Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
    Doen ze nooit niet. Je kan moeilijk een zakje meenemen zoals met de hond .
    Hoewel ik al bij koetsen heb gezien dat daar zo een 'zak' tussen het paard en de koets hangt om daar de stront in op te vangen.
    hetgaat over de hoeveelheid, de status en het dier zijn

    face it een hondedrol lijkt te veel op die van een mens en daar gaan we van over onze nek
    horseshit zit vol streo en mijn hond gaat er zijn antibiotica van halen

    of de paarden moesten te veel doping in zich hebben
    en das hoe langer hoe meer

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Ben ik dan de enige die met warm weer (lees: vanaf 23° graden ofzo als de auto in de zon staat) de airco op vol vermogen, het koudste, en recht op mijn wezen afstelt?

      Ik ben er nog nooit ziek van geworden (want dat kan je ook niet worden van tocht, zelfs niet als het buiten hard waait bij vriestemperaturen en je loopt met een natte kop buiten). Ook van stramme spieren geen last en ik hou ervan dat het waait in mijn auto, genre schuifdak + alle ramen open op de autosnelweg.
      =Johny

      Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
      Neen, je bent niet de enige.
      Over heel de lijn: idem hier


      Velen vergeten dat een airco ook onderhouden moet worden.
      Wanneer je de airco continu laat aanstaan (op auto) ga je al weinig bacteriën hebben. En als je bij het onderhoud ook je airco laat reinigen (een spuitbusje op de pollenfilter spuiten ofzoiets, kost amper een paar euro's) heb je daar nooit probleem mee.
      = Bompa Johny

      Sorry, hé mannen niet verkeerd bedoeld hoor. Vind het prachtig dat jullie er zo van kunnen genieten maar voor mij gaat dit absoluut niet op. Heb een bloedhekel aan openstaande ramen in de auto, (wat in schril contrast staat met onze slaapkamer, want daar moet het raam wel winter & zomer open staan). Kan het echt niet verdragen zelfs geen cm. Wat ik wel af & toe eens doe is mijn raam openzetten als ik stil sta om dan vlug terug te doen bij vertrek.

      Mijn airco staat gans het jaar aan en wordt nooit afgezet. Onderhoud gebeurt telkens bij het 3-maandelijks onderhoud.

      Ik heb geen ervaring met een schuifdak maar vind het in iedergeval een vreemde combi (airco+schuif) heb begrepen dat er hier al menig is over geschreven. Weet dus ook niet of ik dit aangenaam zou vinden, maar vrees er een beetje voor.
      Last edited by Metaxa; 13/07/2011, 01:50.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • raam beneden is volume audio naar beneden dus geen Johny.

        Vele groetjes,

        Snellen Eddy.
        __________________________

        2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          raam beneden is volume audio naar beneden dus geen Johny.

          Vele groetjes,

          Snellen Eddy.
          Ha, dan is het goed.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            dan krijg jij steevast de vraag terug wat jij jou te moeien hebt met parkeerplaatsen die niet van jou zijn en van situaties waar jij geen last van hebt.

            En als je niet inziet dat je het na al die jaren en vele builen en krassen beu bent wil ik er steevast een paar in je deur zetten op dat moment. Uiteraard mits jouw goedkeuring. Want laf weglopen doe ik niet in tegenstelling tot al wie al ooit tegen m'n deuren zat.
            22222

            Ik doe het ook steeds achteraan de parking

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              =Johny



              = Bompa Johny

              Sorry, hé mannen niet verkeerd bedoeld hoor. Vind het prachtig dat jullie er zo van kunnen genieten maar voor mij gaat dit absoluut niet op. Heb een bloedhekel aan openstaande ramen in de auto, (wat in schril contrast staat met onze slaapkamer, want daar moet het raam wel winter & zomer open staan). Kan het echt niet verdragen zelfs geen cm. Wat ik wel af & toe eens doe is mijn raam openzetten als ik stil sta om dan vlug terug te doen bij vertrek.

