Oorspronkelijk geplaatst door janvkn
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenGisteren hing ik op datzelfde baantje weer achter een ouwe bompa die niet harder dan 20 durfde. Het verschil is, deze ging netjes even aan de kant staan om me door te laten. Ik heb eens vriendelijk gezwaaid Kijk, zo kan het dus ook.
Nummer twee daarentegen, een oude volvo, rijdt net zoals bij u letterlijk 20-25km/h in het midden. Aan de kant gaan doet hij niet, je mag er op claxonneren zo veel je wil, die kerel kijkt nooit in z'n spiegels.
Comment
-
Vandaag bijna een toer voor gehad. Ik reed op de N60 richting Oudenaarde, net voorbij Zingem. Aan de rode lichten stonden er rechts drie vrachtwagens. Ik reed links achter een paar voorliggers. Het werd groen, de wagens links reden uiteraard sneller dan de vrachtwagens. Geen probleem. Ik ging nog voor de versmalling voor de wegenwerken die dingen voorbij zijn. Toen we de versmalling naderden, begon mijn voorligger ineens te remmen. Hij was ongeveer net de laatste vrachtwagen voorbij. Ik toeterde om aan te geven dat ik ook nog wel voorbij die vrachten moest. Wat doet die kerel? Helemaal niets. En de vrachtwagen die naast mij reed, vertikte het ook om te wijken (had mij niet gezien, vermoed ik). Gevolg: ik mocht stoppen. Doordat die vrachtwagen vrij naar links reed, zat die vrij dicht tegen mij.
Die voorligger moet zeker gezien hebben dat ik achter hem reed. Waar zat die met zijn gedachten om te beginnen remmen om het moment dat ik die vrachtwagen nog niet voorbij was? En dan nog niet eens reageren als ik claxonneer ... En het was niet dat ik aan het bumperkleven was. Verre van zelfs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVandaag bijna een toer voor gehad. Ik reed op de N60 richting Oudenaarde, net voorbij Zingem. Aan de rode lichten stonden er rechts drie vrachtwagens. Ik reed links achter een paar voorliggers. Het werd groen, de wagens links reden uiteraard sneller dan de vrachtwagens. Geen probleem. Ik ging nog voor de versmalling voor de wegenwerken die dingen voorbij zijn. Toen we de versmalling naderden, begon mijn voorligger ineens te remmen. Hij was ongeveer net de laatste vrachtwagen voorbij. Ik toeterde om aan te geven dat ik ook nog wel voorbij die vrachten moest. Wat doet die kerel? Helemaal niets. En de vrachtwagen die naast mij reed, vertikte het ook om te wijken (had mij niet gezien, vermoed ik). Gevolg: ik mocht stoppen. Doordat die vrachtwagen vrij naar links reed, zat die vrij dicht tegen mij.
Die voorligger moet zeker gezien hebben dat ik achter hem reed. Waar zat die met zijn gedachten om te beginnen remmen om het moment dat ik die vrachtwagen nog niet voorbij was? En dan nog niet eens reageren als ik claxonneer ... En het was niet dat ik aan het bumperkleven was. Verre van zelfs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk BerichtenJaja, nog vlug een vrachtwagen proberen in te halen hé
Sommige mensen hebben klaarblijkelijk geen enkel verkeersinzicht en/of kijken helemaal niet naar wat er rond hen gebeurt. Het mag geen toeval heten dat er in de wagen voor mij een ouder koppel zat, zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk reed al de hele tijd links hé. Had die wagen voor mij zijn snelheid aangehouden, dan was er ook geen enkel probleem geweest.
Sommige mensen hebben klaarblijkelijk geen enkel verkeersinzicht en/of kijken helemaal niet naar wat er rond hen gebeurt. Het mag geen toeval heten dat er in de wagen voor mij een ouder koppel zat, zeker?
een oud vrouwtje stopte half op een raar kruispunt om naar kleren in de etalage te kijken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk reed al de hele tijd links hé. Had die wagen voor mij zijn snelheid aangehouden, dan was er ook geen enkel probleem geweest.
