Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een ergernis die hier misschien al vaker is gepasseerd (maar ja, 139 pagina's is dan ook niet niks):

    "Opgeleukte" Johnniekarren van luxemerken die uitgerust zijn met aftermarket LED-DRL's en plots menen dat ze genoeg pk's gewonnen hebben om mee te kunnen met de nieuwe modellen van datzelfde merk... of zelfs "zwaardere" modellen.
    (Aftermarket DRL's in al hun smaakloze vormen irriteren me sowieso al...)

    De reden waarom ik dit opnieuw aanhaal is een recent voorval.
    Terwijl ik aan de lichten aan het wachten ben, zie ik voor me een E90 3-reeks coupé die rechts van me aan de lichten stond het kruispunt oprijden en naar links afdraaien (langs mij voorbij, dus). Het gebrek aan zware sound (de E90 gaf redelijk door), deed me vermoeden dat het over een diesel ging.

    Nog maar net was de wagen het kruispunt opgereden of mijn aandacht werd getrokken door een E36, met bijhorende en voorvermelde DRL's, die luid brullend (of moet ik zeggen kreunend) van rechts de achtervolging inzette. De kaalgereden achterwielen gierden luid terwijl ze zochten naar grip in de bocht. De inzittenden waren zo cliché dat het haast pijnlijk was: een "ik-balanceer-mijn-pet-op-mijn-achterhoofd"-john en diens vriendin die zich met vrees voor eigen leven in de zetel drukte.

    De reden waarom dit schouwspel onverantwoord was (alsof deze omschrijving nog niet genoeg is), was het feit dat dit gebeurde op een rustige zondag (veel oudjes op de baan) en er aan de andere kant van het kruispunt eveneens mensen diezelfde weg insloegen.

    Zelf heb ik geen probleem met af en toe eens doorduwen. Een nachtelijk uur, lege baan en bovenal een wagen die dit aankan (dus niet al 4 levens heeft gehad als scheurijzer voor dergelijke types) zijn dan wel enkele vereisten. Het soort onverantwoord hooligangedrag dat (de meeste) bestuurders van wagens met aftermarket DRL's typeert, is niet alleen ronduit belachelijk en beschamend voor echte autoliefhebbers, maar ook nog eens levensgevaarlijk.

    Debate!

    Comment


    • 1. Jongeren die de straat oversteken zonder eerst te kijken of er geen auto's aankomen
      Niet eens gebruik maken van een zebrapad of fietspad dat maar 2meter verder
      aangegeven is.

      2. Aan de eigenaar van een witte BMW op de E314 richting Lummen, gelieve thuis te blijven
      als je je zijspiegels en je richtingsaanwijzers niet kan vinden.

      3. Madam met de zwarte BMW, bumperkleven is niet in.


      Zucht, dat zijn we ook weer even kwijt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
        3. Madam met de zwarte BMW, bumperkleven is niet in.
        .
        Dat is één van de ergernissen in het verkeer die je héél snel van je af kan zetten, toch?

        Gewoon rustig snelheid minderen, daar hoeft geen rempedaal aan te pas te komen.
        (en uiteraard uw koppeling induwen als het extra lang moet duren)

        OF je denkt dat je die 'smeerlap' achter je wel aan kan, en duwt eens lekker door
        (als de omstandigheden en je rijbewijs/ervaring het toelaten)

        OF je duwt keihard op die andere pedaal
        (als je met een oud kraam rondrijdt, of goed verzekerd bent, en de miserie er bij wil nemen)

        Ik kom het niet zo dikwijls tegen, maar meestal kies ik voor optie 1!
        Gewoon chillen en vertragen, mogelijkheid genoeg om de bumperklever te laten inhalen ...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
          1. Jongeren die de straat oversteken zonder eerst te kijken of er geen auto's aankomen
          Niet eens gebruik maken van een zebrapad of fietspad dat maar 2meter verder
          aangegeven is.
          Hoe wilt ge nu dat de jongeren dit doen als de ouderen altijd het slechte voorbeeld geven?
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
            Dat is één van de ergernissen in het verkeer die je héél snel van je af kan zetten, toch?

