Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Dat is toch enkel zo wanneer je geen franchise hebt en op de meeste leasingwagens zit dit wel. Bedrijven zoals Wondercar bieden zelfs services aan zoals carcheck om een bestek te maken van kostprijzen einde contract, dus met ff de verzekeringaanspreken is dat niet altijd zomaar weggewerkt
    Bij ons was dat vroeger niet zo. €125/schadegeval

Kras in de deur: €125
    Kras op de velg: €125
    Kras op de bumper: €125
    TOTAAL; €375, aub, en de sleutels graag

Gangsters! Probleem was ook dat de firma die de schade moest vaststellen, ook verantwoordelijk was voor het herstellen van de schade.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
      Bij ons was dat vroeger niet zo. €125/schadegeval

Kras in de deur: €125
      Kras op de velg: €125
      Kras op de bumper: €125
      TOTAAL; €375, aub, en de sleutels graag

Gangsters! Probleem was ook dat de firma die de schade moest vaststellen, ook verantwoordelijk was voor het herstellen van de schade.
      Met de A3 zijn we nu naar Wondercar gemoeten, die maken zo een standaardformulier op dat de leasing en verhuurbedrijven ook gebruiken en dat wordt dan blijkbaar door onze fleetverantwoordelijke gebruikt om te zien dat de leasingmaatschappij niet teveel aanrekent. Het is de eerste keer dat het bij ons zo gaat, blijkbaar werden de leasingmaatschappijen iets te grof in hun kosten op het einde van het contract ...

Ik heb ondertussen gisteren een betonnen boord meegehad met de voorbumper dus hun check klopt al niet meer

We zien wel of er een rekening komt ... er was maar 1 schade aan, nu zullen het er dus 2 zijn, valt goed mee na meer dan 4 jaar vind ik
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Dan heb je op elke wagen van 4 jaar oud toch voor duizenden euro's schade?!

125€ per krasje...

Als je in de steden parkeert kan je je bumpers al vergeten. Steenslag op de motorkap is normaal na enkele jaren, krassen op de deur van passanten of deuren, velgen van eens een borduur te zien of zelfs gewoon van de bandencentrale (en met 2x bandenwissel per jaar...)

Dus je kan op den duur beter je wagen zelf bij de carrosier of detailer binnendoen dan hem zo in te leveren
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
          Dan heb je op elke wagen van 4 jaar oud toch voor duizenden euro's schade?!

125€ per krasje...

Als je in de steden parkeert kan je je bumpers al vergeten. Steenslag op de motorkap is normaal na enkele jaren, krassen op de deur van passanten of deuren, velgen van eens een borduur te zien of zelfs gewoon van de bandencentrale (en met 2x bandenwissel per jaar...)

Dus je kan op den duur beter je wagen zelf bij de carrosier of detailer binnendoen dan hem zo in te leveren
          Bumpers en steenslag worden vastgesteld maar niet aangerekend bij onze leasingmaatschappij dacht ik.
          1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten

Tja, dan ligt het toch een beetje aan je manier van parkeren... Ik heb bijna 120K met de X5 op 3 jaar en je mag zoeken achter krassen. Er is er welgeteld eentje op van ergens op een parking...

Als je langs parkeert in't stad mag je opletten en oppassen zoveel als je wil. Het zijn die pipo's met of zonder trekhaak en afgeragde bak die zich er willes nilles tussenwringen en erop los knotsen. En dan mag je al blij zijn dat ze niet de zijkant nog meenemen door te scherp indraaien ook. Vaak genoeg voorgehad hoor, maar ik parkeerde dan ook dagelijks in die omstandigheden op't zuid

Zelfs één keer voorgehad dat ze mijn wagen een beetje wilde verderduwen met opgestuikte bumper tot gevolg

Ik pas op en heb denk ik op één keer na nog geen bumper geraakt bij het inparkeren. En toch zagen de bumpers van men vorige wagen er niet uit...
            www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
              Bumpers en steenslag worden vastgesteld maar niet aangerekend bij onze leasingmaatschappij dacht ik.
              Ja ze maken in principe onderscheid tussen gebruikssporen en schade. Een krasje is een gebruiksspoor, tenzij het tot op het metaal is en moet bijgespoten worden, dan is het schade ...
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Als ik op het feit gewezen wordt dat ik op 2 plaatsen parkeer dan antwoord ik vriendelijk:

'Meneer/Mevrouw, de dag dat iedereen het nodige respect heeft voor andermans materiaal en ik dus zonder risico op krassen of builen naast een andere auto kan staan, dan zal ik dat meteen doen...'

Meestal voeg ik er dan nog aan toe: 'Maar dat zal ik waarschijnlijk niet meer meemaken...'
                Als je zo redeneert mag ik ook banken overvallen, vrouwen verkrachten, mensen vermoorden en dergelijke. Zeg dan tegen de rechter dat je er mee zal stoppen als andere mensen ook niet meer hetzelfde doen.
                Dat is een redenering uit de kleuterklas he man^^ en op die manier bekom je enkel dat echt iedereen den boer gaat uithangen, niet direct de oplossing heb ik zo de indruk

Comment

• Xytras is wel opgefokt eh

Comment

Als ik op het feit gewezen wordt dat ik op 2 plaatsen parkeer dan antwoord ik vriendelijk:

'Meneer/Mevrouw, de dag dat iedereen het nodige respect heeft voor andermans materiaal en ik dus zonder risico op krassen of builen naast een andere auto kan staan, dan zal ik dat meteen doen...
                    Dus als ik een X5 op twee parkeerplaatsen zie staan parkeer ik mij best 5 cm naast uw deur. Ge moogt er dan van razernij een blutske inkloppen 't is zeker omdat MIJNHEER met een BMW X5 rijdt dat hij zich wat meer mag permiteren. Als ik iets haat dan zijn het van die wannabee yuppie-gevallen. Die kloot ik zelfs met veel plezier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                      De laatste tijd heb ik veel last van fietsers die oversteken of een voorrang negeren aan een rondpunt en dan nog kwaad wezen omdat je bruusk moet remmen voor hen.
                      In Kortrijk heb ik daar ook ferm last van =/ en van auto's die remmen voor die fietsers die eigenlijk zelf moeten stoppen.

