Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenBeter een ster in je ruit dan..!Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichteneen ruit in je ster?
Voila
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk BerichtenWanneer gaan ze nu eigenlijk de limiet invoeren van 90 km/h of 100 km/h voor iedereen die met een aanhangwagen of caravan op de baan is ? Daarstraks eentje tegen gekomen met een Multivan met daarachter trailer met oude corvette op tegen 140 km/h !
Dat is in mijn ogen toch echt niet verantwoord meer ...
Combinatie multivan plus trailer is SOWIESO opgelegd aan een snelheid van 90km/u.
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenVoila
Comment
-
Soms vraag je je toch van sommige chauffeurs af hoe ze erin geslaagd zijn zo oud te worden, en dus nog altijd niet verongelukt zijn. Vanmorgen: ik rijd op zo een typische 70 km/u-weg, beetje "op den buiten", met echter wel af en toe kleine zijstraatjes mét voorrang van rechts. Komt er plots een madammeke in een Golfke uit een van die straatjes vlotjes de baan opgedraaid, zonder vertragen, volgens mij zelfs zonder kijken , waardoor ik wat in de remmen moet. Ok, zij heeft voorrang, ze mag dat doen, al blijft het een riskante onderneming op zo een weg. 100 meter verder is er een soortgelijk zijstraatje, waar toevallig ook net een auto wil uit rijden, daar rijdt madam dan weer zomaar zonder vertragen voorbij, erg consequent was ze dus niet . Ze rijdt dan verder met 50-60 km/u (max. snelheid nog steeds 70 ), tot we een bord passeren van max. 30 km/u (ok, wel wat overdreven, waren 'wegenwerken' zonder dat er eigenlijk wegenwerken waren, je kent dat), waar het ook een beetje bergaf gaat. Ik houd me toch aan zo een 50-60 km/u, en dáár gaat madam dan plots van mij wegspurten , tot ze wat verder vol in de remmen moet om niet op een camionetje te rijden dat ook zo een 50 reed . Was nochtans een Golfke van twee generaties terug, nogmaals, je vraagt je af hoe het mogelijk is dat dat autootje nog in 1 stuk is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten. Was nochtans een Golfke van twee generaties terug, nogmaals, je vraagt je af hoe het mogelijk is dat dat autootje nog in 1 stuk is.
Comment
-
Dit gezegd zijnde, een grote ergernis van mij:
Het eerste stukje weg tot aan de autostrade (zo'n 11 kilometer) 's ochtends (en 's avonds de laatste 11 km dus) als ik naar m'n werk rij, is een weg die vaak overgaat van 50-70-90 en een paar keer 50-90.
Rij je mooi 50 waar je 50 mag, dan komen ze in je gat boren of halen ze je in, en als je nadien dan 90 (waar het ook mag) wil rijden blijven ze voor je voeten hangen. Ik maak het élke dag opnieuw mee. Toegegeven, die 50 is héél erg laag op die plaats, maar mij gaan ze er niet flitsen. 'T is irritant.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk BerichtenNet haar zoveelste occasie gekocht?
Comment
-
deze middag was het weer zo ver... een of andere zot in zijn witte semi-camionette die zonder pinken van midden naar uiterst links wou gaan zonder degelijk te kijken hoe snel het linkse baanvak gaat....
ik mocht weer alles dichtsmijten om een botsing te vermijden...
ik heb dan maar eens stevig mijn gedacht te kennen gegeven door eens excessief te doen met mijn faren en mijn claxon. aan zijn reactie te zien was hij dan nog stevig geïrriteerd door mijn gedrag ook... *zucht*
zulke volslagen idioten zouden ze gewoon moeten opsluiten.bmw 116d sportshatch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichtenik rij altijd op het linkervak.
en ik moet heeeel weinig alles dichtgooien
Anticiperen heet dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapcount Bekijk BerichtenErger me al een hele tijd ook dood aan mensen die klaarstaan om een baan op te draaien (meestal wegen van het type 90 per uur of meer).
Die zien u in de verte aankomen, maar in plaats van OFWEL op tijd op te rijden en stevig gas te geven OFWEL te wachten tot ik gepasseerd ben aan mijn toegestane +-90 per uur, gaan ze NET voor ik bij hun ben tergend traag de baan oprijden.
Resultaat: ik moet alles dichtgooien en eindig op een tiental centimeter van hun achterkant... en natuurlijk ben ik dan de wegpiraat die vieze blikken krijgt van in de bewuste wagen.
Gewoon verfoeilijk. Dat iedereen toch eens leert de "flow" van verkeer begrijpen.
Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk BerichtenWanneer gaan ze nu eigenlijk de limiet invoeren van 90 km/h of 100 km/h voor iedereen die met een aanhangwagen of caravan op de baan is ? Daarstraks eentje tegen gekomen met een Multivan met daarachter trailer met oude corvette op tegen 140 km/h !
Dat is in mijn ogen toch echt niet verantwoord meer ...
En de ergernis van de week: zelfmoordmotard icm traag oud mens. Ik reed op de rechtse strook van de snelweg, op het tweede vak een treintje auto's, schuin achter mij, maar ze reden niet sneller, plots rijdt daar een klein rood autootje veel trager dan ik en ik pink al naar links, 200m voor ik er bij ben. De auto die vooraan het treintje reed faarde eens om teken te doen dat ik mocht veranderen, toen ik halfweg het tweede vak was, komt daar plots een moto slingeren die alles blijkbaar rechts had ingehaald. Ik kan dat natuurlijk nooit zien. Gevolg => ik mocht alles dichtgooien op de snelweg, bleek dat dat oud wijf 45km/h reed! Een Française uiteraard. Oplegger had abs, het was droog en ik was niet geladen. Indien 1 van deze drie zaken anders was, ging dat daar heel anders afgelopen zijn. De bus achter mij zat moest uitwijken naar de pechstrook en de auto's op het tweede vak remden gelijk met mij, ik kon dus uiteindelijk toch nog naar het tweede om dat autootje met veel lawaai in te halen. De motard nam een km verder dezelfde afrit als ik, net zoals bijna alle auto's (was omlegging) en aan de lichten kreeg die idioot toch wel de volle lading van enkele automobilisten.
En dan nog een (alweer een Fransman, wat haat ik die hun mentaliteit), die aan de rode lichten alles inhaalde via het fietspad en dan naast de camion voor mij met zijn pinkertje naar links op kwam staan. Viel wel even tegen dat zowel ik als die voor me leeg waren en hij er niet voor raakte.Last edited by |) ][ |V| ][; 27/05/2011, 17:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichtenik rij altijd op het linkervak.
Anticiperen heet dat.
Comment
-
Anticiperen heet dat.Oorspronkelijk geplaatst door vliegher Bekijk BerichtenNeen, dat heet linksrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vliegher Bekijk BerichtenNeen, dat heet linksrijden.
Maar ik ij meestal op een 2vaks autostrate a19
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenEn daarmee toon je hoe asociaal je wel bent in het verkeer.
Comment
-
Anticiperen heet dat.
dat is omdat je niet snel genoeg rijdt, links.
het probleem is dat er velen zijn die maar heel effe naar links kijken, en dus niet zien hoe snel er links gereden/genaderd wordt....
voor het overige anticipeer ik natuurlijk ook, maar daar zijn grenzen aan. het is wat moeilijk om te anticiperen als de auto die quasi naast je rijdt, plots je rijvak op wilt...bmw 116d sportshatch
Comment
-
Vandaag was ik aan het rijden op een voorrangs baan van 70km/h. In tegenover gestelde richting staat er een ML klaar om links af te slaan en in die straat waar hij wilt in draaien staat er een suf madammeke om voor haar links af te slaan. Die ML geeft gas om voor mij te zijn en mij niet te hinderen. Nu is da wijf zolang aant suffen dat ze na die ML nog gaat doorrijden en zonder te zien naar het verkeer. Ik kon nog net alles dichtgooien en op een 50 cm van haar tot stilstand komen. Zit die te zien alsof ik in fout ben en ze doet tekens van achterlijke ik heb voorrang enzo. Terwijl er in de straat waar ze uitkwam zowel haaientanden als een voorrangsbord staat. geit.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk BerichtenIn de Martelaarslaan in Gent zijn er wegenwerken waardoor 2 rijstroken herleid zijn tot 1 rijstrook. Deze middag weer enkele pareltjes van ritstechnieken gezien. (te starten van 200m voor de versmalling).Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk BerichtenDeze morgen weer hetzelfde en de politie deed lustig mee. De bonobo in zijn X3 vond natuurlijk dat ik aan het voorbijsteken was en deed alle moeite om mij er niet tussen te laten.
O ja, ze reed met een BMW, maar dat zal toeval geweest zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk BerichtenDeze middag idem: iedereen deed zijn uiterste best om goed aan te sluiten. Vooral de 'dame' die al bellend zeer vies keek naar mij en haar uiterste best deed om maximum een halve meter tussen haar voorganger te laten.
O ja, ze reed met een BMW, maar dat zal toeval geweest zijn.
Comment
Comment