Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
    Dan antwoord ik ook steevast dat ik last heb met boertige mensen die ook nog eens arrogant worden als ze niet in hun recht zijn.
    En je mag altijd proberen je deur in de mijne te zetten, kan je stoere verhalen vertellen in het ziekenhuis , want ik zal ook niet weglopen...
    Raar toch dat mensen die simpelweg in de fout gaan en daarbij anderen hinderen, ook altijd nog een niet ter zake doende uitleg hebben hé^^, alsof dat hun gedrag rechtvaardigt.
    troost je, ik heb ook last met boertige mensen.
    Boertige mensen zijn mensen die twee van de drie beschikbare parkeerplaatsen in beslag nemen. Ik neem er 2 van de 80 in beslag, waarvan er 60 vrij zijn.
    Willen we wat verder kommaneuken?
    Wie zegt dat ik niet in m'n recht ben? Waar staat geschreven dat ik op deze privévlakte in asfalt tussen lijnen moet staan?
    En blijkbaar kan je helemaal niet goed lezen of onthouden, want
    1. je was al vergeten dat de parking zo goed als helemaal vrij is, ruimte zat voor iedereen dus. Waar is er dan sprake van hinderen?
    2. ik heb gezegd dat ik het ging VRAGEN om m'n deur in de jouwe te zetten. Kan ik daar wat aan doen dat je niet snapt dat dat nooit m'n bedoeling is maar dat ik je wil dwingen om jou eens in mijn situatie te verplaatsen.
    Dus houd je vuistjes maar in je zakjes. Ik verlaag me niet tot zulk gedrag.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Maar de klager heeft toch wel last? De klager zoekt een parkeerplaats en jij neemt er twee in met een Volvo.

Ik zou ook twee parkeerplaatsen moeten innemen want ik rij wat specialers dan een Volvo, maar krijg mezelf niet zover en eigenlijk heb ik nog nooit parkeerschades opgelopen, terwijl ik denk dat ostentatief gaan parkeren met mijn auto net agressie opwekt. Dus ik parkeer braaf op die plekken waar niemand anders in durft of past.
    De klager zal altijd wel van iets last hebben.
    Al heeft hij er nog 60 andere waar hij kan uit kiezen.
    En je hebt gelijk: ostentatief parkeren wekt minstens gemengde gevoelens of afgrijzen op. Maar we vergeten weer iets: ik doe wél moeite om me achteraan op de parking te zetten, terwijl iedereen liefst tot de winkel binnen rijdt. En net daar, och daar, staan er tientallen parkeerplaatsen vrij.

Dus wat is m'n punt: kuddegedrag. Blijkbaar is xytras ook zo een kuddedier. Vermoed ik toch.

By the way: specialere wagens zetten zich meestal scheef uit nonchalance of ... idd ... boertigheid. De burgerlijke wagens van het gepeupel zoals de mijne zetten zich in zeldzame gevallen scheef of ver weg van de andere massa of verkeerd of ........ om hun eigen goed te beschermen.
    Last edited by Bompa; 06/07/2011, 20:16.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
      mensen die zich het vaakst ergeren

wooter 302
      Bompa 188
      |) ][ |V| ][ 150
      koenvj 120
      caoimhin 96
      El Greco 86
      will 84
      bobo 82
      gerritbuggenhout 77
      kefkie 75
      Gezien de ouderdom van alle betrokkenen kom ik er nog zéér goed uit.

Comment

• de pare posts die ik van jou al gelezen heb rijdt er wel iemand tegen uw kar bompa (figuurlijk hé )

Ze gaan blijkbaar graag in discussie met jou, maar winnen zal niet lukken (heb het zelf ook opgegeven )

Comment

• en voor mij is't favo-draad

kan er ook ni aandoen, al scheten gelachen

Comment

• de will wint sowieso, gerrit

Comment

• Vermits dit "off the record" is en dus niet meetelt in mijn totaal heeft bobo zojuist, met z'n twee nieuwe posts, een gedeelde 7e plaats behaalt.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                de pare posts die ik van jou al gelezen heb rijdt er wel iemand tegen uw kar bompa (figuurlijk hé )

Ze gaan blijkbaar graag in discussie met jou, maar winnen zal niet lukken (heb het zelf ook opgegeven )
                Beste gerrit, in discussies gaat het niet om winnen, maar om inzichten verwerven.
                Onthoud dit voor je leven lang. Iemand die met mij discussieert heeft me wat over te brengen. Dat kan verrijkend zijn, ook al is het niet mijn mening (anders was er geen discussie).