            Gewoon rustig snelheid minderen, daar hoeft geen rempedaal aan te pas te komen.
            (en uiteraard uw koppeling induwen als het extra lang moet duren)

            OF je denkt dat je die 'smeerlap' achter je wel aan kan, en duwt eens lekker door
            (als de omstandigheden en je rijbewijs/ervaring het toelaten)

            OF je duwt keihard op die andere pedaal
            (als je met een oud kraam rondrijdt, of goed verzekerd bent, en de miserie er bij wil nemen)

            Ik kom het niet zo dikwijls tegen, maar meestal kies ik voor optie 1!
            Gewoon chillen en vertragen, mogelijkheid genoeg om de bumperklever te laten inhalen ...
            Optie 1 heb ik vroeger ook vaak gedaan toen ik nog met de Saxo reed
            Of optie 3, maar dan niet echt remmen. Als ik met de Saxo het rempedaal lichtjes indrukte gingen de remlichten al branden terwijl ik nog niet aan het remmen was.

            Met optie 2 (lekjker doorduwen) moet je wel oppassen dat je dan zelf niet geflitst word
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • 1. Heb ik gedaan, maar ze bleef plakken. Just ne sticker
              2. Lekker optrekken was niet haalbaar wegens te druk verkeer, anders doe ik dat wel
              3. Remmen->Not an option.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Snapcount Bekijk Berichten
                Een ergernis die hier misschien al vaker is gepasseerd (maar ja, 139 pagina's is dan ook niet niks):

                "Opgeleukte" Johnniekarren van luxemerken die uitgerust zijn met aftermarket LED-DRL's en plots menen dat ze genoeg pk's gewonnen hebben om mee te kunnen met de nieuwe modellen van datzelfde merk... of zelfs "zwaardere" modellen.
                (Aftermarket DRL's in al hun smaakloze vormen irriteren me sowieso al...)

                De reden waarom ik dit opnieuw aanhaal is een recent voorval.
                Terwijl ik aan de lichten aan het wachten ben, zie ik voor me een E90 3-reeks coupé die rechts van me aan de lichten stond het kruispunt oprijden en naar links afdraaien (langs mij voorbij, dus). Het gebrek aan zware sound (de E90 gaf redelijk door), deed me vermoeden dat het over een diesel ging.

                Nog maar net was de wagen het kruispunt opgereden of mijn aandacht werd getrokken door een E36, met bijhorende en voorvermelde DRL's, die luid brullend (of moet ik zeggen kreunend) van rechts de achtervolging inzette. De kaalgereden achterwielen gierden luid terwijl ze zochten naar grip in de bocht. De inzittenden waren zo cliché dat het haast pijnlijk was: een "ik-balanceer-mijn-pet-op-mijn-achterhoofd"-john en diens vriendin die zich met vrees voor eigen leven in de zetel drukte.

                De reden waarom dit schouwspel onverantwoord was (alsof deze omschrijving nog niet genoeg is), was het feit dat dit gebeurde op een rustige zondag (veel oudjes op de baan) en er aan de andere kant van het kruispunt eveneens mensen diezelfde weg insloegen.

                Zelf heb ik geen probleem met af en toe eens doorduwen. Een nachtelijk uur, lege baan en bovenal een wagen die dit aankan (dus niet al 4 levens heeft gehad als scheurijzer voor dergelijke types) zijn dan wel enkele vereisten. Het soort onverantwoord hooligangedrag dat (de meeste) bestuurders van wagens met aftermarket DRL's typeert, is niet alleen ronduit belachelijk en beschamend voor echte autoliefhebbers, maar ook nog eens levensgevaarlijk.

                Debate!
                Hey, weet jij waar ik terecht kan om mijn E36 te laten limiteren op 120 km/h en 87,5 pk?

                Je hebt gelijk, met de kaalgereden achterbanden die elke E36 heeft is het gevaarlijk nog in het verkeer te komen.



                Ben jij de cliché 'ik moei me met andermans zaken met in plaats van me met mijn eigen leven bezig te houden' - persoon?
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                  Dat is één van de ergernissen in het verkeer die je héél snel van je af kan zetten, toch?

