Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    deel jouw mening tuut en maakte hetzelfde mee, auto draait af zonder kijken, bibi op de grond...pijn, veel pijn
    chauffeur zegt sorry sorry, ik weet natuurlijk ook dat het een accident is en niet expres, maar toch...

Serieus: als je wilt dat de andere zich voor de rest van z'n leven rot voelt, dan ben je een haatdragend persoon imo.

Comment

• Laatste tijd kom ik regelmatig chauffeurs tegen die zich op de strook zetten om naar links af te slagen, maar uiteindelijk rechtdoor rijden eens het groen wordt en zo x aantal auto's inhaalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Zonder de omstandigheden van het ongeval te kennen vind ik dit wel kort door de bocht.

Voor 't zelfde geld is de scooter in fout.
        Gisteren had de stiefvader van mijn vriendin perongeluk iemand po een scooter omver gereden

dit insinueert toch wel dat de stiefpa in fout is.
        En ik wil natuurlijk niet dat die stiefpa daar eeuwig nachtmerries van heeft, maar om te zeggen van ik heb me een dagje rot gevoeld en ben er dan vanaf is ook niet juist naar mijn inziens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Serieus: als je wilt dat de andere zich voor de rest van z'n leven rot voelt, dan ben je een haatdragend persoon imo.
          ik hoop dat hij er voor de rest van zijn leven een naar gevoel aan over houdt, en beter uit zijn doppen kijkt vanaf toen

haten kost energie, ben nogal energiebewust

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
            Een ganse dag, ocharme zeg!
            ik ben ook al aangereden geweest op mijn brommer door een stoem wijf dat te stom was om te kijken voor ze een fietspad kruiste. Na een jaar nu zit ik nog altijd met de miserie, vermoedelijk zelfs heel mijn leven dus hoop ik van harte dat de stiefpa van uw vriendin zich slecht voelt.

Wat een opmerking...

Ik ben met de moto van men sokken gereden en heb men rug gebroken.
            Die mens was enkel bekommerd om de schade van zijn wagen en was er zelf naar eigen zeggen niet goed van... enkel heeft hij nooit iets laten horen.

Ik heb hier ook men leven lang last van... Maakt mij niet uit of die kerel er nog aan denkt of niet. Ik ga hem alvast geen verwensingen maken, want morgen heb ik misschien hetzelfde voor.

Maar die ma die dat ongeval hier heeft veroorzaakt deed dat helemaal NIET opzettelijk. Hij was er meer dan duidelijk van onder de indruk en heeft enorm veel spijt.

Dan gaan jullie hem nog wat dieper duwen?! Proper! Ik hoop dat jij volledig zonder zonden en fouten bent dan...

Ik erger me zeer zwaar aan zo'n opmerking.
            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
            www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
              Een ganse dag, ocharme zeg!
              ik ben ook al aangereden geweest op mijn brommer door een stoem wijf dat te stom was om te kijken voor ze een fietspad kruiste. Na een jaar nu zit ik nog altijd met de miserie, vermoedelijk zelfs heel mijn leven dus hoop ik van harte dat de stiefpa van uw vriendin zich slecht voelt.
              Was ook niet opzettelijk éh! Hij had wel degelijk gekeken, hij had niet verwacht dat die dus daar ineens zo rap zou staan. Die jongen heeft zogoed als niets enkel zijn brommer wat kapot maar wordt al gerepareerd. Totaal niet vergelijkbaar met uw geval. Een ongeluk kan iedereen gebeuren, zelfs u.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• juist, heb nog nachtmerries door tegen die paal te rijden

Comment

• Waarom vinden mensen het nodig om vlak voor je de weg op te rijden terwijl er achter je geen enkele wagen te zien is...kon dus serieus afremmen. grrrrr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Gisteren op de bredaan een serieuze ergernis. In Merksem zijn er 2 baanvakken en op het einde moet het linkse baanvak ritsen. Ik was nogal gehaast dus ik rij links en haal een aantal auto's in. Is er toch wel ene loser bij die in het midden rijdt om mij niet voor te laten . Ik wou dan een stuk busbaan pakken om die in te halen en er kwam just een bus aan, Maar die dee teken dat ik ff op zijn baan mocht om in te halen. vriendelijke buschauffeurs, ziet ge niet veel meer , terwijl die middenrijder kwaad keek en tekens dee da hij juist was enz
                    Ik maak hetzelfde regelmatig mee op de ring in Geel.
                    De meeste blijven rechts rijden omdat je voor het rond punt terug naar 1 rijstrook moet.
                    Ik passeer al de auto's gewoon langs links maar ben al meerdere keren bijna van de baan gereden door vrachtwagenchauffeurs. (1 keer zelfs de berm moeten in rijden).
                    Daar moet er echt geritst worden omdat het verkeer anders stil staat tot op het rond punt ervoor.
                    Er staan dan ook mega groten borden waar op staat "Riten doe het vlot en hoffelijk" met dan enkele borden waar op staat "ritsen binnen 200m , ritsen binnen 100m enz".
                    Als je niet kan verdragen dat auto's je langs links voorbij rijden omdat je zelf rechts staat aan te schuiven rij dan gewoon zelf ook langs links.
                    Als iedereen vlot zou ritsen dan zou het verkeer daar 10x sneller gaan.
                    Soms staat er zelfs politie om automobilisten naar het linker vak te sturen zodat ze wel moeten ritsen.