              Mijn airco staat gans het jaar aan en wordt nooit afgezet. Onderhoud gebeurt telkens bij het 3-maandelijks onderhoud.

              Ik heb geen ervaring met een schuifdak maar vind het in iedergeval een vreemde combi (airco+schuif) heb begrepen dat er hier al menig is over geschreven. Weet dus ook niet of ik dit aangenaam zou vinden, maar vrees er een beetje voor.
              I couldn't care less.

              Los daarvan vraag ik me af hoe jij m'n muziek kan horen op de autosnelweg. Dan moeten je ruiten ook al open staan denk ik zo, want m'n BMW heeft een standaard prulradio'tje meneer.

              Mijn Mazda destijds, daarmee kon ik je een vak verder doen trillen

              God, wat ik mis ik een echte johnnybak
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                I couldn't care less.

                Los daarvan vraag ik me af hoe jij m'n muziek kan horen op de autosnelweg. Dan moeten je ruiten ook al open staan denk ik zo, want m'n BMW heeft een standaard prulradio'tje meneer.

                Mijn Mazda destijds, daarmee kon ik je een vak verder doen trillen

                God, wat ik mis ik een echte johnnybak
                Wie schrijft er hier iets over muziek?
                Eerste linea gelezen?
                Mensen met lange tenen...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Wie schrijft er hier iets over muziek?
                  Eerste linea gelezen?
                  Mensen met lange tenen...
                  Natuurlijk 't was eerder als knipoog bedoeld hoor.

                  Heb absoluut géén lange tenen. Eer je mij op mijn paard krijgt... welja, ga je me eerst al een paard moeten kopen

                  Ik ben eigenlijk het tegenovergestelde van jou: zelfs in putje winter of bij neerslag kan ik het niet hebben dat alle ramen gesloten zijn. Minstens moet er één raam op een kiertje of het schuifdak in klapstand. De enige uitzondering is als het enorm warm is, dan laat ik de airco zijn werk doen.



                  O ja: een schuifdak met een airco vergelijken is imo nutteloos en totaal niet mogelijk. Airco regelt de temperatuur en de luchtvochtigheid in de wagen (en heeft mijn insziens ook zeker z'n nut in de winter!), een schuifdak zorgt voor een (en hier wordt het persoonlijk) aangenaam briesje in de wagen en een open gevoel.

                  In mijn vorige Mazda en m'n E36 durft het écht te gaan 'trekken', aan iets hogere snelheden. Maar ik heb begrepen dat de nieuwe (grote) open daken daar minder last van hebben.
                  Last edited by timothy; 13/07/2011, 14:18.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • What I said.
                    __________________________

                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Natuurlijk 't was eerder als knipoog bedoeld hoor.

                      Heb absoluut géén lange tenen. Eer je mij op mijn paard krijgt... welja, ga je me eerst al een paard moeten kopen

                      Ik ben eigenlijk het tegenovergestelde van jou: zelfs in putje winter of bij neerslag kan ik het niet hebben dat alle ramen gesloten zijn. Minstens moet er één raam op een kiertje of het schuifdak in klapstand. De enige uitzondering is als het enorm warm is, dan laat ik de airco zijn werk doen.



                      O ja: een schuifdak met een airco vergelijken is imo nutteloos en totaal niet mogelijk. Airco regelt de temperatuur en de luchtvochtigheid in de wagen (en heeft mijn insziens ook zeker z'n nut in de winter!), een schuifdak zorgt voor een (en hier wordt het persoonlijk) aangenaam briesje in de wagen en een open gevoel.

                      In mijn vorige Mazda en m'n E36 durft het écht te gaan 'trekken', aan iets hogere snelheden. Maar ik heb begrepen dat de nieuwe (grote) open daken daar minder last van hebben.
                      Ohhhh, maar van humor kan ik genieten zie.