Comment
-
Eergisteren heb ik me ook nog eens geërgerd aan twee vrachtwagens die wel drie keer haasje over speelden met mekaar op de E34. Ik was nogal gehaast omdat ik het volgende tankstation wilde halen voor een sanitaire stop
Comment
-
Mensen die op ronde punten u verplichten een noodstop te maken terwijl ze u uitdagend in de ogen kijken. Ik heb ondertussen geleerd dan niet te claxoneren of met de lichten te flashen want dan zijn ze fier. Maar het kost me heel wat ergernis.
Ik zou wel eens heel graag zo iemand een paar "motten" verkopen of beter hem de macho laten uithangen op een circuit.
Grrrrrrrrrrrrr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenMensen die op ronde punten u verplichten een noodstop te maken terwijl ze u uitdagend in de ogen kijken. Ik heb ondertussen geleerd dan niet te claxoneren of met de lichten te flashen want dan zijn ze fier. Maar het kost me heel wat ergernis.
Ik zou wel eens heel graag zo iemand een paar "motten" verkopen of beter hem de macho laten uithangen op een circuit.
Grrrrrrrrrrrrr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenMensen die op ronde punten u verplichten een noodstop te maken terwijl ze u uitdagend in de ogen kijken. Ik heb ondertussen geleerd dan niet te claxoneren of met de lichten te flashen want dan zijn ze fier. Maar het kost me heel wat ergernis.
Grrrrrrrrrrrrr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk BerichtenDit heb ik echt nog nooit meegemaakt? :S
Comment
-
Gisterenmorgen een ongeval in Parijs, paar km voor mij, verplicht afrit centrum te nemen en Parijs afsnijden langs het centrum. Normaal valt dat daar nog mee, maar nu ... 3 snelwegen die afgeleid worden langs 1 rond punt in 't centrum was geen briljant plan. Anderhalf uur om die rotonde rond te raken. Dan een Marokkaan die constant opzettelijk tegen andere auto's reed, maar niemand durfde reageren want ze waren met 5. Veel claxons gehad ook toen ik efkens mijn voorrang pakte, anders stond ik daar nu nog.
In totaal 4 uur en een kwartier verloren op een stuk van amper 5km.
Comment
-
interessant!
Ik heb onlangs een hele discussie gehad met m'n vrouw. Ik zou als we op reis gaan dolgraag eens een dwarsdoorparijske doen. Zeker als ze omroepen dat er file is op de périphérique of de N-kweetniehoeveelindetachtig. Zij is daarvoor erg benauwd, maar ik beweer dat daar niks anders aan is dan een dwars door brussel of antwerpen, wat ik af en toe doe voor m'n professionele verplaatsingen als handig alternatief voor files op de ring.
Wat denk je? zonder zo een situatie als bij jou he, in normale situaties, dus structurele files: parijs centrum binnen, gps instellen op de stomste straat ooit en van daaruit verder naar uw bestemming (zo doe ik het in antwerpen en brussel toch steeds met succes).__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichteninteressant!
Ik heb onlangs een hele discussie gehad met m'n vrouw. Ik zou als we op reis gaan dolgraag eens een dwarsdoorparijske doen. Zeker als ze omroepen dat er file is op de périphérique of de N-kweetniehoeveelindetachtig. Zij is daarvoor erg benauwd, maar ik beweer dat daar niks anders aan is dan een dwars door brussel of antwerpen, wat ik af en toe doe voor m'n professionele verplaatsingen als handig alternatief voor files op de ring.
Wat denk je? zonder zo een situatie als bij jou he, in normale situaties, dus structurele files: parijs centrum binnen, gps instellen op de stomste straat ooit en van daaruit verder naar uw bestemming (zo doe ik het in antwerpen en brussel toch steeds met succes).Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment