltje van een jaar of 10 omver zien gereden worden voor m'n neus door zo'n type.
Dat ventje fietst op't fietspad en 'k zie dat hij aanstalten maakt om over te steken (aan een zebrapad). Ik stop, kereltje steekt over. Net als hij voor mijn auto is komt er van de andere kant een randdebiel in een Ford Ka retehard afgeknald, die heeft nooit enige moeite gedaan om te remmen/ontwijken. Al een geluk dat het ventje eerst nog eventjes naar rechts keek voor hij effectief op de andere rijstrook aankwam of 't was proper geweest
Rond 8u 's morgens in een schoolomgeving moogt ge toch wel verstandiger rijden.
De baan draait daar wat flauwtjes waardoor ik die Ka ook pas zag toen ik gestopt was, anders was ik wel doorgereden als ik zag dat hij niet ging stoppen, dan had dat gastje nog veilig op't fietspad gestaan toen die typ afkwam.Last edited by SilentSpring; 10/05/2011, 22:32.2018 BMW X1 18d
Comment
-
Zo ben ik van de week ook bijna omver gereden op het zebrapad. Bus stopte netjes, maar de wagen die ook in dezelfde rijtrichting reed niet.... gelukkig ging ik eerst even piepen voorbij de bus vooraleer ik verder overstak.
Dit was thv de Naamsepoort, vlak aan de Delhaize van Heverlee.
Comment
-
De werken op de kleine ring van gent beginnen toch tegen te steken. Vorige vrijdag moest ik op school zijn, dewelke zich langs de charles de kerckhove laan bevindt. Daar wordt het verkeer omgeleid tot 2 ipv 4 stroken met ertussen meestal een volle gele lijn. Dus ook om af te slaan naar school (henleykaai). Dus is er de keuze tussen rond rijden en nog eens 10 minuten stil te staan, maar dan van de andere kant, ofwel doe je zoals de rest en hoop je dat iemand een gat laat zodat je er kan afslaan.
Tot vorige week werd dat laatste nagenoeg constant gedaan, met als gevolg de pv van vandaag van €150voor het overschrijden van een volle lijn.
Vanaf gisteren stonden er trouwens paaltjes op de weg, waardoor inslaan onmogelijk geworden is. Bon, ik ben in fout, sowieso. Maar ik blijf het belachelijk vinden. (heel die werken trouwens, trieste boel).
Comment
-
Vanzeleven ook stevig gevloekt en gescholden zo;
Ik stop in het centrum van putte aan een zebrapad om een moeder en 2 kinderen over te laten. Komt er achter mij een camionette aan met aanhanger en die gaat mij gewoon voorbij
Die ziet op het laatste nippertje de voetgangers en slaagt alles dicht, die moeder springt achteruit en trekt haar kinderen mee...
Dat had voor hetzelfde geld een drama kunnen zijn hoor...
Dan vraag ik me echt af hoe debiel sommigen toch zijn?!
dorpscentrum, zebrapad, auto die ervoor stopt zonder richtingaanwijzer of wat dan ook...
rarara wat zou het zijn?!
Comment
-
Op de E17 Kortrijk - Gent moeten +3,5 tonners nu rechts houden en mogen dus niet meer op de 2 rijvakken rijden. Toch zijn er elke morgen snoodaards die er wel rijden.
Hierop zou controle moeten worden uitgevoerd, ik vind dit net iets gevaarlijker dan 80 of 90 km/u te rijden ipv 70 km/u. Al kost het aan de kant zetten van 1 zo'n tientonner wel meer moeite en brengt het een pak minder op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten²
Vanmorgen op't dorp bijna een kereltje van een jaar of 10 omver zien gereden worden voor m'n neus door zo'n type.
Dat ventje fietst op't fietspad en 'k zie dat hij aanstalten maakt om over te steken (aan een zebrapad). Ik stop, kereltje steekt over. Net als hij voor mijn auto is komt er van de andere kant een randdebiel in een Ford Ka retehard afgeknald, die heeft nooit enige moeite gedaan om te remmen/ontwijken. Al een geluk dat het ventje eerst nog eventjes naar rechts keek voor hij effectief op de andere rijstrook aankwam of 't was proper geweest
Rond 8u 's morgens in een schoolomgeving moogt ge toch wel verstandiger rijden.
De baan draait daar wat flauwtjes waardoor ik die Ka ook pas zag toen ik gestopt was, anders was ik wel doorgereden als ik zag dat hij niet ging stoppen, dan had dat gastje nog veilig op't fietspad gestaan toen die typ afkwam.