                      Nee vergelijken doe ik niet (airco & schuif) wel de combi van de twee zie ik echt niet goed zitten. Nu met die "afscherm-schuif-rolluik" aan de binnenkant zal het al wat beter zijn maar als je dat vergeet toe te trekken/doen moet dat anders toch ontzettend warm zijn? Zou het eventueel nog overwegen om in mijn volgende te nemen maar vrees dat het niet veel zal gebruikt worden en dan wordt het al vlug een dure optie. Maar wat je niet kent kan je ook niet waarderen natuurlijk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Linksplakkers waar je na lang wachten rechts voorbij gaat, waarna ze aan hun grootlicht gaan trekken. Als je ze dan terug laat voorbij rijden (ik heb eens tijd) en er terug achter gaat hangen gaan ze nog altijd niet naar rechts. Hoe moet het dan?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Linksplakkers waar je na lang wachten rechts voorbij gaat, waarna ze aan hun grootlicht gaan trekken. Als je ze dan terug laat voorbij rijden (ik heb eens tijd) en er terug achter gaat hangen gaan ze nog altijd niet naar rechts. Hoe moet het dan?
                          Ah, aan je lichten trekken natuurlijk.

                          Maar idd, ongeloofelijk.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Ohhhh, maar van humor kan ik genieten zie.

                            Nee vergelijken doe ik niet (airco & schuif) wel de combi van de twee zie ik echt niet goed zitten. Nu met die "afscherm-schuif-rolluik" aan de binnenkant zal het al wat beter zijn maar als je dat vergeet toe te trekken/doen moet dat anders toch ontzettend warm zijn? Zou het eventueel nog overwegen om in mijn volgende te nemen maar vrees dat het niet veel zal gebruikt worden en dan wordt het al vlug een dure optie. Maar wat je niet kent kan je ook niet waarderen natuurlijk.
                            Je bedoelt dat de airco niet opkan tegen de warmte die langs het (open) dak binnenkomt?

                            Hangt af van het feit of het gewoon 'warm' is of echt heet. Als de zon hoog staat en recht naar binnen schijnt door het dak op m'n hoofd ofzo, moet ik het ook niet weten. Maar zoals deze ochtend vind ik dat ideaal, het was maar 15° maar niet aan het regenen en dan zo'n frisse buitenlucht-gevoel in combinatie met zetelverwarming, zalig.

                            Veel mensen beseffen het niet, maar je kan bijvoorbeeld perfect comfortabel cabrio rijden bij vriesweer in een moderne cabrio. Het schuifdak open bij 30° in combi met een goede airco kan ook aangenaam zijn

                            Maar het is absoluut persoonlijk, mijn ma bijvoorbeeld kan niet het minste tochtje wind af, die sluit alles hermetisch af

                            Eigenlijk is dat iets wat je leert appreciëren als je het steken hebt, zoals zovele opties. Maar als je het dan niet gebruikt, is het een dure tot belachelijk dure optie inderdaad. Als je't echt wil weten, zou ik eens een weekend zien te versieren met een auto mét schuifdakje.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Nee vergelijken doe ik niet (airco & schuif) wel de combi van de twee zie ik echt niet goed zitten. Nu met die "afscherm-schuif-rolluik" aan de binnenkant zal het al wat beter zijn maar als je dat vergeet toe te trekken/doen moet dat anders toch ontzettend warm zijn? Zou het eventueel nog overwegen om in mijn volgende te nemen maar vrees dat het niet veel zal gebruikt worden en dan wordt het al vlug een dure optie. Maar wat je niet kent kan je ook niet waarderen natuurlijk.
                              Beiden zijn voor mij enorm nuttig. Ben nu al enkele jaren schuifdakloos, maar ga het op de Touran eindelijk terug hebben. Vroeger op mijn aircoloze wagens was het vooral voor de koeling dat die schuifdaken konden geven, nu is het puur om wat 'frisse' lucht binnen te krijgen en een open gevoel te krijgen (je krijgt meer van de omgeving binnen, je ziet bijvoorbeeld niet alleen een bos als je er door rijdt maar ruikt het ook ). De achterpassagiers genieten ook enorm van het panoramisch dak, heb ik gemerkt toen ik een 307SW had voor een maand. Ik kan absoluut niet tegen een airco die op mijn gezicht blaast of een open raam, dat vind ik absoluut niet aangenaam.

