Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• meer of minder ontvochtigen ?
    tis een niet altijd even aangenaam bijverschijnsel van een airco (beesten in de neus ), maar ik twijfel of ecc de luchtvochtigheid regelt

ik probeer het te goegelen maar vind het niet gelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
      als de ruitenwissers gaan, is de lucht vochtiger. Want een normaal mens zet alleen zijn ruitenwissers aan als 't regent.
      Lucht vochtiger is dus sneller aandampen ruiten aan de binnenzijde. Dus zeker niet recirculeren.
      By the way, als de ruitenwissers gaan, zal de airco de lucht automatisch meer ontvochtigen.
      Idem voor de ruiten: als die openstaan, zakt automatisch het debiet van de blazer.
      Knap systeempje hoor, zo een automatische airco. In vele wagens zit dat, maar de meesten lezen hun handleiding niet (of 't staat er niet in) en weten dat niet
      Intressant had nog zover niet gedacht.
      Ik heb ook een knopje AUTO ('k zal toch eens moeten die handleiding checken, zeg dit nu al zo lang maar vergeet het altijd)

Btw: soms starten mijn blazers niet direct?? =/ 'k mag dan duwen op wat ik wil er komt maar geen verandering in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        meer of minder ontvochtigen ?
        tis een niet altijd even aangenaam bijverschijnsel van een airco (beesten in de neus ), maar ik twijfel of ecc de luchtvochtigheid regelt

ik probeer het te goegelen maar vind het niet gelijk
        RTFM!
        maar die heb jij niet natuurlijk.
        edit: 't kan ook zijn dat ik het uit de werkplaatsinformatie-DVD gehaald heb.
        Last edited by Bompa; 09/07/2011, 17:13.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Idem voor de ruiten: als die openstaan, zakt automatisch het debiet van de blazer.
          In de E gaat dat net harder blazen zodra het dak openstaat of een raam opengaat

Kan ook wel door een drukverschil komen wellicht?

Comment

• Mogelijks.
            Als er iemand meerijdt die in m'n door de zon opgewarmde auto stapt, moet ik dikwijls vragen de ruiten toe te doen als ze airco willen, want zo lang de ruiten openstaan, koelt hij amper. Logisch en mooi ook.
            Ruiten toe en na 3 seconden begint 't spel in gang te schieten.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Mogelijks.
              Als er iemand meerijdt die in m'n door de zon opgewarmde auto stapt, moet ik dikwijls vragen de ruiten toe te doen als ze airco willen, want zo lang de ruiten openstaan, koelt hij amper. Logisch en mooi ook.
              Ik heb dus ook airco, want het is frisser met ruiten dicht dan met ruiten open XD

Zelfs na 5 seconden ruiten open is het warm =/
              Ik vraag dus ook aan m'n passagiers om ruiten dicht te doen in warm weer

Comment

tis idd een stadstunnel ongschikt voor andere bezigheden

tis overdreven gek maar de konijnepijp telt, touchez du bois, echt weinig doden, rip
                Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                die waaslandtunnel staat niet voor niks op de top 10 van gevaarlijkste tunnels in europa. Ik rij er nu 3 jaar alle werkdagen door. En onze bureau kijkt erop uit en inderdaad het is een wonder hoe zelden daar iets in gebuert maar als het eens goed prijs gaat zijn wil ik de ravage niet zien.
                Je zou het anders niet zeggen! Weet niet in welke hoedanigheid die camera's worden geannaliseerd (maar vrees er eerlijk gezegd een beetje voor). Ze hebben hier al jaren geluk dat er nog nooit iets ernstig is gebeurd.

In elke ander zelfrespecterend land zouden er lang hoogte dectoren staan in aanloop naar de tunnel.
                Ook die aanloop naar de tunnel toe is toch niet meer van deze tijd. In Nederland lossen ze dat op met druppel-lichten. Efficiënter, gemakkelijker en veiliger kan moeilijk anders.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Vandaag nog doorgereden.
                  M'n collega vond de tegeltjes mooi en samen met haar ontdekten we dat de kleur van het "plafond" zwart is
                  En dat evacueren niet echt een makkie zou zijn in deze oude tunnel.
                  Veiligheidscoördinator en binnenhuisarchitecte samen geeft boeiende gesprekken
                  Daarmee dat jij met een Volvo rijdt. Een gokje, je vrouwelijke collega rijdt met een Alfa?
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Bijna met een Saab
                    En dat is een typische ....... architectenauto, juist

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      In elke ander zelfrespecterend land zouden er lang hoogte dectoren staan in aanloop naar de tunnel.
                      dubbeldekbussen mogen er wel door, en tis niet omdat de vrachtwagens erdoor peren dat ze niet weten dat het niet mag

Comment

Mogelijks.
                        was toch blij die hete dag toen ik smartje cabrio had dak kon openleggen en toch fris met airco vollen bak, koude valt in blijft bij lage snelheid lekker in auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
                          mensen die op een rond punt met meerdere rijstroken op de buitenste strook een 3/4 rondje doen...
                          Vroeger nam ik dan ook altijd de binnenstrook, maar het probleem is dan dat de mensen die van 2/4de komen op de buitenstrook je geen voorrang moeten geven als je wil afslaan. Uiteindelijk wring je er dan tussen en heb zo 2x bijna aanrijding gehad. Dus nu rijd ik ook gewoon de buitenste strook en laat diezelfde mensen nu maar lekker wachten tot ik voorbij ben.

Comment

was toch blij die hete dag toen ik smartje cabrio had dak kon openleggen en toch fris met airco vollen bak, koude valt in blijft bij lage snelheid lekker in auto
                            ²:
                            ik mis een schuifdak

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

²:
                              ik mis een schuifdak
                              In de Vectra had ik een schuifdak, bij de Saxo miste ik dat wel.
                              Maar nu ik de C4 heb, heb ik airco, en nu mis ik zo een schuifdak eigenlijk niet meer.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• daar gaan we weer ....
                                SCHUIFDAK =/= AIRCO
                                Schuifdak = open gevoel, genieten, vrijheid.
                                Airco = koelte, vochtregulatie.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

daar gaan we weer ....
                                  SCHUIFDAK =/= AIRCO
                                  Airco= ook oorpijn en keelpijn.... ligt mss aan mijn oorkes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
                                    en beesjes in de neus?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                      en beesjes in de neus?
                                      Nope no animals!!

Comment

daar gaan we weer ....
                                        SCHUIFDAK =/= AIRCO
                                        Idd schuifdak is niet hetzelfde als airco, met een schuifdak moet je rijden om voor verkoeling te zorgen, anders heb je d'r niks aan.

Veel "open gevoel" hebt ge niet met een simpel schuifdakje.
                                        Dan moet je al van die grote schuifdakken hebben dat bijna heel de breedte van je dak open gaan, dan kan je van "open gevoel" spreken.

Voor mij betekent mijn auto op zich al "vrijheid" en "genieten"
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
                                          Airco niet goed onderhouden waardoor je "ziek" word?
                                          tempertauurverschil tussen buiten en binnen de wagen te groot waardoor je "ziek" word?

Comment

Working...
                                          X