Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vandaag ook weer effe geluk gehad. Ik rij rustig door het centrum, tot dat er een pipo, die geparkeerd stond, beslist zijn deur open te gooien net als ik passeer. Uit reflex heb ik mijn auto direct naar de andere kant van het straat gesmeten. De deur heeft mij niet geraakt, maar was er een tegenligger geweest had ik er wel op geknald...
Ik vraag mij echt af waarom sommige mensen zijspiegels hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZag vandaag iets gelijkaardigs. Rij achter een Renault bestelwagen(tje) op de invoegstrook om de autosnelweg op te rijden. Op de rechterrijstrook rijdt een klassieke Austin Healey op z'n gemakske. Die mongool met z'n Renault duwt gewoon de andere wagen naar de linkerkant en blijft duwen tot hij op de linkerrijstrook was. Die Austin Healey kon vol in de remmen en verloor op een haar na de controle over de wagen. Onbegrijpelijk hoe hufterig sommige mensen zich in het verkeer gedragen. Zo'n 10km verder kom ik in de file terecht en dacht ik dat de moerdijkbrug open stond. Fout gedacht, een redelijk ernstige kettingbotsing waarbij een Mercedes C break gesandwicht was. Denk dat daar toch een paar zwaargewonden bij gevallen zijn.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Laatste tijd bots ik te veel op trage voorliggers. (70 km/u binnendoor wegen)
Ik heb een zware voet, dat geef ik toe, maar het is erg hoeveel keer ik vandaag in de ankers ben mogen gaan (ABS) voor eenzame trage ezels, en alsof dat niet genoeg is, gaan ze precies van het gas af (ipv gas bij te geven, ze zien al van ver dat ik snel afkom) en wat opzij rijden. Hey, ik maal je niet van de weg hoor meestal kan ik hen dan heel makkelijk inhalen, maar toch, de meesten zien af wat gas bij te geven zodat ik niet drastisch moet remmen naar hun trager dan toegelaten snelheid! En dat stoort me (oke, ik was wel gehaast deze middag)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk BerichtenLaatste tijd bots ik te veel op trage voorliggers. (70 km/u binnendoor wegen)
Ik heb een zware voet, dat geef ik toe, maar het is erg hoeveel keer ik vandaag in de ankers ben mogen gaan (ABS) voor eenzame trage ezels, en alsof dat niet genoeg is, gaan ze precies van het gas af (ipv gas bij te geven, ze zien al van ver dat ik snel afkom) en wat opzij rijden. Hey, ik maal je niet van de weg hoor meestal kan ik hen dan heel makkelijk inhalen, maar toch, de meesten zien af wat gas bij te geven zodat ik niet drastisch moet remmen naar hun trager dan toegelaten snelheid! En dat stoort me (oke, ik was wel gehaast deze middag)
Comment
-
Kwam thuis in ouderlijke woonst daarstraks en zag dat de spiegel van mijn moeders V50 (die langs de straat stond) aan de verwarmingskabeltjes in de behuizing hing.
Klik die er weer in, spiegel was maar heel miniem beschadigd dus goed nieuws.
Ik loop verder en zie dat boven de achterste wielrand de carrosserie helemaal bekrasd is door de lak heen alsook het portier achteraan volledig.
Twee jaar geleden stond daar een andere auto op dezelfde plaats en is precies hetzelfde gebeurd toen heeft ze klacht ingediend bij de politie maar dat lijkt eigenlijk geen enkele zin te hebben.
Heel erg jammer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenRemmen voor dieren is gevaarlijk!
Gewoon blijven rijden, heb er nog (zo goed als) nooit 1 geraakt.Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenik rem ook niet voor dieren, hoe graag ik ook dieren zie.
Heb al te veel gezien wat de gevolgen kunnen zijn.
Heb nu een verzekering die dat dekt, ongevallen ten gevolge van dieren.
En afgelopen woensdag was het wel efkes nipt moet ik zeggen; alhoewel ik me vanaf nu ook voorneem om niet onmiddellijk zo hard meer te remmen. Laptop kon serieus beschadigd zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk BerichtenLaatste tijd bots ik te veel op trage voorliggers. (70 km/u binnendoor wegen)
Ik heb een zware voet, dat geef ik toe, maar het is erg hoeveel keer ik vandaag in de ankers ben mogen gaan (ABS) voor eenzame trage ezels, en alsof dat niet genoeg is, gaan ze precies van het gas af (ipv gas bij te geven, ze zien al van ver dat ik snel afkom) en wat opzij rijden. Hey, ik maal je niet van de weg hoor meestal kan ik hen dan heel makkelijk inhalen, maar toch, de meesten zien af wat gas bij te geven zodat ik niet drastisch moet remmen naar hun trager dan toegelaten snelheid! En dat stoort me (oke, ik was wel gehaast deze middag)
Hoe trager ze rijden hoe makkelijker je ze toch voorbij kan steken?