                  Gewoon rustig snelheid minderen, daar hoeft geen rempedaal aan te pas te komen.
                  (en uiteraard uw koppeling induwen als het extra lang moet duren)

                  OF je denkt dat je die 'smeerlap' achter je wel aan kan, en duwt eens lekker door
                  (als de omstandigheden en je rijbewijs/ervaring het toelaten)

                  OF je duwt keihard op die andere pedaal
                  (als je met een oud kraam rondrijdt, of goed verzekerd bent, en de miserie er bij wil nemen)

                  Ik kom het niet zo dikwijls tegen, maar meestal kies ik voor optie 1!
                  Gewoon chillen en vertragen, mogelijkheid genoeg om de bumperklever te laten inhalen ...
                  Ja, dat heb ik ook geleerd. Gewoon rustig je snelheid blijven rijden die je al reed, en van zodra je kan naar rechts gaan. Nog NOOIT enig probleem gehad zo met een bumperklever. Ik ga niet remmen (zorgt voor extra slijtage aan m'n remmen, en dat kost geld) en ik ga ook niet liggen optrekken (kost ook geld, want verbruikt naft)!
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    en ik ga ook niet liggen optrekken (kost ook geld, want verbruikt naft)!
                    Maar het is wel fun fun fun! En die looks op hun gezicht! En af en toe een middenvingertje, als ge chance hebt!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                      Maar het is wel fun fun fun! En die looks op hun gezicht! En af en toe een middenvingertje, als ge chance hebt!
                      Ja, maar ik heb altiijd schrik eens de verkeerde tegen te komen (een Oostblokker ofzo, een leven is daar écht niet veel waard) die naast je komt rijden, zijn geweert trekt en je neerschiet.
                      Of je gewoon ramt ofzo...

                      Ik geef bumperklevers geen aandacht, niet door te remmen/op te trekken, en niet door ernaar te kijken ook...
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Ja, maar ik heb altiijd schrik eens de verkeerde tegen te komen (een Oostblokker ofzo, een leven is daar écht niet veel waard) die naast je komt rijden, zijn geweert trekt en je neerschiet.
                        Of je gewoon ramt ofzo...

                        Ik geef bumperklevers geen aandacht, niet door te remmen/op te trekken, en niet door ernaar te kijken ook...
                        Lijkt me idd de beste oplossing...
                        1991 BMW E30 318is

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Hey, weet jij waar ik terecht kan om mijn E36 te laten limiteren op 120 km/h en 87,5 pk?

                          Je hebt gelijk, met de kaalgereden achterbanden die elke E36 heeft is het gevaarlijk nog in het verkeer te komen.



                          Ben jij de cliché 'ik moei me met andermans zaken met in plaats van me met mijn eigen leven bezig te houden' - persoon?
                          Ik had niet de bedoeling iemand zich aangesproken te doen voelen. Bij deze mijn excuses.

                          Het zou zonde zijn om je E36 te begrenzen en ik ben er zeker van dat jij iemand bent die dit soort wagen weet in te schatten. Ik vermoed ook niet dat jij op kaalgereden banden (want op die manier zijn het "budget slicks") door het verkeer scheurt als een halve gek.

                          Ik richtte me eerder tot de mensen die een dergelijke wagen kopen om er als een hooligan mee te gaan jagen op sportkarren op momenten die zich hiertoe niet lenen. Zondagmiddag op een druk en goed gevuld kruispunt is zo een moment, dacht ik toch.

                          En als het gaat over idiote toeren uithalen die door hun ongepast moment/plaats mijn leven en dat van anderen in gevaar brengen, dan moei ik me niet met andermans zaken, denk ik.

