Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Meestal blijft het inderdaad tot fysiek geweld, want intellectueel geweld moet je niet verwachten

    Sjans is dat je je niet beter hoeft te voelen dan de rest bij zo een foorkot sport edities, maar je effectief beter bent

    De grootste lol heb ik als zo een keffertje in zijn Polo sport voorliggers zit op te duwen en te bumperkleven, en dan niet kan volgen als ik er voorbij ga

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
      Los van het rijgedrag haat ik toch al die achterlijke sjonny's die denken de coolste op de baan te zijn omdat ze op elk merk van die mottige lexus-lichten plaatsen met leds, en zo'n dampkap buis als uitlaat nemen.

      Die aftermarket lichten zijn gewoon gevaarlijk! Je weet nooit welk lichtje er nu aangaat in die futuristische lichtbakzooi. Vaak hebben ze deze dan nog behandeld met een verdonkerspray ofzo.

      Verschillende malen gezien: remmen en de remlichten zijn gewoon amper waarneembaar

      Dan komen ze aan een heuvelte of een putdeksel, en dfan moeten ze met veel show, afremmend op de motor -met tussengas uiteraard- eerst nagenoeg stoppen, er over en dan alle registers weer open. Tot 20 meter verder het volgende obstakeltje...

      Dat optrekken gaat dan gepaard met een teringherrie, maar vet vooruit komen ze vaak niet. Door die veel te brede en grote banden en al die andere zooi op en aan, gaat het ding niet van koor. Die "sportuitlaat" en andere fontonten aan de motor hebben vaak ook een averechts effect.

      In mijn ogen zeer asociaal, en moest ik agent zijn, ik zou dit type zonder meer staande houden en de keuringspapieren en gelijkvormigheidsattesten opvragen, niet in orde?-> begeleiden naar het keurstation

      Wel grappig dan: Ik stak ze dan voorbij met men 75Pk opel comboke aan de vluchtheuvel omdat ik het beu was steeds te moeten stoppen achter die pippo's die 5min nodig hebben om over het heuveltje te kruipen. wat later op de goeie asfalt hangen ze dan gegarandeerd op 5 cm van je bumper, met als het ware van die schijnbewegingen die je ziet in de betere autokoers. Dan gaan ze er met veel gebulder toch naast, om na 200 meter weer alles dicht te gooien voor het zoveelste putdekseltje

      Ook vooral leuk om te zien als je op een terrasje zit...

      Komen die gasten daar aan met alle mogelijke herrie en lichteffecten (neons, leds, flashers, flares, kruisraketten, ...) om dan met veen show scheef te parkeren. Kruipt daar zo'n Kevin uit met zen petje scheef om vet veel geste zen vrienden handshakes te geven en meteen te beginnen opscheppen "hej, herre da gezien van die neon jom? gaaf hé, ni goeiekoop moja, ik kan da wel betale na dak ons daisy heuren dop geregeld hem zu, en kek is nor maane kapoot: ik hem een speciaal buske gebruikt oem em nog wa etter te lote blinke. naa zin ze me nogal kome zenne"

      Dan geeft hij nog een demo van 30 min van alle lichtjes en bass-installatie om dan met veel geste te willen vertrekken, maar ni gestart geraken me zen platte batterij

      Ik hoop dan altijd stiekem dat er een kortsluitingske inzit en den boel langzaam maar zeker uitbrand

      Laatst den topper nog gezien: mottigste corsa ooit, bovenkant zilver, onderkant Oranje met dan nog paarse accenten. Plakt er een stickertje op "Your dream, my reality" Ik kwam niet bij!
      Nadat mijn niveau eventjes gezakt was naar het jouwe, ga ik nu eens je post analyseren op dezelfde manier als jij een 'johnny' analyseert (is dat hetzelfde als een 'neger', een 'marokkaan', ...?)


      Los van het rijgedrag haat ik toch al die achterlijke sjonny's die denken de coolste op de baan te zijn omdat ze op elk merk van die mottige lexus-lichten plaatsen met leds, en zo'n dampkap buis als uitlaat nemen.

      Mottig is persoonlijk. Misschien vind ik dat wel mooi? Dan is dat mijn goed recht, dikke point final.

      Die aftermarket lichten zijn gewoon gevaarlijk! Je weet nooit welk lichtje er nu aangaat in die futuristische lichtbakzooi. Vaak hebben ze deze dan nog behandeld met een verdonkerspray ofzo.