Comment

• wij reden gisteren op de E19 ter hoogte van Kontich. We reden 100 en haalden een Corsa'tje in dat 90 reed op het tweede, terwijl er niks op het eerste reed. Net toen we gingen inhalen gaat die ineens op het derde vak rijden, waarna wij haar dan maar langs rechts voorbij zijn gereden. In onze spiegel zagen we dat ze intussen naar het vierde rijvak was gegaan, want mevrouw moest de afslag "Antwerpen Centrum" hebben... in de Craeybeckxtunnel 5 kilometer verder!

De sliert wagens die op tweede, derde en vierde rijvak kwam aangereden achter haar, is haar uiteindelijk allemaal langs rechts voorbij gegaan
                      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichten
                        Ik maak hetzelfde regelmatig mee op de ring in Geel.
                        De meeste blijven rechts rijden omdat je voor het rond punt terug naar 1 rijstrook moet..
                        Idd heel herkenbaar, dat in Geel. Alhoewel het de laatste keren vlot verlopen is. Laatst reden er zelfs een stuk of 3 auto's voor mij op het linkervak. Hoe meer het er doen, hoe meer er volgen zeker?

Wanneer zo'n 2-naar-1 situatie trouwens niet volstaat met file, dan lijkt het allemaal de normaalste zaak van de wereld om tegen 100 op het laatste nippertje nog rap naar rechts in te voegen, al moet men zich tussen voor en achterligger forceren om niet tegen de paaltjes te rijden. Dan kan het wel, maar bij file even ritsen, ho maar

Ergernis: iemand die uit een zijstraat schijnbaar gehaast nog rap voor u inschiet terwijl je zelf 90 rijdt en dus tot 'serieus remmen' dwingt. Vervolgens rijdt de voorligger dan stillekes aan naar de maximumsnelheid - 10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                          Ik ben met de moto van men sokken gereden en heb men rug gebroken.
                          Die mens was enkel bekommerd om de schade van zijn wagen en was er zelf naar eigen zeggen niet goed van... enkel heeft hij nooit iets laten horen.

Ik heb hier ook men leven lang last van... Maakt mij niet uit of die kerel er nog aan denkt of niet. Ik ga hem alvast geen verwensingen maken, want morgen heb ik misschien hetzelfde voor.
                          Jaren geleden ook nog overhoop gereden geweest door iemand die niet goed opgelet had. Kan gebeuren natuurlijk.
                          Maar, hij heeft nooit sorry gezegd, nooit iets van zich laten horen en een valse getuige laten opdraven die verklaarde dat ik veel te hard reed. Als ik die ooit nog eens tegenkom...

Comment

• Fransen in het algemeen, maar vooral op ronde punten tijdens de spits. Ze snappen niet dat ik door mijn lengte de twee vakken nodig heb en ze pinken nooit, waardoor je daar 2 dagen kan staan wachten tot je op kan rijden. Was een baan van een 20-tal km met om de 1.5km een rotonde. Na de 3 eerste ronde punten was ik dat moe en bij de rest ben ik gewoon opgereden van als ik 4 meter plaats zag. Laat ze dan maar claxonneren en faren.

Dan gisterennamiddag in Parijs, auto aan 80, ik haal die in, als ik er bijna ben geeft hij gas en blijft tegen 90 hangen in mijn dode hoek. Luchthoorn + toch terug naar het eerste gaan resulteerde in een Clio vol Marokkanen die kwaad op de pechstrook reden.

Alletwee niet erg netjes van mijn kant, weet ik ook, maar als je de hele week met zo'n eikels opgescheept zit, word je het ook wel eens beu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Fransen in het algemeen, maar vooral op ronde punten tijdens de spits. Ze snappen niet dat ik door mijn lengte de twee vakken nodig heb en ze pinken nooit, waardoor je daar 2 dagen kan staan wachten tot je op kan rijden. Was een baan van een 20-tal km met om de 1.5km een rotonde. Na de 3 eerste ronde punten was ik dat moe en bij de rest ben ik gewoon opgereden van als ik 4 meter plaats zag. Laat ze dan maar claxonneren en faren.