                          Het bewijs werd onlangs nog geleverd toen ik achter een bumperklever reed, rustig de aangegeven 90km/u rijdend op een baan met vier vakken gescheiden door een zachte berm. De persoon in kwestie reed links achter (of was het op) een auto die een vrachtwagen inhaalde. Hij was blijkbaar zo gehaast dat hij, toen de voorligger net begon opzij te gaan, het al nodig vond om in te halen en met veel show deels over de zachte berm reed. Resultaat: veel gas + twee wielen in nat gras = wagen die als een gek begint te zwiepen en gras/modder katapulteert op mij (ik reed er een dikke 10 meter achter). De bestuurder slaagde er met veel geluk in om de wagen terug op de baan te krijgen en... gaat uit pure frustratie om zijn eigen stomme toer voor de ingehaalde wagen rijden, om vervolgens keihard in de rem te gaan.

                          DAT zijn het soort exploten die ik hier bedoelde. Ik viseer geen merken (mocht je dat denken), enkel gedrag.

                          Hopelijk is het nu wat duidelijker.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Snapcount Bekijk Berichten
                            Ik had niet de bedoeling iemand zich aangesproken te doen voelen. Bij deze mijn excuses.

                            Het zou zonde zijn om je E36 te begrenzen en ik ben er zeker van dat jij iemand bent die dit soort wagen weet in te schatten. Ik vermoed ook niet dat jij op kaalgereden banden (want op die manier zijn het "budget slicks") door het verkeer scheurt als een halve gek.

                            Ik richtte me eerder tot de mensen die een dergelijke wagen kopen om er als een hooligan mee te gaan jagen op sportkarren op momenten die zich hiertoe niet lenen. Zondagmiddag op een druk en goed gevuld kruispunt is zo een moment, dacht ik toch.

                            En als het gaat over idiote toeren uithalen die door hun ongepast moment/plaats mijn leven en dat van anderen in gevaar brengen, dan moei ik me niet met andermans zaken, denk ik.

                            Het bewijs werd onlangs nog geleverd toen ik achter een bumperklever reed, rustig de aangegeven 90km/u rijdend op een baan met vier vakken gescheiden door een zachte berm. De persoon in kwestie reed links achter (of was het op) een auto die een vrachtwagen inhaalde. Hij was blijkbaar zo gehaast dat hij, toen de voorligger net begon opzij te gaan, het al nodig vond om in te halen en met veel show deels over de zachte berm reed. Resultaat: veel gas + twee wielen in nat gras = wagen die als een gek begint te zwiepen en gras/modder katapulteert op mij (ik reed er een dikke 10 meter achter). De bestuurder slaagde er met veel geluk in om de wagen terug op de baan te krijgen en... gaat uit pure frustratie om zijn eigen stomme toer voor de ingehaalde wagen rijden, om vervolgens keihard in de rem te gaan.

                            DAT zijn het soort exploten die ik hier bedoelde. Ik viseer geen merken (mocht je dat denken), enkel gedrag.

                            Hopelijk is het nu wat duidelijker.
                            Geen probleem hoor

                            Hetgeen je opnoemt zijn inderdaad toeren die niet thuishoren op de openbare weg.

                            Mij zal je niet zien scheuren, ik denk dat ik een van de kalmste chauffeurs van het forum ben.

                            Ik heb gewoon mijn bemerkingen bij wat iedereen hier komt posten: zelf rijden ze oh zo perfect (zeg niet dat jij dat zei hé, en nu je het verduidelijkt, is dat niet zo!), nét iets te rap meestal want dat is perfect verantwoordbaar, en al de rest steekt stomme stoten uit.

                            Ik durf te zeggen dat ik me aan 99% van de snelheidsbeperkingen hou (principieel dan, ik wil geen boete, dit wil niet zeggen dat ik het met elke snelheidslimiet eens ben). Dagelijks op de weg naar huis van het werk, op het laatste stukje binnenbaan is de snelheidslimiet even 50 en erna een hele tijd 90. Ik probeer daar 90 te rijden ook (dat gaat effectief ook), en haal daar vaak mensen in. Wedden dat véél mensen dat als roekeloos zien?
                            Die inhaalmanoeuvres gaan vaak gepaard met tot 6500 toeren trekken in tweede, dat zal er ook goed uitzien voor een omstaander waarschijnlijk (of voor de persoon die ingehaald wordt)?

                            Ik wou dus even zeggen dat je (nogmaals, bij jouw post was dat dus duidelijk NIET het geval, na je verduidelijking) vanuit een bepaald perspectief bepaalde mensen 'johns'/tjoeners/idioten/... kan gaan noemen.

                            Bovendien ben ik (en eigenlijk ben ik het ergens nog, enkel het materiaal ontbreekt nu) vroeger een prototype-Johnny geweest. Radio stond loeihard (ja, er stond een enorme basskist in de koffer met neon), er hing een schoorsteenbuis die veel te groot was onder mijn wagen en ik reed door 't stad in eerste (30 km/h, 4500 toeren ) of in tweede (50 km/h, 4000 toeren).

                            Ik heb met die wagen 55000 km gereden, geen enkele flitsboete gehad, geen enkele schram gereden (er is wel een winkelkar tegengebold ), en altijd gereden met de bedoeling heelhuids op mijn bestemming aan te komen. Een pak mensen zullen met toen een compleet onverantwoorde idioot hebben gevonden, en toch heb ik niemand iets misdaag. De 'goede huisvader' met zijn 1.9 TDI reed vermoedelijk sneller rond dan mij.

                            Als we de lijn doortrekken: mijn schoonbroer heeft aftermarket DLR's op zijn auto. Hij vindt dat gewoon mooi, en voor de rest bestuurt hij zijn wagen zoals 98% van alle Belgen. Hier en daar misschien ietsjes te rap, maar nooit bumperkleven, bochtjes pikken, ...


                            Mensen trekken graag snel (cliche-) conclusies, over Johnnies, jonge bestuurders, bejaarde bestuurders, ... en daarom reageerde ik zo fel.


                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • nogal dubbel
                              Last edited by Timmeke-Tim; 17/05/2011, 13:45.
                              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                              www.meevliegen.be

                              Comment


                              • dubbel
                                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                www.meevliegen.be

                                Comment


                                • Los van het rijgedrag haat ik toch al die achterlijke sjonny's die denken de coolste op de baan te zijn omdat ze op elk merk van die mottige lexus-lichten plaatsen met leds, en zo'n dampkap buis als uitlaat nemen.

                                  Die aftermarket lichten zijn gewoon gevaarlijk! Je weet nooit welk lichtje er nu aangaat in die futuristische lichtbakzooi. Vaak hebben ze deze dan nog behandeld met een verdonkerspray ofzo.

                                  Verschillende malen gezien: remmen en de remlichten zijn gewoon amper waarneembaar

                                  Dan komen ze aan een heuvelte of een putdeksel, en dfan moeten ze met veel show, afremmend op de motor -met tussengas uiteraard- eerst nagenoeg stoppen, er over en dan alle registers weer open. Tot 20 meter verder het volgende obstakeltje...

                                  Dat optrekken gaat dan gepaard met een teringherrie, maar vet vooruit komen ze vaak niet. Door die veel te brede en grote banden en al die andere zooi op en aan, gaat het ding niet van koor. Die "sportuitlaat" en andere fontonten aan de motor hebben vaak ook een averechts effect.

                                  In mijn ogen zeer asociaal, en moest ik agent zijn, ik zou dit type zonder meer staande houden en de keuringspapieren en gelijkvormigheidsattesten opvragen, niet in orde?-> begeleiden naar het keurstation

                                  Wel grappig dan: Ik stak ze dan voorbij met men 75Pk opel comboke aan de vluchtheuvel omdat ik het beu was steeds te moeten stoppen achter die pippo's die 5min nodig hebben om over het heuveltje te kruipen. wat later op de goeie asfalt hangen ze dan gegarandeerd op 5 cm van je bumper, met als het ware van die schijnbewegingen die je ziet in de betere autokoers. Dan gaan ze er met veel gebulder toch naast, om na 200 meter weer alles dicht te gooien voor het zoveelste putdekseltje

                                  Ook vooral leuk om te zien als je op een terrasje zit...

