Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Door de buitenste rijstrook te volgen op een rotonde heb je de meest juridisch veilige positie op de rotonde.

Ik veeg ook de binnenste strook op, maar om er dan af te raken moet je een manoever doen en voorrang geven aan dat verkeer op de buitenste strook.

Comment

• de truuk is dan om met je rechtervoorhoek ter hoogte van de linkerachterhoek van de buitenste wagen te blijven rijden, pinker naar rechts en "meestal" laten ze je ertussen, vooral omdat er geen snelheidsverschil meer is.
      Maar 't blijft inderdaad een manoeuver waar je zelf enorm bij de pinken moet voor zijn en alle spiegels moet benutten.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        de truuk is dan om met je rechtervoorhoek ter hoogte van de linkerachterhoek van de buitenste wagen te blijven rijden, pinker naar rechts en "meestal" laten ze je ertussen, vooral omdat er geen snelheidsverschil meer is.
        Maar 't blijft inderdaad een manoeuver waar je zelf enorm bij de pinken moet voor zijn en alle spiegels moet benutten.
        Inderdaad, zo doe ik het ook, maar het blijft een nodeloos riskante situatie. Allemaal opgelost met "buitenste rijstrook moet afslaan".

Comment

• Hoe ga je dat in een wetgeving gieten?

Nederland lost dat op door turborotondes te maken waarbij je voor het oprijden van de rotonde al moet beslissen waar je af gaat, maar dat verwart heel veel mensen en is door de mensen die niet weten aan wie voorrang te verlenen en los over volle lijnen te rijden gevaarlijker dan een normale rotonde...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Hoe ga je dat in een wetgeving gieten?

Nederland lost dat op door turborotondes te maken waarbij je voor het oprijden van de rotonde al moet beslissen waar je af gaat,
            Tja, dat kan niet anders vermoed ik. Maar als dat type rondpunt echt onveiliger is, dan moet ik mijn standpunt herzien.

Comment

• Gisteren met het vrouwke naar den Ikea in Wilrijk. Allemaal best OK. Aangezien ik om 17u een afspraak had in de luchthaven van Deurne en het nog maar 16u was wilde ik snel eens kijken in de Saturn of er geen blueray spelerke in de solden stond.
              Ik parkeer daar voor maison du monde, rechts een plantenbak, links 2 lege plaatsen.

We zijn een dik half uurtje in de saturn en komen terug aan de auto. Er staat een andere wagen naast, vrij dicht en scheef... en ja hoor: een stukje lak van de deur (schilfer van 3x2mm)

De wagen: typische makakkenbak. Peugeot 806 met scharen en blutsen all-over

Nog even getwijfeld,maar ingezien dat er geen verhaal te maken valt hé
              Wat ga ik doen? uren wachten in de wagen tot de eigenaars van de wagen terugzijn en hen aanspreken? Ze zullen uiteraard ontkennen, mogelijk nog wat ambras maken.

Dik klote en zoooo typisch in en rond antwerpen: ze rijden met een wrak, kijken naar niets en stompen en rijden er alle hoeken af.

Iemand tips wat je kan doen in zo'n geval?
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                Gisteren met het vrouwke naar den Ikea in Wilrijk. Allemaal best OK. Aangezien ik om 17u een afspraak had in de luchthaven van Deurne en het nog maar 16u was wilde ik snel eens kijken in de Saturn of er geen blueray spelerke in de solden stond.
                Ik parkeer daar voor maison du monde, rechts een plantenbak, links 2 lege plaatsen.

We zijn een dik half uurtje in de saturn en komen terug aan de auto. Er staat een andere wagen naast, vrij dicht en scheef... en ja hoor: een stukje lak van de deur (schilfer van 3x2mm)

De wagen: typische makakkenbak. Peugeot 806 met scharen en blutsen all-over

Nog even getwijfeld,maar ingezien dat er geen verhaal te maken valt hé
                Wat ga ik doen? uren wachten in de wagen tot de eigenaars van de wagen terugzijn en hen aanspreken? Ze zullen uiteraard ontkennen, mogelijk nog wat ambras maken.

Dik klote en zoooo typisch in en rond antwerpen: ze rijden met een wrak, kijken naar niets en stompen en rijden er alle hoeken af.

Zet uw voet in hun deur en trap het af. of rij zelf met een kakbak

Comment

• Hun spiegels afvijzen, die kan je verkopen nadien om de schade te dekken. Wel briefje onder de ruitenwisser leggen zodat ze weten waarom, anders leren ze het nooit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten

Da's heel simpel!

Antwerpenaren beweren dat Antwerpen een wereldstad is en dat al de rest parking is. Dan moet de Antwerpenaar er ook maar tegen kunnen dat alle nationaliteiten van de wereld in 'zijn' wereldstad vertegenwoordigd zijn.

Nee, eerlijk: da's klote man. Ik neem altijd mijn voorzorgen als ik met de cabrio op stap ga. 'k Ga naar de Delhaize op de Plantin & Moretuslei op de grens met Borgerokko. Ik zet mij daar dus gewoon op 2 parkeerplaatsen.
                    2 weken terug sprak er mij een dame op aan toen zij net in haar Meriva stapte.
                    Ik reageerde nogal redelijk arrogant: "da mag in Borgerhout toch met nen oude BMW, of is't omdat ik blank ben?"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                      Da's heel simpel!