      Verschillende malen gezien: remmen en de remlichten zijn gewoon amper waarneembaar

      Tsjah, illegaal is illegaal, maar weet dat vele van die lichten gewoon MOGEN voor de keuring. Dat de lichten aangaan of niet, ik zou zeggen, kijk eens naar de gemiddelde BMW-bestuurder, die doet niet veel beter? (om het met een cliché van jewelste te beantwoorden).

      Dan komen ze aan een heuvelte of een putdeksel, en dfan moeten ze met veel show, afremmend op de motor -met tussengas uiteraard- eerst nagenoeg stoppen, er over en dan alle registers weer open. Tot 20 meter verder het volgende obstakeltje...

      Dat optrekken gaat dan gepaard met een teringherrie, maar vet vooruit komen ze vaak niet. Door die veel te brede en grote banden en al die andere zooi op en aan, gaat het ding niet van koor. Die "sportuitlaat" en andere fontonten aan de motor hebben vaak ook een averechts effect.

      Kijk, dat heeft ook te maken met respect voor je kar in mijn ogen. Mijn Fiat Doblo heeft een grote bodemvrijheid, en staat niet op laagprofielbanden, maar toch rij ik ook traag en omzichtig over elk obstakel (verkeersdrempel, ...). Als jij er wil over raggen, doe gerust, immers IEDER DOET WAT HIJ WILT, nee?

      Teringherrie zal dan weer persoonlijk zijn, ik hoor nog steeds graag de muziek uit een uitlaat komen. Toch raar, als iemand een uitlaat op zijn E36 M3 hangt is het waaaaaaw, wat een sound. Doe hetzelfde op een 318i en je bent plots een tjoener.

      Ooit ook aan gedacht dat power niet alles i? Ik zou op mijn 328i best wat pk's willen inleveren voor meer geluid, of teringherrie zoals jij het noemt.

      In mijn ogen zeer asociaal, en moest ik agent zijn, ik zou dit type zonder meer staande houden en de keuringspapieren en gelijkvormigheidsattesten opvragen, niet in orde?-> begeleiden naar het keurstation

      Dan hoop ik dat jij vanaf nu elke keer je nog maar 1 km/h te snel gaat, geflitst wordt!
      Je maakt het persoonlijk, blijkbaar?

      Wel grappig dan: Ik stak ze dan voorbij met men 75Pk opel comboke aan de vluchtheuvel omdat ik het beu was steeds te moeten stoppen achter die pippo's die 5min nodig hebben om over het heuveltje te kruipen. wat later op de goeie asfalt hangen ze dan gegarandeerd op 5 cm van je bumper, met als het ware van die schijnbewegingen die je ziet in de betere autokoers. Dan gaan ze er met veel gebulder toch naast, om na 200 meter weer alles dicht te gooien voor het zoveelste putdekseltje

      Hier gaan we weer. Elke johnny rijdt zo natuurlijk. Zou ik dan toch geen johnny zijn? ik rij dan wel trager dan gemiddeld over vluchtheuvels, ik heb blijkbaar nog werk bij het aanleren van die schijnbewegingen (en heb vroeger nooit gebumperkleefd, want dat was niet goed voor mijn lak!).
      Maar ja, ELKE johnny, cliché, algemeen, ...
      Een Porsche GT3 moet ook aan slaksnelheid drempels nemen. Dat is ook een johnny, waarschijnlijk?

      Ook vooral leuk om te zien als je op een terrasje zit...

      Komen die gasten daar aan met alle mogelijke herrie en lichteffecten (neons, leds, flashers, flares, kruisraketten, ...) om dan met veen show scheef te parkeren. Kruipt daar zo'n Kevin uit met zen petje scheef om vet veel geste zen vrienden handshakes te geven en meteen te beginnen opscheppen "hej, herre da gezien van die neon jom? gaaf hé, ni goeiekoop moja, ik kan da wel betale na dak ons daisy heuren dop geregeld hem zu, en kek is nor maane kapoot: ik hem een speciaal buske gebruikt oem em nog wa etter te lote blinke. naa zin ze me nogal kome zenne"

      Dan geeft hij nog een demo van 30 min van alle lichtjes en bass-installatie om dan met veel geste te willen vertrekken, maar ni gestart geraken me zen platte batterij

      Ik hoop dan altijd stiekem dat er een kortsluitingske inzit en den boel langzaam maar zeker uitbrand

      Weeral héél persoonlijk en op de man spelen, dus. Als het zo zit, hoop ik dat er eens 'een kortsluitingske' in je huis is. Want misschien is het ook mijn smaak niet. Ofzo.

      Laatst den topper nog gezien: mottigste corsa ooit, bovenkant zilver, onderkant Oranje met dan nog paarse accenten. Plakt er een stickertje op "Your dream, my reality" Ik kwam niet bij!

      Smaak! Persoonlijk! IEDER ZIJN EIGEN ZAKEN. Ofzoiets.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Meestal blijft het inderdaad tot fysiek geweld, want intellectueel geweld moet je niet verwachten

        Sjans is dat je je niet beter hoeft te voelen dan de rest bij zo een foorkot sport edities, maar je effectief beter bent

        De grootste lol heb ik als zo een keffertje in zijn Polo sport voorliggers zit op te duwen en te bumperkleven, en dan niet kan volgen als ik er voorbij ga
        Hoe beoordeel je of iemand intellectueel goed scoort?

        Blijkbaar is met een uitgebouwde auto rondrijden al genoeg om een oordeel te krijgen van 95% van de bevolking.

        Ik ben een serieuze voorstaander van tuning. En dan heb ik het niet over de variant die aan de motor sleutelt.

        Ik bedoel, widebodykits, spoilers, dikke uitlaten, ICE, ...

        Maar, in intellectueel België mag dat blijkbaar niet. Omdat er een paar zijn die crimineel gedrag vertonen met hun uitgebouwde wagen.

        Niet elke BMW-rijder is toch een niet-pinkende idioot, ...?
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Widebodykits, spoilers, dikke uitlaten en ICE hebben niks te maken met tuning.

          Tuning is niet toegelaten in België. Tuning is namelijk het knutselen aan de motor. Waar jij het over hebt is styling.

          Maar in plaats van dan een auto met dikke motor te kopen en die op te leuken, wordt er voornamelijk gekozen voor een ouder dieselkrel, chinese bumperkits en speakertjes op een Sony Xplod frontje.

          All show and no go dus. En het helpt niet om de waarde van het voertuig te behouden. En bijgevolg niet bijster intelligent

          Ik begrijp je verdediging ook niet. Je hebt nl. zelf een mooie 328i die ogenschijnlijk standaard uitgevoerd is. Mijn kar schreeuwt meer tjoening dan de jouwe
          Last edited by ; 17/05/2011, 15:37.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Widebodykits, spoilers, dikke uitlaten en ICE hebben niks te maken met tuning.

            Tuning is niet toegelaten in België. Tuning is namelijk het knutselen aan de motor. Waar jij het over hebt is styling.

            Maar in plaats van dan een auto met dikke motor te kopen en die op te leuken, wordt er voornamelijk gekozen voor een ouder dieselkrel, chinese bumperkits en speakertjes op een Sony Xplod frontje.

            All show and no go dus. En het helpt niet om de waarde van het voertuig te behouden. En bijgevolg niet bijster intelligent

            Ik begrijp je verdediging ook niet. Je hebt nl. zelf een mooie 328i die ogenschijnlijk standaard uitgevoerd is. Mijn kar schreeuwt meer tjoening dan de jouwe
            Kijk, je koopt een kar m.i. altijd met een doel. Bij mij is dat (voor de BMW dan): goedkoop en relatief zuinig redelijk wat vermogen hebben met aanvaardbaar comfort, dagelijks inzetbaar.

            Als ik morgen euromillions win, koop ik me zeker een of andere auto die ik volledig verbouw om tuningmeetings mee te doen.

            Dat het de allerlichtste motorisatie zal zijn, staat vast, bij zo een kar draait het inderdaad om show en niet om 'go'.

            De doelgroep die jij aanhaalt (chinese bumperkits, gevaarlijk rijgedrag) brengt het imago natuurlijk schade toe, maar ik breng persoonlijk véél respect op voor mensen die van hun wagen iets unieks maken. En die worden hier op AF nogal eens over dezelfde kam geschoren.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Meestal blijft het inderdaad tot fysiek geweld, want intellectueel geweld moet je niet verwachten

              Sjans is dat je je niet beter hoeft te voelen dan de rest bij zo een foorkot sport edities, maar je effectief beter bent

              De grootste lol heb ik als zo een keffertje in zijn Polo sport voorliggers zit op te duwen en te bumperkleven, en dan niet kan volgen als ik er voorbij ga
              ²²²²
              Priceless als ze niet kunnen volgen, dan zie je ze vanalle toeren doen met hun versnellingspook & klak om toch maar iets harder te kunnen gaan.