                                  Komen die gasten daar aan met alle mogelijke herrie en lichteffecten (neons, leds, flashers, flares, kruisraketten, ...) om dan met veen show scheef te parkeren. Kruipt daar zo'n Kevin uit met zen petje scheef om vet veel geste zen vrienden handshakes te geven en meteen te beginnen opscheppen "hej, herre da gezien van die neon jom? gaaf hé, ni goeiekoop moja, ik kan da wel betale na dak ons daisy heuren dop geregeld hem zu, en kek is nor maane kapoot: ik hem een speciaal buske gebruikt oem em nog wa etter te lote blinke. naa zin ze me nogal kome zenne"

                                  Dan geeft hij nog een demo van 30 min van alle lichtjes en bass-installatie om dan met veel geste te willen vertrekken, maar ni gestart geraken me zen platte batterij

                                  Ik hoop dan altijd stiekem dat er een kortsluitingske inzit en den boel langzaam maar zeker uitbrand

                                  Laatst den topper nog gezien: mottigste corsa ooit, bovenkant zilver, onderkant Oranje met dan nog paarse accenten. Plakt er een stickertje op "Your dream, my reality" Ik kwam niet bij!
                                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                  www.meevliegen.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    Als we de lijn doortrekken: mijn schoonbroer heeft aftermarket DLR's op zijn auto. Hij vindt dat gewoon mooi, en voor de rest bestuurt hij zijn wagen zoals 98% van alle Belgen. Hier en daar misschien ietsjes te rap, maar nooit bumperkleven, bochtjes pikken,...
                                    Dit klopt niet helemaal.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                                      Kruipt daar zo'n Kevin uit
                                      Iet tege de naam Kevin ofwa
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Snapcount Bekijk Berichten
                                        Ik had niet de bedoeling iemand zich aangesproken te doen voelen. Bij deze mijn excuses.

                                        Het zou zonde zijn om je E36 te begrenzen en ik ben er zeker van dat jij iemand bent die dit soort wagen weet in te schatten. Ik vermoed ook niet dat jij op kaalgereden banden (want op die manier zijn het "budget slicks") door het verkeer scheurt als een halve gek.

                                        Ik richtte me eerder tot de mensen die een dergelijke wagen kopen om er als een hooligan mee te gaan jagen op sportkarren op momenten die zich hiertoe niet lenen. Zondagmiddag op een druk en goed gevuld kruispunt is zo een moment, dacht ik toch.

                                        En als het gaat over idiote toeren uithalen die door hun ongepast moment/plaats mijn leven en dat van anderen in gevaar brengen, dan moei ik me niet met andermans zaken, denk ik.

                                        Het bewijs werd onlangs nog geleverd toen ik achter een bumperklever reed, rustig de aangegeven 90km/u rijdend op een baan met vier vakken gescheiden door een zachte berm. De persoon in kwestie reed links achter (of was het op) een auto die een vrachtwagen inhaalde. Hij was blijkbaar zo gehaast dat hij, toen de voorligger net begon opzij te gaan, het al nodig vond om in te halen en met veel show deels over de zachte berm reed. Resultaat: veel gas + twee wielen in nat gras = wagen die als een gek begint te zwiepen en gras/modder katapulteert op mij (ik reed er een dikke 10 meter achter). De bestuurder slaagde er met veel geluk in om de wagen terug op de baan te krijgen en... gaat uit pure frustratie om zijn eigen stomme toer voor de ingehaalde wagen rijden, om vervolgens keihard in de rem te gaan.

                                        DAT zijn het soort exploten die ik hier bedoelde. Ik viseer geen merken (mocht je dat denken), enkel gedrag.

                                        Hopelijk is het nu wat duidelijker.
                                        srry Moest ik zoiets tegenkomen dan zou ik me nog een beetje schamen. Ik rij vaak veel te hard, maar sommigen trekken toch veel te vlug aan hun lichtbundel.

                                        éénmaal heb ik eens alles toegegooid voor iemand... Ik kwam aangevlogen aan een snelheid van 120 waar 90 mag. Op het moment dat ik aanstalde maak om voorbij te knallen, wijkt hij obstentief af naar links. Boel geblokkerd en dan heb hem dan toch voorbij geraakt en dan ben ik eens midden de baan op me rem gaan staan. Ik weet langs geen kanten wie er in zit of met hoeveel. Ik was razend, maar ben dan toch maar doorgereden. Ik besefde al vlug dat ik me ook verlaagde tot zijn soort.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                                          Los van het rijgedrag haat ik toch al die achterlijke sjonny's die denken de coolste op de baan te zijn omdat ze op elk merk van die mottige lexus-lichten plaatsen met leds, en zo'n dampkap buis als uitlaat nemen.