Antwerpenaren beweren dat Antwerpen een wereldstad is en dat al de rest parking is. Dan moet de Antwerpenaar er ook maar tegen kunnen dat alle nationaliteiten van de wereld in 'zijn' wereldstad vertegenwoordigd zijn.

Nee, eerlijk: da's klote man. Ik neem altijd mijn voorzorgen als ik met de cabrio op stap ga. 'k Ga naar de Delhaize op de Plantin & Moretuslei op de grens met Borgerokko. Ik zet mij daar dus gewoon op 2 parkeerplaatsen.
                      2 weken terug sprak er mij een dame op aan toen zij net in haar Meriva stapte.
                      Ik reageerde nogal redelijk arrogant: "da mag in Borgerhout toch met nen oude BMW, of is't omdat ik blank ben?"
                      Die dame had gelijk, niet echt het moment om arrogant te worden denk ik dan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                        Inderdaad ... Als ik bang ben dat ze hun deuren gaan openslaan op een parking zet ik me gewoon zo ver mogelijk van de ingang, waar er veel open plek is. Iemand die op twee plekken staat doet me altijd denken aan iemand die simpelweg niet kan parkeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Inderdaad ... Als ik bang ben dat ze hun deuren gaan openslaan op een parking zet ik me gewoon zo ver mogelijk van de ingang, waar er veel open plek is. Iemand die op twee plekken staat doet me altijd denken aan iemand die simpelweg niet kan parkeren.
                          Dimi je moet wel toegeven dat ze hun parkeerplaatsen wel extreem smal maken.
                          Als je dan al een wat bredere auto hebt...

Die parkeerplaatsen zijn gemaakt voor nissan micra's ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten

Ja, een E30 is een verschrikkelijk brede auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                              Ergens had ze gelijk ja, dat zeker wel. Toen ik naar de ingang liep en omkeek, zag ik dat m'n lichten nog brandden (dikke fail eigenlijk ). Ik heb dan een praatje gemaakt met de dame en ze begreep wel dat het een tweede auto was die 21 jaar oud is en gewoon goed verzorgd wordt. Als je dan ziet dat onze medemens dat op 2 seconden tijd naar de klote helpt

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Ik sta altijd helemaal achteraan op de parking makker En ik kan zeer goed parkeren. Ik woon in Antwerpen centrum en parkeer dagelijks een bestelwagen enkel op buitenspiegels. Da's toch een beetje een referentie
                              Sinds mijn nieuwe Vito (2 dagen nu) heb ik wel parkeer-assist voor en achter.

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Ja, een E30 is een verschrikkelijk brede auto
                              Echt hè
                              Maar ergens heeft 'ie gelijk. De vakken zijn groot genoeg voor oma & opa met hun Matiz, maar als ik vroeger met mijn Scudo of nu de Vito die parking opdraai, zitten ze gegarandeerd tegen de auto. En kom nu niet lopen zeiken à la: "da's toch van den baas, da kan toch geen kwaad blablaba."
                              Ik geef daar wél om, amen en uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                Echt hè
                                Maar ergens heeft 'ie gelijk. De vakken zijn groot genoeg voor oma & opa met hun Matiz, maar als ik vroeger met mijn Scudo of nu de Vito die parking opdraai, zitten ze gegarandeerd tegen de auto. En kom nu niet lopen zeiken à la: "da's toch van den baas, da kan toch geen kwaad blablaba."
                                Ik geef daar wél om, amen en uit.
                                Ja, ik ken dat probleem van grote auto's parkeren van als ik met een van de Espace's onderweg ben.
                                Daarom ben ik blij dat ik dagelijks met zo een klein autootje rij .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Ja, ik ken dat probleem van grote auto's parkeren van als ik met een van de Espace's onderweg ben.
                                  Daarom ben ik blij dat ik dagelijks met zo een klein autootje rij .
                                  ik vindt kleine autootjes niet leuk, Ik zit dan met mijn hoofd tegen het dak -,- (een van mijn ergernissen)

Comment

• Ik ben 1m83 ongeveer, en als ik in mijn 190 zit heb ik nog een dikke 10cm over nog, dus ik vind dat nog wel meevallen in de mijne.

Comment

Ik ben 1m83 ongeveer, en als ik in mijn 190 zit heb ik nog een dikke 10cm over nog, dus ik vind dat nog wel meevallen in de mijne.
                                      Jij noemt een 190 een klein autotje?
                                      Ik ben 1m90 +- en in mijn peugeot heb ik geen vuist meer over.
                                      in m'n e21 is dat anders met die lage sportzetels

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                        Jij noemt een 190 een klein autotje?
                                        Ik ben 1m90 +- en in mijn peugeot heb ik geen vuist meer over.
                                        in m'n e21 is dat anders met die lage sportzetels
                                        ja, is ook een kleine auto. 1m70 breed en 4m40 lang ofzo. Gaat perfect om te parkeren.

Espace is 25cm langer en vooral 15cm breder.
                                        Zelfs het laatste model clio is 7cm breder dan de 190. Wel 50cm korter
                                        En qua parkeren is het vooral de breedte die irritant is.

Comment

ja, is ook een kleine auto. 1m70 breed en 4m40 lang ofzo. Gaat perfect om te parkeren.

Espace is 25cm langer en vooral 15cm breder.
                                          Zelfs het laatste model clio is 7cm breder dan de 190. Wel 50cm korter
                                          En qua parkeren is het vooral de breedte die irritant is.
                                          ah ok zo'n kar ziet er nu eenmaal breed uit zeker

Comment

Working...
                                          X