              Comment


              • Zal hier eens een De Weverke doen:
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                (voor de niet Latinisten: over smaken en kleuren valt niet te oordelen)

                Dit is van toepassing op de hele discussie die ik (ongewild) in gang heb gezet. Ik kan tuning appreciëren als het smaakvol is gedaan en persoonlijk geef ik de voorkeur aan gevestigde tuninghuizen (Hamann, AC Schnitzer, Brabus, Mine's, Hirsch, Rieger, etc.) omdat het totaalplaatje dan volgens mij beter klopt. Maar waar smaken en kleuren ieders eigen meug zijn, is weggedrag dat niet.

                Kijk, ik rijd nu (ergens met lichte tegenzin, maar ja... bouwen kost geld) met een Mazda 3 1.6 diesel. Dat ding doet 11sec naar 100 en heeft een versnellingsbakspreiding die vooral op economisch rijden is afgesteld. Zeker geen slechte kar, maar een hele wereld verschil met m'n Saab 9-5 Aero die ik ervoor had.
                Met die bolide (tevens lichtjes gepimpt hier en daar... zelfs furry dice aan de spiegel) deed ik ook af en toe een stoplichtsprintje (en won meer dan eens) of een highway blitz aan 200+.

                Lang verhaal kort, ik was geen engeltje. Maar ik zorgde er wel voor dat dit gebeurde in het holst van de nacht, met zo min mogelijk risico voor andere bestuurders en op plaatsen waar dit mogelijk was (brede expresweg/autostrade/...). Niet in ... ik zeg maar... de binnenstad van Hasselt (true story).

                En nu ik er toch over begin... Als je de mogelijkheid hebt, moet je eens op een vrijdag-/zaterdagavond afzakken naar de Dokter Willemsstraat in Hasselt. Dit onooglijke straatje ligt vlakbij het politiekantoor en is op deze dagen het theater van de meest waanzinnige taferelen.
                Aan de ene zijde zul je meerdere (niet overdreven) Ferrari's, wat Porsches, mogelijk een Mercedes SLS en zelfs een Lambo zien passeren. Laatst zelfs een RR Phantom gespot.
                Aan de andere zijde zie je de meest onvoorstelbare idioten die in alle mogelijke krellen proberen aan te sluiten bij deze parade en meer dan eens tegen de stoeprand kwakken als ze hun bocht missen.
                Meestal zit ik daar gewoon iets te drinken op het terras van de tapaszaak van m'n maat en is het autosalon de hele avond.

                /end rant

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Nadat mijn niveau eventjes gezakt was naar het jouwe, ga ik nu eens je post analyseren op dezelfde manier als jij een 'johnny' analyseert (is dat hetzelfde als een 'neger', een 'marokkaan', ...?)

                  immers IEDER DOET WAT HIJ WILT, nee?


                  Smaak! Persoonlijk! IEDER ZIJN EIGEN ZAKEN. Ofzoiets.
                  Das waar, behalve uw mening geven over de gemiddelde jhonny blijkbaar. Dat is not done...

                  Van mij mogen die kerels doen wat ze willen hoor! Op hun meetings en salons laten ze zich maar eens goed gaan.

                  Op de openbare weg echter, doet iedereen wat hij wil conform de wetgeving.

                  Open bralpijpen als uitlaat zijn dat niet. Dat is de reden dat deze nooit origineel zijn. Zelfs jou 328i zal nooit zo'n geluid produceren aangezien de fabrikant dit simpelweg niet kon homologeren.

                  Vooral leuk als je aan een vluchtheuvel woont of aan ne nachtwinkel waar ze dan toekomen met die prullen en uiteraard met tussengas, hoge toeren, knallende uitlaat,...

                  Verder is het ook verboden om een vlotte doorgang van het verkeer te verhinderen.
                  Als je niet eens over een putdeksel geraakt of schuin de hele breedte van een heuvel moet nemen om er zonder stukken over te kruipen... dan ben je irritant en rij je in de weg. Met een normale onaangepaste wagen kan je er gewoon vlot over.