                                          Die aftermarket lichten zijn gewoon gevaarlijk! Je weet nooit welk lichtje er nu aangaat in die futuristische lichtbakzooi. Vaak hebben ze deze dan nog behandeld met een verdonkerspray ofzo.

                                          Verschillende malen gezien: remmen en de remlichten zijn gewoon amper waarneembaar

                                          Dan komen ze aan een heuvelte of een putdeksel, en dfan moeten ze met veel show, afremmend op de motor -met tussengas uiteraard- eerst nagenoeg stoppen, er over en dan alle registers weer open. Tot 20 meter verder het volgende obstakeltje...

                                          Dat optrekken gaat dan gepaard met een teringherrie, maar vet vooruit komen ze vaak niet. Door die veel te brede en grote banden en al die andere zooi op en aan, gaat het ding niet van koor. Die "sportuitlaat" en andere fontonten aan de motor hebben vaak ook een averechts effect.

                                          In mijn ogen zeer asociaal, en moest ik agent zijn, ik zou dit type zonder meer staande houden en de keuringspapieren en gelijkvormigheidsattesten opvragen, niet in orde?-> begeleiden naar het keurstation

                                          Wel grappig dan: Ik stak ze dan voorbij met men 75Pk opel comboke aan de vluchtheuvel omdat ik het beu was steeds te moeten stoppen achter die pippo's die 5min nodig hebben om over het heuveltje te kruipen. wat later op de goeie asfalt hangen ze dan gegarandeerd op 5 cm van je bumper, met als het ware van die schijnbewegingen die je ziet in de betere autokoers. Dan gaan ze er met veel gebulder toch naast, om na 200 meter weer alles dicht te gooien voor het zoveelste putdekseltje

                                          Ook vooral leuk om te zien als je op een terrasje zit...

                                          Komen die gasten daar aan met alle mogelijke herrie en lichteffecten (neons, leds, flashers, flares, kruisraketten, ...) om dan met veen show scheef te parkeren. Kruipt daar zo'n Kevin uit met zen petje scheef om vet veel geste zen vrienden handshakes te geven en meteen te beginnen opscheppen "hej, herre da gezien van die neon jom? gaaf hé, ni goeiekoop moja, ik kan da wel betale na dak ons daisy heuren dop geregeld hem zu, en kek is nor maane kapoot: ik hem een speciaal buske gebruikt oem em nog wa etter te lote blinke. naa zin ze me nogal kome zenne"

                                          Dan geeft hij nog een demo van 30 min van alle lichtjes en bass-installatie om dan met veel geste te willen vertrekken, maar ni gestart geraken me zen platte batterij

                                          Ik hoop dan altijd stiekem dat er een kortsluitingske inzit en den boel langzaam maar zeker uitbrand

                                          Laatst den topper nog gezien: mottigste corsa ooit, bovenkant zilver, onderkant Oranje met dan nog paarse accenten. Plakt er een stickertje op "Your dream, my reality" Ik kwam niet bij!

                                          DIKKE LOL bij uw post. Je bevestigt mijn post over clichés.

                                          Heb je er ooit aan gedacht dat: (en nu moet ik me echt inhouden in verband met woordkeuze, of ik krijg een ban denk ik )

                                          - iedereen doet wat hij wil?
                                          - je vooral je mond moet houden over een ander zijn zaken? Doe met je eigen auto wat je wil, verkracht hem desnoods 3x daags via de uitlaat, maar een ander DOET DUS WAT HIJ WIL.


                                          Pff, ik ga me inhouden, geen zin infractions te krijgen, stukske 'ik voel me beter dan de rest'.

                                          Hopelijk kom je nooit de verkeerde tegen die je de kop inhamert.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X