Dan gisterennamiddag in Parijs, auto aan 80, ik haal die in, als ik er bijna ben geeft hij gas en blijft tegen 90 hangen in mijn dode hoek. Luchthoorn + toch terug naar het eerste gaan resulteerde in een Clio vol Marokkanen die kwaad op de pechstrook reden.

Alletwee niet erg netjes van mijn kant, weet ik ook, maar als je de hele week met zo'n eikels opgescheept zit, word je het ook wel eens beu.
                              Ik erger me soms ook aan vrachtwagenchauffeurs, en zal niet de enige zijn. Maar zoals u verhaal over die rotonde, moeten wij misschien als autobestuurder eens nadenken en ons in plaats stellen van degene met de vrachtwagen. Zoals je zegt, door de lengte van dat spel heb je geen andere keuze dan 2 vakken van de rotonde in te nemen, maar de meeste redeneren van 'ik heb voorrang, dus die moet maar wachten' . Ze hebben inderdaad voorrang als ze al op de rotonde zijn, maar als jij moet staan wachten tot de rotonde helemaal vrij is, sta je daar natuurlijk lang.

Er zijn camion chauffeurs die het soms echt wel kunnen uithangen. En het is door die dat de meeste mensen een slecht beeld hebben over hen, en geen enkele camionneur iets gunnen. En daar zijn de goede, waaronder jij, dan elke keer ook het slachtoffer van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                                Ik erger me soms ook aan vrachtwagenchauffeurs, en zal niet de enige zijn. Maar zoals u verhaal over die rotonde, moeten wij misschien als autobestuurder eens nadenken en ons in plaats stellen van degene met de vrachtwagen. Zoals je zegt, door de lengte van dat spel heb je geen andere keuze dan 2 vakken van de rotonde in te nemen, maar de meeste redeneren van 'ik heb voorrang, dus die moet maar wachten' . Ze hebben inderdaad voorrang als ze al op de rotonde zijn, maar als jij moet staan wachten tot de rotonde helemaal vrij is, sta je daar natuurlijk lang.

Er zijn camion chauffeurs die het soms echt wel kunnen uithangen. En het is door die dat de meeste mensen een slecht beeld hebben over hen, en geen enkele camionneur iets gunnen. En daar zijn de goede, waaronder jij, dan elke keer ook het slachtoffer van.
                                Probleem met een rotonde is dat er altijd wel een of meerdere auto's moeten stoppen vooraleer heel de camion er op is, zelfs al is het leeg, traag, lomp en 18m lang is niet de beste combinatie om vlot een rotonde te nemen, in druk verkeer moet je soms wel eens de eikel zijn dus. Ik ken er zelfs een die we moeten nemen om naar een klant te gaan, als ik er voorbij ben met de neus, staat mijn kont nog in de andere straat, twee opleggers op dat rond punt en ge kunt in elkaars gat rijden.

En de laatste tijd erger ik me ook meer en meer aan camioneurs die het varken afgeven, zelfs onderling tegenwoordig (al is dit dan vooral bij bedrijven). De buitenlanders zijn nu ook weer anders dan toen ik begon. Een jaar of 3 geleden waren het vooral Polen, tegenwoordig Turken, Marokkanen en zelf Iraanse vrachtwagens. Die rijden nog veel minder aangepast aan ons verkeer dan de Polen. Ik geef wel toe dat ik ook domme dingen zie gebeuren door Belgen/Nederlanders/Duitsers/..., maar tegenwoordig weet je ook al niet meer zeker welke nationaliteit daar mee rijdt. Van mij staat er nog een "B" naast mijn naam aan voorruit om alle twijfel weg te nemen.

Als je het dan allemaal samen neemt: Veel buitenlandse truckers die zich van niets aantrekken in combinatie met meer auto's dan vroeger en een lagere verdraagzaamheid, dan snap ik de ergernissen tegenover "ons" wel. Neemt niet weg dat ik daarom niet opzettelijk gehinderd wil worden door andere weggebruikers. Gelukkig zijn de mensen in België (en in NL nog 100x meer) vrij snel gekalmeerd als ge u excuseert nadat je iets dom deed (want dat doen we allemaal wel eens), in de andere landen waar ik door moet, ligt dat nog wel anders.
                                Last edited by |) ][ |V| ][; 15/05/2011, 13:50.

Comment

• Hmja, zet dit maar dan bovenaan... Ik kom een rotonde opgereden en de vrachtwagenchauffeur die tegenover de rotonde nadert rijdt met omkijken toch lekker ook de rotonde op. Met een motorfiets even op een rotonde gaan wachten omdat meneer lul nog niet eens de moeite doet om te wachten?