Als je een zware voet op het gas hebt moet je ook een zware voet op de rem hebben. (actie = reactie)
Ik rij ook héél anders op wegen dat ik niet ken dan op wegen dat ik wekelijks passeer.
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenKwam thuis in ouderlijke woonst daarstraks en zag dat de spiegel van mijn moeders V50 (die langs de straat stond) aan de verwarmingskabeltjes in de behuizing hing.
Klik die er weer in, spiegel was maar heel miniem beschadigd dus goed nieuws.
Ik loop verder en zie dat boven de achterste wielrand de carrosserie helemaal bekrasd is door de lak heen alsook het portier achteraan volledig.
Twee jaar geleden stond daar een andere auto op dezelfde plaats en is precies hetzelfde gebeurd toen heeft ze klacht ingediend bij de politie maar dat lijkt eigenlijk geen enkele zin te hebben.
Heel erg jammer
OK hij mag daar parkeren, maar hij creëert wel een gevaarlijke situatie.
Net voor een bocht met een T-kruispunt.
'k zal er wel eens een foto van trekken. ( als ik mij nog eens erger ^^ )
Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk BerichtenHmja, toch al 3 duiven en 1 kat meegehad... voor allemaal uitgeweken, maar iedere keer omwille van hun plotse richtingsverandering toch prijs gehad.
En afgelopen woensdag was het wel efkes nipt moet ik zeggen; alhoewel ik me vanaf nu ook voorneem om niet onmiddellijk zo hard meer te remmen. Laptop kon serieus beschadigd zijn
Maar in het donker met de lichten zijn ze soms verblind.
Daarnet bleef er ook een duif zitten, hard moeten remmen op kinderkopjes(kaseien) gelukkig wist ik dat er niemand achter mij kwam. anders was het Boem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenOnlangs tussen de Franse grens en Jabbeke heen en weer gereden. Een degout gekregen van vrachtwagenchauffeurs. Omdat de ene truck 1 km/h sneller rijdt dan de andere, mogen ze de sliert auto's erachter gedurende 7 (!) kilometer ophouden.
Hij zal het wel begrepen hebben want er waren er minstens een stuk of 5 auto's die het hem duidelijk gemaakt hebben dat het irritant was.
En om de 5 kilometer is't weer van dat, ze rijden een paar km/h harden en MOETEN er over, hun leven hangt er van af.
Ik begrijp het écht niet, dat maakt niet eens een wezenlijk verschil, of je 88,9 of 91,2 kan rijden...
Het is dan ook volledig fout van mezelf (en ik doe het dan ook niet, maar het borrelt wel in me op op zo'n momenten) om er voor te willen gaan rijden en hem eventjes zijn 9248 versnellingen te laten aflopen...
Op drievaksautostrades van hetzelfde, als het wat drukker is: mr. 91 km/h beslist 3 minuten vroeger op zijn bestemming te moeten zijn en haalt mr. 90 km/h in. Op het derde vak zeker een trechtereffect, en alle auto's kunnen weer remmen .
De eerste politieker die een algemeen inhaalverbod in voege brengt voor camions krijgt van mij mijn stem, en ik koop nog eens 100 mensen om om ook op hem te stemmen.
En nu gaat er uiteraard een of andere vrachtwagenbestuurder kwaad op reageren, maar het kan me eerlijk gezegd niet schelen. Ze rijden dagelijks in mijne weg, en dat kan me wél schelen...
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDat gebeurt inderdaad heel vaak. Die dag niet want ik moest 2x +- 250 km afleggen (moeten is een groot woord, maar het was toch de bedoeling) en ik reed dus zoals iedereen 120-125 km/h in België en nog iets sneller in Frankrijk.
Hoe komt het dat je dat in Duitsland bijna nooit meemaakt? Of is er daar een inhaalverbod op bepaalde dagen/tijdstippen? Idem Fr? Ben gereden tot in Calais en geen énkele keer opgehouden door een vrachtwagen daar...
Duitsland heeft ook zo'n snelwegen en op de drukke is er inhaalverbod tijdens de spits. Als chauffeur zelf ben ik voorstander van dat systeem, laat ons overal inhalen, maar zet een verbod tussen 6h - 10h en 15h - 19h.
Maar ze moeten dan wel de automobilisten die efkes traag gaan rijden op een tweevakssnelweg ook een boete geven. Zat zo eens in een sliert richting antwerpen tegen 60 te tuffen, ik moest ook thuis raken met mijn rij-uren, dus even gezondigd en daar een km of 8 links gehangen (moest zelfs dan nog niet volgas gaan of ik zat op de auto's voor me). Bleek er vooraan een oud manneke te tuffen en alles op te houden. Er reed een flik achter (had ik niet gezien eerst), maar ipv mij een boete te geven zag ik de zwaailichten opgaan en mocht het ventje aan de kant.