Gisteren nog zo eentje gehad die op een baan van 70 vlotjes van het fietspad het zebrapad opging met de fiets, alles mooi kunnen dichtgooien!! Je ziet dat tegenwoordig heel vaak dat ze komen aanfietsen en dan aan het zebrapad van hun fiets springen en zich voor u wielen gooien want ze hebben uiteraard voorrang, of nog erger zoals dat jongetje gisteren gewoon verder fietsen over het zebrapad zonder stoppen ...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWat ik mij wel afvraag is wie al die kinderen leert om op een zebrapad over te fietsen? Dat klopt toch niet?
Gisteren nog zo eentje gehad die op een baan van 70 vlotjes van het fietspad het zebrapad opging met de fiets, alles mooi kunnen dichtgooien!! Je ziet dat tegenwoordig heel vaak dat ze komen aanfietsen en dan aan het zebrapad van hun fiets springen en zich voor u wielen gooien want ze hebben uiteraard voorrang, of nog erger zoals dat jongetje gisteren gewoon verder fietsen over het zebrapad zonder stoppen ...BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWat ik mij wel afvraag is wie al die kinderen leert om op een zebrapad over te fietsen? Dat klopt toch niet?
Comment
-
Ergernis van de dag....
Deze morgen zeer vroeg wilde ik een aantal wagens inhalen, zette men pinker op en wil men voorligger voorbijsteken. Net op het moment dat ik halverwege zijn wagen ben, wil hij zijn voorliggers ook inhalen.... zonder pinkers, zonder in zijn achteruitkijkspiegel of zijspiegel te kijken..
Die is wel even verschoten, ik ook .
Comment
-
Gisteren nog zo eentje gehad die op een baan van 70 vlotjes van het fietspad het zebrapad opging met de fiets, alles mooi kunnen dichtgooien!! Je ziet dat tegenwoordig heel vaak dat ze komen aanfietsen en dan aan het zebrapad van hun fiets springen en zich voor u wielen gooien want ze hebben uiteraard voorrang, of nog erger zoals dat jongetje gisteren gewoon verder fietsen over het zebrapad zonder stoppen ...
Dat zebrapad daar ligt vlak naast een straat linksaf, bijna alle kindjes die naar de basisschool daar gaan stoppen eerst op het fietspad aan het zebrapad en indien de baan vrij is steken ze over.
In theorie zou je dan moeten afstappen, maar de praktijk is natuurlijk anders.
Dat jongetjes was gestopt, zag dat het vrij was en stak over. Tegen dat hij halfweg was kwam die zot opeens veel te snel van de andere kant afgevlogen.
Een fietser ben je niet verplicht voor te stoppen aan een zebrapad, maar als ik het veilig kan ben ik meestal geneigd om het toch te doen, zeker daar met die basisschool in de buurt.
In't geval van (jonge) kindjes ben ik gewoon wat toegeeflijker, liever op safe spelen in zo'n geval.
Al doen de meeste het daar wel redelijk goed, 'k ben er nog niet veel fietsers tegengekomen die daar zomaar overrijden zonder eerst naar het ander verkeer te kijken of eerst te stoppen.Last edited by SilentSpring; 11/05/2011, 21:30.2018 BMW X1 18d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk BerichtenErgernis van de dag....
Deze morgen zeer vroeg wilde ik een aantal wagens inhalen, zette men pinker op en wil men voorligger voorbijsteken. Net op het moment dat ik halverwege zijn wagen ben, wil hij zijn voorliggers ook inhalen.... zonder pinkers, zonder in zijn achteruitkijkspiegel of zijspiegel te kijken..
Die is wel even verschoten, ik ook .
Omgekeerd heb ik ook al meegemaakt.
Comment
-
Gisteren alweer ontsnapt aan een ongeval, man man, wat een hersendode idioten rijden er toch rond^^
Ik rijd op een kaarsrechte baan van een 200m lang.
Op het moment dat ik er de ene kant in rijd zie ik op hetzelfde moment een auto van de andere kant komen.
Wanneer ik iets voorbij het midden ben (ze reed iets trager dan mij) is ze me genaderd tot op een meter of 50 en zie ik een richtingaanwijzer aan gaan, ze moest dus de weg oversteken om aan mijn zijde een oprit op te rijden.
Op dat moment rijdt ze ook al bijna in het midden van de weg, wat ik al enigszins raar vond.
