Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De laatste tijd heb ik veel last van fietsers die oversteken of een voorrang negeren aan een rondpunt en dan nog kwaad wezen omdat je bruusk moet remmen voor hen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
      de pare posts die ik van jou al gelezen heb rijdt er wel iemand tegen uw kar bompa (figuurlijk hé )

Ze gaan blijkbaar graag in discussie met jou, maar winnen zal niet lukken (heb het zelf ook opgegeven )

Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        troost je, ik heb ook last met boertige mensen.
        Boertige mensen zijn mensen die twee van de drie beschikbare parkeerplaatsen in beslag nemen. Ik neem er 2 van de 80 in beslag, waarvan er 60 vrij zijn.
        Willen we wat verder kommaneuken?
        Wie zegt dat ik niet in m'n recht ben? Waar staat geschreven dat ik op deze privévlakte in asfalt tussen lijnen moet staan?
        En blijkbaar kan je helemaal niet goed lezen of onthouden, want
        1. je was al vergeten dat de parking zo goed als helemaal vrij is, ruimte zat voor iedereen dus. Waar is er dan sprake van hinderen?
        2. ik heb gezegd dat ik het ging VRAGEN om m'n deur in de jouwe te zetten. Kan ik daar wat aan doen dat je niet snapt dat dat nooit m'n bedoeling is maar dat ik je wil dwingen om jou eens in mijn situatie te verplaatsen.
        Dus houd je vuistjes maar in je zakjes. Ik verlaag me niet tot zulk gedrag.

De klager zal altijd wel van iets last hebben.
        Al heeft hij er nog 60 andere waar hij kan uit kiezen.
        En je hebt gelijk: ostentatief parkeren wekt minstens gemengde gevoelens of afgrijzen op. Maar we vergeten weer iets: ik doe wél moeite om me achteraan op de parking te zetten, terwijl iedereen liefst tot de winkel binnen rijdt. En net daar, och daar, staan er tientallen parkeerplaatsen vrij.

Dus wat is m'n punt: kuddegedrag. Blijkbaar is xytras ook zo een kuddedier. Vermoed ik toch.

By the way: specialere wagens zetten zich meestal scheef uit nonchalance of ... idd ... boertigheid. De burgerlijke wagens van het gepeupel zoals de mijne zetten zich in zeldzame gevallen scheef of ver weg van de andere massa of verkeerd of ........ om hun eigen goed te beschermen.
        Noem jij dat argumenten!?

1. Als de parking zo goed als vrij is, waarom zou je je dan op 2 plaatsen tegelijk zetten, dan is de kans sowieso al klein dat iemand zich op een lege parking tegen jouw wagen gaat komen zetten.

2. Ik hou mijn vuisten altijd thuis, tenzij iemand er zelf om vraagt door mij of in dit geval mijn auto aan te vallen (heb vroeger de 'als je niets terug doet stoppen ze wel vanzelf tactiek al eens gebruikt' en die crap die ze kinderen wijs maken voldeed niet echt, dus nu is het fight fire with fire)

3. de klager heeft altijd wel van iets last: lijkt me logisch, anders zou hij niet klagen en aangezien jouw gedrag in dit specifiek geval respectloos en arrogant is, is er wel degelijk reden tot klagen.

4. Redeneringen als 'hij heeft nog 60 parkeerplaatsen waar hij uit kan kiezen' raken kant nog wal. Dat is hetzelfde als 'ik gebruik mijn richtingaanwijzer alleen als ik zie dar er andere auto's in de buurt zijn' Het gaat over automatisme (alsof je je richtingaanwijzer dan wel altijd gebruikt als er anderen in de buurt zijn, dat is BS op grote schaal) en respect en dat lijkt mij niet situatiegebonden, tenzij je er zelf geen krijgt (en het gedacht 'er zou wel eens iets kunnen gebeuren' telt niet mee)

5. Ik denk niet dat ik een kuddedier ben aangezien ik bvb altijd mijn richtingaanwijzers gebruik, nooit op gehandicaptenparkingen of onwettelijk parkeer, (ook als ik daarvoor begot 10 meter verder moet stappen) en ik probeer altijd voorrang te geven en hoffelijk te zijn. Ik denk dus dat ik eerder een witte raaf dan een kuddedier ben.
        En nee, ik en niet perfect, ik heb af en toe problemen met snelheidsbeperkingen, daar ben ik dan wel een kuddedier in.

Zoals ik al zei probeer je iets te verdedigen dat in wezen onverdedigbaar is, mag gerust hoor, maar arrogant zijn terwijl je in de fout ben, daar kan ik niet zo goed tegen.
        Mss heb je voor jezelf wel een degelijke uitleg (putten in je deur enzo), maar ik heb nog nooit geparkeerd op de manier die jij deed en ik heb nog nooit een put of kras in mijn deur gehad. Die zal je wss eerder krijgen door op jouw manier te parkeren, als iemand het er van op de zenuwen krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
          Noem jij dat argumenten!?

1. Als de parking zo goed als vrij is, waarom zou je je dan op 2 plaatsen tegelijk zetten, dan is de kans sowieso al klein dat iemand zich op een lege parking tegen jouw wagen gaat komen zetten.
          en DIT is pertinent NIET waar.

Ik heb het zelf al meer dan 1 keer meegemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

IDEM ! Deze week nog, ik zet me echt ver weg om "veilig" te staan (ondergrondse parking provinciegebouw te Leuven) , ik kom terug en er staat een afgeschenen gedeukte auto vlak tegen mijn instap deur terwijl er een zee van plaats was. Als je toekomt sta je daar op te kijken en probeer ik ook maar enige logica te zien.
            Ik ben bijna zeker dat die mens dat niet eens doet om ne kloot af te trekken....

Comment

• Beetje hetzelfde: 3 lege tafels op een terras, waarvan 1 nog niet is afgeruimd, waar gaan de mensen zich zetten...?
              i 1 2 1/2 6

Comment

²

Mijn post van aan de Saturn die dit ingang gezet heeft was ook zo:

Ik parkeer me naast een bloemperkje rechts en links van mij nog 3 plaatsen. Die roefenbak die mijn deur heeft beschadigd stond half scheef op de parking naast me, en daarnaast waren nog steeds 2 plaatsen vrij... Ik zou dan denken dat die de middelste parking zou kiezen, maar nee hoor.... Volgende keer zet ik hem dwars over de drie parkings Dat ze dan nog maar met hun deur tegen de mijne kletsen
                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  IDEM ! Deze week nog, ik zet me echt ver weg om "veilig" te staan (ondergrondse parking provinciegebouw te Leuven) , ik kom terug en er staat een afgeschenen gedeukte auto vlak tegen mijn instap deur terwijl er een zee van plaats was. Als je toekomt sta je daar op te kijken en probeer ik ook maar enige logica te zien.
                  Ik ben bijna zeker dat die mens dat niet eens doet om ne kloot af te trekken....
                  Toch simpel? Als hij zijn gedeukte kar naast jouw blinkend exemplaar parkeert, is de kans kleiner dat ze zijn vehikel pikken. dattie zo dicht staat, wijten we dan aan bijziendheid
                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Ik parkeer altijd zo dicht mogelijk bij waar ik moet zijn.

Dus als u auto dan toevallig alleen in dat uithoekje van de parking alleen staat...

Pech.

Comment

• In wat voor ongure buurten wonen jullie zeg
                      Maar aangezien de meeste mensen leeggangers zijn en idd steeds zo dicht mogelijk tegen de deur willen geparkeerd staan, kan je ook zelf je wagen wat verder parkeren (als je 10m te voet overleeft natuurlijk ), dan lijkt de kans mij alweer wat kleiner dat ze net tegen jouw vehikel komen parkeren...

Comment

Idem, madam komt soms zot als ik blijf rondrijden in zo'n ondergrondse parkeergarage...
                        Herkenbaarheid

Comment

jullie geloven het waarschijnlijk niet, maar ik doe dat dus ook meestal zo. Het ijl parkeren doe ik slechts 1 keer om de 1 a 2 maand, omdat het ook niet meer kan.
                          Dat resulteert dus wel in elke keer ergernis bij m'n vrouw omdat ik soms drie keer den toer van de parking doe om een goed plaatske te vinden.