                  Mijn punt is dat de gemiddelde style john NIET is wie jij beweert te zijn.

                  De gemiddelde john eist alle aandacht op en zal niet rusten eer iedereen op elk terrasje omgekeken heeft en denkt "amai, kijk hem gaan, wat een kar, wat een kerel, oeh, maak kindjes met mij" In realiteit hoor ik doorgaans enkel reacties met "zie daar, weer zo ene die zijn pietje wil compenseren, kom lul, ga weg en gun ons een rustig terrasje zonder uw 10 miljoen watt aan bassen en duizend decibels aan metaalrommel in de uitlaat"

                  Ook op de baan moet zijn rijstijl alle aandacht trekken van diegene die per ongeluk doof zijn en hem al niet hoorde komen sinds 30 kilometer verder.

                  Degene die proberen te negeren zijn er aan voor de moeite, aangezien NIEMAND ongemoeid blijft door de vele neons en strobo's en leds en wat dan ook die ergens in een ooghoek staan te flitsen. Ze zouden er beter een neon reclame ophangen "Look at me, this is how I role! Haters gonna hate"

                  Van mij mag iedereen genieten van die foorkramen. Maar leg uw foorkraam niet op aan iedereen die daar geen boodschap aan heeft en zwaar geïrriteerd raakt als hij zen eigen radio niet meer verstaat en weer bijna in uw gat rijdt omdat ge- plots en voor niks - tot stilstand remt om over een riooldeksel te rijden.

                  Dat is allemaal zwaar overbodig...

                  Als ik de muziek van Rebecca Black mooi vindt, mag ik dan met een installatie van 1000watt naast jou op het terras komen zitten? Als ik het geluid van een slijpschijf mooi vindt, mag ik dan om 2u snachts voor jou deur een petrel of 5 komen doorslijpen?

                  Wel, dwing ons jou herrie dan ook niet op!
                  En stop met de ganse avond rondjes te rijden door het centrum enzo om gezien te worden.

                  En kom nu niet af dat dit niet zo is hé... wie zijn dan al die kerels die ik zo elk weekend aan het werk zie en dagelijks wel ergens tegenkom?!

                  En inderdaad... ik ben één van de weinigen in een beemer die zijn pinkers wel gebruikt
                  Net zoals jij dan toch geen john zult zijn zeker?! (en ik bedoel dat als een compliment )
                  Last edited by Timmeke-Tim; 18/05/2011, 10:24.
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten

                    Wel, dwing ons jou herrie dan ook niet op!
                    En stop met de ganse avond rondjes te rijden door het centrum enzo om gezien te worden.

                    En kom nu niet af dat dit niet zo is hé... wie zijn dan al die kerels die ik zo elk weekend aan het werk zie en dagelijks wel ergens tegenkom?!
                    Laat dit nu net het soort taferelen zijn dat ik bijna elk weekend tegenkom op het terrasje in de voorgenoemde Dokter Willemsstraat (Hasselt).

                    Nog grappiger wordt het als er een paar ferm miekes op het bewuste terrasje zitten. Dan zie je ze aankomen (vooral die in cabrio's, met bloot bovenlijf zelfs om helemaal topless te gaan), efkes vertragen en dan volgas proberen een burnout te doen op een straatje van 3m breed. Gewoon gieren als de bestuurder dan moet vechten om zijn kar niet tegen de stoep te parkeren en de passagier met zijn holle bol tegen het de hoofdsteun kletst.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                      Das waar, behalve uw mening geven over de gemiddelde jhonny blijkbaar. Dat is not done...

                      Van mij mogen die kerels doen wat ze willen hoor! Op hun meetings en salons laten ze zich maar eens goed gaan.

                      Op de openbare weg echter, doet iedereen wat hij wil conform de wetgeving.

                      Open bralpijpen als uitlaat zijn dat niet. Dat is de reden dat deze nooit origineel zijn. Zelfs jou 328i zal nooit zo'n geluid produceren aangezien de fabrikant dit simpelweg niet kon homologeren.

                      Vooral leuk als je aan een vluchtheuvel woont of aan ne nachtwinkel waar ze dan toekomen met die prullen en uiteraard met tussengas, hoge toeren, knallende uitlaat,...