Als ik met mijn auto achterop de oplegger zou rijden, kan ik er nog begrip voor opbrengen. Maar met de trekker voor een auto/motorfiets inschieten is gewoon asociaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Hmja, zet dit maar dan bovenaan... Ik kom een rotonde opgereden en de vrachtwagenchauffeur die tegenover de rotonde nadert rijdt met omkijken toch lekker ook de rotonde op. Met een motorfiets even op een rotonde gaan wachten omdat meneer lul nog niet eens de moeite doet om te wachten?

Als ik met mijn auto achterop de oplegger zou rijden, kan ik er nog begrip voor opbrengen. Maar met de trekker voor een auto/motorfiets inschieten is gewoon asociaal.
                                    ²
                                    Hier in geel op de ring is het dagelijkse kost! Goed genoeg het andere verkeer zien, maar gewoon erop of eronder! (letterlijk)

Heb al vaker goesting gehad om er gewoon tegen te rijden maar je eigen gezondheid risceren is er net over zeker...

Alle begrip voor vrachtwagens en de getuigenissen hierboven. Ik heb daar begrip voor!
                                    Maar het gros van jullie collega's zie ik gewoon als een bende eikels rijden waar hun regel is "ik ben de grootste, ik heb hier voorrang"
                                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                    www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                                      ²
                                      Hier in geel op de ring is het dagelijkse kost! Goed genoeg het andere verkeer zien, maar gewoon erop of eronder! (letterlijk)

Heb al vaker goesting gehad om er gewoon tegen te rijden maar je eigen gezondheid risceren is er net over zeker...

Alle begrip voor vrachtwagens en de getuigenissen hierboven. Ik heb daar begrip voor!
                                      Maar het gros van jullie collega's zie ik gewoon als een bende eikels rijden waar hun regel is "ik ben de grootste, ik heb hier voorrang"
                                      Het gros is nogal sterk uitgedrukt, er zitten een deel eikels bij, maar dat is vast niet de meerderheid, natuurlijk vallen die het meest op.
                                      Maar stel je eens in de plaats van de vrachtwagenchauffeurs. De gemiddelde automobilist in België rijdt waarschijnlijk nog geen 40km per dag, de vrachtwagens 700-800. De automobilisten hebben in hun 40km al minstens 10 ergernissen, de vrachtwagens hebben dezelfde ergernissen + nog wat extra's (bv constant gecoupeerd worden aan afritten). Daarnaast nog eens het feit dat je met een camion zelden op wat begrip kan rekenen. Neem je een rotonde te traag volgens achterliggend verkeer, begint er altijd wel een te claxonneren bijvoorbeeld. Je bent nog eens trager, lomper en groter en niemand houdt er rekening mee. Uiteraard wordt er wel verwacht dat de camions met iedereen rekening houden. Als je dan in wat drukker verkeer komt, moet je wat assertiever rijden en vaak komt dat wel over als "eikel". Ik ken nu die ring van Geel niet, dus kan ik niet echt oordelen over hoe het daar is, dus ik spreek algemeen.
                                      Natuurlijk, voor een voertuig schieten op een rotonde ga je mij ook niet zomaar zien doen (al zeker niet met moto's, daar hou ik altijd extra rekening mee), maar als er al 5 zijn afgereden zonder pinken en de 6e moest toevallig niet af, dan kan het wel gebeuren dat dat voertuig gaat moeten vertragen of zelfs stoppen, je kan ook niet blijven wachten in zo'n geval. In druk verkeer al helemaal niet, dan moet je wel het eerste kleine gaatje gebruiken. Ik zeg niet dat ik nog nooit gemist heb en nog nooit iemand heb doen vertragen, maar eens excuseren en iedereen is weer content.
                                      Reken wel, als een auto al op de rotonde is ga ik wachten, maar als die uit een andere straat komt en er ook nog niet op is, heeft die evenveel voorrang op mij als ik op hem, als die dan snel de rotonde neemt waardoor hij moet vertragen, kan je de schuld moeilijk bij mij leggen. Voor 't zelfde geld slaat die een afrit eerder in en sta ik daar alweer dwaas te gapen naar een lege rotonde.
                                      Last edited by |) ][ |V| ][; 16/05/2011, 11:37.

Comment

• Ik heb een keer wel geluk gehad. rechts stond een kleine file en het linkse vak was leeg, ik kom aangereden dus ik ga gewoon de rest links voorbij. Nu stond die file er omdat de eerste wagen iemand op het zebrapad aan het overlaten was. Ben natuurlijk wel nog op tijd gestopt maar met een beetje onoplettendheid rij je daar gewoon voorbij en pak je misschien iemand mee..

Comment

• Ik ben zo in Brussel al eens bijna omhoog gereden Gelukkig dat ik niet blind verder overstak, maar eerst nog eens ging loeren voor ik het tweede rijvak overging

Comment

Working...
                                          X