Ik ken er die minder moeite doen om te parkeren!
                          Ik wil de blutsen in mijn nieuwe firmawagen al niet meer tellen. Voordeel van een firmawagen is : pakeerplaats vrij en dan mag die nog zo krap zijn. Ertussen geraken = parkeren. En op het einde wordt die door de onnium volledig herspoten en zie je bij de doorverkoop er niets meer van. En sta ik 5 cm van de andere dan is dat pech. Ze maken de parkeerplaatsen ook zo smal en als er dan nog een paar niet goed tussen de lijnen kunnen parkeren dan krijg je deze problemen. Parkeer eens in Brussel, Antwerpen, Leuven en noem maar op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            Herkenbaarheid
                            Bedankt om mij te associëren met dat schabouwelijk Nederlands.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                              Ik wil de blutsen in mijn nieuwe firmawagen al niet meer tellen. Voordeel van een firmawagen is : pakeerplaats vrij en dan mag die nog zo krap zijn. Ertussen geraken = parkeren. En op het einde wordt die door de onnium volledig herspoten en zie je bij de doorverkoop er niets meer van. En sta ik 5 cm van de andere dan is dat pech. Ze maken de parkeerplaatsen ook zo smal en als er dan nog een paar niet goed tussen de lijnen kunnen parkeren dan krijg je deze problemen. Parkeer eens in Brussel, Antwerpen, Leuven en noem maar op.
                              Dat is toch enkel zo wanneer je geen franchise hebt en op de meeste leasingwagens zit dit wel. Bedrijven zoals Wondercar bieden zelfs services aan zoals carcheck om een bestek te maken van kostprijzen einde contract, dus met ff de verzekeringaanspreken is dat niet altijd zomaar weggewerkt
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Leasingwagens worden einde contract van de leasing overgekocht, al dan niet opgekuist en doorverkocht aan een handelaar. We hebben onze eigen verzekeringen, eigen inspecteurs, eigen experts en geen franchise daarop (of wordt geregeld met factuur)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                  Ik parkeer altijd zo dicht mogelijk bij waar ik moet zijn.

Dus als u auto dan toevallig alleen in dat uithoekje van de parking alleen staat...

Pech.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                  In wat voor ongure buurten wonen jullie zeg
                                  Maar aangezien de meeste mensen leeggangers zijn en idd steeds zo dicht mogelijk tegen de deur willen geparkeerd staan, kan je ook zelf je wagen wat verder parkeren (als je 10m te voet overleeft natuurlijk ), dan lijkt de kans mij alweer wat kleiner dat ze net tegen jouw vehikel komen parkeren...
                                  En dàt was nu net mijn punt met m'n foto, dat je maar niet wil begrijpen: ik sta al op de uithoek van de parking. Alleen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    Ik parkeer altijd zo dicht mogelijk bij waar ik moet zijn.
                                    Ik ook, maar maak dan ook nog een keuze tussen parkeerplaatsen vlak naast palen en muren ten nadelen van parkeerplaatsen naast auto's

Comment

En dàt was nu net mijn punt met m'n foto, dat je maar niet wil begrijpen: ik sta al op de uithoek van de parking. Alleen.
                                      Die met zijn brommer is daar geparkeerd omdat die denkt "als ik 'm hier zet dan hinder ik niemand extra". Die met zijn pickup omdat die denkt dat hij naast uw scheef geparkeerde Volvo iets meer ruimte heeft dan op een normale plek. En die met zijn BMW omdat hij ook altijd ver van het andere volk parkeert, maar niet asociaal .

Comment

• Bottom line is gewoon dat het asociaal is.
                                        Wil je zo parkeren, goed, geen probleem, maar dan niet arrogant worden als je op je fout wordt gewezen, meer kan ik er niet over zeggen.
                                        Je hebt dan idd nog de categorie prutsers die er in slaagt om in hun vak zo schuin mogelijk te staan of zo dicht tegen 1 van de lijnen van het andere vak zodat je je daar al niet meer moet parkeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Ik zie alles heel normaal. Die met zijn amerikaan kan niet anders dan daar gaan staan met zijn truck, dieje vespa zoekt een veilig plekske voor zijn scooterke en dieje beejemwee dat is gewoon een beejemwee, die doen dat wel meer
                                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Die met zijn brommer is daar geparkeerd omdat die denkt "als ik 'm hier zet dan hinder ik niemand extra". Die met zijn pickup omdat die denkt dat hij naast uw scheef geparkeerde Volvo iets meer ruimte heeft dan op een normale plek. En die met zijn BMW omdat hij ook altijd ver van het andere volk parkeert, maar niet asociaal .
                                          Voila zoals ik zei dus Volgens mij moeten die solo parkeerders gewoon wat beter afspreken onder elkaar om frustraties zoals die van den Bompa te vermijden Mij niet gezien, ik parkeer gewoon tussen het plebs en vloek een keer als er eentje zijn deur tegen de mijne heeft geslagen en een dag later is dat vergeten
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X