                              Wat me opvalt aan de schuifdaken die nu beschikbaar zijn is dat de windgeleiders er enorm op vooruitgegaan zijn. Bij een testje in de Touran bleek dat de achterpassagiers geen tocht op hun kregen aan 90km/u.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • je moet er een beetje voor open staan ook natuurlijk.
                                En dat dak ook

                                Mijn vrouw zal dus bv nooit een poging ondernemen om een cabrio te leren waarderen.
                                De eerste keer dat ze meereed was trouwens in zengende hitte, en bovendien op de snelweg, juist exact de twee "don't s" bij een cabrio.

                                Verder is het inderdaad frappant dat er veel mensen zijn die opties aankruisen om ze gewoon te hebben, en ze dan uiteindelijk niet of weinig te gebruiken.
                                __________________________

                                2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Beiden zijn voor mij enorm nuttig. Ben nu al enkele jaren schuifdakloos, maar ga het op de Touran eindelijk terug hebben. Vroeger op mijn aircoloze wagens was het vooral voor de koeling dat die schuifdaken konden geven, nu is het puur om wat 'frisse' lucht binnen te krijgen en een open gevoel te krijgen (je krijgt meer van de omgeving binnen, je ziet bijvoorbeeld niet alleen een bos als je er door rijdt maar ruikt het ook ). De achterpassagiers genieten ook enorm van het panoramisch dak, heb ik gemerkt toen ik een 307SW had voor een maand. Ik kan absoluut niet tegen een airco die op mijn gezicht blaast of een open raam, dat vind ik absoluut niet aangenaam.

                                  Wat me opvalt aan de schuifdaken die nu beschikbaar zijn is dat de windgeleiders er enorm op vooruitgegaan zijn. Bij een testje in de Touran bleek dat de achterpassagiers geen tocht op hun kregen aan 90km/u.
                                  De panodak bij een xc60 maakt enorm veel lawaai. Vind ik toch een groot nadeel.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                    je moet er een beetje voor open staan ook natuurlijk.
                                    En dat dak ook

                                    Mijn vrouw zal dus bv nooit een poging ondernemen om een cabrio te leren waarderen.
                                    De eerste keer dat ze meereed was trouwens in zengende hitte, en bovendien op de snelweg, juist exact de twee "don't s" bij een cabrio.

                                    Verder is het inderdaad frappant dat er veel mensen zijn die opties aankruisen om ze gewoon te hebben, en ze dan uiteindelijk niet of weinig te gebruiken.
                                    Is ook mijn ervaring, recentste ervaring is met een recente Passat (dacht ik) en daar heb je bijna geen tocht meer aan legale (Belgische) autosnelwegsnelheden...
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • Ik vind die windgeleiders dikke brol. Als ze optioneel zijn zoals op een VW EOS kan ik er nog mee leven (hoewel het vrij sissy is om zo cabrio te rijden, maar wel interessant voor de mensen op de achterbank) maar zo van die windgeleiders die automatisch opfloepen bij het openen van een dak heb je niet te kiezen. Windgeleider = geen zuchtje wind. En dan moet je airco nog volle bak blazen om een fris briesje te genereren.

                                      Comment


                                      • ²²²
                                        Als je onder de blote hemel wil rijden, zonder dat je coiffure uit model gaat, dan moet je een auto kopen met zo'n panoramisch dak!

                                        Als je een cabrio wil, dan moet je ook het open gevoel hebben, en dat is de wind door de haren en het hemd wat laten wapperen
                                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                        www.meevliegen.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                                          ²²²
                                          Als je onder de blote hemel wil rijden, zonder dat je coiffure uit model gaat, dan moet je een auto kopen met zo'n panoramisch dak!
                                          Als je kleine kindjes hebt is zo een panodak ook een aanrader In een cabrio zien ze iets meer af op de achterbank
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X