Al wie blijft discussiëren met mij heeft het spel ofwel helemaal door ofwel helemaal niet. Wie niet meer discussieert met mij heeft het spel helemaal niet door.
                Het is trouwens deel van mijn job om te discussiëren met mensen. Als ik ervoor ga, dan ga ik door tot het eind.
                Discussiëren kan meestal op een rustige manier, zeker met mij en zeker irl. Op fora discussiëren is meestal pinniger.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  Beste gerrit, in discussies gaat het niet om winnen, maar om inzichten verwerven.
                  Onthoud dit voor je leven lang. Iemand die met mij discussieert heeft me wat over te brengen. Dat kan verrijkend zijn, ook al is het niet mijn mening (anders was er geen discussie).

Al wie blijft discussiëren met mij heeft het spel ofwel helemaal door ofwel helemaal niet. Wie niet meer discussieert met mij heeft het spel helemaal niet door.
                  Het is trouwens deel van mijn job om te discussiëren met mensen. Als ik ervoor ga, dan ga ik door tot het eind.
                  Discussiëren kan meestal op een rustige manier, zeker met mij en zeker irl. Op fora discussiëren is meestal pinniger.
                  ahzo, ik blijf maar bijleren met jou, (behalve mijn typvouten, probeer er toch wel op te letten).
                  Inzicht verwerven ok.
                  Dat is net als mijn docenten, als ik zeg aah ok (ik snap het) dan blijven die maar doorratelen terwijl ik het wel snap (of dat denk ik toch)

Nieuw aandachtspuntje
                  Minder off-topic gaan, dit kan wel eens een grote ergernis opwekken

Ik lees dan ook altijd dit topic om te zien of er iemand zich ergert aan mij, blijkbaar niet

Comment

By the way: specialere wagens zetten zich meestal scheef uit nonchalance of ... idd ... boertigheid. De burgerlijke wagens van het gepeupel zoals de mijne zetten zich in zeldzame gevallen scheef of ver weg van de andere massa of verkeerd of ........ om hun eigen goed te beschermen.
                    Zou het niet kunnen zijn dat specialere wagens zich om dezelfde reden scheef zetten als burgerlijke wagens?

Comment

• dat kan ook!
                      Echter, de eerste reden is eerder de perceptie van de massa.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Aha, perceptie

Net zoals de perceptie bij sommigen was dat je niet kan parkeren.

Maar met een gewone wagen denkt men dat scheef parkeren uit onkunde is (perceptie) terwijl dit met luxewagens uit arrogantie is (perceptie).

Het tweede gevoel wekt meer agressie op dus ik verkies zo niet te parkeren .

Comment

• ok, dat versta ik.
                          Alleen probeer ik geen last te hebben van het mogelijks idee dat men denkt dat ik niet kan parkeren

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Alhoewel ik ook soms de neiging heb om te parkeren als jou Bompa, moet je daarmee ook wat opletten. Soms kan je denken dat er nog veel plaatsen zijn, terwijl 't een uur later vol staat. En dan passeer ik ook, al mompelend waarom die pipo persé zo breed moest parkeren . Dichtbij een borduur parkeren vind ik 't beste, dan liefst nog langs mijn linkerkant. Dan wrikkel ik mij daar wel tussen zonder schade en langs de rechterkant moet er niemand uit (kan vooraf uitstappen, later instappen).

Comment

• Maar meestal worden dergelijke parkings - al is het privéterrein - beschouwd onder de noemer 'openbaar karakter'?
                              1991 BMW E30 318is

Comment

• @Ken: dat doe ik meestal in ondergrondse parkings en in steden. Anders moet ik twee parkeertickets nemen en dat zie ik niet zitten

@Duivel: ik word meestal beschouwd onder de noemer 'goed karakter'. Maar ben dat niet altijd.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

@Duivel: ik word meestal beschouwd onder de noemer 'goed karakter'. Maar ben dat niet altijd.
                                  Ik merk het.

Het lijkt alsof je in een mid-life crisis zit.
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Mid-life-fleur-van-mijn-leven ja!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik ben zoals Ken een rand-parkeerder. Liefst vlak bij een paal of borduur parkeren zodat ik aan de andere kant ruim ruimte heb, en een andere parkeerder zelfs met wijd open slaande deuren mijn kar niet raakt.

Comment

• jullie geloven het waarschijnlijk niet, maar ik doe dat dus ook meestal zo. Het ijl parkeren doe ik slechts 1 keer om de 1 a 2 maand, omdat het ook niet meer kan.
                                        Dat resulteert dus wel in elke keer ergernis bij m'n vrouw omdat ik soms drie keer den toer van de parking doe om een goed plaatske te vinden.

Ik ken er die minder moeite doen om te parkeren!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• op events kom je soms ook zot; die parkeerpipo´s (mmestal nen zatten dorpsgek of een pubverke die blij is dat me thuis niet moet helpen kuisen bij de mama) willen u altijd zo dicht mogelijk op den ander doen parkeren. meestal trek ik mij daar niks van aan en als ze beginnen zagen geef ik ze mijn sleutels met het antwoord "hier maatje verzet em maar". tot nu toe geen enkele gehad die durfde.

Comment

Working...
                                          X