Mijn ergernis van vandaag, waarom rijdt iedereen zo TRAAG? ffs, 30 waar 50 of 40
                      70 waar 90 of 80

Ik rij de correcte snelheid (+ correctie )

Comment

• Ze vertellen mij bij Proximus dat ik nog een contract heb tot 2012.

Hoe geraak ik daar in godsnaam vanaf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk Berichten
                          Ze vertellen mij bij Proximus dat ik nog een contract heb tot 2012.

Hoe geraak ik daar in godsnaam vanaf
                          BETALEN, om contractbreuk te doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Xytras is wel opgefokt eh
                            Ik discussieer ook graag

Comment

• Ik heb onlangs een kras gevonden op mijn motorkap van een dikke halve meter lang, tot op het metaal doorgedrukt. Van een sleutel.

Maar ja, wat doe je eraan...

Wat het parkeren betreft: je moet een beetje geluk hebben. Op de parking van de Carrefour sta ik echt altijd hélemaal aan de uithoek, of ik rij het dak op (wat in principe niet meer mag wegens instortingsgevaar, maar één auto zal het verschil niet maken, hoop ik )

In ondergrondse parkings zet ik me altijd naast een betonnen pijler aan één kant, zo blijft die kant toch al ongeschonden.

Het is niet omdat er enorm lompe mensen rondrijden, dat ik daarom fout ga parkeren. Maar om nu zoals Xytras mensen op hun parkeerskills te gaan aanspreken, nee dank u.
                              Mijn principe is: doe wat je wil, ik doe het niet uit principe (net zoals ik niet op gehandicaptenplaatsen ga staan), maar als jij het wil doen, is dat niet mijn zaak om daarop te reageren.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                mensen die zich het vaakst ergeren

wooter 302
                                Bompa 188
                                |) ][ |V| ][ 150
                                koenvj 120
                                caoimhin 96
                                El Greco 86
                                will 84
                                bobo 82
                                gerritbuggenhout 77
                                kefkie 75
                                Neenee, ik geef enkel commentaar!

Buiten deze ergernis dan: Brommertuig dat het briljant vond om eventjes de 4 vaks over te gaan op 50 meter voor twee vrachtwagens die aan 90 afkwamen. Uitgeweken en eens goed van de luchthoorn gegeven, kreeg middenvinger terug. Camion achter mij is gestopt. Weet niet wat ze verteld hebben tegen elkaar, want ben verder gereden.

Comment

• Ik kijk al uit naar het vaderschap: In den delhaize op de brede roze parkings voor de deur mogen gaan staan
                                  www.meevliegen.be

Comment

Ik kijk al uit naar het vaderschap: In den delhaize op de brede roze parkings voor de deur mogen gaan staan
                                    Die aan de Carrefour zijn zwaar discriminerend, er staat 'voor mama en haar baby'.
                                    Ne mens zou een briefje moeten steken in de 'box' die aan het onthaal hangt met suggesties/opmerkingen, over minderheidsgroepen, discriminatie & emancipatie

Ik zet er me niet op als ik mijn dochtertje bijheb omdat ik schuifdeuren heb achteraan in de Fiat en dus geen nood aan de extra plaats, er is vast iemand die dat beter kan gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Die aan de Carrefour zijn zwaar discriminerend, er staat 'voor mama en haar baby'.
                                      Ne mens zou een briefje moeten steken in de 'box' die aan het onthaal hangt met suggesties/opmerkingen, over minderheidsgroepen, discriminatie & emancipatie

Ik zet er me niet op als ik mijn dochtertje bijheb omdat ik schuifdeuren heb achteraan in de Fiat en dus geen nood aan de extra plaats, er is vast iemand die dat beter kan gebruiken.
                                      Is het niet omdat ZWANGERE vrouwen daar zouden kunnen staan?
                                      -,- nog nooit een ZWANGERE man gezien z.

Comment

Ik kijk al uit naar het vaderschap: In den delhaize op de brede roze parkings voor de deur mogen gaan staan
                                        Ik zet mij op die blauwe vakken en loop dan met een opgetrokken been tot bij de winkelwagentjes, om dan half leunend op't karretje de winkel in te sukkelen.

Of anders zet ik mij op 2 vakken
                                        Last edited by ; 07/07/2011, 16:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                          Is het niet omdat ZWANGERE vrouwen daar zouden kunnen staan?
                                          -,- nog nooit een ZWANGERE man gezien z.
                                          Waarom zou een zwangere vrouw niet kunnen uitstappen ?

Dikke mensen hebben toch ook geen aparte parkeervakken?

Nee, dat is voor als je de plaats nodig hebt om een baby in de wagen te zetten (met de buggy naast de wagen kunnen, deur moet volledig openkunnen, ...)

Comment

Working...
                                          X