                      Verder is het ook verboden om een vlotte doorgang van het verkeer te verhinderen.
                      Als je niet eens over een putdeksel geraakt of schuin de hele breedte van een heuvel moet nemen om er zonder stukken over te kruipen... dan ben je irritant en rij je in de weg. Met een normale onaangepaste wagen kan je er gewoon vlot over.

                      Mijn punt is dat de gemiddelde style john NIET is wie jij beweert te zijn.

                      De gemiddelde john eist alle aandacht op en zal niet rusten eer iedereen op elk terrasje omgekeken heeft en denkt "amai, kijk hem gaan, wat een kar, wat een kerel, oeh, maak kindjes met mij" In realiteit hoor ik doorgaans enkel reacties met "zie daar, weer zo ene die zijn pietje wil compenseren, kom lul, ga weg en gun ons een rustig terrasje zonder uw 10 miljoen watt aan bassen en duizend decibels aan metaalrommel in de uitlaat"

                      Ook op de baan moet zijn rijstijl alle aandacht trekken van diegene die per ongeluk doof zijn en hem al niet hoorde komen sinds 30 kilometer verder.

                      Degene die proberen te negeren zijn er aan voor de moeite, aangezien NIEMAND ongemoeid blijft door de vele neons en strobo's en leds en wat dan ook die ergens in een ooghoek staan te flitsen. Ze zouden er beter een neon reclame ophangen "Look at me, this is how I role! Haters gonna hate"

                      Van mij mag iedereen genieten van die foorkramen. Maar leg uw foorkraam niet op aan iedereen die daar geen boodschap aan heeft en zwaar geïrriteerd raakt als hij zen eigen radio niet meer verstaat en weer bijna in uw gat rijdt omdat ge- plots en voor niks - tot stilstand remt om over een riooldeksel te rijden.

                      Dat is allemaal zwaar overbodig...

                      Als ik de muziek van Rebecca Black mooi vindt, mag ik dan met een installatie van 1000watt naast jou op het terras komen zitten? Als ik het geluid van een slijpschijf mooi vindt, mag ik dan om 2u snachts voor jou deur een petrel of 5 komen doorslijpen?

                      Wel, dwing ons jou herrie dan ook niet op!
                      En stop met de ganse avond rondjes te rijden door het centrum enzo om gezien te worden.

                      En kom nu niet af dat dit niet zo is hé... wie zijn dan al die kerels die ik zo elk weekend aan het werk zie en dagelijks wel ergens tegenkom?!

                      En inderdaad... ik ben één van de weinigen in een beemer die zijn pinkers wel gebruikt
                      Net zoals jij dan toch geen john zult zijn zeker?! (en ik bedoel dat als een compliment )

                      Dat kan niet, geen enkele BMW bestuurder gebruikt pinkers! Dat is gewoon not done!

                      Ik vind dat je wel een punt heb voor diegenen die effectief zo rijden, maar heb vroeger met gasten opgetrokken wiens wagen inderdaad hun trots was (onder gelijkgestemden!) en daar moet je respect voor hebben.

                      Het kan inderdaad niet de bedoeling zijn gevaarlijk te rijden of 's nachts mensen te storen (dat is iets waar ik altijd rekening mee hield, in woonwijken of door drukke straten 's nachts --) toeren zo laag mogelijk). Maar overdag, als jij op terras zit, komaan... erg veel last kan je daar toch niet van hebben? Waar ik nu woon passeert af en toe (ik zit aan een druk café ongeveer) een auto 's nachts op volle toeren of vertrekken ze hier met piepende banden, luide beats, en ik word daar soms wakker van, ga eens pissen en slaap verder.

                      Ik heb meer last van de duiven van mijn buurman die op mijn auto schijten, mijn andere gebuur die zelfstandige is en in mijne congé om 8u s'ochtends al aan het slijpen is in zijnen tuin, de mannen die het glas komen ophalen en daar niet stil mee zijn...

                      En toch doe ik daar ook niets aan, omdat ik vind dat ieder zijn leven heeft en dat een ander daar zich niet moet mee moeien.

                      Nogmaals, ik snap ergens waar je naartoe wil, maar trek aub niet alle mensen die hun auto uitbouwen over dezelfde schreef: ik heb genoeg opgetrokken met mensen die normaal rijden, en op zondag meetings doen, zonder daarbij mensen te hinderen.