Op 15 meter van mij (ze kon mij al 150 meter zien aankomen op kaarsrechte open baan) begint ze opeens af te slaan!
Ik kon nog net uitwijken door zelf half die oprit op te rijden en op dat moment ziet Mevrouw ook dat er iets mis is. Steekt ze gewoon haar hand even casual op alla "ik had je niet gezien". Stom rund gvd, dan ben je zo blind als een mol!
Iedereen kankert altijd over overdreven snelheid (is al bijna een hersenspoeling in het verkeer), maar ik zeg dat verkeersinzicht, het beheersen van je voertuig en 'situational awareness' op zijn minst even belangrijk zijn.
Dit is niet het eerste bijna ongeval dat ik door mijn eigen oplettendheid kan ontwijken en meestal zijn het de 'brave niet snelheidsovertredende' burgers die het bijna veroorzaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenGisteren alweer ontsnapt aan een ongeval, man man, wat een hersendode idioten rijden er toch rond^^
Ik rijd op een kaarsrechte baan van een 200m lang.
Op het moment dat ik er de ene kant in rijd zie ik op hetzelfde moment een auto van de andere kant komen.
Wanneer ik iets voorbij het midden ben (ze reed iets trager dan mij) is ze me genaderd tot op een meter of 50 en zie ik een richtingaanwijzer aan gaan, ze moest dus de weg oversteken om aan mijn zijde een oprit op te rijden.
Op dat moment rijdt ze ook al bijna in het midden van de weg, wat ik al enigszins raar vond.
Op 15 meter van mij (ze kon mij al 150 meter zien aankomen op kaarsrechte open baan) begint ze opeens af te slaan!
Ik kon nog net uitwijken door zelf half die oprit op te rijden en op dat moment ziet Mevrouw ook dat er iets mis is. Steekt ze gewoon haar hand even casual op alla "ik had je niet gezien". Stom rund gvd, dan ben je zo blind als een mol!
Iedereen kankert altijd over overdreven snelheid (is al bijna een hersenspoeling in het verkeer), maar ik zeg dat verkeersinzicht, het beheersen van je voertuig en 'situational awareness' op zijn minst even belangrijk zijn.
Dit is niet het eerste bijna ongeval dat ik door mijn eigen oplettendheid kan ontwijken en meestal zijn het de 'brave niet snelheidsovertredende' burgers die het bijna veroorzaken.
Die vrouw had je dan wel niet gezien, maar er zijn er ook die dezelfde techniek gebruiken om hun manoever voorrang te laten krijgen op jouw aanwezigheid op de weg.
Niet dat ze voorrang hebben, maar ze gaan dergelijke bocht heel snel beginnen aansnijden en al in het midden -of zelfs op jouw vak- gaan rijden, om zogezegd hun 'plaats' daar al te reserveren, zodat jij hen alleszins zal moeten laten indraaien ipv dat zij zullen moeten wachten.
Comment
-
de blauwe renault kangoo (licht vracht met koelinstallatie op het dak) die het niet nodig vond van te wachten tot ik als voetganger voorbij was, om dus met haar spiegel tegen mijn arm te rijden vanuit haar parkeerplaats.
haar spiegel klapte zelfs toe van de slag. ze gaat een beetje verder het rond punt rond en komt dus weer voorbij. haar spiegel weer in de normale stand en vertikkend naar mij te kijken.
nummerplaat xtp-...
net gebeurd in de bosstraat in mere, en mevrouw vond het dus niet nodig haar te excuseren.
ik zal me dus ook niet excuseren als ik dat busje nog eens tegenkom, en er mijn gedacht eens mee doe.
jongens toch even stoppen en excuseren is dat zoveel teveel gevraagd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtende blauwe renault kangoo (licht vracht met koelinstallatie op het dak) die het niet nodig vond van te wachten tot ik als voetganger voorbij was, om dus met haar spiegel tegen mijn arm te rijden vanuit haar parkeerplaats.
haar spiegel klapte zelfs toe van de slag. ze gaat een beetje verder het rond punt rond en komt dus weer voorbij. haar spiegel weer in de normale stand en vertikkend naar mij te kijken.
nummerplaat xtp-...
net gebeurd in de bosstraat in mere, en mevrouw vond het dus niet nodig haar te excuseren.
ik zal me dus ook niet excuseren als ik dat busje nog eens tegenkom, en er mijn gedacht eens mee doe.
jongens toch even stoppen en excuseren is dat zoveel teveel gevraagd.
Ik zou klacht indienen.
Comment
Comment