Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ben ik dan de enige die met warm weer (lees: vanaf 23° graden ofzo als de auto in de zon staat) de airco op vol vermogen, het koudste, en recht op mijn wezen afstelt?
    Als ik dat doe, slaat m'n neus onmiddellijk dicht.
    1991 BMW E30 318is

Comment

Ik ben er nog nooit ziek van geworden (want dat kan je ook niet worden van tocht, zelfs niet als het buiten hard waait bij vriestemperaturen en je loopt met een natte kop buiten). Ook van stramme spieren geen last en ik hou ervan dat het waait in mijn auto, genre schuifdak + alle ramen open op de autosnelweg.
      maar bij de airco word je niet ziek van de tocht of de koude lucht, wel van de bacterieen die zich beginnen nestelen op het moment dat je'm afzet. Zet je 'm terug aan dan blaast ie al die ziektekiemen 'recht op uw wezen'. Daarom ook dat sommige airco's vies ruiken.

ik had trouwens van n kennis de raad gekregen de vensters een klein beetje open te laten als je de airco pas aanzet in een erg warme auto, op die manier zou de warme lucht sneller verdwijnen en vervangen worden door gekoelde.
      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
        maar bij de airco word je niet ziek van de tocht of de koude lucht, wel van de bacterieen die zich beginnen nestelen op het moment dat je'm afzet. Zet je 'm terug aan dan blaast ie al die ziektekiemen 'recht op uw wezen'. Daarom ook dat sommige airco's vies ruiken.

ik had trouwens van n kennis de raad gekregen de vensters een klein beetje open te laten als je de airco pas aanzet in een erg warme auto, op die manier zou de warme lucht sneller verdwijnen en vervangen worden door gekoelde.
        Het laatste wat je schrijft --) waar volgens mij. Ik hoor dat ook zeggen. De eerste minuut alles open en airco op max en na een minuutje alles dicht en de airco laten blazen.

Ik zal dan een goede weerstand hebben blijkbaar
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ben ik dan de enige die met warm weer (lees: vanaf 23° graden ofzo als de auto in de zon staat) de airco op vol vermogen, het koudste, en recht op mijn wezen afstelt?

Ik ben er nog nooit ziek van geworden (want dat kan je ook niet worden van tocht, zelfs niet als het buiten hard waait bij vriestemperaturen en je loopt met een natte kop buiten). Ook van stramme spieren geen last en ik hou ervan dat het waait in mijn auto, genre schuifdak + alle ramen open op de autosnelweg.
          Neen, je bent niet de enige.
          Over heel de lijn: idem hier

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten

Velen vergeten dat een airco ook onderhouden moet worden.
          Wanneer je de airco continu laat aanstaan (op auto) ga je al weinig bacteriën hebben. En als je bij het onderhoud ook je airco laat reinigen (een spuitbusje op de pollenfilter spuiten ofzoiets, kost amper een paar euro's) heb je daar nooit probleem mee.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            Neen, je bent niet de enige.
            Over heel de lijn: idem hier

Velen vergeten dat een airco ook onderhouden moet worden.
            Wanneer je de airco continu laat aanstaan (op auto) ga je al weinig bacteriën hebben. En als je bij het onderhoud ook je airco laat reinigen (een spuitbusje op de pollenfilter spuiten ofzoiets, kost amper een paar euro's) heb je daar nooit probleem mee.
            Ik dacht even dat ik je gespot had ^^

Gierige mensen die hun airco vergeten ^^
            Btw moet de je dat niet om de zoveel tijd zelfs bijvullen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
              Ik dacht even dat ik je gespot had ^^

Gierige mensen die hun airco vergeten ^^
              Btw moet de je dat niet om de zoveel tijd zelfs bijvullen?
              Gewoon uw filters tijdig laten 'kuisen' met zo'n busje en vervangen om de twee keer ofzo.
              De vloeistof heeft weinig te maken met de bacteriën, dan wel met de werking.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Wij hebben bij onze relatief nieuwe wagen (3jaar oud) de airco moeten laten bijvullen... weet niet wat dit juist is

Comment

• 80€ voor 2 jaar koude lucht 't is een batje ^^

Comment

Wij hebben bij onze relatief nieuwe wagen (3jaar oud) de airco moeten laten bijvullen... weet niet wat dit juist is

Er wordt dan een stukje droogijs bij gestoken in een speciale houder vol zuivere alcohol. De alcohol houdt dat droogijs (-78°C) dan weer een jaar of 2 koud genoeg, wanneer je de airco aanzet, gaat het ijs via een speciaal circuit zelf ook door zichzelf gekoeld worden, het onderhoudt zichzelf dus een 3-tal jaar.

Comment

• Comment

• bij mij verkochten ze zo eens gebakken lucht.
                        Voor in de winter.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

bij mij verkochten ze zo eens gebakken lucht.
                          Voor in de winter.
                          Wat heb je daar dan voor betaald?

Comment

• zeven rijksdaalders

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

bij mij verkochten ze zo eens gebakken lucht.
                              Voor in de winter.

Ik heb hier nog Haspengouwse boerenbuitenlucht in bulk.

Perenaroma: 10€ /doos
                              Appel/kersaroma: 11€/doos

Bij interesse laat maar weten.

Mvg

Comment

• Voor de zuignap van de tomtom beter tegen de ruit te laten plakken, verkoop ik trouwens ook nog zever in pakjes.

Mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                                  Voor de zuignap van de tomtom beter tegen de ruit te laten plakken, verkoop ik trouwens ook nog zever in pakjes.

Mvg

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ergernis: ruiters op de openbare weg die de stront van hun paarden niet opkuisen!
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Ergernis: ruiters op de openbare weg die de stront van hun paarden niet opkuisen!
                                      Doen ze nooit niet. Je kan moeilijk een zakje meenemen zoals met de hond .
                                      Hoewel ik al bij koetsen heb gezien dat daar zo een 'zak' tussen het paard en de koets hangt om daar de stront in op te vangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                                        Doen ze nooit niet. Je kan moeilijk een zakje meenemen zoals met de hond .
                                        Hoewel ik al bij koetsen heb gezien dat daar zo een 'zak' tussen het paard en de koets hangt om daar de stront in op te vangen.
                                        'k heb zitten googelen achter een afbeelding daarvan om hier te posten maar niet gevonden

Comment

'k heb zitten googelen achter een afbeelding daarvan om hier te posten maar niet gevonden
                                          http://www.google.be/imgres?imgurl=h...w=1600&bih=799
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X