                      Het type dat jij opnoemt is waarschijnlijk onderweg met een zevende-hands Opel Astra 1.9D met GSI badges, een achterbumper in primer en een voorbumper die er half afvalt. Dat is ook niet het type die ik hier wil verdedigen...
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Snapcount Bekijk Berichten
                        Laat dit nu net het soort taferelen zijn dat ik bijna elk weekend tegenkom op het terrasje in de voorgenoemde Dokter Willemsstraat (Hasselt).

                        Nog grappiger wordt het als er een paar ferm miekes op het bewuste terrasje zitten. Dan zie je ze aankomen (vooral die in cabrio's, met bloot bovenlijf zelfs om helemaal topless te gaan), efkes vertragen en dan volgas proberen een burnout te doen op een straatje van 3m breed. Gewoon gieren als de bestuurder dan moet vechten om zijn kar niet tegen de stoep te parkeren en de passagier met zijn holle bol tegen het de hoofdsteun kletst.
                        *op agenda als ik Euromillions win*:

                        Koop een E92 M3. Haal alle M-addenda weg. Vervang de bumpers door overdreven opvallende tuningbumpers en plaats een uitlaatsysteem dat maar nét binnen de wettelijke normen valt qua dB. Hang tribals op de wagen en bij voorkeur een 320d embleem.
                        Pas motortuning toe zodat je nog meer vermogen hebt.
                        Laat de wagen er zo TJOENING mogelijk uitzien.

                        Ga rijden. Ik wil niets doen dan sprintjes tegen mensen die denken 'deze johnny even op zijn plaats te zetten'.


                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Ahhh ja, tribals. Achterop een wijf ook gekend als "trampstamp" .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten

                            Daar erger ik mij hier ook aan... Deze morgen ook weer... 2 voetpaden aan beide kanten van de straat in het centrum van Gent. Maar nee ze lopen gewoon midden op de straat.

                            Ik ga daar niet staan wachten tot ze allemaal gepasseerd zijn op weg naar het scool hoor, en ga er gewoon tussen en toeter een paar keer voor plaats te laten maken.

                            Kom ik aan die schoolpoort en doet daar één of andere leraar teken dat ik moet uitkijken... Kon het niet laten, maar heb mijn raam open gedraaid en gezegd: 'Meneer, van deze chique, deftige school zou ik verwachten dat ze de leerlingen ook manieren bijbrengen... Of wist u niet dat een VOETpad voor VOETgangers is???'

                            Raam dicht en doorgereden!
                            I like your style

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Het kan inderdaad niet de bedoeling zijn gevaarlijk te rijden of 's nachts mensen te storen (dat is iets waar ik altijd rekening mee hield, in woonwijken of door drukke straten 's nachts --) toeren zo laag mogelijk). Maar overdag, als jij op terras zit, komaan... erg veel last kan je daar toch niet van hebben? Waar ik nu woon passeert af en toe (ik zit aan een druk café ongeveer) een auto 's nachts op volle toeren of vertrekken ze hier met piepende banden, luide beats, en ik word daar soms wakker van, ga eens pissen en slaap verder.
                              De 10de keer dat je in de buggy-slapend baby/kind weer brutaal wakker gemaakt zal worden door zo een respect verdienende, zijn wagen koesterende marginale denk je hier misschien anders over. Ja voor sommige mensen is dit ook overdag een last.

                              Comment


                              • Deze avond me serieus opgejaagd door een idioot in een Volvo xc90.

                                Ik kom op een kruispunt op de grote baan, met 2 vakken voor links af te slaan, 2 voor rechtdoor en 1 voor rechtsaf. Ik sta op het 2e vak voor er links af te gaan, naast me die Volvo voor rechtdoor. Lichten op groen, wil die Volvo ook afslaan Maar ik snijd hem de pas door gewoon mijn vak te blijven volgen en hij moet uitwijken op de berm aan de overkant Kom die debiel achter me met flikkerende lichten. Dan gaat hij me aan een aardige snelheid voorbij, zonder pinker of iets. Ik deed teken dat ie zot is. En aan de lichten verandert ie 2 keer van vak in de veronderstelling dat het op het ene vordert. Door zo'n types krijg je dus opstoppingen allerhande.
                                Hopelijk krijgt die kerel het vliegend schijt...