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenOk, tof
Dan moet er DRINGEND véél meer controle zijn door de politie.
En liefst geen geldboetes (want die betaald de baas toch, zeker?), maar zeer lange periodes van intrekking van het rijbewijs.
Eens een lijstje maken van enkele ergernissen die zowat dagelijks voorkomen:
- Auto's die op het laatste moment hun afrit nemen en hierbij de vrachtwagens couperen.
- Claxonnerende auto's omdat je je rotonde te traag neemt (anders zou je omvallen ahja).
- Bij korte bocht naar rechts => pinker op naar rechts, maar uiteraard uitwijken naar links om niet op de hoek te knallen => gegarandeerd dat er enkele auto's u rechts in halen.
- Inhalen tegen te hoge snelheid voor een wegversmalling om daarna traag in de weg te rijden.
- Als je achterwaarts een klant binnenrijdt, komt er altijd wel eens een claxonneren, ook al ben je snel en in 1x binnen.
- Traag rijden en als je er bijna over bent, gas bijgeven en u rechts voorbijkomen, misselijkmakend is het.
- Totaal geen rekening houden op dubbele ronde punten met het feit dat de trailer op het tweede vak zit.
- In het algemeen geen rekening houden met de breedte en lengte.
- Max toegelaten is 60, niemand lijkt dit te weten en dus moeten ze per se agressief reageren.
- ...
Moeten ze die hun rijbewijs ook afpakken?Last edited by |) ][ |V| ][; 18/06/2011, 06:15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten- Als je achterwaarts een klant binnenrijdt, komt er altijd wel eens een claxonneren, ook al ben je snel en in 1x binnen.
Op't gemak uitstappen, naar die mens gaan en het volgende zeggen: "Zet gij de camion hierin, 'k zal ik ondertussen verder claxonneren."
Naar het schijnt zijn ze dan snel stil...Last edited by Skyrider; 18/06/2011, 08:47.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk BerichtenDe oplossing van iemand die ik ken die vaak kranen en dergelijke met diepladers moet bezorgen en dus dikwijls wat langer manoeuvreerwerk heeft:
Op't gemak uitstappen, naar die mens gaan en het volgende zeggen: "Zet gij de camion hierin, 'k zal ik ondertussen verder claxonneren."
Naar het schijnt zijn ze dan snel stil...
Comment
-
Krijg het op de heupen van die 'lurkers' die op een afstandje achter jou komen hangen als je aan 165 teller km op de autostrade rijdt. Zo van: als jij geflitst wordt dan heb ik nog lekker tijd om af te remmen. Als je efkes laat zakken naar 130 en ze blijven op dezelfde afstand dan weet je snel dat het er zo ene is.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenKrijg het op de heupen van die 'lurkers' die op een afstandje achter jou komen hangen als je aan 165 teller km op de autostrade rijdt. Zo van: als jij geflitst wordt dan heb ik nog lekker tijd om af te remmen. Als je efkes laat zakken naar 130 en ze blijven op dezelfde afstand dan weet je snel dat het er zo ene is.
Comment
-
Ja dat doe ik dus ook ( maar dat kan toch alleen als het donker is?)
Nog even over vrachtwagens. (Ik begrijp ook dat er van soorten zijn.)
Maar een fransman smijt heel zijn boel naar links, en 't was bergop, ok als je er nooit passeert weet je dat niet (vals plat).
Maar hij deed dit zeer kort voor mijn voorligger en mij.
'k heb toch ook wel eens geclaxonneerd -,-
En dan nog een vraagje voor de vrachtwagenchauffeurs:
Soms doe ik een stuk autostrade waarbij ik dan de eerstvolgende afrit terug moet nemen.
Wat heb je dan liefst, dat ik lanks links voorbij kom vlammen en er nog tussenkruip om zo mijn afrit te nemen.
Of dat ik op mijn gemak wat achter de vrachtwagen cruize ( zicht is dan wel beperkt maar met een lager verbruik )
Hebben jullie soms last van hypermilers, die kort achter de aanhanger rijden om zo minder te verbruiken?
Comment
-
Het valt tegenwoordig ook op dat vrachtwagens geen afstand moeten houden van elkaar, soms op 5 meter of minder van elkaar, als ge er dan tussen wilt om de volgende afrit te nemen laten ze u er niet tussen. Dusja dan heeft de voorste pech dat hij afgesneden wordt.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHet valt tegenwoordig ook op dat vrachtwagens geen afstand moeten houden van elkaar, soms op 5 meter of minder van elkaar, als ge er dan tussen wilt om de volgende afrit te nemen laten ze u er niet tussen. Dusja dan heeft de voorste pech dat hij afgesneden wordt.
Die mannen hebben ook wel hun reden om dat te doen, ze zijn meer dan 8u op de baan.
Comment
Comment