                                Comment


                                • Paar weken geleden was er een wielerwedstrijd in het dorp. Overal van die mannen met zo'n fluo vestje en zo een bordje.
                                  Mijn ergernis is dat die mannen noooooooit kunnen zeggen hoe je moet rijden om in een bepaalde straat te raken. Ze sturen u rond met als gevolg dat je gewoon weer bij hen terecht komt..... Grrrr!! Na een half uur heb je wel zin om dat bordje ergens te laten verdwijnen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    *op agenda als ik Euromillions win*:

                                    Koop een E92 M3. Haal alle M-addenda weg. Vervang de bumpers door overdreven opvallende tuningbumpers en plaats een uitlaatsysteem dat maar nét binnen de wettelijke normen valt qua dB. Hang tribals op de wagen en bij voorkeur een 320d embleem.
                                    Pas motortuning toe zodat je nog meer vermogen hebt.
                                    Laat de wagen er zo TJOENING mogelijk uitzien.

                                    Ga rijden. Ik wil niets doen dan sprintjes tegen mensen die denken 'deze johnny even op zijn plaats te zetten'.


                                    Ok, strak plan... ik snap niet helemaal hoe dat aansluit bij wat je uit mijn post gequote hebt, maar toch.

                                    Een sleeper is natuurlijk altijd dolle pret (ik spreek uit ervaring met de Saab, iedereen dacht dat dat een bompakar was... tot we een paar stoplichten verder waren.).
                                    Wel een heel erg karikaturale versie van de tjoening beemer die je daar beschrijft, maar zo heb ik er inderdaad al zien rijden, alleen geen M's maar wel degelijk 318's en aanverwanten.

                                    Maarreuh... zie ik daar "motortuning" staan? Daar spreek je mijn taal. Mocht ik zo fortuinlijk zijn om Euromillions te winnen, dan zou het twee richtingen kunnen uitgaan.
                                    Ik zou ofwel een stijlvolle sedan (type Jaaaagg XFR of zelfs XJ) kopen om wat mee rond te palaveren en naar het plebs te turen van achter mijn geblindeerde ruiten... ahem hem. Dit zou ik dan aanvullen met iets type Nissan GTR waar ik dan een over the top straatraket van zou maken (denk alle mogelijke Mine's addenda en motortuning tot er vlammen uit de pijpen schieten).
                                    Maar tegelijk denk ik dat het ook ongelofelijk fun moet zijn om een minder "gekende" brave huisvadersedan te nemen ( nieuwe Saab 9-5) en daar gewoon de ultieme sleeper van te maken. Niks noppes nada aan de buitenkant... oh, the fun to be had....

                                    Anyway, terug on topic, want dit zijn geen ergernissen meer...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Snapcount Bekijk Berichten
                                      Maar tegelijk denk ik dat het ook ongelofelijk fun moet zijn om een minder "gekende" brave huisvadersedan te nemen en daar gewoon de ultieme sleeper van te maken. Niks noppes nada aan de buitenkant... oh, the fun to be had....
                                      Zo?


                                      Comment




                                      • Ik hoop dat de 500+ HP van de viperblok dat saabke niet uit elkaar trekt dan....

                                        Volgens mij kan dat een wheely
                                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                        www.meevliegen.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Smb Bekijk Berichten
                                          De 10de keer dat je in de buggy-slapend baby/kind weer brutaal wakker gemaakt zal worden door zo een respect verdienende, zijn wagen koesterende marginale denk je hier misschien anders over. Ja voor sommige mensen is dit ook overdag een last.
                                          Heb zelf een dochtertje van 19 maand, die dus nog dutjes in haar buggy doet.

                                          Mijn mening? Als je er niet tegen kan, richt je kelder in je huis dan gezellig in, kruip erin en kom er vooral niet uit! Echt, graaf hem nog wat dieper uit eerst, als je zo redeneert. En zet overal goede isolatie!

                                          Mensen met een gedachtengang als jij zijn voor 50% verantwoordelijk voor de verzuring van de mensen. Iedereen heeft wel iets waar hij niet tegen kan (sigarettenrook op restaurant, gebrul uit een uitlaat, een wenend kind, slechte service in een winkel, hangjongeren, vuil op't straat, slecht weer, ...)

                                          Als iedereen zijn mond zou houden, zou de wereld een betere plaats zijn, serieus!
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X